Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
4. sayfa BirinciBirinci ... 23456 ... SonuncuSonuncu

Köprü çıkışında feci kaza kamerada

    REKLAM ALANI
  1. #61
    whitedeamon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Eylül 2013
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    MTT Y2K
    Allah şifasını versin.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #62
    Taner YILMAZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Kasım 2008
    Şehir
    İzmit
    Motosikleti
    Sırasıyla: Hyo GT250R, YAMAHA R1, HONDA 1000 RR,
    Motorcu arkadaş hiç kurtarmaya çalışmamış. Çarpana kadar aracı görmedi mi acaba?

  3. #63
    hokahey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2016
    Şehir
    papua yeni gine
    otomobil sürücüsü oyle bir yerden dönüyor ki cildirmamak elde degil.

    motorsiklet sürücüsü ise kurtarma şansı olduğu halde, sanırım dalmış, ya da başka bir yere bakıyordu, maalesef araca göbekten vuruyor.

    umarım tez zamanda iyileşirler.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:33 ----------

    oradan dönüş yapmaya çalışıyor allahin belasi.

  4. #64
    Moderatör Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    Rutherford,Nj - United States
    Motosikleti
    Searching.
    Bende o anda dikkatini yola vermediğini düşünüyorum. Umarım iyi olurlar.

  5. #65

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Kaza yapmış insanın arkasından konuşmak hoş değil ama, hani ne dersler çıkarabiliriz diye irdelemek lazım.

    Motosiklet kadraja ilk girdiğinde, sağ şeritteki bir aracı geçmiş, tekrar sağ şeride dönüyor gibi bir izlenim alıyorum ben. Kamera geniş açı olduğu için dış bölgelerden olan distorsiyonun da etkisi vardır buna, yani görüntüde olduğu kadar yatık (sağa gidiyor) durumda değildir, şeritten hızlıca sağa çıkmaması da bunu gösteriyor. Ancak yine de hafif bir sağa meğil var gibi. Böyle bir geçiş yaptığı için sağa tekrar girmek amacıyla aynadan sağını kontrol ediyor olabilir. Veya gideceği istikamet ile ilgil GPS'yen vs bir kontrol yapıyor da olabilir. Acıklı kısım, malesef çok çok büyük bir ustalık da "gerektirmemesi gereken" bir manevra ile bu kazadan kaçılabilecek olduğu.
    Örneğe bakıp laf söylemek de kolaydır, herkes gözünü yoldan ayırabilir bir saniyeliğine, "yola bakçan kardeeş" demek çok saçma ve acımasızca.

    Malesef insanlıktan nasibini almamış bencil organizmaların dolu olduğu bir ülkede yaşıyoruz ve kendimizi böyle şeylerden korumayı öğrenmemiz gerek. Kazaya sebebiyet veren oksijen tüketicisinin de video ortaya çıkmadan önce polis ifadesinde "beni sıkıştırdılar" dediği iddia ediliyor, kulaktan dolma bir şey, günahının almayayım zaten yeterince varken. Normal şartlarda nasıl yargılanması gerekir hepimiz biliyoruz ama, burası da Türküye..
    feti_can bunu beğendi.

  6. #66
    Jemand - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MT-10 SP
    abs olduğunu var sayarak sert fren ve sola kontra yapsa sanki kıl payı kurtarırmış gibi.

  7. #67
    hokahey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2016
    Şehir
    papua yeni gine
    abi, yolda eger bir sapak varsa, mutlaka böyle bir sürücü de vardır diyerek hareket edeceksin. ya da mümkünse en soldan gideceksin.

    akıl alır gibi değil.
    MotorKafa bunu beğendi.

  8. #68
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı mustafa_325 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Medeni bir ülkede olsak o kadının ehliyetine el konulur büyük bir tazminat ödetilirdi. Ama ne yazık ki bizim ülkede adalet yok.
    Zenginse belki. Kazancı sınırlıysa çok yapacak birşey yok. Sigorta $25000'a kadar karşılar, o da muhtemelen hastaneye bile yetmez. Bir de ödese ne yazar? Kadın hâlâ yoğun bakımda, çıkacağı belli değil, adam hasarlı, önünde acı dolu bir zaman dilimi var, işine kavuşması en az üç ay, eşine kavuşacağı belli değil. Diyeceğim o ki, ödese ne yazar?

