'Hayat 299'dan sonra başlar" yazmıştı...
Reklamlar
-
velizrsln adlı üyeden alıntı
işte klasik bir türk forumu motorcuya motorcuda giydiriyo motorcu olmayanda herkez düşman kendinize bile düşmansınız ...
reis benim yoruma beğeni bırakmışsın fakat ben senin görüşüne karşı bir cevap yazdım. rahmetli motorcu arkadaş çok şükür birilerine ölümcül bir zarar vermeden gitmiş diyorum.
tamam arabayı süren adam zaten odun ve onun gibi odunları herkes kabul edeli yıllar oldu ve değişmiyorlar fakat trafik içerisinde motosiklet ile yada araba ile o kadar sürat yapılır mı?
benim bildiğim tutku kendini tatmin etme amacı gütmelidir yani pistlerde tek başına hız arzunu giderirsin ama trafikte millet bizi çekmek zorunda değil zira kazalar da oluyor ve insanlar ölüyor, felç kalıyor v.s.
Reklamlar
-
54RR adlı üyeden alıntı
Allah rahmet eylesin. 600 lük makinayla 299 denemeseydi keşke... Allah geride kalanlara sabır versin.
Haklısın, 1000'lik olsaydı bir şey olmazdı.
-
bir ss kullanıcısı olarak otoban harici 200 km geçtiiğim olmadı.Basmak kolay arkadaşlar,hem de çok kolay.
Sen Birşey yapmıyorsun ki,elciği döndürüp vites atıyorsun kalanını o yapıyor.işin çoğu onda yani.
Eğitim,eğitim,eğitim.
-
Bu arada piyasadaki 600cc motosikletler 300 basıyor mu? Birinci elden bilen ya da deneyen var mı? Bana saçma geldi açıkçası...
-
hasmet adlı üyeden alıntı
Bu arada piyasadaki 600cc motosikletler 300 basıyor mu? Birinci elden bilen ya da deneyen var mı? Bana saçma geldi açıkçası...
R6 nın performansı abartılı üretilip, ömrü aşırı kısa birkaç modelinin 300 yaptığını kullanıcılarından duydum. Ama tabi onlar da başkalarından mı duymuştur, deneyerek mi görmüştür bilmiyorum.
-
zabuzaretta adlı üyeden alıntı
Haklısın, 1000'lik olsaydı bir şey olmazdı.
600cc ile 299 için çok uzun bir yol ve zaman gerekir(gerçi 600cc o hıza çıkarmı onuda bilmem ya), 1000cc 0-300 max 20 saniye sürer. Yani 600cc göre çok daha kısa süre tehlikeli hızlarda sürmüş olursun. Her ne olursa olsun 300km hız her araçta tehlikeli ama insan illaki denemek istiyor... Umarım açıklayıcı olmuştur.
İnsanlar sevilmek için yaratıldılar. Eşyalar kullanılmak için. Dünyadaki kaosun nedeni; eşyaların çok sevilip insanların ise kullanılmasıdır.
-
15 yildir motosiklet kullaniyorum, 160 kusur bin km tecrubeyle birlikte 300den fazla motosiklet suren arkadasa sahibim.
Simdi burada soyle suruyorum boyle iyiyim en cok beni dinliceksiniz ben saksi degilim gibi ego ve dallamalik kokan seyler yazmayacagim.
Ama sunu gozlemledim surucu profillerinde hep. Motor 200cc altindaysa hep "kardes hiz yapiyosunuz olur gidersiniz tabi. yanlis suruyosun ole olmaz" rolleri var. Sonra onlarin altina guclu bir sey verdigin zaman bu soyledikleri seylerin tamami fasa fiso, makarna oluyor.
Bizde motosiklet kulturu boyle iste. Binligin olana kadar guvenli surus egitmeni, sonra VUTUTUTUTUTUTU. Arkadasimizin Allah mekanini cennet eylesin.
-
fatih.met adlı üyeden alıntı
tamam arabayı süren adam zaten odun ve onun gibi odunları herkes kabul edeli yıllar oldu ve değişmiyorlar
Rica etsem arabayı süren adamın odun olduğunu nasıl anladığınızı bize de izah etseniz?
