Motosiklete Zam Geliyor! Ek gümrük vergisi koyma kararı alındı.
Reklamlar
-
31 Temmuz 2017, 13:53
#241
sanırım eleman ;
klasik arz talep ilişkisi içerisinde piyasanın zaten aşırı kar ile çalıştığını,
bunu gören devletin de bu geliri satıcılar yerine kendisinin alması gerektiğini düşünerek vergi getirdiğini belirtmiş.
ve fakat bu yaklaşımın başından sorunlu olduğu belli.
devlet, bu kadar fahiş kar var ise bir şekilde buraya kısıtlayıcı tedbirler getirebilir.
zorunlu trafik sigortası buna örnektir.
alabildiğine basit , mesnetsiz, yürürlüğü sorgulanabilir bir argümanın sarkastik ve iğneleyici şekilde karşılık alması şaşılacak bir durum değil.
kusura bakmayın ama mevcut zamların devletin gelirlerinin giderlerini karşılamamasından dolayı olduğunu anlamak zor değil.
arkası da gelecektir.
hükümet bir şekilde kısıtlayıcı maliye politikasına yöneldi,
talebi kısarak bağzı önlemler almaya çalışıyor,
bu davranışın sonuçları mevcut gelir dağılımı adaletsizliğinin daha da derinleşmesine sebep olacaktır.
sadece motosiklet ile ilgili değil,
yarın farklı sektörlerde de bu tür artışlar olacaktır.
Reklamlar
-
31 Temmuz 2017, 13:58
#242
Muzdarip bir de şu ötv yi,millete dayanmış , kaktırılmış ne dersen artık. Onu da bi neyi engellemek için çaktıklarını açıkla, çakralarımız açılsın , Nirvana'ya giden yolda içimizde ki tüm kötülüklerden kurtulalım
Elin deymişken, nasıl olur da ? Milletin ödediği dolayı vergi gelirleri , işletmelerin ödediği vergiden daha fazla olur onu da bi deyiver.
Kalbur üstü ve hali hazır da iyi durumda ki işletmelerin, gider adı altında , şirket adına aldıkları lüks araçları gider gösterip , sülalesine filo kuran ve bunu KDV den düşürme sebebini de açıkla?
Yok bunlar yetmiyorsa daha var. Neyse meditasyon modunda bekliyorum pampa
-
31 Temmuz 2017, 14:27
#243
The Dude adlı üyeden alıntı
sanırım eleman ;
klasik arz talep ilişkisi içerisinde piyasanın zaten aşırı kar ile çalıştığını,
bunu gören devletin de bu geliri satıcılar yerine kendisinin alması gerektiğini düşünerek vergi getirdiğini belirtmiş.
ve fakat bu yaklaşımın başından sorunlu olduğu belli.
devlet, bu kadar fahiş kar var ise bir şekilde buraya kısıtlayıcı tedbirler getirebilir.
zorunlu trafik sigortası buna örnektir.
alabildiğine basit , mesnetsiz, yürürlüğü sorgulanabilir bir argümanın sarkastik ve iğneleyici şekilde karşılık alması şaşılacak bir durum değil.
kusura bakmayın ama mevcut zamların devletin gelirlerinin giderlerini karşılamamasından dolayı olduğunu anlamak zor değil.
arkası da gelecektir.
hükümet bir şekilde kısıtlayıcı maliye politikasına yöneldi,
talebi kısarak bağzı önlemler almaya çalışıyor,
bu davranışın sonuçları mevcut gelir dağılımı adaletsizliğinin daha da derinleşmesine sebep olacaktır.
sadece motosiklet ile ilgili değil,
yarın farklı sektörlerde de bu tür artışlar olacaktır.
Yürütülen mali politika 100% isabetli demiyorum. Fakat serbest piyasa ortamında, aşırı kar ile çalışan bir piyasada nasıl kısıtlayıcı tedbir alacaksınız? Neyi kısıtlayacaksınız? Tavan fiyat uygulaması mı yapacaksınız? Zorunlu trafik sigortası zaten başka bir hikaye. Zorunlu sigortalardaki aşırı kar olayı hala çözüm bekliyor.
-
31 Temmuz 2017, 14:51
#244
Yanlış anlamadıysam muzdarip kardeşin argümanı şu:
%20 zamdan şikayet edeceğinize halinize şükredin, bakın daha benim gibi ne durumlarda olanlar var...
Fena değil aslında...
