Ben hep zaten 20 TL'lik .....
Pardon yanlış konu başlığına gelmişim
Ben hep zaten 20 TL'lik .....
Pardon yanlış konu başlığına gelmişim
halkını bu kadar ezen yöneticilerin olduğu bir ülkede yaşadığım için , bu durumu engelleyemediğim için üzülüyorum ,
umarım 2 yaşındaki oğlum büyüdüğünde başka bir ülkede yaşar....
Hay sen bin yaşa, hele şükür aradan bazı akıllılar da çıkıyor. Ama millet olarak bizim huyumuzdur, "onlar düdükledikçe" biz ses çıkamayız, koyun gibiyizdir sessiz gütmesi kolay Yahu cidden sadece motosiklette değil, otomobilden cep telefonuna, böyle vergiler dünyanın başka yerinde olsa, günler süren eylemlerle geri adım attırırlardı hükümetlerine. Bunlar son çareler, fakat öncesinde bizden birkaç sektör temsilcisi de birleşip gidip 2 bakanla konuyu kamoyunu da konu hakkında bilgilendirmiyor ki arkadaş... Kullanıcı olarak tek çaremiz bilerek "alamamak" olmalı başka yolu yok. Biz alamadıkça, sıfır motosiklet satmadıkça, sektördeki ithalatçılar sıkıntı yaşadıkça, yöneticilere durumu daha da hızlı aksettireceklerdi-ki vergiler geri alınsın. Buna mecburuz, evet bir süre 2. el motosiklet piyasası daha hareketli olabilir, 2. el piyasasındaki ölücüler de motosikletlerine daha yüksek fiyat çekebilir, ama hepsi en azından bu vergilerle sıfır motosiklet almaktan da kat kat iyi olacaktır.
Bu arada menşei 1 - 2 - 3 nolu bölgelerdeki ülkeler olan motosikletlere %20 ötv eklenmemiş görünüyor. Yani menşei aşağıdaki ülkeler olan motosikletlere zam yok
AB ülkesi ülkeler, Efta ülkesi ülkeler, İsrail, Makedonya,Bosna-Hersek, Fas, Batı Şeria,Gazze,Tunus, Mısır, Gürcistan,Arnavutluk, Şili,Sırbistan, Karadağ, Kosova, Morityus, Moldova,Güney Kore, Malezya...
Bu durumda zam en çok Hint ve Çin menşei ürünleri etkileyecek denebilir. Tabi ki akıllara gelen ilk marka Bajaj oluyor. Bu derece büyük satış rakamlarından sonra devlet büyüklerimiz, oraya da bir hortum sokmak istediler anlaşılan, vatandaş olarak görüşüm budur...
Şişşşşşşşşşşt sessiz olun, uyanmasınlar...
İyi uykular Türkiye...
Zaten küçülen bir motosiklet sektörü var, bu darbeden sonra kaçıp giderler artık. Motosiklet iyice zengin, aşırı lüx işi olmaya başladı. Yazık gerçekten. :(
Başımıza bu adamları getiren, bunlara oy veren herkes de hakkım var arkadaşlar. Her aldıgım benzinde, gıdada hepsinde. Ananem dahil olmak üzere. Helal etmiyorum.
Evet alınan önlemlere rağmen cari açığımız büyüyor, her türlü ithal mallara zamların ardı arkası kesilmeyecek, otomobilde zorunlu ihtiyaç dışındaki 1300cc üzerine tekrar ek gümrük vergisi ötv zammı gelebilir.
Yabancı yatırımcının dibs ve borsaya son hafta 2,1 milyar dolar getirmesine rağmen merkezbankası rezervleri düşüş trendine devam ediyor.
Döviz rezervleri neredeyse 2012 temmuz ayındaki miktara geriledi. 5 yıl önceye. 115milyar doları gören döviz rezervleri 85,8milyar dolar'da.