-
çok malsın be arkadaş. kaç seferdir yazmayayım diyordum ama dayanamadım artık bu kadar mal olunmaz ki. beyin yerine su torbası mı taşıyorsun?
Aşırı hız ve dikkatsizlik motorcunun en büyük düşmanıdır.
-
mfBulut adlı üyeden alıntı
R6 nın performansı abartılı üretilip, ömrü aşırı kısa birkaç modelinin 300 yaptığını kullanıcılarından duydum. Ama tabi onlar da başkalarından mı duymuştur, deneyerek mi görmüştür bilmiyorum.
Güç bir yana, yüksek dişli oranına geçmek gerekir 300 için. O dişlilerle de günlük hayat çekilmez olur. Zaten torku yok aletin. Dur kalk ciddi zorlanır, habire debriyaj yedirmek ister... Ikına ıkına 300'e yaklaşmak için değer eziyet mi tartışılır.
-
Şöyle düşünüyorum;
İnsan nefis sahibidir. Kurala kaideye bir noktaya kadar uyar.
Diyorum ki, 300 CC üzeri motorların halka açık satılması yasaklansa? Afedersiniz üretici şirketlerin sidik yarışı değil mi bu?
25 yaşında kanının en deli aktığı çağda bir adam r6'ya kolayca ulaşabiliyor. R6 alan hiç kimse konfor için almıyor bu makinayı. +250 km hızlar için alıyor.
Uzun lafın kısası her A2 ehliyet sahibi kişi yasal olarak r6ya binebilir. Bu da çok tehlikeli. 60 km hızla giderken emniyet kemeri takmayan otomobil sürücüsü için ceza sözkonusu ise bu duruma ne denilmeli?
Sesli düşündüm. Allah rahmet eylesin.
-
............
-
38 yaşındayım, bir SS sahibi olarak şunu söyleyebiliyorum şu yaşımda, 35 yaşa kadar 600cc ve üstü SS motorlar yasaklı olmalı, 40 a kadar da 600cc üstü... Aslında SS in komple yasaklı olması lazımda birşekilde yasal diyelim. Yarış arabasını trafikte kullanabiliyormusunuz, hayır SS'in hiçbir farkı yok. Rahat desen değil, pratik desen değil, sadece ivlemenme ve görüntü başka birşey yok. Ama götürüsü çok daha fazla... Devletin bu konuya bir el atması lazım, bu ülkenin geleceği gencecik insanlar gidiyor, onlar ölürken hiçbirşey hissetmiyorlar muhtemelen de olan geride kalanlara oluyor. Bu iş SS sahibi olup ben iradeliyim bana birşey olmaz denebilecek tarzda birşey değil arkadaşlar. Bu motorlar kesinlikle yasaklanmalı belli bir yaşa kadar... Eğitimle vs önüne geçilebilecek işler değil bunlar... CSS'nin 4 ünüde bitirsen en advanced rider da olsan 140-150den sonrası yalan, TR'den bahsetmiyorum bile, çok ufak bir hataya veya çevresel bir olaya bakıyor düşmen... Yazık, Allah ailesine sabırlar versin...
-
Süleymantnz adlı üyeden alıntı
Şöyle düşünüyorum;
İnsan nefis sahibidir. Kurala kaideye bir noktaya kadar uyar.
Diyorum ki, 300 CC üzeri motorların halka açık satılması yasaklansa? Afedersiniz üretici şirketlerin sidik yarışı değil mi bu?
25 yaşında kanının en deli aktığı çağda bir adam r6'ya kolayca ulaşabiliyor. R6 alan hiç kimse konfor için almıyor bu makinayı. +250 km hızlar için alıyor.
Uzun lafın kısası her A2 ehliyet sahibi kişi yasal olarak r6ya binebilir. Bu da çok tehlikeli. 60 km hızla giderken emniyet kemeri takmayan otomobil sürücüsü için ceza sözkonusu ise bu duruma ne denilmeli?
Sesli düşündüm. Allah rahmet eylesin.
İnsan, nefis sahibidir ; şahane söylemişsin üstat. İnsanın nefsine hakim olması adına her yıl düzenlenen oruç tutma faaliyetlerini icra etmeyenlerin yadırgandığı ve hatta dövüldüğü bir ülkenin fertleri için bu çok iddialı bir söz olmamış mı?
