Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Ehliyet sahiplerine 'TRAFİK ADABI' eğitimi başlıyor

    REKLAM ALANI
  1. #1
    The Dude - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ocak 2008
    Şehir
    Khalkedon
    Motosikleti
    sym joymax
     
    ""Trafikte empati ve iletişim" "saygı eğitimi" verilmesi öngörülüyor"

    Çalışma ile karayolu trafik güvenliğinin sağlanması, bireylerin trafik sorununa karşı duyarlılıklarının artırılması ve toplumsal farkındalık oluşturulması için Türkiye genelinde 25 milyon ehliyet sahibi sürücüye "saygı eğitimi" verilmesi öngörülüyor.

    Eğitimler, ehliyet sınavlarındaki trafik adabı testindeki "adap ve trafik", "trafikte temel değerler", "trafikte empati ve iletişim", "trafikte hak ihlalleri", "trafikte diğerlerinin sürücü davranışlarına etkisi" gibi temel başlıklarda ele alınacak. "


    kaynak

    bireyin araç kullanırken çevresi ile olan etkileşiminin, tavrının, davranış biçiminin bozuk olduğuna kanaat getirerek bu sorunun araç trafiğine özgü olduğu düşüldüğü sürece sorunun çözülebileceğine dair bir beklentim yoktur.
    trafik canavarı isimli karakterin hayatın her alanında da aynı şekilde davranacağını/davrandığını anlamak zor olmamalıdır.
    bu durumda trafik canavarı soyut bir karakter ve suçlanacak günah keçisi olmaktan öteye gidemiyor.
    Ergün Er., drtayfun ve espresso bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Ergün Er. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Ocak 2017
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Araştırıyor..
    Alıntı The Dude adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ""Trafikte empati ve iletişim" "saygı eğitimi" verilmesi öngörülüyor"

    Çalışma ile karayolu trafik güvenliğinin sağlanması, bireylerin trafik sorununa karşı duyarlılıklarının artırılması ve toplumsal farkındalık oluşturulması için Türkiye genelinde 25 milyon ehliyet sahibi sürücüye "saygı eğitimi" verilmesi öngörülüyor.

    Eğitimler, ehliyet sınavlarındaki trafik adabı testindeki "adap ve trafik", "trafikte temel değerler", "trafikte empati ve iletişim", "trafikte hak ihlalleri", "trafikte diğerlerinin sürücü davranışlarına etkisi" gibi temel başlıklarda ele alınacak. "


    kaynak

    bireyin araç kullanırken çevresi ile olan etkileşiminin, tavrının, davranış biçiminin bozuk olduğuna kanaat getirerek bu sorunun araç trafiğine özgü olduğu düşüldüğü sürece sorunun çözülebileceğine dair bir beklentim yoktur.
    trafik canavarı isimli karakterin hayatın her alanında da aynı şekilde davranacağını/davrandığını anlamak zor olmamalıdır.
    bu durumda trafik canavarı soyut bir karakter ve suçlanacak günah keçisi olmaktan öteye gidemiyor.
    İşte en önemlisi ve en geç kalınmış olan mevzu..

  3. #3
    KUVVETMİRA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Temmuz 2008
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    xt 600
    yerinde bir uygulama.
    hayatın diğer alanlarına da sirayet etmesi temennisiyle...

  4. #4
    MotorKafa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF 1000 FA
    Bu iş ne yazık ki bu şekilde olmaz. Muhalefet olmak için söylemiyorum bunu.
    İnsanlara bu bilinci kazandırmak uzun bir süreç gerektirir, bu da 2-3 saatlik ders veya 2-3 yıllık bir zaman diliminde olmaz.
    Hoşgörü, saygı, sevgi dediğimiz şeyi bireyler küçük yaşta öğrenir.
    Bu da ailede başlar okulda devam eder.
    Özetle; trafikteki saygısızlık, nezaketsizlik sorununu çözmek için en azından 20 yıllık bir planlama yapmak gerekir.
    crxforever ve espresso bunu beğendiler.

