BAJAJ MODELLERİNE ZAM GELDİ ! (16.08.2017)
-
17 Ağustos 2017, 22:01
#41
Fikrine saygı duyuyorum.Benim düşüncemde firmalar bir miktar kar marjlarından düşerek satmaya çalışacaktır.İşler böyle devam edip bizlerin alım gücü düşmeye devam ettikçe pazar küçülecek.Bu firmalar biz motora binelim diye karlılıklarından vaz geçmezler.Kaldı ki Türkiye pazarı öyle vazgeçilmeyecek bir pazarda değil.Firmaların Türkiye de üretim yatırımlarıda yok.Hükümete baskı yapacak ellerinde argümanda yok.Otomobilciler bu konuda biraz daha baskı oluşturabiliyorlar.Hükümetin bu zamları yapmasındaki amaç cari açığı düşürmek.Yoksa 10 bin liralık motordan 50 bin vergi alsada bu devleti zengin etmez.Onların aklı giden 10 binde.
Reklamlar
-
18 Ağustos 2017, 13:07
#42
Sıfır motor almayın Gidin 2.el Temiz bir motor alın bu fiyatlara motor alınmaz.
-
18 Ağustos 2017, 13:16
#43
Yakın bir tarihte yedek parçalara zam da başlıyor hatta Bajaj başladı %10 minimum olmak üzere her firma yedek parçaya zam yapacak
-
18 Ağustos 2017, 13:21
#44
CanAydın adlı üyeden alıntı
Sıfır motor almayın Gidin 2.el Temiz bir motor alın bu fiyatlara motor alınmaz.
aldığım bütün 2. el motorlarda kusur vardı fakir olamsan sıfır alırım hemen
-
18 Ağustos 2017, 13:31
#45
drzax adlı üyeden alıntı
Benim tahminim, bu zam gelecek olan gümrük vergisiyle alakalı değil. Çünkü 11.300 TL olan 200NS'e %20 eklerseniz 2.260 TL gibi bir zam yapmanız gerekiyor. Kur farkı ya da diğer durumlardan dolayı gelmiş olan bir zam olabilir. Belki de Kuralkan kar marjını iyice düşürüp fiyatları daha az artırmış gibi olabilir. Şayet %20'lik vergi zammı da üstüne eklenecekse 200NS fiyatı 13-14 civarında olması gerekiyor.
Yaşasın daha çok zam isterik...
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:28 ----------
Armagan77 adlı üyeden alıntı
Düşüncen bence çok yanlış dostum şahsi fikrimdir yanlış anlama sakın ama bu düşünceden dolayı zaten fiyatlar bu durumda amaan nasıl olsa alacağım diyip 5 6 bin lira verip fazla alıyorsun. Ben 3 liraya rks aldım 10.000 km yaptım yani amaan denilen paraya 2 tane gezilebilecek motosiklet alınıyor. Bu bir iki kişinin yapması ile olacak bir durum değil ciddi anlamda sıfır motor alınmazsa tahmin edemeyeceğin kadar indirime gidilecek gerek satıcı bayi gerek devlet yolunda. Satıcı para kazanamayıp indirim yapacak daha fazla yapmak için devlete gidecek devlet de para kazanamadığı için ister istemez indirime gidecek. Satışların yüksek olmasının en büyük sebebi bu ne kadar satış olursa o kadar kazanç gelirken yükselterek 2 katı kazanıyorlar. Şu an ns200 11.400 TL bir arkadaşın formda pulsarı hindistan da 800 dolara satıyorlar dediğini okumuştum ne kadar doğru bilinmez. Eğer öyleyse düşün 3500 tl ye ülkeye geliyor geri kalanı vergi. En basit örneğini vereyim 2012 clio symbol var bende. Bayi den sıfır aldım en fulü. Şu an 32 binde 13.000 tl hasar kaydı var şu an 31.500 TL ye alıcısı var sürekli soruyor km düşük diye yapıştı adam yakama. İyi de abi ben bu arabayı 2012 de bursa bayii den gidip teslim aldım. 24.300 falan tuttu bütün işlemleri kaba taslak 25.000 TL sıfır aldım. 13.000TL hasar kaydı olduğu halde 31.500 e satabiliyorum 7.000 TL kâr. Memnun muyum belki kar edeceğim için. Ama inan alacağım araba da iki katı zamlanmıştır. Mantıklı bakarsan zaten fiyatların veya verginin yüksek olmasının tek bir nedeni var oda arz talep. Sen ne kadar talep edersen her seferinde o kadar zamlı bir şekilde alacaksın.