Henüz devir kesicisinin nerede devreye girdiğini bilmediğim bir motosiklet kullanıyorum, şahsım adına çok da merak etmiyorum. Ancak bir supersport motosiklet alacak olsam, haftasonları piste girmek ve kafamı dağıtmak için olurdu.
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:57 ----------
Kanji adlı üyeden alıntı
38 yaşındayım, bir SS sahibi olarak şunu söyleyebiliyorum şu yaşımda, 35 yaşa kadar 600cc ve üstü SS motorlar yasaklı olmalı, 40 a kadar da 600cc üstü... Aslında SS in komple yasaklı olması lazımda birşekilde yasal diyelim. Yarış arabasını trafikte kullanabiliyormusunuz, hayır SS'in hiçbir farkı yok. Rahat desen değil, pratik desen değil, sadece ivlemenme ve görüntü başka birşey yok. Ama götürüsü çok daha fazla... Devletin bu konuya bir el atması lazım, bu ülkenin geleceği gencecik insanlar gidiyor, onlar ölürken hiçbirşey hissetmiyorlar muhtemelen de olan geride kalanlara oluyor. Bu iş SS sahibi olup ben iradeliyim bana birşey olmaz denebilecek tarzda birşey değil arkadaşlar. Bu motorlar kesinlikle yasaklanmalı belli bir yaşa kadar... Eğitimle vs önüne geçilebilecek işler değil bunlar... CSS'nin 4 ünüde bitirsen en advanced rider da olsan 140-150den sonrası yalan, TR'den bahsetmiyorum bile, çok ufak bir hataya veya çevresel bir olaya bakıyor düşmen... Yazık, Allah ailesine sabırlar versin...
Müthiş fikirler üretecek bir kaynağa benziyorsunuz.
O halde gelin güçlerimizi birleştirip bir kampanya başlatalım: tüm motorlu taşıtlar yasaklansın, herkes toplu taşıma kullansın. Böylelikle trafikte can kaybını büyük oranda düşürmüş oluruz.
Nasıl ki kullanmayı bilmediğiniz için helikopter başına geçmezsiniz, işte motosikleti kullanmayı bilmeyip de tepesine çıkanlara çareler aramayın. Türkiye Cumhuriyetinde bir yetkinlik kazanmak ya da yetkinliğe dair belge edinmek çok kolay. Ehliyet için iki tane kuka geçmen yeterli oluyor. Bu yüzden Hindistan zihninizi bir kenara bırakın da motosiklet kullanmayı, bilenlere bırakın. Sizler motogp değil, at yarışı izleyin. Neredeyse düşen jokey hiç yok.
-
toreador adlı üyeden alıntı
İnsan, nefis sahibidir ; şahane söylemişsin üstat. İnsanın nefsine hakim olması adına her yıl düzenlenen oruç tutma faaliyetlerini icra etmeyenlerin yadırgandığı ve hatta dövüldüğü bir ülkenin fertleri için bu çok iddialı bir söz olmamış mı?
Henüz devir kesicisinin nerede devreye girdiğini bilmediğim bir motosiklet kullanıyorum, şahsım adına çok da merak etmiyorum. Ancak bir supersport motosiklet alacak olsam, haftasonları piste girmek ve kafamı dağıtmak için olurdu.
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:57 ----------
Müthiş fikirler üretecek bir kaynağa benziyorsunuz.
O halde gelin güçlerimizi birleştirip bir kampanya başlatalım: tüm motorlu taşıtlar yasaklansın, herkes toplu taşıma kullansın. Böylelikle trafikte can kaybını büyük oranda düşürmüş oluruz.
Nasıl ki kullanmayı bilmediğiniz için helikopter başına geçmezsiniz, işte motosikleti kullanmayı bilmeyip de tepesine çıkanlara çareler aramayın. Türkiye Cumhuriyetinde bir yetkinlik kazanmak ya da yetkinliğe dair belge edinmek çok kolay. Ehliyet için iki tane kuka geçmen yeterli oluyor. Bu yüzden Hindistan zihninizi bir kenara bırakın da motosiklet kullanmayı, bilenlere bırakın. Sizler motogp değil, at yarışı izleyin. Neredeyse düşen jokey hiç yok.