  5. #5

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Osmanlı tuğralı Doblo sürücüsü saygı öğrenecek , asker uğurlama kervanı kibarlıktan kırılacak
    Osm@n, drtayfun, cemtover ve 2 diğerleri bunu beğendiler..

  6. #6

    Üyelik
    04 Mayıs 2016
    Koltuğun altındaki levyeler, cilalı haydarlar durduğu sürece ne eğitimi alsak nafile.
    espresso bunu beğendi.

  7. #7
    Quad87 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Eylül 2016
    Şehir
    Kayseri
    Motosikleti
    MT-07 Umuyor..
    4 saatlik eğitimle bizi yola getireceğinden (!) eminim.

  8. #8

    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul - Pendik (Anadolu Yakası)
    Motosikleti
    Kawasaki EN500
    Alıntı MotorKafa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu iş ne yazık ki bu şekilde olmaz. Muhalefet olmak için söylemiyorum bunu.
    İnsanlara bu bilinci kazandırmak uzun bir süreç gerektirir, bu da 2-3 saatlik ders veya 2-3 yıllık bir zaman diliminde olmaz.
    Hoşgörü, saygı, sevgi dediğimiz şeyi bireyler küçük yaşta öğrenir.
    Bu da ailede başlar okulda devam eder.
    Özetle; trafikteki saygısızlık, nezaketsizlik sorununu çözmek için en azından 20 yıllık bir planlama yapmak gerekir.
    Katılıyorum.
    İnsanlara trafik eğitiminde sinyal vermeyi öğretiyorlar. Kaç tanesi sinyal veriyor?
    İnsanın içinde olması gereken birşey, temelinde olması gereken. Sonradan olmuyor...
    espresso bunu beğendi.

  9. #9
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Adap deyince; direksiyon sol, vites kolu sağ elle tutulur.
    Trafikte büyük araçllara yol verilir,
    Büyükler korna çalarken araya girilmez.
    Boş bira şişeleri arabanın sağ arka camından atılır.
    Yerlere tükürmek için cam değil kapı açılır.
    Sigara izmaritleri kül tablasında biriktirlmez direk atılır.
    Emniyet kemerini arkadan bağlamak görgüsüzlüktür. Bip sesini kesmek için özel aparat takılır.
    Gibi şeyler geliyor insanın aklına.
    MrMud, Osm@n, huduni ve 2 diğerleri bunu beğendiler..

  10. #10
    MrMud - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2016
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    Husqvarna TE250
    Alıntı COQ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Adap deyince; direksiyon sol, vites kolu sağ elle tutulur.
    Trafikte büyük araçllara yol verilir,
    Büyükler korna çalarken araya girilmez.
    Boş bira şişeleri arabanın sağ arka camından atılır.
    Yerlere tükürmek için cam değil kapı açılır.
    Sigara izmaritleri kül tablasında biriktirlmez direk atılır.
    Emniyet kemerini arkadan bağlamak görgüsüzlüktür. Bip sesini kesmek için özel aparat takılır.
    Gibi şeyler geliyor insanın aklına.
    Hocam bundan iyi özetlemez.
    +299 Gitmek cesaret ister, Enduro yapmak yetenek.
    Cesaret aptalda da var, ama yetenek herkeste yok...
    -MrMud

  11. #11
    shruikan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2015
    Motosikleti
    turuncu
    ulan bu ülkeyi kimler yönetiyo? her şeyi toz pembe görüyo angutlar.

    içecek ayran yok, helaya tahtaravanla gitme gayesindeler.

  12. #12
    whitedeamon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Eylül 2013
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    MTT Y2K
    Komikmiş yönetici kardeş.

  13. #13
    ramcixx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Eylül 2012
    Şehir
    Isparta
    Motosikleti
    cbf150 - cbr250 - cbf1000 - f650gs - cbf600
    ÇÖZÜM!