Bana sıfır km clio sembol dizel fiyatı yazarmisin? Sat 30a bakalım kaça yine sıfır alacan geçen 78 oldu dedi biri inanmadım, baktık doğru, honda civic 100000e dayanmış
-
18 Ağustos 2017, 14:48
#46
Sıfır alınmazsa fiyat düşebilir, ama "alınmazsa". 3 - 5 kişinin hadi bin kişinin almaması ile olacak iş değildir. Çok büyük boyutlarda boykot edilerek olur ancak. Olmaz mı olabilir ama bu devasa organizasyonlarla yapılabilir ama bilhassa motosiklet öyle bir araç ki, hani sadece ulaşım için kullanılmıyor hatta burası gibi mecralarda yazıp çizenlerin geneli zevk için binen insanlar (benim gibi sadece işe git gel için binen de var ama az)
Bu yüzden zor iş tabii sıfır motorları 1 sene almayarak fiyat düşecek ya da kampanya olacak diye beklemek ama olur güzel organize boykotlarla.
Şuradan bakalım, firmalar genellikle ne zaman kampanya yapıyor yıl sonlarına doğru elde kalan stoklar eski model olacağı için, bir modelin bir daha gelmeyeceği kesinleştiğinde elde kalanları satmak için, kışın daha düşük satış olduğu için v.s. Bu hesap hani teorik olarak kimse almazsa, fiyatlar yarıya düşmese de ucuzlayacaktır. Ama olur mu? Zor gibi. Motosiklet bir haz aleti çünkü, bir şekilde kaşıntı yapıyor her birimizde yeni modeller ve almayayım da kampanya yapsınlar demek yerine nasıl alabilirimin yollarını aramaya başlayıp egomuzla hareket ediyoruz. Böyle yapmayan bilinçli kullanıcı yok mu var ama az. Zaten bu bilinçli vatandaş profili çoğalırsa bu işler, hatta bütün işler düzelmeye başlar ama kolay kolay olacak gibi değil. Hele hele dediğim gibi işin içine motosiklet gibi ürünlerde haz da girince o hazzı ertelemek için adamın baya bir fırın ekmek yemiş olması lazım psikososyal anlamda, yani orada eğitim v.s. filan da çokça işlemiyor gibi görünmekte.
Ne diyim 3 liralık şeyi 13 liraya almak gerçekten enayilik gibi görünse de onu 3 liraya alabilecek mecra da yok, satacak mecra da yok. ya almaktan vazgeçeceksin ya da ölümüne alacam aga kredi çekecem, yıllarca ödeyecem diyip alacaksın. Ki benim gibi kısıtlı bütçesi olanlar için bu 3 liralık motosiklet için de geçerli. :(
Başka ülkelerde yarı fiyatına alınan aletlere lüks araç fiyatı verip binmek üzücü gerçekten.
-
18 Ağustos 2017, 15:13
#47
Epey ilginç fikirler beyan edilmiş, ancak biliyoruz ki motosiklet satan bu markalar, dünya üzerinde insanları motosiklet sahibi yapmaya ant içmiş vakıflar değil; kar etme amacı üzerine kurulmuş şirketlerdir. Bizler şahsen kazanç sağlamak için nasıl fırsatlar doğrultusunda bazı kurnazlıklar yapıp fazladan kazanç sağlamaktan geri kalmıyorsak, "altın/euro yükselecekmiş" hurafesini alır almaz döviz bürolarından kapabildiğimizi kapıp, tüyoları aldıktan sonra iddaa'da bankoya oynamayı biliyorsak, %20 zam gelecek haberiyle telaşa kapılacak tüketicilerin zaafını da motosiklet şirketleri fırsat bilerek fiyatlarla biraz kendi lehlerine bağlı olarak oynadılar. Yok zam geldi, yok kur farkı, yok başka karın ağrısı... Kafelerde, sohbetlerde duyduğumuz ilginç terimleri tekrar ederek kritik uzmanı olmayız arkadaşlar.
