Pulsar 200 ns 11.300 TL mi yuh yani ilk çıktığında 6-7 bin TL ydi. Kronik sorunu olan motora bu fiyatı vereceğime üzerine 7 bin daha koyar inazuma f alırım sonuçta ömürlük motor
Pulsar 200 ns 11.300 TL mi yuh yani ilk çıktığında 6-7 bin TL ydi. Kronik sorunu olan motora bu fiyatı vereceğime üzerine 7 bin daha koyar inazuma f alırım sonuçta ömürlük motor
Fiyat normal,kur yüksek.Geçen sene pulsar 2.80'den 8 bin küsüre satılıyordu.Dolar olmuş 3.75 euro 3.95
Bekleyin haziranı kesin ötv indirimi gelir.Çünkü bu fiyatlardan kimse kolay kolay alamaz + ben devlet memuruyum bana ihtiyaç kredisi vermediler (ki kredi notum ortalamanın çok üstünde) yani bankalar para tutuyor elinde.Adam bu dalgalanmalarda daha fazla kar ediyor.Boşuna mı reis paso bankalara laf atıyor,fırçalıyor.Kusura bakmasın ülkede bu paraları nakit verecek adam %15'tir.
Sıfır motor almayın kampanyasına ne oldu? Bir şekilde tepki göstermeliyiz. Hayır yok biz memnunuz diyorsanız gidin basit bir motora servet ödeyin o zaman.
Ne diyim bilmiyorum allah akıl fikir versin.
Çoğumuzun gözünden kaçmış sanırım.
Dominar 400 fiyatı bence düşük gerçek rakam 19 ila 20 olması lazımdı ama Ayhan Işık bıyıklı abimiz iyi ve gayretli çalışmasıyla %37 ÖTV vergisini minimuma indirmişler tebrikler.
Tabi bunda 200NS gibi bir makinanın hakkınıda vermek lazım çünkü 200NS fiyatını yükseltmeselerdi Dominar 400 fiyatını aşşağıya çekmeleri biraz zordu.
Son olarak hoş geldin yeni hyo diyorum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:06 ----------
Siz hakkariyi görmüşmüydünüz.
körlerin arasında tek gözlü adam kendini kral sanır
ns200 kuryelerin altındaki motor olma yolunda gidiyordu, bu motorda çooookkkkkkkk büyük HATA yaptılar, satışlar durunca anlayacaklar, millet yine honda cbf150, yamaha ybr125 bunlara geri dönecek, bakın görün ...
dominar 400'ün rakamı bence çok güzel, ancak problem o kadar parayı verene bajajı beğendirmek, cebinde parası olan gider japon alır, araba olsa gidip honda alır, hyundai'ye bakmaz bile, işte böyle bir şey, dominar400 bir ülke turu yapsın, reklama girilsin, tanıtılsın, umut var onda, benelli 500cc için 27000 tl diyordu beyler biri naked biri enduro ama arada fark çok ... bu onun yanında can simidi
bir de cfmoto 400cc ile girecek, o 15000 tl'den girse epey dengeleri bozar... bu iki motor inazumanın satışlarını biraz bozacak gibi yakında, yamahanın inazuma'nın fiyatına ayar vermesi gerekebilir ...
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:18 ----------
ktm dünya markası, arabanın mercedesi, ktm sahibi olsam başım göğe eğer, bmw gibi marka, adam 2000 daha koyar onu mu alır diyorsun bence garibanlar bajajdan gider, ktm servise girince bajaja göre nasıl oluyor bende ktm olsa servise girmem o ayrı konu, ama yine gider ktm alırdım, aklın yolu bir
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:23 ----------
sincanlı anlat biraz rupileri, çapraz kurları da öğrenelim, şimdi sen dolar artsada rupi ile gelen malın değeri aynı mı diyorsun? bir de bu motorlar rupi ile mi geliyor, gerçekten biliyormusun? bunların fiyatı artmadıysa firma mı fırsatçılıp yapıp fiyatları gazladı? çinden gelenler hangi döviz birimi ile geliyor? çin parası da usd gibi coşuyor mu?
ben sık sık taylanda gidiyorum, orada artık hiçbir şey alamaz hale geldiğimizi farkettim, fiyatlar burası gibi olmuş, onların fiyatları sabit değişmiyor, oradaki usd ve benzinde sabit gibi, onlarca yıldır hemde, bizde neden böyle? bir tek bizim başımız mı kel müslümanız diye mi böyle oluyor bu ülkede fiyatlar neden sabit durmuyor anlat bize
Gelecekse beklenen, beklemek güzeldir. Özleyecekse özlenen, özlemek güzeldir. Ve sevecekse sevilen; O hayat her şeye bedeldir. Özdemir Asaf...
