Ortalama hız tespit sistemi. Hangi yollarda ne kadar ceza hızda gidilmeli?
Reklamlar
-
29 Haziran 2017, 16:38
#1
1 Temmuz’da yürürlüğe girecek olan yeni uygulamayla Aydın-İzmir arasındaki 112 kilometrelik otoban yolunu 1 saat 11 dakikadan kısa sürede tamamlayan araç sürücüleri, hız sınırını aşmış sayılacak ve haklarında cezai işlem uygulanacak
Emniyet Genel Müdürlüğü ve Karayolları Genel Müdürlüğü arasında imzalanan protokolle, 1 Temmuz 2017 tarihinden itibaren otoyollarda araçların seyri sırasında ortalama hızlarının tespit edileceği ve ihlali bulunanlara cezai işlem uygulanacağı bildirildi.
Araçların otoyollarda giriş yaptığı HGS/OGS noktası ile çıkış yaptığı HGS/OGS noktası arasında kat etmiş olduğu mesafe ve süre bilgilerinden araçların ortalama hızlarının tespit edilerek yasada belirtilen hız limitlerini aşan araçların tescil plakalarına Karayolları Trafik Kanununun ilgili maddesi uyarınca trafik idari para cezası tatbik edilecek.
Sistem öncelikli olarak, İzmir-Aydın, Ankara-İstanbul, İstanbul-Edirne, Adana-Mersin ve Adana-Şanlıurfa, Niğde-Şanlıurfa otoyollarında eş zamanlı olarak 01 Temmuz 2017 tarihinden itibaren başlayacak.
Bu sistem ile kazaların önüne geçilmesi, yakıt sarfiyatının düşürülmesi, egzoz emisyonlarının doğaya verdiği zararın önüne geçilmesi amaçlanıyor.
Kaynak: Milliyet
Aydın - İzmir otoyolu 1 saat 11 dakikadan kısa sürede geçenlere cezai işlem uygulanacak.
Reklamlar
-
29 Haziran 2017, 16:44
#2
İstanbul-Ankara'ya 4 saat 15 dakika vermişlerdi.Bu sistemi kim bulduysa tebrik ediyorum çok zekice olmuş Yakında gişe çıkışlarında kenarda park etmiş arabalarla karşılaşırız.
-
29 Haziran 2017, 16:48
#3
Otoyol hız sınırı arabalar için 120km değil mi?
112 km yolu 120km/s hız ile gidersen 56 dakika yapar.
Motosiklet hız sınırı otoyolda 100km/s olduğuna göre aynı yolu 1 saat 7 dakika 12 saniye den hızlı gitmemek lazım
-
29 Haziran 2017, 17:02
#4
Yahu neden yıllardır uygulandığı söylenen şeyler ısıtılıp, ısıtılıp tekrar gündeme geliyor. Bırakın hızı, ağırlık kontrolü bile yapılıyor yollarda. Hatta Aydın-İzmir otobanında belki 15-20 sene önce (hadi 10 olsun en az) "bu yolda durdurmadan hız ve ağırlık kontrolü yapılmaktadır" tabelaları görürdüm. Yeni birşey değil ki! Yıllardır yapılan birşey!
2030 senesinde de "şok, şok. E-5 de hız koridoru uygulaması başlıyor denebilir"
-
29 Haziran 2017, 17:14
#5
admin adlı üyeden alıntı
Bu sistem ile kazaların önüne geçilmesi, yakıt sarfiyatının düşürülmesi, egzoz emisyonlarının doğaya verdiği zararın önüne geçilmesi amaçlanıyor.
Çok gelişmiş duble yollu, bölgesinde lider bir ülkede alınmış karardır. Çok iyi düşünülmüş, ancak bence eksik olmuş. Araç kullananlara direkt olarak Araç Kullanım Cezası kesseler hem doğa korunur hem yakıt sarfiyatı olmaz. Ha yürürken birbirine çarpanlar yüzünden kazalar illa ki yaşanır ama trafiğin fıtratında var kaza.
Ne kadar da cahilim ya, şöyle bir araştırdım da zaten hali hazırda farklı isimle de olsa Araç Kullanım Cezası ödüyoruz değil mi? Hem satın alırken hem kullanırken. Adına da vergi diyorlar. Pardon... Yol kenarı parselleyip değnekçilik yapan, ömrü hayatım boyunca geçmeyeceğim köprünün parasını benden yolup üstüne "lan köprü yaptık biz, bak köprü, köprü yaptık" diye yine benden aldığı parayla reklam yapan, bana ait köprünün adını bana sormadan değiştiren refah ve bolluklarla dolu aziz ülkemi sen kötülerden, şer odaklarından, dış güçlerden ve her türlü müsibetten koru Yarabbim! Amin.
-
29 Haziran 2017, 17:17
#6
Motosiklet Eğitmeni
Demek ki 112kmlik yolun tamamı otoyol değil.
Sanırım tüneller falan ayrı hesaplanmış.
-
30 Haziran 2017, 01:45
#7
1 sigara fazla içeriz artık yapıcak birşey yok
-
30 Haziran 2017, 09:05
#8
Saçmalığın daniskası. Trafik kazası emisyon vs bahane.
Vatandaşı daha nasıl yolarım mantığı tam gaz devam.
