250cc guc uretmek icin devrini arttirana kadar 400cc uzar gider
170'ten sonra uzama bence hic bir 250cc motosikletin kuvvetli oldugu bir alan degil zaten...
250cc guc uretmek icin devrini arttirana kadar 400cc uzar gider
170'ten sonra uzama bence hic bir 250cc motosikletin kuvvetli oldugu bir alan degil zaten...
Benzer motosikletler arasında Honda CB500 öne çıkar. Hiç kimse fiyat farkı falan demesin. Biraz düşününce Cb500‘ün MT07 yüzünden göremediği ilgiyi artık görmeye başlayacağı görülebilir. Honda markasına antipatisi olan biri olmama rağmen sıfır alamıyosam ikinci el Cb500 alırdım. Dominar400 ve Cf moto 400Nk müşteri bulamaz.
ikisinide ayni firma(ortaklar) ayni yerde uretiyor yani hindistanda. duke 390 sanirim montaj disaridaydi.
cbr 250 1.80 iken 19.5 e adamlar 390 satiyor. ktm ve bajaj ikiside hindistan menşeili olmasin ekmegini orda fazlasi ile yiyor.
aksine Turkiyede ktm yerine bajaj in şiskin fiyatla satilmasi tuhaf olan.
CB 500f şu an piyasada ki en sevdiğim model,
Açıkçası Duke 390 dahil hepsini döver,
Param olsa almak istediğim tek model,
Daha güçlüsüne şehir içinde gerçekten ihtiyaç yok.
Ama burda ikinci el almak gerçekten kumar,
Bir mağazadan sıfır motor almanın heyecanı başka,elinizdeki tüm parayı hiç tanımadığınız birine verip noterde kağıtları imzalarken terlemek çok başka,
Ben kendi motorumda litresi 45tl lik motul sarı renk antifriz kullanıyorum,motor güneş altında kalmasın diye daha uzağa gölgeye motoru koyup,geri kalan yolu yürüyorum,bunu yağmurda da yaparım,daha birkez oto yıkamacı da motor yıkatmadım zarar verir diye kendim yıkarım o kadar titiz biriyim,o adam belki motora yağ koymuyor, bırak antifrizini markasını kalitesini..kilometreyide sanayide düşür gönder gitsin.
Tanıdık bildik adamdan herşekilde cb500 alınır hatta bankadan kredi bile çekilir bulmuşken.
Ama kaç kişi o kadar şanslı.
Ha ben şansımı denemek istiyorum derseniz neden olmasın,belkide sıra sizde.
CB 500 gerçekten evladiyelik motor.
yalnız yeni duke 390 fena olmuş. o lcd ekran ile birlikte bile uyurum.
Yapmayın arkadaşlar bajaj'ın malzeme kalitesi işçiliği malum. Çok km yapmış 2. el motordada risk fazladır. Cebimde 18bin olsa 2.el bir duke 390 bakardım. Ben 2,5 sene önce duke 390 ile başladım motora 30bin km yol yaptım. Şimdi sattım ve yeni kasa 390 için yazıldım. Bu arada başka motor baktım mı?
NC700X e baktım.Ağır geldi.Cb500X e baktım getirmediler. CB500F 26.400 ise X modeli 29dan aşağı gelmezdi heralde. CB500F e bakıyım dedim. 200kg ağırlık 47HP 43 tork..
Yav duke 390 140kg ağırlık 44Hp 37 tork. Trafikte dilediğiniz yere girin çıkın. Tek derdiniz sele olsun 2 kat eva koydurursunuz sele altına 100Tlye olur size konfor sele. Hani artçılı 1-2 saat sürecez serseniz honda tamam ama şehir içi duke derim..
Geleleim 400lük bajaja... 18bin e sen lastik parasını da bir ekle önce etti 19bin.180kg 35 hp 35 tork.Dediğim gibi 2016 az kmli bir duke 390 daha mantıklı gibi.