Döviz rezervi uzmanlarca halen yeterli görülse de azalmanın önüne bir şekilde geçmek gerekiyor. Bunun yolu ise ithalatı kısamak. Sonucu ise artan vergi oranları dolayısı ile yeni zamlar olarak karşımıza çıkacak. Ve görünen o ki fiyatlar artmaya devam edecek.
elimdeki motosikleti 2013 yılında sıfır olarak kanunu bayisinden aldım plaka dahil fiyat 2500 TL
şimdi bakıyorum da motosiklete binmek hayal oldu oluyor
kanuni ilk ve son motosikletim olacak gibi görünüyor nerde bırakırsa orada ben motosiklet sürücülügümü bırakıcam
2. elde güven sıfır, yeni motosikletlerin de fahiş fiyatları yüzünden ulaşamayacağız
Bunu gören ikinci el piyasası durur mu
Bence şu sorusunun cevabını aramak lazım. Motosiklet ithalinde bu vergi var. Peki parça parça getirince vergi var mı?
Bu vergiler üretimi teşvik etmek içinde olabilir. Çünkü motosiklet benzin deposu ithal etmek başka şey, motosikleti bütün olarak ithal etmek başka şey. Örneğin Honda parça parça getirip burada montaj yapabilir. Ozaman bu vergiye yakalanmazlar.
25 gayme seviyesinde iken , burun kıvırdığım tek silindire bu kadar vermem diye düşündüğüm tenere senden özür diliyorum , bahçada acı biber olacaadı , katıksız yiyemde dilime ceza verem.
Bakın basit bir örnek vereyim;
50 cc motosikletlerde yeni yasayla birlikte gelen kolaylığı hepiniz biliyorsunuz. (B sınıfı ile sürülebilmesi,mtv olmaması)
Site için bir yazı hazırlıyordum (hala hazırlayacağım ),orada dikkatimi çeken bi nokta oldu.
X markanın 50 cc'lik motosikleti geçen sene 1,800'müş.
Yasadan sonra talep artınca fiyat 2,800'e çıkmış. Yani %44 artış.
Aynı motosiklet,aynı özellikler,değişen tek birşey yok.
Ama şu an bayilere gidin,50 cc sorun,kapış kapış.
Demem o ki,yarın ybr 15,000 olsa gider alırız ve sonra yine burada bağırır çağırırız.
Ama hiçbir şey değişmez. Çünkü biz toplu taşıma varken,kendi aracımızla işe gidip gelmeyi,ihtiyaçlarımızı görmeyi marifet olarak görüyoruz.
Talep olduğu müddetçe arz devam edecektir.
Çözüm;taleplerinizi erteleyin,arz ellerinde patlasın.
NE KADARDA DOĞAL KARŞILIYORUZ. HANGİ MOTORLARA GELMİŞ OLUYOR.%20 NE KADARA TAKABUL EDİYOR.BİRİDE DEMİYOR BÖYLE BİRŞEY OLAMAZ ZATEN ALINAN BİR MOTORUN %45 %50 GİBİ BİR ÜCRETLERİNİ ÖTV OLARAK VERİYORUZ.20 BİNE ALDIĞIN MOTORUN ÖTV Sİ FATURADA 9 BİN TL GİBİ BİR ÜCRET YAZIYOR FATURADA BU ZAMDAN SONRA 20 BİN OLACAK BİZE 25 BİN AMA MOTORUN YURT DIŞINDAN İHRACAT FİYATI DEĞİŞMEYECEK.
AMA HERŞEY BAKIYORUMDA ÇOK ÇABUK KABULLENİYOR , KÜÇÜK BİR YANKI UYANDIRMAK YERİNE ŞİMDİ BANA NE KADARA GELECEK DİYE HESAPLANIYOR SORUYORUM SİZE BÖYLE NEREYE KADAR GİDECEK ? HİÇ Mİ TEPKİ GÖSTERİLMEYECEK
"Halk ağır vegiler altında eziliyordu"
Tanıdık geldi mi ?
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)