    Araba şoförü katil. Ama belki de önceden hazırlanmadığı çıkıştan, koskoca otoyolu tıkayıp insanların hayatını tehlikeye attığını bile bilmeden çıkmaya çalışan bir işgüzar... İstemez miydiniz o anda motosiklet yerine ağır bir SUV içinde olup o küçük arabayı şeytan çarpmışa döndürmek?

    Motosiklet binmekle aldığımız risk bu işte.

    Hiç boşuna "freni geç mi bastı?", "kontra verseydi kurtarırdı" gibi varsayımlara kapılmayın. Muhtemelen aynısı bizim başımıza da gelirdi. Hatta ABS olmasa düşüp daha yüksek hızla araca çarpıp kol bacak boyun kırmakta var hesapta.

    Süspansiyona bakın. Tehlike oluşur oluşmaz basıyor adam. Gittiği mesafeye bakıyorsunuz ama insan böyle yavaş bir yaratık işte. İnsanın minimum reaksiyon zamanı 0.7 saniyeymiş. 130km hızda bu 25 metre demek. Daha durma mesafesi var...

    Hadi burada kurtarsanız emin olun kurtamayacağınız biri öküzlük yapacak binlerce maganda ve mal ile aynı trafikte yan yanasınız her gün.

    Gerçekçi olmakta fayda var.
    Shrieker, Salurbey, ...garip... ve 3 diğerleri bunu beğendiler..

  9. #69

    Üyelik
    18 Aralık 2012
    Geç reaksiyonun sebebi motosiklet surucusunun arabanin Boyle bir manevra yapabilecegine ihtimal vermemesi olabilir. Haftada 2-3 gün geciyorum, 40 yil dusunsem (evet burasi Turkiye ama) bu tür bir manevra aklima gelmez.

  10. #70

    Üyelik
    19 Ocak 2016
    Motosikleti
    Yamaha MT-25
    Alıntı GezeGeze adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    Diyelim en sol şerittesiniz. Arkanıza sizden daha hızlı biri yanaştı, yol istiyor... Sağınıza geçersiniz...

    Orta şerittesiniz... Trafiği okuyabilen bir sürücüyseniz, orta şeritte olmanızın tek geçerli bir sebebi vardır; o da sağ şerittekilerden daha hızlı olmanızdır. Sağ şerittekiler sizden daha hızlıysa yanlış şerittesinizdir; sağ şeride geçmelisiniz.

    Orta şeritte giderken arkanıza yanaşan birinin işini kolaylaştırmak için, trafiği rahatlatmak için sağ şeride geçersiniz, boşsa.

    Yoksa, bir sağ şeridiniz bomboşken siz orta şeritte ilerlerken arkanıza yanaşan birinin sol şeride geçmesini istemek aslında 3 şeritli yolu 2 şeride indirmiş olmanız demektir ki, kaynak israfıdır, trafiği tıkamaktır.

    Trafikte en uyuz olduğum şey sağ şeridi bomboşken orta şeritte tıngır mıngır ilerleyip arkasına yanaşanların illa sol şeride geçmelerini zorunlu kılan sürücülerdir....

    Trafikte biri sizi sağlıyorsa, hakaret olarak algılamalısınız aslında; sürüş kabiliyetsizliğinize...
    Allah, Allah. Acaba bu mesajı ben mi yazdım diye baktım. Hayır ben yazmamışım. Düşünceleriniz benle aynı. Altına ben de imza atmak isterim.
    Bu söylediğinizi yapam çok sürücü var. Hatta TEM yolunun 4 şerit olan kısmında soldan 2. şeritte gidiyorlar. Yol istemek için sellektör yapınca, solum boş geçsene oradan diyor. Oysa siz 100 le giden birinin arkasına 110 ile yaklaşınca adam sağa çekilse herkes istediği hızda gidecek. Siz 110 ile en sola çıkıyorsunuz, arkadan 130 ile gelen trafiği yavaşlatıyorsunuz. Bir de adam en sol şeritten gidiyor, sellektör yapınca hızlanıyor. Olum ben sana hızlan, riske at kendini demiyorum ki. Aptallık şurada, benim gazımla hızlanıp, benim talimatımla kendini riske atıyor.

