Köprü çıkışında feci kaza kamerada
Reklamlar
-
Reklamlar
-
Bu kiz o fenoman popi kezbanlardan biriyseki oyle gorunuyor sosyal medya hesaplarindan bunun gibi geri zekalilarin birakin ehliyet almasini cezai ehliyeti yok!
-
Motorcu arabayı gördüğü için mi sağ şeride geçmeye başlamış?
Sanki öncesinde bi araç sollamışta tekrar şeridine geçmek ister gibi motor sağa yatık.
O pozisyonda soldan kaçması ( soldan kazayı bertaraf etmeye çalışması) daha zor olmaz mı? Bence kaza öncesinde motorcu agresif ve atraksiyonlu bi sürüş gerçekleştiriyormuş gibi geldi.
-
Kazayı yapan araç olduğu gibi kırmış direksiyonu çıkışa doğru. İzlediğim kadarıyla panik veya makas atan arabadan kaçma gibi bir düşünce ile değil, çıkışa girmek için yapılmış bir manevra olarak değerlendirdim.
Tekrar izledim ,çıkışa girmek için herşeyi tehlikeye atmış,kim var kim yok hiç düşünmeden.
-
Videoyu birkaç kez daha izledim, arabayı geçiyorum konuşulacak tarafı yok ama motosiklet sürücüsü bence çok geç tepki veriyor.
-
Blackhoney adlı üyeden alıntı
Motorcu arabayı gördüğü için mi sağ şeride geçmeye başlamış?
Sanki öncesinde bi araç sollamışta tekrar şeridine geçmek ister gibi motor sağa yatık.
O pozisyonda soldan kaçması ( soldan kazayı bertaraf etmeye çalışması) daha zor olmaz mı? Bence kaza öncesinde motorcu agresif ve atraksiyonlu bi sürüş gerçekleştiriyormuş gibi geldi.
Tam tersine bence bira hızlı ama sakin sürüyor. Olayın başından sonuna kadar aynı şeridin sağında. Aracı biraz geç fark ediyor sadece.
Motosiklet sürerken her zaman trafikten biraz hızlı gitmemiz lazım. Bana hızı yerinde geldi, daha yavaş gitse arkadan sıkıştırma ihtimalleri var.
Şerit seçimi de fena değil aslında en sağ şeritte değil.Araba aynı olayı bir sağ şeritte yapsa kaza olmayacaktı.
Sola manevra ile çok rahat kurtarabilirdi.Audiden ve lineadan hızlı. Tek sorun refleksleri yeterli gelmedi bana.
-
ben bu kazaların, burada birinin yazdığı gibi, "araçların sağından geçilmez, solundan geçilir" algısından gerçekleştiğini düşünüyorum. belki sapağı geç fark etmiştir, bunun da ihtimali olabilir ama şu senaryo size çok uzak değildir?
- - -
böyle üç şeritli yolda gidiyorsunuz, orta şerittesiniz. en sağ şeritten bir araba geliyor sizi solluyor ve sonra tekrar en sağa geçerek sapağa giriyor. yani, "araçların sağından geçilmez" diye düşündüğü için ilk önce sizi solluyor, sonra önceki şeridine(en sağ şeride) geçip, sapağa dönüyor. noluyor, halilye sizin önünüzden sağa dönmüş oluyor, hızlı gidiyorsanız sinek gibi yapışıyorsunuz arayaba...
-
redlion999 adlı üyeden alıntı
Tam tersine bence bira hızlı ama sakin sürüyor. Olayın başından sonuna kadar aynı şeridin sağında. Aracı biraz geç fark ediyor sadece.
Motosiklet sürerken her zaman trafikten biraz hızlı gitmemiz lazım. Bana hızı yerinde geldi, daha yavaş gitse arkadan sıkıştırma ihtimalleri var.
Şerit seçimi de fena değil aslında en sağ şeritte değil.Araba aynı olayı bir sağ şeritte yapsa kaza olmayacaktı.
Sola manevra ile çok rahat kurtarabilirdi.Audiden ve lineadan hızlı. Tek sorun refleksleri yeterli gelmedi bana.
Sorum şu aslında. Önüne araç çıkmasaydı motorcu yine sağ şeride mi geçecekti? Bana öyle geldi.
Yoksa aracı görüp "sağdan kurtarırım" düşüncesiyle mi sağa yöneldi?
-
Tv lerde ki en pespaye programlara yarışmacı olarak katılan bu yarım akıllı 2 kişinin hayatından %100 sorumludur.
http://www.medyapusulasi.com/gardiro...bilici-kimdir/
-
Şimdi haberlerde gördüm ölen olmamış. Çok sevindim.