    NOKTA!

  14. #14

    Üyelik
    19 Ocak 2016
    Motosikleti
    Yamaha MT-25
    Seneleeeeerrrrdir bu işi eğitim, ahlak, din, fetva, kul hakkı, küçük yaşta öğrenim gibi olmicak saçma sapan şeylerle çözebileceğimizi sandık gidiyoruz.

    Olmaazz!! Olmicakkkk!!!

    Barzo minibüs şöförleri, konuşmayı bilmeyen damperli kamyon kasapları v.s. eğitilemeyecek, olmayacak. Buna 2 tane 4 yıllık üniversite bitirmiş ben de dahil!

    Trafik kazalarını önlemenin ve trafiği düzene sokmanın TEK ve EN ETKİLİ yolu cezalarımızı MİNİMUM 10 katına çıkartmak ve etkin denetimlerle herkese uygulamaktır. Subjektif şeylerle bu sorun çözülmüyor arkadaş.

    "Almancılar", trafik kural ihlal nedenleri araştırmalarına konu olması gereken çok önemli bir topluluktur. Ben dahil Avrupa ülkelerinde araç kullanırken bir hata yapıldığında "kesin ve yüksek" ceza yeneceği bilindiğinden kural ihlali yapılmaz. Ben de dahil, EĞİTİMİ, boyu, kilosu, dini, okur yazarlığı, bilgisi, saygısı ve kültürü aynı olan sürücüler Kapıkule' den içeri girdiğinde ihlallerin ardı arkası kesilmez. Tek değişken ceza uygulanabilirliği ve miktarının çekirdek-gazoz veya 1 günlük esnaf lokantası öğlen yemeği parası olması.

    Ben açıkça söyleyeyim çok fazla emniyet şeridi ihlali yapıyorum. Niye yapmayayım ki? Hiç ceza yemedim. Yesem bile peşin ödeme indirimi diye saçma bir avantajımı da katarsak 76 lira ceza yiyecem. O da yersem. Bu güne kadar emniyet şeridine girdiğim için yaptığım maddi tasarruf 76 liranın çok üzerindedir. Zaman kazancım paha biçilemez.

    Bir ara emniyet şeridi ihlali çok sıkı kontrol edildi. 2012-2013 yılları gibi. Neredeyse 100 metreye 1 polis diktiler. Cezası da 650 lira oldu diye bir söylenti vardı. Mum oldum, eğitimli, ahlaklı, trafik adabı yüksek seviyede bir beyefendi oldum. Sonra sonra bu kural esnedi, cezanın tutarı sakız parası olduğu anlaşıldı ooohh, yeniden devam.

    Bir ara da ağlayarak ayakta alkışladığım whatsupp uygulamasıyla görüntülenen cezaların emniyete iletilmesi neticesinde ceza kesilmesi uygulaması kondu. 2015-2016 başları falan. Allah'ım elimde telefon, geleni geçeni fişledim, notlar tuttum yüzlerce ihlalciyi emniyete yolladım. İşte dedim. Bravo İstanbul emniyeti. Çabalarım sana feda. Mum oldum. Asla emniyet şeridine girmedim. Korktum, çekindim. Kaldırıldı. Kodamanların işine gelmedi. Araç plakamı emniyete yolladım, ben de artık hergün emniyet şeridindeyim dedim. Ya motosikletimin bile deposu 50-60 liraya doluyor. 70-80 lira ceza ne ya!!

    Ne zaman ki emniyet şeridi cezası 1.000 tl, ışık ihlali 2.500 tl aşırı hız 2.000 tl ve ehliyete 1 yıl el koyma, aşırı hız yapan barzo damperli kamyoncuya 5.000 lira ve de "sen daha bisiklet bile kullanamazsın" gibi cezalar verilir, o zaman vatan sana canım feda. Yoksa eğitim, adap, tanıtım, kamu spotu gibi şeylere desteğim sıfır. Maaşımdan kesilip buralara boş yere, sonuçsuzca aktarılacak paralarımı helal etmiyorum.