    Ben bunun sorumlusunun devlette olduğunu düşünüyorum. "Kırık cam teorisi" vardır. Küçük suçları hemen yakalayıp ağır cezalar verirseniz kimse daha büyük suçları işlemeye cesaret edemez. Hıza göre şerit kullanmamak, yakın takip, tehlikeli araç kullanmak, sinyal vermemek, sol şeridi sürekli işgal etmek, sis farı yakmak... Aslında erşeyin bir cezası var. Ama trafikte kasten adam öldüren ceza bulmuyorken, bunlara kimse dikkat bile etmiyor. Yakın takip, sinyalsiz dönüş, sol şeridi sürekli kullanmaktan dolayı insanlara 800-1000 lira cezalar kesilse, zaten kırmızıda geçmeye insanlar yeltenmez bile. Bu düzenlemeyi de kimse kusura bakmasın, devlet sağlayacak.

  11. #71
    selsa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mayıs 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Vstrom 800DE
    Öldükleri haberleri vardı. Şu an sevindim yaralı olduklarını. Umarım hayati tehlikeyi de atlatır hanımefendi ve böyle bir mal yüzünden ocaklarına ateş düşmez..

  12. #72
    erenedip - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2016
    Motosikleti
    mondial znu 125
    Alıntı GezeGeze adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Trafikte solunuzdaki araçlardan hızlı olmak tehlikelidir; çünkü her an önünüze kırabilirler.

    Yukarıda hangi yönetmeliği nasıl yorumladıysanız bölünmüş tek yönlü çok şeritli bir otoyolun istediğiniz şeridinde istediğiniz hızda ilerleyebilirsiniz gibi bir anlam çıkıyor; yanlıştır. İlerleyemezsiniz. Yanlış olur. Trafikte hem kendinizi hem başkalarını tehlikeye atarsınız.

    Çok şeritli tek yönlü bölünmüş bir otoyolda araçların hızlarına göre "yerleşimleri" en sağdan en sola doğru hızlarına göre en azdan en hızlıya göredir.

    Sağdan sollanmaz kuralı da bunun için vardır. Sağdan sollanmaz kuralı şu demektir ki, benim sağımdan, muhtemelen arkamdan benden daha hızlı bir araç kaptırıp gelmiyordur...

    Bu kuralı ihlal ederseniz trafik arap saçına döner, kaza riski artar.

    Diyelim en sol şerittesiniz. Arkanıza sizden daha hızlı biri yanaştı, yol istiyor... Sağınıza geçersiniz...

    Orta şerittesiniz... Trafiği okuyabilen bir sürücüyseniz, orta şeritte olmanızın tek geçerli bir sebebi vardır; o da sağ şerittekilerden daha hızlı olmanızdır. Sağ şerittekiler sizden daha hızlıysa yanlış şerittesinizdir; sağ şeride geçmelisiniz.

    Orta şeritte giderken arkanıza yanaşan birinin işini kolaylaştırmak için, trafiği rahatlatmak için sağ şeride geçersiniz, boşsa.

    Yoksa, bir sağ şeridiniz bomboşken siz orta şeritte ilerlerken arkanıza yanaşan birinin sol şeride geçmesini istemek aslında 3 şeritli yolu 2 şeride indirmiş olmanız demektir ki, kaynak israfıdır, trafiği tıkamaktır.

    Trafikte en uyuz olduğum şey sağ şeridi bomboşken orta şeritte tıngır mıngır ilerleyip arkasına yanaşanların illa sol şeride geçmelerini zorunlu kılan sürücülerdir....

    Trafikte biri sizi sağlıyorsa, hakaret olarak algılamalısınız aslında; sürüş kabiliyetsizliğinize...

    Şimdi trafiğin düzgün akması için, farklı hızlardaki araçların farklı şeritlere sağdan sola doğru hızlarına göre yerleşmelerini esas aldığımızda, en büyük kural ihlali sağdan sollamaktır.