-
31 Temmuz 2017, 14:58
#245
sailor33 adlı üyeden alıntı
Muzdarip bir de şu ötv yi,millete dayanmış , kaktırılmış ne dersen artık. Onu da bi neyi engellemek için çaktıklarını açıkla, çakralarımız açılsın , Nirvana'ya giden yolda içimizde ki tüm kötülüklerden kurtulalım
Elin deymişken, nasıl olur da ? Milletin ödediği dolayı vergi gelirleri , işletmelerin ödediği vergiden daha fazla olur onu da bi deyiver.
Kalbur üstü ve hali hazır da iyi durumda ki işletmelerin, gider adı altında , şirket adına aldıkları lüks araçları gider gösterip , sülalesine filo kuran ve bunu KDV den düşürme sebebini de açıkla?
Yok bunlar yetmiyorsa daha var. Neyse meditasyon modunda bekliyorum pampa
Bunları açıklamak basit de sen anlayabilir misin mesele o.
Girişimciye kolaylık göstermezsen tarım ülkesi olarak kalırsın.
Firmaya alınan arabayı KDV'den düşme olayı diye bir şey yok. Matrahtan düşüyorsun sadece. Herhalde zannediyorsun ki firma sahibi 500.000 TL kdv verecek, 300.000 TL'lik araç alıyor ve 500 - 300 = 200 bin TL vergi veriyor. Yok öyle bişey
Ayrıca firmaya alınan araç firmanın sermayesine yazılır ve firmanın yönetimindedir. Yarın öbür gün firmanın iflas etmesi durumunda o lüks araçlara el konulur, araçlar satılır ve firma borçları ödenir.
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:55 ----------
hasmet adlı üyeden alıntı
Yanlış anlamadıysam muzdarip kardeşin argümanı şu:
%20 zamdan şikayet edeceğinize halinize şükredin, bakın daha benim gibi ne durumlarda olanlar var...
Fena değil aslında...
Yanlış anlamışsın...
-
31 Temmuz 2017, 15:03
#246
Muzdarip adlı üyeden alıntı
Yürütülen mali politika 100% isabetli demiyorum. Fakat serbest piyasa ortamında, aşırı kar ile çalışan bir piyasada nasıl kısıtlayıcı tedbir alacaksınız? Neyi kısıtlayacaksınız? Tavan fiyat uygulaması mı yapacaksınız? Zorunlu trafik sigortası zaten başka bir hikaye. Zorunlu sigortalardaki aşırı kar olayı hala çözüm bekliyor.
Aşırı fiyatlama konusunda tez:http://www.rekabet.gov.tr/File/?path...i%2Ftez128.pdf
Muzdarip kardeşin mantığıyla hareket edersek acilen devlete vergi koymamız lazım zira herhangi bir malın ederinden fazla vergi alıyor. Bence bu yanlış. Bunu engellemek için 100 bin lik arabaya 120 bin lira ödeyelim. Böylece devlet "lan bu millet hepten kafayı sıyırdı, vergiyi azıcık düşürsek mi ya?" der belki Bugün benim sıpanın mtv yi ödedim mesela 2. taksit 320 lira, bu başlığı okusaydım 370 lira yatırırdım.
-
31 Temmuz 2017, 15:07
#247
aaa, yarın 11 kuruş artış gelmiş benzine, yaşasın, devletimiz bizi korumak için gene icraat peşinde, görürler şimdi o benzinciler günlerini !!
-
31 Temmuz 2017, 15:10
#248
Yarin güncellemesinde 25 liralik motor 27.500 olsunda ben sana bayi kari,ithalatvi kari sorarim muzdarip,devletin ithalatcinin veya saticinon yaptigi karda falan gözü yok,nasil vururuzda biz para doldururuz kasaya onun derdinde,motorsiklete ve lpg ye son dönemde arz ve talebin artmasiyla buradan bir kaynak cikarma peşine düşüp vergi arttirimi yapmistir..madem kazanc esitligi saglayacak,denge kuracak neden bu gemi,yat ve pirlanta gibi lüks tuketim materyallerine arti bir vergi getirmiyor,uretmeyen toplumlar,bilim,tarim ve egitime onem vermeyen toplumlar yok olmaya mahkumdur..burada makarnacilik yapma hadi bakim,bizim hayallerimiz var ülkede,senin gibi seytanin avukatlihi yapmaya gelmedik,
-
31 Temmuz 2017, 15:10
#249
Seko adlı üyeden alıntı
O paraları bu devlete yedireceğime satıcıdan kazık yemeyi tercih ederim kusura bakma.