He tabi bide şöyle birşey var 1 haftadır tanıdığın S1000XR ını kullanıyorum konfor seleli Ve diğerlerine motor demek gelmiyor insanın içinden... Param olsa bu kadar vermem olayınında hikaye olduğu kanısına vardım param olsa alırdım bundan bir tane ama 2. motor olarak şehir dışı için şehir içide duke 690 alırdım olur biterdi.
bu motor için fazla pahalı...
ıslak agırlık la kuru ağırlık karıştı galiba. Söylediğin gibi 60 kilo fark olması için duke un Moto gp de ki motorlar gibi carbon şase carbon egzozla falan gelmesi lazım.
Yeni duke 163 kg CB500F 193 kilo. Arada 30 kg var. biri 370cc diğeri 470cc ve iki silindirli en az 10-12 kilosu zaten daha büyük ve çift silindir motor blokundan geliyor. kalan 20 kiloda boyut farkı hesaba katılırsa anlaşılabilir.
Yeni duke gerçekten güzel ama, tasarım olmuş, o berbat rezil karınca duası erkanda arabalardaki hayalet ekranlar gibi komple dijital ve büyük okunuyor herşey. egzoz sesi biraz daha oturaklı
KTM ağırlığa çok dikkat ediyor. 1300cc Superduke dolu ıslak ağırlık 210 kilodan az. 370cc olanın 163kg olması şaşırttı doğrusu. Japonlar genelde daha ağır.
Bu arada MotoGP de karbon şase kullanılmıyor. Sanırım deneyen oldu ama devam edip kullanan olmadı.
Edit: böyle bir bilgi buldum: UK Sunday Times said, "Given that the 390 Duke weighs less than 150kg when it's full of fuel... Belki de yeni duke 390 daha ağırdır. Yanlış hatırlamıyorsam metal depoya geçtiler. Yine de o kadar farketmemesi lazım.
Yeni Duke kuru 149 kg
Eski Duke kuru 139kg, ıslak 154kg.
Dominara gelirsek, bence bu fiyat eski duke390 düşünülerek belirlenmedi, yenisi düşünülerek belirlendiği açık. Çünkü yenisi 24 küsür. O da şimdilik. Şu an motor alacak olsam ben de eski kasa Duke tercih ederdim Dominar yerine. Sonuçta Ktm almak var ki zaten sele hariç her anlamda daha iyi olacağını biliyoruz.
Ama yeni kasa duke ile dominar arasında 5bin fark olacak (lastik masrafını ekledim dominara) bu farkı veremeyecek çok insan var. Ve o kişilerde 250 cc x motor yerine genelde dominar tercih edecektir.
İkinci el ben güvenmediğim için tercih etmiyorum. Bu forumda yıllardır yüzlerce insan gördük motorun anasını ağlatıp 4-5 ay sonra satarken bakımları düzenli, hiç zorlanmadı sürekli motul yağ konuldu diye satan.
19'u veren 24 de verir diyenler olacaktır. Şöyle düşünsün, 8 bin nakiti var, 10 kredi çekecek (taksidini ödeyebileceği max. Rakam) Lastiği de sonra alırım diyen insanlar olacak.
Bana göre inanılmaz fiyatlar, motosiklet piyasası enflasyon - kur artışları, ağır vergi -sigorta yükü nedeniyle hızla küçülmeye devam edecek gibi gözüküyor.
Devir malının kıymetini bilme devri. Bu işe yeni başlayacak arkadaşlar için ekipman dahil ilk maliyetler çok zorlayıcı olacak.
https://youtu.be/lxKZ4aUwh4Y
Şu video ve altındaki yorumlar düşündürücü. Daha yeni çıktı bunlar olacaktır tabi ki ama ilk sorun yaşayanlar servise gittiğinde çözülmezse, motosiklet satmaz. Çünkü bu fiyatlar 7-8 bin TL'ye motor satmaya benzemez. Umarım servis kalitesi artmıştır.
Ben de iki gün önce izledim. Benzin depo kapağının etrafındaki plastikten gelen zırıltı adamı sinir etmiş. Parmağını bastırınca gidiyor, bırakınca zırıldıyor. Başka şikayetçi olan duymadım ama...