-
Bu kaza hakkında bilgisi olan var mı ?
https://www.facebook.com/hasselblade/posts/10210710102602520
Yukarıda ki link üzerinden izlenebilir. Maalesef yine aşırı derece de üzücü bir kaza. Paylaşıyorum ki böyle durumların varlığının ciddiyetinde olalım istiyorum. Sakıncalı bulunursa kaldırılması uygun olur...
Otomobil sürücüsünün yaptığını hata diye saymıyorum. Bana göre direkt olarak cinayete teşebbüs. Sanki motosiklet sürücüsü durumu farketme ve aksiyona girmek konusunda epey bir geri kalıyor. Sonucunda kaza gerçekleşiyor. Bazen videolarda ki hız anlayışları kameradan dolayı yanlış analize neden olabilir. Buna görüntünün alındığı açıda dahil...
Yanılmıyorsam motosiklet sürücüsü 1200 Gs kullanıyor. Belki 1100-1150 Gs de olabilir. Kendi motorum dışında bütün 1200 GS modellerini kullanmış biriyim. Fren ve manevra konusunda eliniz zerre kadar korkak alıştırmamanız gereken bir motordur. Sürücü hatalarını yüksek derecede tolere edebilen bir motosiklettir. Bu nedenle, buz dağı görmüş gemi kaptanı gibi kontrayı ne kadar güçlü ve çabuk verirseniz makinanın buna tepkisi hemen görevini uygulamak oluyor.
Beni bu kazada tek ürküten durum ise, aracın otoyolda yapmaması gereken bir hareketi yapması ve bu hareketin gerçekleşme olasılığı için bir hayli geç kalmış olup neredeyse durmaya yakın bir hıza kadar inip yolu yanlamasına kesiyor olması.
Tekrar tekrar izlediğimde cidden motosiklet sürücüsünün kaza anına dair hiç bir tepkisinin olmadığını görüyorum. Ben yanlış görüyor olabilirim. Uyarın ve yorumlayın. Yanlış anlaşılmasın ama yolu belki bir an için takip etmiyor olabilir. Tam bu anda kaçınılmaz olay ile karşı karşıya gelmiş olabilir.
Ben facebook ta yorumları okudum. Motosiklet sürücüsü ve artçısı yoğun bakımdalarmış. İnşallah bir an önce sağlıklarına kavuşurlar.
-
-
Ölen olmamış kazada,bir önceki mesajımda baş sağlığı dileklerimi yazmıştım, hemen düzeltiyorum ve çok acil şifalar diliyorum.
-
Ben de izlerken motosiklet surucusunun tepkilerine yogunlasmistim. Maalesef cok gec tepki verilmis gibi.
Otomobil surucusune diyecek bir sey bulamiyorum zaten, cinayete tesebbus direkt dediginiz gibi.
Allah acil sifalar versin her ikisinede. Surucunun esi hala yogun bakimdaymis :(
-
Ya motosiklet yerine tır olsaydı
-
nasıl bir dönüşse o motora çarpmasa refüje girecekmiş.
bu nasıl bir zeka nasıl bir kabiliyetsizlik arkadaş? sürüş eğitimi şart bunun yanında biraz mantık da olmalı insanda. son dakika sapağı kaçırıp da 10 km öteden geldiğimi bilirim.
-
Arkadaslar insanlari sucluyoruz ama motorsiklet kullanirken farkedilmiyoruz bunun bilincinde olarak motor kullaniyoruz.Sunu demeye calisiyorum onunde yaninda kim varsa dikiz aynasindan sag sol aynasindan bakiyormu bakmiyormu olay bu niye kiziyoruz insanlara trafikte umursanmiyoruz bisey olunca oluyoruz hakli bile olsak sagligimiz gidiyor aracimizin degeri gidiyor ve zamanimiz gidiyor.Biz aslinda sadece motoru kullanmiyoruz trafikteki araclarida kullaniyoruz o yuzden cok dikkatli olmamiz gerekli allah kimseye kaza bela yasatmasin ve hic bir zaman acele etmeyelim en azindan kafamiz rahat olur.Her zaman en kotunu dusunup en iyisi yasamamiz gerekli her an heryerde hersey olabilir bunun bilincinde olalim lutfen.
Allah kazadan beladan korusun butun motorcu kardeslerimizi
-
kaza yapan arkadaslara acil sifalar diliorum fakat anlamadgim nokta 10 yildir araba kullanirim bu kadar esseklik akilsizlik cahillik yeteneksizlik gormedim madem sapagi gec farkedion o noktadan nasil bir akilsizlikla sapaga girmeye calision amk birden saga direksiyonmu kirilir bizimde gec farkettigimiz oluor ama gec farkettigimizde kismet der yolumuza devam ederiz
-
Reşit adlı üyeden alıntı
Allah rahmet eylesin çok üzücü bir kaza. Ders çıkarmak adına düşüncemi yazmak istiyorum.