İşte budur abi. İzaha gerek yok.
-
31 Temmuz 2017, 15:18
#250
Muzdarip adlı üyeden alıntı
Yürütülen mali politika 100% isabetli demiyorum. Fakat serbest piyasa ortamında, aşırı kar ile çalışan bir piyasada nasıl kısıtlayıcı tedbir alacaksınız? Neyi kısıtlayacaksınız? Tavan fiyat uygulaması mı yapacaksınız? Zorunlu trafik sigortası zaten başka bir hikaye. Zorunlu sigortalardaki aşırı kar olayı hala çözüm bekliyor.
Serbest piyasa, fahiş kara engeldir, çünkü rekabet esaslıdır. Fiyatını muadillerinden düşük sunan firma piyasayı ele geçirir, ve bunu hepsi ister.
İki temel sorun var: Biri tekeldir, motosiklette böyle bir durum söz konusu değil. İkincisi firmaların anlaşıp fiyat sabitlemesi, ki bu da söz konusu değil, zaten yasalara aykırı ve denetlenebilir. Gerçi ülkemiz ortamında sözü geçenlere anlaşıldığında her şey, ama her şey mümkün
-
31 Temmuz 2017, 15:32
#251
fahiş kar oranları ya da benzeri şekilde yapılan fiyatlandırmalarda piyasa arz ve talep üzerinden kendi dengesini bulabilir,
bunun için piyasanın serbest piyasa koşullarını sağlayacak şekilde çalışması,
vergilendirmenin ve yasal mevzuatın bu duruma cevaz vermesi gerekiyor.
mevcut ortamda bu koşullardan söz etmek pek mümkün değil.
misal bir ürünü 50 liraya da satabilirsiniz 500 liraya da,
bu durumda piyasa 50 lira üzerinden yürüyecektir,
ve fakat 50 liralık ürünü herkes 500 liraya satmaya çalışır ise;
piyasa denetleyici serbest kurumlar bu duruma müdahale edebilir.
zira konu tekelleşmeye girer.
et fiyatlarında böyle bir şey yapılmaya çalışılıyor ama olmuyor,
zira et balık kurumuna talep fazla olunca kişi başı 1 kg et veriliyor,
o da Eminönü baklava izdihamından hallice bir kalabalığı ekarte edebilirseniz.
devlet "hmmm bu ürün 50 lira ama 500 liraya da alan var o zaman 450 liranın 400 lirasını ben alayım" diyemez,
bu düpedüz haramiliktir.
bu kadar siyasi ve ekonomik belirsizlik ortamında bu tarz engelleyici önlemlerin alınabilmesi için ürünlerin yurt içi ikamesi olması gerekir.
mecbur alacağınız bir ürün için bu tarz yaklaşımların sonuçları elde etmek istediğiniz sonuçlardan çok farklı olacaktır.
-
31 Temmuz 2017, 15:47
#252
The Dude adlı üyeden alıntı
, devlet "hmmm bu ürün 50 lira ama 500 liraya da alan var o zaman 450 liranın 400 lirasını ben alayım" diyemez,
bu düpedüz haramiliktir.
Benzin.
Eeeeüüüoooo nayır. Devletimiz bunu fahiş kar yapannara engel olmak içün yapiyü. Ama hepünüs ptalsınız anlamiyosunus. Hükümete lafa sokças deyü hebele höbölö...
-
31 Temmuz 2017, 15:48
#253
Muzdarip adlı üyeden alıntı
Bunları açıklamak basit de sen anlayabilir misin mesele o.
Girişimciye kolaylık göstermezsen tarım ülkesi olarak kalırsın.
Firmaya alınan arabayı KDV'den düşme olayı diye bir şey yok. Matrahtan düşüyorsun sadece. Herhalde zannediyorsun ki firma sahibi 500.000 TL kdv verecek, 300.000 TL'lik araç alıyor ve 500 - 300 = 200 bin TL vergi veriyor. Yok öyle bişey
Ayrıca firmaya alınan araç firmanın sermayesine yazılır ve firmanın yönetimindedir. Yarın öbür gün firmanın iflas etmesi durumunda o lüks araçlara el konulur, araçlar satılır ve firma borçları ödenir.
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:55 ----------
Yanlış anlamışsın...