Bu motor bu fiyata ölu dogmuştur. Rakamin en fazla 14 bin olmasi gerekirdi. Sonucta yeni bir model. Üstelik bajaj marka olarak trde yeni yeni taninmaya başladi. Henüz kimse almamış. Bir 100- 150 tane satin uygun fiyattan onümüzdeki sene rakami yukseltin. Cebinde 18 bin olan adam farkli ikinci el alternatiflere yönelir.
Her motosiklet zam geldiğinde şu döviz arttı hikayesini geçelim artık . Dünyanın her ülkesinde para ve piyasayla ilgili değişimler olur. Ancak bu kadar sert ve sürekli anormal artışlarla ekonomi böyle kevgire çevirilmez..
Şimdi ÖTV yükünün özellikle 250 cc üzerinde çok olduğunu sizce distributorler devlete/hükümete burada bir sorun olduğunu anlatmayı tercih ettiler mi? Tabiki olmadı. Çünkü zaten 250 cc altı pazar %80 in üzerinde biz en çok buradan aprayı götürüyoruz. Boşu boşuna neden kötü olalım dediler..
Bu yılda diyorlar ki kaliteli motosiklete talep var. Potansiyel müşteri sayısı arttı. Ama kazın ayağı oyle değil maalesef..
Bu memlekette 600 cc altı motosiklet için psikolojik satın alma eşiği Japon/Avrupalı harici 10 bin TL / JApon ve Avrupalı için ise 15 bin TL seviyesindedir. Bu yıl 20 bin TL leri test edecek marka/distributorler ve büyük bir hüsrana uğrayacaklar.. 250 cc üzerine gelen yüksek ötv ye zamanında neden itiraz etmedikleri için dövünüp duracaklar..
Arkadaşlar ötv , döviz vs. konuşulsa da piyasa ve müşteri algısı bunları geçer ve sonuçta ben bu mala kaç para veririm der kendi kendine.. Bunun satın alma gücü yada ülke ekonomisiyle hiçbir ilgisi yoktur..
Otomobille karıştırmak çok büyük bir hatadır. Çünkü Türkiyede otomobil müşteri kitlesi kemikleşmiş çok güçlü bir pazardır. Ancak motosiklet öyle değlidir. Motosiklet vazgeçilebilir bir üründür. İhtiyaç olarak değil hobi olarak görülür.
Sektörün içindeki oyuncular / markalar sattıkları mala ve müşterisine sahip çıkmazsa kimse çıkmaz.. Sen bu işi doğru anlatamazsan s600 le dolaşan devlet bakanı motosiklet müşterisinin halinden anlamaz.. Anlamasınıda bekleyemezsin.. Diyeceksinki motosiklet budur 250 cc şudur.. Dünyada bu böyle bu nedenle ülkemizdede olması gereken budur...
Yalnız bunları diyecek kimse yok sektörde..
Benim son sözüm bu konuda şu.. Dominar 400 bu fiyata pek müşteri bulamaz.. Pulsar 200 içinde 10 bin tl üzeri psikolojik eşik olarak çoktur... Bu yıl Bajaj dahil tüm markalar satış adetlerinde ciddi sorunlar yaşacak gibi görünüyor...
Şimdiden söyleyeyim şu kadar sipariş aldık, şu kadar büyük ilgi gördük falana filana inanmayın.. Görünen köyün kılavuz ister hali kalmadı..
Rupi ile değerleme yapılamaz. Çin'den mal ithal ettiğinizde de yuan ile değerleme yapılmıyor. USD ile yapılıyor. Çünkü dünyada ki rezerv para birimi USD, EUR, Sterlin ve Japon YEN'i dir. Çin ile Hindistan da arasında USD ile ticaret yapar. Rezerv para statüsüne gelebilmek için ülkenin dünyadaki ticaret payının çok yüksek olması gerekir. Çin parası bu yolda ilerliyor. Türkiye'nin Dünya ticaretindeki payı %1. Kimse TL/Rupi ticareti yapmaz, sen bana dolar öde der adam, çünkü kısaca USD "her yerde geçer akçe".
11.300 200ns e vericeğime 12.000e aslan gibi cbr250r alırım paşa paşa binerim 2015 model tertemiz, elveda bajaj.....
Pulsar NS serisi iyi satmaya devam eder. Dominar ise biraz sabırlı olanlar için ikinci el ölü fiyatına alınır. CF-Moto 400 NK fiyatı merakla beklenir. Sonu hüsranla biter. Kazasız belasız sürüşler...
Bu motorun fiyatını mantıklı bulan da olmuş, çok yüksek bulan da. Gelin farklı bir açıdan bakalım.
Şimdi japonların düşük hacimli yeni modellerinin komik fiyatlarını bilmeyenimiz kalmadı (300cc motorlara 26 - 28 bin tl istemeler falan)
Bu fiyatlar zaten astronomik ve saçma, bunda hem fikiriz.
Eğer japonların bu modellerini referans alırsak bajaj dominar fiyat olarak uygun diyebiliriz. Ama ama ama...