Adam basacaksa otobandan çıktıktan sonrada basar.
-
30 Haziran 2017, 11:10
#9
artık millet kronometre ile gider, gişelere geldiğinde 72. dakkayı bekler.
-
30 Haziran 2017, 12:04
#10
Aslında iyi olmuş Önceden 120-130 gidiyoduk otobanda mola veriyoduk bide yarım saat uzun sürüyodu. Şimde 170-180 gideriz yarım saat mola, 72 dakikayı tamamlayacak şekilde de çıkarız , daha kısa sürer yol. Ohhh miss... diycem ama değil yine 120 gidicez ama bakıcazki 56 dakikada gişeye gelmişiz nası oluyo lan derken kenara çekip otoban kenarında beklicez. Bari her otoban için süreleri yayınlasalar da ona göre gitsek.
-
30 Haziran 2017, 14:47
#11
kıllık yapmak isteyen basar hayvan gibi gaza yol bitimine doğru çeker sağa bekler zaman doldurur öyle geçer
-
30 Haziran 2017, 14:54
#12
Parasız yollardan gidin, hem yol parası vermeyin hem de radara yakalanmayın. Memleketin her yeri otoyol sanki
-
30 Haziran 2017, 15:38
#13
Gerizekalı olan insanlarımız kendi kendini ve başkalarını oldurmesin diye yapilmis. Uygulanacaksa cok guzel. Her yerde ve her yolda yapilsa keske.
-
30 Haziran 2017, 16:18
#14
Darısı şehirler arası duble yollara olsun.
-
30 Haziran 2017, 16:57
#15
Çok saçma otoban adı üstünde belli hızların altında gitmek yasak olmalı.
-
30 Haziran 2017, 17:08
#16
eee şimdi otobanda motosikletler için olan 100 kmh hız sınırı kalkmış mı oldu ? Ayrıca hala hız için radar bulunmaya devam edecek mi?
-
30 Haziran 2017, 19:23
#17
Hadi laf sokup geçmeyelim trafik denen olgu nasıl medeni hale getirilir madde madde yazalım bu sefer;
- İlkokuldan itibaren öğrencilere zorunlu trafik dersi "uygulamalı" olarak verilir. Çocukları çıkarırsın dışarı, yaya geçidi nedir, trafik ışığı nedir anlatırsın. (Öyle laf olsun diye değil Türkçe/Matematik gibi hatta onlardan daha önemli bir ders olmalı. Zira zamir/zarf/edat nedir bilmeden yaşarsınız ama trafiği bilmezseniz ölürsünüz) Böylelikle o çocuklar büyüyüp yetişkin olduklarında yırtık dondan fırlar gibi yola fırlayıp ezilmezler. Ancak bilinçli insan az gelişmiş ülkelerde sevilmez çünkü yaya geçidi olmayan tehlikeli yerlerde hakkı olan yaya geçidini, üst geçit falan ister. Neme lazım iş alırız başımıza.
- Kamu arazilerine sürüş pisti, drag yarışı vb yarışlar için pistler hazırlanır. Belediyelerce buralarda etkinlikler düzenlenir böylece kamusal alan dediğimiz topraklar keyfe göre birilerine peşkeş çekilmek yerine gerçekten halk için kullanılır. Hız yapmak isteyen bunu güvenli bir şekilde yapar. Bulduğu yere duble yol yapan devlet için bunu yapmak çok da zor olmasa gerek.
- Ehliyet direksiyon sınavları daha ciddi hale getirilir. Sürücü kurslarının eğitimleri denetlenir. Ehliyet alamayan sürücü adayının gerekirse parası iade edilir. Böylelikle 2 gün eğitim için 1000 lira para isteyen sürücü kursları da işlerini ciddiye alır.
- Otobanlarda ve uygun alanlarda hız sınırı çok daha yükseltilebilir, sert virajlar ve kavşak noktalarına öncesine uyarı levhasıyla birlikte sabit radar konur, bu noktalarda hız limiti uygun seviyelere düşürülür. Sabit radara yakalanan sürücü normalin 3-5 misli ceza alır.
- Özellikle ticari araçlar ciddi anlamda denetlenir. Ticari taşıt sürücüleri yıllık ve anlık denetlemelerden geçirilir.
Tüm bunları yapsınlar sonra ona buna ceza koysunlar diyeceğim ama bizim toplum kazıklandığı konusunda bile hemfikir olup bir arada hareket edemediği için daha çok "suç" icad edip sonra o icad olunan suçlara daha çooooook ceza keserler. Biz de burda vir vir konuşuruz... İki gün sonra sokakta hapşururken yakalananlar bundan sonra 1000 lira ceza ödeyecek deseler ben adım gibi eminim insanlar çıkıp "oh ya mikrop saçıp duruyorlardı ortalığa iyi oldu" diyecek.
-
02 Temmuz 2017, 15:34
#18
Durmak yok yolunmaya devam :D
-
02 Temmuz 2017, 16:16
#19
Hızlı giderken seyyar yakalarsa o da öper
Dikkat!!
-
02 Temmuz 2017, 16:19
#20
Cepte parası olana koymaz. Basar gider. Cebinde parası olmayanda basar ama gişeye yakın çeker sağa süreyi doldurur
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)