    Kırmızı ışık ihlali 2.500 lira yazdım. Hoşuna gitmedi mi? Geçme kardeşim! Işık ihlali cezası 80-100 lira diye ihlal yapan bir adam gelip, yeşilde geçen seni öldürür kardeş! Unutma bunu!

    Ha bu arada kural ihlali yaptı diye 1.500 lira ceza yiyen adam öyle bir eğitilir, öyle bir ahlaklı olur, öyle bir trafik adabı öğrenir ki, çocuğu-torunu olduğu zaman kulağına ezan okuduktan sonra, ceza miktarlarını okur. O derece faydalı bir eğitim olur.
    Osm@n, huduni, capozzz ve 6 diğerleri bunu beğendiler..

  15. #15
    feti_can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Tracer 700
    Alıntı The Dude adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ...

    tavrının, davranış biçiminin bozuk olduğuna kanaat getirerek
    bu sorunun araç trafiğine özgü olduğu düşüldüğü sürece sorunun çözülebileceğine dair bir beklentim yoktur...

    İnsan olmayı öğretmek gerekir. Sonrasında adap kısmı kendiliğinden gelir

  16. #16
    MD.Murat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2013
    Şehir
    İzmir / Sakarya
    Motosikleti
    yok
    Alıntı Öz_Musti adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Seneleeeeerrrrdir bu işi eğitim, ahlak, din, fetva, kul hakkı, küçük yaşta öğrenim gibi olmicak saçma sapan şeylerle çözebileceğimizi sandık gidiyoruz.

    Olmaazz!! Olmicakkkk!!!

    Barzo minibüs şöförleri, konuşmayı bilmeyen damperli kamyon kasapları v.s. eğitilemeyecek, olmayacak. Buna 2 tane 4 yıllık üniversite bitirmiş ben de dahil!

    Trafik kazalarını önlemenin ve trafiği düzene sokmanın TEK ve EN ETKİLİ yolu cezalarımızı MİNİMUM 10 katına çıkartmak ve etkin denetimlerle herkese uygulamaktır. Subjektif şeylerle bu sorun çözülmüyor arkadaş.

    "Almancılar", trafik kural ihlal nedenleri araştırmalarına konu olması gereken çok önemli bir topluluktur. Ben dahil Avrupa ülkelerinde araç kullanırken bir hata yapıldığında "kesin ve yüksek" ceza yeneceği bilindiğinden kural ihlali yapılmaz. Ben de dahil, EĞİTİMİ, boyu, kilosu, dini, okur yazarlığı, bilgisi, saygısı ve kültürü aynı olan sürücüler Kapıkule' den içeri girdiğinde ihlallerin ardı arkası kesilmez. Tek değişken ceza uygulanabilirliği ve miktarının çekirdek-gazoz veya 1 günlük esnaf lokantası öğlen yemeği parası olması.

    Ben açıkça söyleyeyim çok fazla emniyet şeridi ihlali yapıyorum. Niye yapmayayım ki? Hiç ceza yemedim. Yesem bile peşin ödeme indirimi diye saçma bir avantajımı da katarsak 76 lira ceza yiyecem. O da yersem. Bu güne kadar emniyet şeridine girdiğim için yaptığım maddi tasarruf 76 liranın çok üzerindedir. Zaman kazancım paha biçilemez.

    Bir ara emniyet şeridi ihlali çok sıkı kontrol edildi. 2012-2013 yılları gibi. Neredeyse 100 metreye 1 polis diktiler. Cezası da 650 lira oldu diye bir söylenti vardı. Mum oldum, eğitimli, ahlaklı, trafik adabı yüksek seviyede bir beyefendi oldum. Sonra sonra bu kural esnedi, cezanın tutarı sakız parası olduğu anlaşıldı ooohh, yeniden devam.