CB500F'i eğer 5000 km'nin altında 20 - 21 bin TL'ye bulabiliyorsanız tabi ki çok güzel bir seçenek ama 20 bin TL olanları genelde 2014 model 8 - 10 binde motorlar. Zaten toplasanız 10 tane falan ikinci el ilanı var, onlar da kısa süre sonra ya zam görür ya da satılırlar. Sıfırları zaten 25 bin'den başlıyor. Vergiler düşmeden bu saçmalık bitmeyecek.
Başka videolarda var başka sorunları anlatıyor hintli kardeşlerin ingilizcesi bazen anlaşılmaz seviyeye geldiği için serviste ne yaşadığını bilmiyorum. O yüzden onları paylaşmadım. Amacım kötülemek değil sonuçta.
Bu video'yu paylaşma sebebim; motoru teslim alıyor, eş dost motora balon falan bağlıyor, böyle güzel görüntüler paylaşmış, performansından çok memnun olduğunu söylüyor, sonra iki sorundan bahsedip servise gidiyor çözülsün diye. Ama servis hallettim dediği halde dönüş yolunda gene aynı sorun devam ediyor.
Yani sorundan çok bu beni endişelendiren.
Ekonomiye girmeyeceğim, o zaten vahim, haklısın.
Piyasa bu yıl fazlaca küçülecek gibi geliyor bana.
Commuter'dan tutun,diğer tüm segmentlerde ciddi bir fiyat artışı söz konusu.
Yeni başlayacaklar için eskiye oranla çok daha fazla bütçe ayırmak gerekecek.
Bajaj'ın hem Dominar,hem de Pulsar NS 200 ve RS 200'e biçtiği fiyatlar bence fazlaca iddali.
Elbette ki piyasanın bu şekilde oluşmasına vesile olan birçok faktör var.
Ama kullanıcı bunlara bakmaz.
Etikete bakar.
Bajaj bu fiyatlarla ciddi risk aldı. Karşısına "muadil,2.el" çok fazla seçenek eklenebilecek fiyatlar belirledi.
Elinde motosikleti olanlar,bu tablo da ellerindekinin kıymetini iyi bilmeli.
Çok enteresan bir sürece doğru gidiyoruz.
2005'lerdeki piyasayı aşağı doğru sübvanse edecek Çinli alternatifleri vardı.
Çokta etkili olmuştu.
Artık bu faktörde zayıfladı.
Bakalım nereye varacağız...
Başka şikayeti olan var. Hatta "Dominar benim için pişmanlık oldu" diyen de var. Alttaki linkte okuyabilirsin çeşit çeşit şikayetleri. İki silindirli, çok daha güçlü, çok daha kaliteli CB500F piyasada mevcut olduğu sürece Dominar'a para verilmez. Verilirse ne olur. Çok iyi olur. Bu motorun alıcıları ikinci elde gerçek değerinden alma imkanı bulur.
http://www.xbhp.com/talkies/motorcyc...hread-138.html
İkinci el motor almam derdim. Fakat 2-3 yıllık 10-20 bin km aralığında temiz CB500F benim gözümde sıfır Dominar'dan daha fazla para eder.
Dominar'ın alıcı kitlesi belli. NS 200 ile aynı. Ya daha önce başka motora binmemiş olanlar ya da al satçılar oo süper motor diye burada ahkam kesecek,pompalayıp duracak, olan bu gaza gelip alıp en son elinde kalan garibana olacak. Zırıltısıdır, ekranıdır enavi çeşit hatasıdır, sanayi sanayi dolaşıp duracak. Aslında Hintlinin; Japondan Almandan vs. daha pahalıya geldiğini öğrenecek.
Sonra facebookta, burada şurası şöyle burası böyle dediğinde bu alsatçı çakallar bu garibanlara yüklenecek, olurmu öyle şey diye.
200 NS de aynı hikayeyi izledim ben.
Aynı filmin yeni bölümü gelmiş sinemalara...
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)