bence fiyat yüksek..
artık burayı ne kadar okuduysam, bugün rüyamda dominar kullanıyordum.
çekişi gayet iyi, virajlarda harika. lastikleri de beğendim. frenlerin biraz daha hisli olması lazım.
bence bu parayı hakediyor. türkiye'de ki de ilk test yazısı da budur.
motogünlüğüm: youtube.com/c/Bereñârı
Dominar 18 bin. Bin lira fazla verip Suzuki Inazuma F alırım. Karenaj ve cam olayını geliştirmişler ve Japon.
2017 KTM Duke 390 24.000tl arkaşlar,
21.500tl olanlar,2016 stok fazlası euro3 modeller,bugün yarın biter gider..
Şu Euro3 ile Euro 4'ün yanı şey olmadığı anlaşılmalı,
Yamaha ys 125 diye bir model çıkardı euro4'lü 2017 model, şu an fiyatı 10.000tl.
Yine Honda CB 500f modelinin Euro3 ile yeni Euro 4'lü arasında da fiyat farkı oluştu.
Ve bu Euro 4 zorunlu, şu an için eski modeller satılıyor,sonrasında ithal edilen her motor Euro 4 olmak zorunda.
2017'de ucuza motor yok.
Malesef Euro 4 motosiklet fiyatlarını arttırıyor.
Dediğiniz gibi 170e kadar uzayacak,
Sonrasında r25 15.000 devirde son nefesini vererek aradaki farkı açacak.
170km üstü hızlar kullanıcı için hayati öneme sahipse ve en çok seyehat ettiği hız aralığı bu ise R25 almak daha uygun olacaktır.
Tercih meselesi.
Ben genelde istanbul'da 100-140km gibi hızları tercih ediyorum.
Ne o , ne bu , ne her ikisi , nede hiçbiri...
şu düdüklü tencere isimlerini kim bulur anlamam,
dominar :D hmm ok.
Motosikletimin üstü açık..
https://www.youtube.com/channel/UCp4K0dvqaCd6YAr_beEsudA/featured?view_as=subscriber
Bajaj'ın Hindistan'da perakende 8.500 liraya sattığı motoru Türkiye'de 18.000 liraya satmasına sebep nedir önce onu bir sorgulamak gerek.
Bu fiyat,vergiyle bilmemneyle açıklanabilecek bir şey değil çünkü.
Gidip ordan bayiiden alıp burda satsalar yine bu fiyat olmaz.
Bu asya mallarının hepsinde var.
Müthiş kar marjlarıyla Türkiye'de iş yapıyorlar.
Orda 300-500 dolara satılan motosikletler buraya gelince 1500 dolar oluveriyor.
%200-300 kar!
Önce bunun bir sorgulanması gerekiyor.
Daha sonra bu motor satar mı satmaz mı tartışmasına girilebilir.
Fakat bu fiyat politikasının vatandaşı keriz yerine koymak olduğu ortada.
8.500 liranın üzerine ötvyi,ötvnin kdvsini,kdvnin ötvsinin ve onun kdvsini bile koysan 18.000 lira yapmıyor.
Gelelim bu motor satar mı satmaz mı sorusuna.
Bu tür geçiş motosikletlerinin Türkiye'de büyük bir alıcı kitlesi var.
Fakat alıcıların tercihlerinde rol oynayan bazı etkenler var.
Mesela bu tip motosikletlerin %90'ı satmak için alınıyor.
Forumda açılan konularda ilk sorulan soru,
-Satarken zarar edermiyim?
Sonraki soru,
-Kolay satabilirmiyim?
Şimdi bu dominar bu sorulara nasıl cevap verir ona bakmak lazım.
10bin liranın altı bir modelde bir miktar zarar rakamsal olarak çok büyük olmadığından sineye çekiliyor.
Fakat rakamlar 15-20binleri bulmaya başlandığında zarar yüzdesi aynı kalsa bile rakam yükseliyor.
Bu motosikleti satmak için alacak olan kesim olası zararı göze almayacaktır.
Üstelik tutup tutmayacağı,kolay satılıp satılmayacağı belli değil.
Aynı fiyatlara ve daha aşağısına alabileceği ve satarken de kolayca elden çıkaracağı ve zarar etmeyeceği modeller varken kimse bu riski almaz.
Dominar uzun soluklu alıcının tercih edebileceği bir model olma potansiyeline sahip.
Ama pazarın büyük çoğunluğunu oluşturan geçici motor arayan alıcı kitlesine hitap etmeyecektir.
2 sene sonra satıyorum dese aldığı paradan fazlasına satabileceği yamaha,honda gibi markalar varken bajaja 18bin lira verme riskine kimse girmeyecektir.
Fakat alayım uzun süre bineyim, ne çok ufak ne de çok büyük olsun diyen alıcı için tam kıvamında bir boyuta sahip.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
Hemen sorguluyoruz. Hindistan'da fiyatlar:
Bajaj Dominar 400 Vs KTM Duke 390 Price
Model Price (Ex-showroom, Delhi)
KTM Duke 390 Rs. 1.95 lakh
Bajaj Dominar 400 Rs. 1.36 lakh
Demek neymiş? Uzun uzun fikir belirtmeden önce kısa bir Google araması ile konu hakkında bilgi edinmek güzel bişeymiş
Şu Euro4 ile Avrupa birliği ile falan niye uğraşıyoruz ki ? Cumhurbaşkanımızı avrupa'ya sokmayanlar koskaca TC'yi mi avrupa birliğine alacak
Bajaj bile girmeye çalıştığına göre var demek bir çekiciliği.
Avrupada oto satıyorlar bu modeli de avrupa sitelerine koymuşlar.
Fakat henüz fiyat yok.
Doğrusu avrupa fiyatının ne olacağını merak ediyorum.
Gerçi koyacakları fiyat Türkiye fiyatını açıklamıyor.
Ben hala Hindistan'da 8500 liraya sattıkları motorun burda nasıl 18000 liraya fırladığını merak ediyorum.
Cevap yazildi ama gormek isteyene
Bu verilen 1.95 fiyat eğer yenilenen duke' un fiyatı ise eyveh eyvah! dominar ile fiyat farkı %45 dolayında eğer yüzde olsaydı 18 bin dominarken düz hesap yeni duke 390 27 bin olurdu ama 24.500
Tam oran alırsak dominar 18 iken yeni duke 26.000 olmalı veya duke 24.500 ise dominar 16.900 tl olmalı
Sistem çöktü lakin söyle bişey var. yeni 390 2.25 lakh mış
https://gaadiwaadi.com/2017-ktm-duke...atures-331222/
Bu hesaba göre dominar ötv ye rağmen 15.500 falan olmalı.
Gider 21-20 verir misler gibi mt-07 ye binerim
Pahalı olmasa kimse japon , alman dışında araç kullanmaz.
Tam oran yapamazsiniz ama...
Adamin kendi urettigi yerli motosikleti kendi pazarinda surdugu fiyatla, yurt disi bir firma icin (Avusturya KTM) kontratla urettigi motosiklet fiyatiyla oranini Turkiye'de korumasini beklemeyezsiniz. Belki Hindistan hukumeti subvanse ediyordur, tesvik uyguluyordur yerli malina? Ki oldukca muhtemel.
Bizim icin ikiside yurt disindan geliyor, ikisi de yabanci marka, ikisi de yabanci uretim.
https://www.facebook.com/cfmoto400nk/ şimdiden ön başvurumuzu yapalım mondial bu sefer kanuni'ye çakar :D bajaj kendi eliyle sonunu hazırladı bu fiyatlara satamazlar.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)