Evet haklısın ben de bu haksızlıkları anlayacak kapasite yok. 3 sorudan 1 ine cevap vermişsin ve bununda iyi tarafından tuttmuşsunuz. Yalnız sizin dediğiniz gibi yapmıyor firmalar. Bu araçların hepsi gider ve masraf olarak görünüyor. Artı olarak bu araçlar için yapılan her türlü harcama , bakım vb de öyle gösteriliyor.
Evet girişimciye destek verilmeli, fakat destekle zengini daha zengin etmek arasındaki farkı ayıklayıp, gelir eşitsizliğini , tere yağından kıl çıkarır gibi alıp , bunu millete yedirmek ayrı bir kepazeliktir.
O nedenle bunu hiç anlamayacağım konusunda senle hem fikirim.
Şunu unutmayın gerçek doğru göreceli bir kavram değildir. Kişilerin yorumlaması ile değişmez.
-
31 Temmuz 2017, 16:07
#254
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
MT Site yönetimi bilgi mesajı |
|
Bilgilendirme: Kişisel fikirlerinizi belirtirken,lütfen karşınızdaki muhatabınızın kişiliğine hakaret etmeden,sadece fikirsel eleştiri yapmaya lütfen özen gösterelim. İyi forumlar. |
|
|
-
31 Temmuz 2017, 16:12
#255
aziz nesinin dediği gibi bu halkın çoğu muzdarip
-
31 Temmuz 2017, 16:28
#256
The Dude adlı üyeden alıntı
fahiş kar oranları ya da benzeri şekilde yapılan fiyatlandırmalarda piyasa arz ve talep üzerinden kendi dengesini bulabilir,
bunun için piyasanın serbest piyasa koşullarını sağlayacak şekilde çalışması,
vergilendirmenin ve yasal mevzuatın bu duruma cevaz vermesi gerekiyor.
mevcut ortamda bu koşullardan söz etmek pek mümkün değil.
misal bir ürünü 50 liraya da satabilirsiniz 500 liraya da,
bu durumda piyasa 50 lira üzerinden yürüyecektir,
ve fakat 50 liralık ürünü herkes 500 liraya satmaya çalışır ise;
piyasa denetleyici serbest kurumlar bu duruma müdahale edebilir.
zira konu tekelleşmeye girer.
et fiyatlarında böyle bir şey yapılmaya çalışılıyor ama olmuyor,
zira et balık kurumuna talep fazla olunca kişi başı 1 kg et veriliyor,
o da Eminönü baklava izdihamından hallice bir kalabalığı ekarte edebilirseniz.
devlet "hmmm bu ürün 50 lira ama 500 liraya da alan var o zaman 450 liranın 400 lirasını ben alayım" diyemez,
bu düpedüz haramiliktir.
bu kadar siyasi ve ekonomik belirsizlik ortamında bu tarz engelleyici önlemlerin alınabilmesi için ürünlerin yurt içi ikamesi olması gerekir.
mecbur alacağınız bir ürün için bu tarz yaklaşımların sonuçları elde etmek istediğiniz sonuçlardan çok farklı olacaktır.
Cevabınızdan ne demek istediğimi az çok anladığınız belli.
Fakat hemfikir olmadığımız daha derin konular var. Devlet, milletin hesabına çalışır. Millet de biziz. Yani olaya şöyle bakın, 50 liralık ürün 500 liraya satılıyor ve devlet, 450 liralık haksız kazancı millete geri kazandırıyor. Bu önlem alınmasa o para büyük ihtimalle yurt dışına çıkacak ve bu da ülkemizi fakirleştirecek.
Sizin devlet görüşünüz, milleti soyan, milletin parasını çalıp başka ülkelere hortumlayan bir yapı olarak kaldığı sürece zaten anlaşmamız mümkün değil. Siz devlete ödenen vergiyi bir "kayıp" olarak görüyorsunuz. Hemfikir olmadığımız nokta bu.
-
31 Temmuz 2017, 17:04
#257
sizin belirttiğiniz konular tamamen kuramsal,
zira bu memlekette devlet kurumu millet topluluğu için değil millet topluluğu devlet ve devleti teşkil eden zümrenin bekası için var olmaktadır,
mevcut uygulamalardan bunu anlamak zor değil,
vergi ile toplanan kaynakların millet çıkarı için harcandığını düşünmek benim için saflıktır,
zira yaşadığımız memleket potansiyeli ile bulunduğu konum arasında hatırı sayılır bir fark var,
iyi anlamda değil.
vergi kayıp değildir ve fakat mevcut sistemde olduğu gibi direkt değil dolaylı olarak,
gelir üzerinden değil yaygın olarak toplanıyor ise sorun var,
memleketin çok ciddi ekonomik problemleri var.
ve bu problemler vergi toplamak ile çözümlenemez.
medeni bir kadro ile bunu başarabilen ülkeler model alınarak kalkınmamız gerekiyor.
uzun konular,
burada da çok konuşuldu.
uzatmanın gereği yok.
vergi artışı hayırlı uğurlu olsun.
kimse sesini çıkarmadığına göre problem teşkil etmiyor.