    Solunuzdakilerden hızlıysanız sol şeride geçmek durumundasınız; onlar da aslında sağ şeride geçmek durumundalar.

    Ama maalesef Türkiye yollarında bu pek böyle değil. Sanki 100 m koşucuları gibi, herkes kendi kulvarında kaptırıp gidiyorlar.

    Burada motosikletli arkadaşımızın en büyük hatası sol şeritten daha hızlı olması.

    Madem hızlı gidecek, madem zaten sapaktan dönmeyecek sapağa yakın şeritte gitmesi; en sol şeride geçmemesi...

    Bu kazada belki sapağa girme ihtimali olduğu bariz bir şekilde belliymiş gibi göründüğü için otomobil sürücüsü kusurlu gözüküyor.

    Ama öyle sanıyorum ki, aynı sağ şeride geçmeyi sapağın olmadığı bir düzlükte yapmış olsaydı kabahat daha kesin bir şekilde sağ şeritten kaptırıp gelen arkadaki motosikletlide olurdu.

    Bu kazaya eksperin vereceği kaza kusur oranı takibe değer...

    Bizim çıkaracağımız ders:
    Solunuzdaki şeritten daha hızlıysanız "yanlış şerittesiniz".
    Birileri sizi sağlıyorsa, muhtemelen yine yanlış şerittesiniz.

    Makasçılar istisna olup trafiğin zaten tüm bu kurallarını allak bullak ettikleri için tespit edildiğinde ehliyetleri alınmalıdır; o ayrı konu.

    Kazazede motorcu arkadaşlara geçmiş olsun; acil şifalar...

    Özetle:
    Sapak olmasaydı, otomobil sürücüsünün sağ şeride geçmesine kimse bir kusur bulamazdı; kabahat tamamen arkadan kaptırıp gelen motosiklet sürücüsünde olurdu.

    Sapak olmasaydı, motosikletli yerine bir TIR olsaydı, daha düşük bir hızda seyretmek için sağ şeride geçen otomobil sürücüsüne hızını şeridine göre ayarlayamayıp da arkadan kaptırıp gelen bu TIR çarpıp biçip geçseydi, TIR'ı suçlu bulmayacak mıydık?

    Konu sapak da içerdiğinden, elbette burada otomobil sürücüsünün saygısızlığını ve düşüncesizliğini göz ardı edemeyiz; o da ayrı. Ölümlü sonuçlanmamış olması en azından üzüntümüzü azaltıcı...
    söylediklerinizin çoğuna katılsam da bir de mevcut hız sınırları içinde olmalıdır diye düşünüyorum. Arada sırada yaşıyorum. Ana yolda hız sınırı 82 olan bir yerde ilerlerken ben "80" le orta şeritten ilerliyorsam zaten normal hızın üstündeyimdir demek. ve bu sırada arkama biri dayanıp taciz ediyorsa açıkça yol vermiyorum net! bunun dışında efendi gibi yavaşlayana veya sol dolu sağ boşsa veriyorum. Ancak vermek zorunda da değilim çünkü zaten hız sınırında orta şeritten seyrediyorum. e hız sınırını aşacaksan bi zahmet sola geçeceksin diye düşünüyorum bu inatla selektör yakanlara
    drtayfun bunu beğendi.

  13. #73
    DKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ocak 2013
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İstemez miydiniz o anda motosiklet yerine ağır bir SUV içinde olup o küçük arabayı şeytan çarpmışa döndürmek?
    çok yaşa haşmet ağabey. +200 km



    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hiç boşuna "freni geç mi bastı?", "kontra verseydi kurtarırdı" gibi varsayımlara kapılmayın. Muhtemelen aynısı bizim başımıza da gelirdi.
    çok doğru, ancak trafiğin seyir hızını çok aşmadan engel olunabilirdi

  14. #74
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Turkiye'de var mi bilmiyorum, burada bazi otoyollarda minimum hiz sinir var. 65km/s hizdan yavas gitmek yasak. Araba surucusunun yaptigi, bir TIR'in yolun ortasina tomruk dusurmesinden farksiz. Muhtemelen surucunun trafik deneyimi, ya da zeka seviyesi de o tomruk kadar zaten...
    bursalıali ve Taner YILMAZ bunu beğendiler.