Motosiklet çok geç frene basıyor gibi geldi. O an intercom'la iletişim halinde olabilirler ya da dalgın olabilir ama araba öne geçtikten çok sonra frene basıyor. GS gibi ileri görüşün çok açık olduğu yüksek bir motorda daha önceden fark edebilirdi diye düşünüyorum. Sadece frenden ziyade sol tarafa kaçış manevrası da yapabilirdi.
Arkadaşlar her zaman B planınız olsun. Kaçış manevrasını mutlaka düşünün ve uygulayın. Boş alanlarda pratik yapın, kapalı alan eğitimleri alın. Bu çalışmalar yapılıyor eğitimlerde.
Kavşakların olduğu yerlerde en sağda giden arabadan hızlı olmayın(eğer sağ şeritten seyrediyorsanız)
Bakın sadece bizim ülkede değil kaza videolarıın çekildiği her yerde kazaların büyük çoğunluğu kavşaklarda oluyor.
Çok dikkatli olalım, sürücüler çok şuursuz. Onların açıklarını bizim kapatıyor olmamız lazım
Bu başlığı görmeden bende Kaza Raporu altında bir başlık açıp kendi yorumumu ve görüşlerimi eklemiştim.
http://www.motosiklet.net/forum/kaza-raporu/177659-bu-kaza-hakkinda-bilgisi-olan-var-mi.html
Burda otorup bu durumu biraz mantık çerçevesinde konuşalım derken s*çmık tadında yorumlar görüyorum. Lezizler açıkcası.
Dostum değinmek istediğim noktaya gelmişsin. Teşekkür ederim.
GS hakkında kazaya ilişkin açtığım başlıkta şu şekilde bir yorumlamam olmuştu; "Yanılmıyorsam motosiklet sürücüsü 1200 Gs kullanıyor. Belki 1100-1150 Gs de olabilir. Kendi motorum dışında bütün 1200 GS modellerini kullanmış biriyim. Fren ve manevra konusunda eliniz zerre kadar korkak alıştırmamanız gereken bir motordur. Sürücü hatalarını yüksek derecede tolere edebilen bir motosiklettir. Bu nedenle, buz dağı görmüş gemi kaptanı gibi kontrayı ne kadar güçlü ve çabuk verirseniz makinanın buna tepkisi hemen görevini uygulamak oluyor."
Hayatımda 1200 GS hakkıyla binen sayılı insan gördüm. 2-3 tane falandır. Geri kalanların hepsi güvenli sürüş adı altında fazlasıyla çekingen, çabuk ve pratik hareketlerden kaçınan, altında ki motorun yapabileceklerinden bir haber ama bir cafe ortamı oldumu 1200 GS i yerden göğe sığdıramayan adamlar oluyorlar. Genelleme yapmıyorum henüz denk gelmediğim bir dünya kullanıcı vardır.
Arkadaşlarıma karşı hiçbir zaman motora binmeleri konusunda ısrarcı olmadım. Hiç bir sevdiğimi yada tanımadığım sizleri bir motosiklet kazasında kaybetmek istemem. İnsanların motor üzerindeki tavırları veya günlük hayatları birbiri ile uyuşmayabilir. Çok panik bir kimse yine motor üzerinde aynı tavırlarına devam edebilir. Yada çok kendinden emin olan bir dostunuz 1***-2*** km lik deneyimi sonrasında trafikle oynamaya başlayıp başına ciddi bir iş alabilir. Motosiklet inanın bence, herkezin kendine olan dürüstlüğünü göstermesi için biçilmiş bir alet.
Lanet olsun yine uzun yazıyorum ve kimse okumayacak
Sonuç; abimiz ne yol seyri nede olasılıklar dahilinde sürüyor. En kötüsüde önünde gerçekleşen korkunç harekeliliğe karşı doğrudan sürüş gerçekleştiriyor ve bana sorarsanız kazaya anına doğru hiçbir tepki gösteremiyor. Çok üzüldüm dostlar. Zincirleri sakın ha bırakmayın.
-
Trafikte solunuzdaki araçlardan hızlı olmak tehlikelidir; çünkü her an önünüze kırabilirler.
Yukarıda hangi yönetmeliği nasıl yorumladıysanız bölünmüş tek yönlü çok şeritli bir otoyolun istediğiniz şeridinde istediğiniz hızda ilerleyebilirsiniz gibi bir anlam çıkıyor; yanlıştır. İlerleyemezsiniz. Yanlış olur. Trafikte hem kendinizi hem başkalarını tehlikeye atarsınız.