Alıntı yaptığınızı yeni farkettim, yazdıklarımı tam algılayamadığınızı düşünüp bu yazıları okuyan özellikle genç kardeşlerim için bir kere daha yazıyorum.
Belirli bir yaşa kadar insan iradesi ve nefsinin (gençlik ateşinin azalmasıda diyebilirsiniz) yerine oturana kadar, (yaptığın bir hareketin sonuçlarını enine boyuna düşünme seviyesi) bu araçların kullanımı kesinlikle yasak olmalı. Bu yazdığımın sonuna kadar arkasındayım ve her mecliste de bunu sonuna kadar savunurum... (her ne kadar sizin zihniyetinize göre HİNDİSTAN ZİHNİYETİ olsa da!) Supersport & belli hacim üstü ehliyete İngiltere ve Almanya gibi trafik ve insan bilincine sahip gelişmiş ülkelerde bile, 24 yaşından önce sahip olunamıyor. Buna rağmen supersport motosiklet kazalarında ölüm sonuçlanma olayı diğer motor tiplerine nazaran en az 3 daha kat fazla... Hindistanda ise bu motorlara sahip olmak için 18 yaş yeterli... Ölüm oranlarına girmiyorum bile... Şimdi eğitim ve bilinç olarak bizden kat kat ileri olan, asfalt kalitesi yüksek ülkelerdeki kaza ve sonuç dağılımları belli iken, forumdaki taziye ilanlarının ve kazaların büyük bir çoğunluğunu SS sahipleri oluştururken, bu neyin kafasıdır anlaşılır gibi değil. Bu adamların hepsimi acemi hepsimi beceriksiz? Çoğu profesyonel adamlar, ancak bu araçların kullanımı ve hata sonuç oranları diğer motorlardan kat be kat fazla...Özetle bu eğitimle çözebileceğin bir sorun değil. Bu tip motorlarda oluşan kazaları eğitimle çok az bir yere kadar çözebilirsin. Çünkü sen aslen pist için tasarlanmış motoru yolda kullanmaya çalışıyorsun ki bu şu demek, normal bir motorla 80'le atıyorum düşerken alacağın hasarla bununla en az 150 yle düştüğün deki hasar kat be kat fazla olacak, en basit kendi kendine bile düşsen kimsede çarpmasa bile çok uzun süre sürükleneceğin için bariyeler amputasyon vazifesi yapacak... Benim sürekli yaptığım iştir ne zaman kendime güvenim gelir hızlanmaya başlarım, eve gelir kazaları seyreder kendimi frenlerim.
Motosiklet forumları, yarış motorunun şekline hayran olan, ellerine imkan geçer geçmez bir şekilde eski yeni almak isteyen genç insanlarla dolu... Rahmetli Barkın'da bunu kaç defa dile getirdi.
Pisttemi motor kullanıyorsun da MotoGp örneği veriyorsun, yerde beyni dağılmış organları parçalanmış gencecik insanlar görmek hoşunuzamı gidiyor? Ben çok üzülüyorum ve sırf bu yüzden en 30-35 yaşına kadar bu motorların trafikte kullanılmasının yasaklanmasını istiyorum.
"Strive for perfection in everything we do. Take the best that exists and make it better. When it does not exist, design it. Accept nothing nearly right or good enough."
Henry Royce
-
Kilit sisteminin Double-d degilde ,Micro Lock olması demek.
-
yaşlıveacemi adlı üyeden alıntı
Rica etsem arabayı süren adamın odun olduğunu nasıl anladığınızı bize de izah etseniz?
fatihin psişik güçleri var.
-
Ölüyoruz lan işte ölüyoruz neyin tatavası bu ? Bu arkadaş aşırı hız yaptığı için öldü 200 cc'lik adam da tekerine taş değince dengesini kaybedip ölecek. Kaportasız ve iki tekerli olup da ciddi hızlara ulaşabilen araçların üstündeyiz. Üstünde olduğumuz ülke de TÜRKİYE (!) Bu vakte kadar ölmediysen şans faktörünün yanında aldığın eğitimlerin payı pire kadardır. Hepimizin başı sağolsun derdimiz ortak allah hepimize şans ve uzun ömür versin de sevenlerimize acılar yaşatmayalım.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)