  15. #75

    Üyelik
    10 Mart 2014
    Hatanın 6/8 i otomobilinse 2/8 ide motosikletin, sağ aşırı sürat yapıyor hemde sağ şeritte. Bazı araç sürücüler sağ şeriti boş görünce ralli pisti sanıyorlar. Ben küçük motor sahibiyim e-5 de sürekli sağ şeritte 80-85 le gidiyorum. Bazen sağ şeriti boş gören otomobiller 30-40 km hızla önüme kırıyorlar bazılarıda götümün dibine girip korna ve selektör yapıyorlar ama asla kenara çekilip yol vermiyorum. Hızlı gitmek isteyen soldan ortadan gitsin kardeşim.

  16. #76
    mustafa_325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2010
    Şehir
    istanbul-kocaeli
    Motosikleti
    Pulsar RS 200 - Thriumph TİGER 800
    Arkadaşlar bazılarımız trafik kurallarını tam anlamamışlar galiba. Sağ şerit boşsa hızımız ne olursa olsun sağdan gideriz. Önümüze bir araç çıkarsa orta şeride geçip sollarız sonra tekrar sağa geçeriz. Orta şeritte doluysa bu sefer sol şeritten sollarız.
    Sağdan araba geçilmez mantığına göre birisi sağ boş olmasına rağmen sol şeritten yavaş giderse(sürekli görüyorum bunları) hiç kimse onu geçemez bütün yol tıkanır.

  17. #77
    bursagsli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ağustos 2013
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Kanuni Seyhan (2012-2017), Sym Wolf 250
    Bu ülkenin sığırı bitmez. Ulan sığır ayrımı kaçırdın git ilerden dön madem sağa manevra yapacan sağına bak aynasına ......

  18. #78

    Üyelik
    04 Eylül 2012
    Motosikleti
    2011 c8 Crypton & 2013 xmax250
    altındaki yüksek cc makinayla keşke en soldaki beyaz arabanın arkasından seyir etseydi..sıkıştıran kadın nerdeyse sapak tabelasına vuracakmış gibi dönmüş..yaralılara acil şifalar..
    bilirkişi bunu beğendi.

  19. #79
    berkay3212 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Haziran 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBR 600 RR 2015
    Kadın şöför ne bekliyorsun. Kocaları alıp alıp salıyor bunları. Banada çarpmıştı 1 tanesi. Daha dün 3 tane kadın sürücü dikkatimi çekti birisi düz kaldırım varken yüksek kaldırımdan inip arabanın altını kırdı. Birisi şeritte üstüme çıkıyordu. Diğeride aradan gidiyorum diye korna çalıp hareket yapıyor. Hepsi bir günde oluyor.
    doghouse ve hyanax100 bunu beğendiler.

  20. #80
    hokahey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2016
    Şehir
    papua yeni gine
    Alıntı mustafa_325 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar bazılarımız trafik kurallarını tam anlamamışlar galiba. Sağ şerit boşsa hızımız ne olursa olsun sağdan gideriz. Önümüze bir araç çıkarsa orta şeride geçip sollarız sonra tekrar sağa geçeriz. Orta şeritte doluysa bu sefer sol şeritten sollarız.
    Sağdan araba geçilmez mantığına göre birisi sağ boş olmasına rağmen sol şeritten yavaş giderse(sürekli görüyorum bunları) hiç kimse onu geçemez bütün yol tıkanır.
    Hocam normalde araçlar sağ şeritte seyir ederler. Herhangi bir sollama olacaksa sol şeride geçilip sollama yapılır. Sağ şeritten araç geçilmez.

    Sağ şeritten araç geçmek çok tehlikelidir.

    Bizim memlekette tam tersi, araçlar solda seyir ediyorlar. Hem de aheste aheste gidiyorlar.

    Oysa ki sol şerit sollama ve araç geçme yeridir.


4. sayfa BirinciBirinci ... 23456 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)