-
18 Ağustos 2017, 15:17
#48
drzax adlı üyeden alıntı
Benim tahminim, bu zam gelecek olan gümrük vergisiyle alakalı değil. Çünkü 11.300 TL olan 200NS'e %20 eklerseniz 2.260 TL gibi bir zam yapmanız gerekiyor. Kur farkı ya da diğer durumlardan dolayı gelmiş olan bir zam olabilir. Belki de Kuralkan kar marjını iyice düşürüp fiyatları daha az artırmış gibi olabilir. Şayet %20'lik vergi zammı da üstüne eklenecekse 200NS fiyatı 13-14 civarında olması gerekiyor.
Evet markalar kendi zamlarını yaptı, gümrük vergisi ay sonunda gelecek.
-
25 Ağustos 2017, 10:30
#49
14 bin vericen bajaja binicen adama gulerler.
-
25 Ağustos 2017, 11:08
#50
fiyatların düşeceğine dair umudunuz fazla olmasın.
bugün yeni khk çıkarıldı,
memleket OHAL ile yönetiliyor.
sadece motosiklet değil diğer ürün ve hizmetlerinde pahaları artıyor.
memur zammı da belli.
belli ki asgari ücret ya da özel sektör ücretleri de dişe dokunur şekilde artmayacak,
kullar sağ olsun.
alamanya gısgançlıktan çatlasın.
-
26 Ağustos 2017, 18:51
#51
daha çok zam isterük, yetmez bu rakamlar bize, daha çok daha çok ...
-
26 Ağustos 2017, 21:20
#52
Yakın zamanda motosiklet almayı planlayan arkadaşlara Allah sabır versin (: Motosikletimi almadan önce gelen her zam bende ayrı bir sinir harbi yaratıyordu..
-
27 Ağustos 2017, 14:17
#53
Motosiklet forumu anlamıyorum. Daha geçen sene R25 e 19 olsun yine alırım diyenler vardı. Suzukinin 150lik lerine 15-16 veririm diyenler vardı. O zaman alıyordunuz ek vergiye niye laf yapıyorsunuz? Daha o zamandan belliydi ne olursa olsun alacağınız. Yine öyle olacak herkes almaya devam edecek. Bu fiyatlar hiç düşmez, herkes laf eder ama yine de almaya devam.
-
27 Ağustos 2017, 14:35
#54
2017 ocaktan beridir arabalara da aynı şekilde zamlar gelmisti, 100 bin liralık araba 120 bin oldu, ama satış rakamları hic düşmüyor. Devlet işi çözdü, araba ve benzinde vergi kaçıramıyorsun. Yüklendikce yükleniyor ve çuvalını dolduruyor.
Aynı tezhagı şimdi motosiklet icin kuruyor. Zaten lüx olan motosiklet, şimdi ulaşılmaz hale geldi. Yamaha gibi firmalar ın ise bu durum hic umrunda değil, zam kelimesi gecer gecmes o günün gecesi olmadan fiyatlara yansıtmış oluyor. Herkes almasın benim motorumu der gibi.
Fiyatlar otomobil fiyatlarını gecti. 250 segmenti 25.000 lere dayandı. Orta sınıf naked lar 35-40 bin e , Scooter lar ise 60 bin lirayı gecti..
Motosikletini satıp, tekrar almayacaksan iyi bir fırsat. Ama satıp yenisini alacaksan hicbi kazancın yok.
-
30 Ağustos 2017, 08:19
#55
-
30 Ağustos 2017, 09:27
#56
Bu motorlar zaten kalitesiz, az kaldı 17000 liraya domino alacaktım gittim 21000 liraya 13000 km de sıfır gibi ikinci el Gsr600 aldım.
-
marka bazında bajaj biter.yamaha durur honda biraz daha iyi niyetli bence
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)