-
31 Temmuz 2017, 17:13
#258
Yüzlerce örnekten sadece bir kaçı
Bundan yıllar önceydi benzinin litresi 3,25TL idi hükümetimiz pompada TAVAN fiyat uygulaması yaptı bir gecede pompacının karı sabitlendi benzin litresi 2,95TL oldu. İşte budur dedim hükümetimiz bizi koruyorBP, Shell gibi firmalara yükleniyor dedim. Sonra arada ki 30kr farkı VERGİ olarak geri koydu (nasıl olsa bu millet 3,25TL almaya alıştı indirim bünyeye zarar dedi) 2 gün içinde eski fiyatına geri döndü işte o gün karar verdim. Bunlar bizim yanımızda değil.
Yap işlet devret modeli bu halka ihanettir. Köprüleri hastaneleri devletin yapıp 1 liraya mal etmesi varken 10liraya özel sektöre yabancı bankalardan kredi çektirip devlet garantisinde tüm halkı borçlandırıp sonra verginin vergisini üretmek düpe düz ..... dır. Çanakkale'ye köprü yapılacak ve yabancı bankalar devlet garantili olduğu halde özel şirketlere kredi vermiyorlarmış bak sen şu dürzü yabancı bankalara oysa ki benim doğmamış torumun bile o bankaya borçlanmak istiyordu. Ülkenin dış borcu 800 milyar TL üzerinde (https://www.hazine.gov.tr/)
Trafik policesi kesen 30 firmanın 27 si yabancı iken sen halkını bırakıp bu firmaların kar etmesi için kanun çıkarmak düpe düz.... dır
Bir milleti ithal malzeme tüketiminden caydırma yöntemi vergiyi artırmak değildir. Kaddafi ülkesinde ithalat kotası vardı, istemediği ülkenin arabasını ülkesine sokmazdı. Hadi yerse GÜMRÜK birliğinden çık sonra kota oluştur. Avrupanın pazar yeri olmaktan çıkar şu ülkeyi.
Hadi babacan ol yerli üretimi desteklemek için yerliden vergi almıyacağım diye konuş.
Aslında sorun %51 kısmın sadece söyleneni duyup, kayıtsız inanıp birde savunması. Okumak lazım okumak....
-
31 Temmuz 2017, 17:33
#259
-
31 Temmuz 2017, 22:14
#260
WanDoGa adlı üyeden alıntı
Yüzlerce örnekten sadece bir kaçı
Bundan yıllar önceydi benzinin litresi 3,25TL idi hükümetimiz pompada TAVAN fiyat uygulaması yaptı bir gecede pompacının karı sabitlendi benzin litresi 2,95TL oldu. İşte budur dedim hükümetimiz bizi koruyorBP, Shell gibi firmalara yükleniyor dedim. Sonra arada ki 30kr farkı VERGİ olarak geri koydu (nasıl olsa bu millet 3,25TL almaya alıştı indirim bünyeye zarar dedi) 2 gün içinde eski fiyatına geri döndü işte o gün karar verdim. Bunlar bizim yanımızda değil.
Yap işlet devret modeli bu halka ihanettir. Köprüleri hastaneleri devletin yapıp 1 liraya mal etmesi varken 10liraya özel sektöre yabancı bankalardan kredi çektirip devlet garantisinde tüm halkı borçlandırıp sonra verginin vergisini üretmek düpe düz ..... dır. Çanakkale'ye köprü yapılacak ve yabancı bankalar devlet garantili olduğu halde özel şirketlere kredi vermiyorlarmış bak sen şu dürzü yabancı bankalara oysa ki benim doğmamış torumun bile o bankaya borçlanmak istiyordu. Ülkenin dış borcu 800 milyar TL üzerinde (https://www.hazine.gov.tr/)
Trafik policesi kesen 30 firmanın 27 si yabancı iken sen halkını bırakıp bu firmaların kar etmesi için kanun çıkarmak düpe düz.... dır
Bir milleti ithal malzeme tüketiminden caydırma yöntemi vergiyi artırmak değildir. Kaddafi ülkesinde ithalat kotası vardı, istemediği ülkenin arabasını ülkesine sokmazdı. Hadi yerse GÜMRÜK birliğinden çık sonra kota oluştur. Avrupanın pazar yeri olmaktan çıkar şu ülkeyi.