Bu işin aması var
Ben bir motosiklet alacaksam aynı segmentte sıfır veya 2. el yakın fiyatlı, daha kaliteli model var mı diye bir bakarım.
Pulsar 200ns in satış adetlerinde çok başarılı olmasının sebebi fiyat performans olarak neredeyse rakipsiz olmasıydı. (250cc olan 2. el japonlar bile sıfır pulsardan çok daha pahalı kalıyordu) 125cc lerden çok daha güçlü, 250cc lerden çok daha ucuz olduğu için kendine piyasada güzel bir yer buldu.
Peki dominar 400ün bu fiyatla piaysadaki yeri ne olacak? Gelin dominar 400 ün piyasadaki yerine bir bakalım. Sıfır fiyatına yakın aynı özelliklere sahip pek bi rakip yok diyebiliriz.
Fakat aynı segmentte 2. el yeni model kaliteli bir japon veya avrupa markası motosikleti bulabilir miyiz?
Honda CB 500F bence direkt rakibi. (çift silindir, abs )
Honda CBR500R da (aynı tarz olmasa da ) rakibi sayılabilir.
Yine Honda NC700S ve 700X var. Çok zorlarsak NC 750S de sayılabilinir.
KTM Duke390. evet birebir rakip.
Biraz zorlama ve şansla da yakın fiyata Yamaha MT07 de bulunabilir. MT07 yi de ekleyelim rakiplere.
Yine biraz zorlama ve şansla listeye XJ6 yı da ekleyelim. (abs yok ama 4 silindir var )
Şimdi bu kadar çok kalitesini ispatlamış rakibi varken gidipte bu fiyata dominar 400 alır mıydım? Açıkçası ben almazdım. Bana mantıklı gelmiyor.
Fakat alana da niye alıyorsun? sakın alma demem.
Bütün mesele şu; Bu motora ödenecek %37 fahiş ÖTV nereye kaçacak? Sıfır alanlara tabii ki. İkinci elde normal değerini bulur. Alınır da. Binilir de.
Bajaj'a türkiye'de yeni tanınıyor demek neyin kafasıymış. Yolda gördüğünüz 3 motordan biri pulsar ezmeyin şu markayı bu kadar.
Fiyatlar normal. Ns200 Abs'li tabiki 9bin'e satmayacak adamlar. RS200'ün 2016'dan pek farkını duymadım fuarda 2016 modeli 11 bin liraya veriyolardı belki RS200'e zam fazla denebilir.
Dominar ilgi alanımda olan bi motor değil ama hoş bi motordu gayet iri. Fiyatı abes değil.
Bazı arkadaşlar kıyaslama yaparken sıfır ürünle ikinci eli karşılaştırıyorlar ve hata yapıyorlar . Sıfırla sıfırı ikinciellede ikinci eli kıyaslamak kuraldır tersi hatadır. Bu ticaret piyasasının kuralıdır. Fiyat belirleyecek bir firma rakip markaların ikinci el piyasasına bakmaz . En basit şekliyle anlatayım dünyanın hiç bir yerinde vitrindeki mal , ikinci el malla rekabet edemez. Ben size bir örnek vereyim devlet dese ki avrupa dan ikinciel araba getirmek serbest ... bizim otomotiv sanayiinin halini bir düşünün. 3 bin euroya 3,5 yaşında mercedes varken fiat ın renonun sıfırına kaç kişi para verir.
Otomotiv sanayiine birşey olmaz. Zaten ÖTV'den KDV'den onlara fazla bir para kalmıyor. Yasak olmasının sebebi devletin vergi kaybı olmaması için. Almanya'dan ucuza ikinci el araba getirilse emin olun bizim otomotivciler daha çok kazanır. Çünkü o arabalara yedek parça satacaklar. Renault'a yedek parça satmak yerine Mercedes yedek parçası satacaklar. 50 bin liralık sıfır km arabayı parçalarına ayırıp bütün parçalarını satın en az 100 bin lira eder. Yedek parçada Ötv olmamasına rağmen yedek parçalar bu kadar değerli.
Beğendiğim bir modeldi, fiyatı normal bence, yani piyasaya bakarsak ve diğer modellerin fiyatlarına göre...
Tabi delikanlı gibi doğrudan 18000 yazabilselermiş, yani ne o öyle dalga geçer gibi.
17000 olsaydı yaklaşım açısından daha cazip olurdu sadece, elbette beğenen her türlü alır imkanım olsa bende isterdim, beğeni meselesi bir yerde, eğer ailemle yaşıyor ve sadece kendime çalışıyor olsam kredi çeker alırdım, neticede bu fiyata yakın böyle donanımı sunan kaç tane model var ki kıyaslanabilecek?
Satılmaz mı? Bence satılır, rekor satış beklenmez elbette.
Bütçesi olmayan insana 15000 de desen olmaz o iş o yüzden alana kullanana hayırlı olsun.
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)