    Bir ara da ağlayarak ayakta alkışladığım whatsupp uygulamasıyla görüntülenen cezaların emniyete iletilmesi neticesinde ceza kesilmesi uygulaması kondu. 2015-2016 başları falan. Allah'ım elimde telefon, geleni geçeni fişledim, notlar tuttum yüzlerce ihlalciyi emniyete yolladım. İşte dedim. Bravo İstanbul emniyeti. Çabalarım sana feda. Mum oldum. Asla emniyet şeridine girmedim. Korktum, çekindim. Kaldırıldı. Kodamanların işine gelmedi. Araç plakamı emniyete yolladım, ben de artık hergün emniyet şeridindeyim dedim. Ya motosikletimin bile deposu 50-60 liraya doluyor. 70-80 lira ceza ne ya!!

    Ne zaman ki emniyet şeridi cezası 1.000 tl, ışık ihlali 2.500 tl aşırı hız 2.000 tl ve ehliyete 1 yıl el koyma, aşırı hız yapan barzo damperli kamyoncuya 5.000 lira ve de "sen daha bisiklet bile kullanamazsın" gibi cezalar verilir, o zaman vatan sana canım feda. Yoksa eğitim, adap, tanıtım, kamu spotu gibi şeylere desteğim sıfır. Maaşımdan kesilip buralara boş yere, sonuçsuzca aktarılacak paralarımı helal etmiyorum.

    Kırmızı ışık ihlali 2.500 lira yazdım. Hoşuna gitmedi mi? Geçme kardeşim! Işık ihlali cezası 80-100 lira diye ihlal yapan bir adam gelip, yeşilde geçen seni öldürür kardeş! Unutma bunu!

    Ha bu arada kural ihlali yaptı diye 1.500 lira ceza yiyen adam öyle bir eğitilir, öyle bir ahlaklı olur, öyle bir trafik adabı öğrenir ki, çocuğu-torunu olduğu zaman kulağına ezan okuduktan sonra, ceza miktarlarını okur. O derece faydalı bir eğitim olur.
    O kadar güzel yazmışsın ki. Ama birilerinin işine gelmiyor maalesef demek ki.
    Ya da bu şekilde olunca devley daha fazla kar ediyordur. Çan eğrisi şeklinde tabi cezadan kazanç

  17. #17
    weirdo1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Haziran 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Honda pcx125
    Yerinde uygulama ancak sorun egitimsizlikten kaynaklanıyor. İnsanın insana saygısı yok, bu sorun çözülse hepsi gelir.
    espresso bunu beğendi.

  18. #18
    bikerboi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Şubat 2005
    Şehir
    Beykoz/İstanbul
    Motosikleti
    23' Piaggio Beverly S 400
    Bu zamana kadar ehliyet almak için verilen eğitim yeterliydi şimdi bir de trafik adabı öğretilecek Dönel kavşaklara girişte geçiş üstünlüğünü bilen %1'lik kesim bu habere güler hem de fena güler
    espresso bunu beğendi.

  19. #19

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    Biride çıkıp dememişki , " BU EĞİTİM/DERSİ , EHLİYET ALMA MÜFREDATINA EKLEYİN , SINAVDA AĞIRLIKLI OLARAK SORUN BELLEKLERE YERLEŞSİN , DIŞARDAN TEKRAR VERMENİN MANASI YOKKİ " dememiş

  20. #20
    freewill - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mayıs 2011
    Şehir
    Aydın
    Motosikleti
    Suzuki Burgman 400 Youtube: Sucuk Ekmek MotoVlog
    Alıntı shruikan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ulan bu ülkeyi kimler yönetiyo? her şeyi toz pembe görüyo angutlar.

    içecek ayran yok, helaya tahtaravanla gitme gayesindeler.
    önce bu arkadaştan başlasınlar


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)