Çok şeritli tek yönlü bölünmüş bir otoyolda araçların hızlarına göre "yerleşimleri" en sağdan en sola doğru hızlarına göre en azdan en hızlıya göredir.
Sağdan sollanmaz kuralı da bunun için vardır. Sağdan sollanmaz kuralı şu demektir ki, benim sağımdan, muhtemelen arkamdan benden daha hızlı bir araç kaptırıp gelmiyordur...
Bu kuralı ihlal ederseniz trafik arap saçına döner, kaza riski artar.
Diyelim en sol şerittesiniz. Arkanıza sizden daha hızlı biri yanaştı, yol istiyor... Sağınıza geçersiniz...
Orta şerittesiniz... Trafiği okuyabilen bir sürücüyseniz, orta şeritte olmanızın tek geçerli bir sebebi vardır; o da sağ şerittekilerden daha hızlı olmanızdır. Sağ şerittekiler sizden daha hızlıysa yanlış şerittesinizdir; sağ şeride geçmelisiniz.
Orta şeritte giderken arkanıza yanaşan birinin işini kolaylaştırmak için, trafiği rahatlatmak için sağ şeride geçersiniz, boşsa.
Yoksa, bir sağ şeridiniz bomboşken siz orta şeritte ilerlerken arkanıza yanaşan birinin sol şeride geçmesini istemek aslında 3 şeritli yolu 2 şeride indirmiş olmanız demektir ki, kaynak israfıdır, trafiği tıkamaktır.
Trafikte en uyuz olduğum şey sağ şeridi bomboşken orta şeritte tıngır mıngır ilerleyip arkasına yanaşanların illa sol şeride geçmelerini zorunlu kılan sürücülerdir....
Trafikte biri sizi sağlıyorsa, hakaret olarak algılamalısınız aslında; sürüş kabiliyetsizliğinize...
Şimdi trafiğin düzgün akması için, farklı hızlardaki araçların farklı şeritlere sağdan sola doğru hızlarına göre yerleşmelerini esas aldığımızda, en büyük kural ihlali sağdan sollamaktır.
Solunuzdakilerden hızlıysanız sol şeride geçmek durumundasınız; onlar da aslında sağ şeride geçmek durumundalar.
Ama maalesef Türkiye yollarında bu pek böyle değil. Sanki 100 m koşucuları gibi, herkes kendi kulvarında kaptırıp gidiyorlar.
Burada motosikletli arkadaşımızın en büyük hatası sol şeritten daha hızlı olması.
Madem hızlı gidecek, madem zaten sapaktan dönmeyecek sapağa yakın şeritte gitmesi; en sol şeride geçmemesi...
Bu kazada belki sapağa girme ihtimali olduğu bariz bir şekilde belliymiş gibi göründüğü için otomobil sürücüsü kusurlu gözüküyor.
Ama öyle sanıyorum ki, aynı sağ şeride geçmeyi sapağın olmadığı bir düzlükte yapmış olsaydı kabahat daha kesin bir şekilde sağ şeritten kaptırıp gelen arkadaki motosikletlide olurdu.
Bu kazaya eksperin vereceği kaza kusur oranı takibe değer...
Bizim çıkaracağımız ders:
Solunuzdaki şeritten daha hızlıysanız "yanlış şerittesiniz".
Birileri sizi sağlıyorsa, muhtemelen yine yanlış şerittesiniz.
Makasçılar istisna olup trafiğin zaten tüm bu kurallarını allak bullak ettikleri için tespit edildiğinde ehliyetleri alınmalıdır; o ayrı konu.
Kazazede motorcu arkadaşlara geçmiş olsun; acil şifalar...
Özetle:
Sapak olmasaydı, otomobil sürücüsünün sağ şeride geçmesine kimse bir kusur bulamazdı; kabahat tamamen arkadan kaptırıp gelen motosiklet sürücüsünde olurdu.
Sapak olmasaydı, motosikletli yerine bir TIR olsaydı, daha düşük bir hızda seyretmek için sağ şeride geçen otomobil sürücüsüne hızını şeridine göre ayarlayamayıp da arkadan kaptırıp gelen bu TIR çarpıp biçip geçseydi, TIR'ı suçlu bulmayacak mıydık?
Konu sapak da içerdiğinden, elbette burada otomobil sürücüsünün saygısızlığını ve düşüncesizliğini göz ardı edemeyiz; o da ayrı. Ölümlü sonuçlanmamış olması en azından üzüntümüzü azaltıcı...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)