Hadi babacan ol yerli üretimi desteklemek için yerliden vergi almıyacağım diye konuş.
Aslında sorun %51 kısmın sadece söyleneni duyup, kayıtsız inanıp birde savunması. Okumak lazım okumak....
Bu mesajda yazdıklarınız tıpkı Genel Müdür amcamızın meydanlarda döktürdüklerine benziyor. 10 liraya yapılan işi devlet nasıl 1 liraya maleder buyrun anlatın desek çıt yok.
Devletin borcu varmış. Elbette olacak. Dünyanın en büyük firmalarına baksan onların da borçları var. Borç olması önemli değil, tıpkı kemal derviş ve IMF zamanı gibi yüksek faizler altında ülkeyi ezdirmemek önemlidir.
Daha dün yerli firmaları "yeşil sermaye" ilan edip dışlayan, yabancı firmaların kucağına oturmayı marifet bilen insanların bu gün yabancı firmaları eleştirmesi ne kadar ciddiye alınabilir? Ayrıca yerli yatırımcıyı ezip yabancıları kar ettirecek bir düzenleme varsa bilmek isterim. Benim bildiğim tam tersi, yerli yatırımcıyı koruyan kanunlarımız var.
Yerli üretim demişsiniz. Yerli üretim modası 60'lı, 80'li yıllarda kaldı. Artık üretim, hammaddesi ucuz, nakliyesi ucuz, iş gücü ucuz ülkelerde yapılıyor. Önemli olan yerli yatırımdır. Üretimin para getirdiği zamanlar geride kaldı.
Kaddafi'yi birkaç mesajda daha okumuştum. O kadar seviyorsanız Kaddafi rejimini, çıkın sokağa açın şeriat istiyoruz pankartlarını, ne söyleyecekseniz orada söyleyin.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:57 ----------
The Dude adlı üyeden alıntı
sizin belirttiğiniz konular tamamen kuramsal,
zira bu memlekette devlet kurumu millet topluluğu için değil millet topluluğu devlet ve devleti teşkil eden zümrenin bekası için var olmaktadır,
mevcut uygulamalardan bunu anlamak zor değil,
vergi ile toplanan kaynakların millet çıkarı için harcandığını düşünmek benim için saflıktır,
zira yaşadığımız memleket potansiyeli ile bulunduğu konum arasında hatırı sayılır bir fark var,
iyi anlamda değil.
vergi kayıp değildir ve fakat mevcut sistemde olduğu gibi direkt değil dolaylı olarak,
gelir üzerinden değil yaygın olarak toplanıyor ise sorun var,
memleketin çok ciddi ekonomik problemleri var.
ve bu problemler vergi toplamak ile çözümlenemez.
medeni bir kadro ile bunu başarabilen ülkeler model alınarak kalkınmamız gerekiyor.
uzun konular,
burada da çok konuşuldu.
uzatmanın gereği yok.
vergi artışı hayırlı uğurlu olsun.
kimse sesini çıkarmadığına göre problem teşkil etmiyor.
Saflığa gerek yok efendim bütçelerin gizli saklı olduğu zamanlar geride kaldı. Nereye ne harcanmış, ne harcanacak hepsi ortada.
Memleketin potansiyeli ile bulunduğu konum arasındaki farkın mimarlarını geçen yıl 15 temmuzda kısmen de olsa tanımış olduk. Türkiye gibi potansiyeli yüksek bir devletin dışta olduğu kadar içte de düşmanları olacaktır elbette. Bunlarla mücadele etmek kolay değil.
Ülkemizin çok ciddi ekonomik problemleri olabilir. Hangi ülkenin yok ki? Seçim zamanı Trump'ın konuşmalarını dinledim, baktım ki Amerika batmış gitmiş, iflasın eşiğindeyimiş bizim haberimiz yok
Ayrıca, ülkenin ekonomik problemleri başka, motor satıcılarının 2500 TL'lik motoru 4000 TL'ye satması başka bir olay. Biz motorlarla ilgili olan kısmı tartışıyorduk hatırlarsanız.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)