Dizel motor üniteli uzun yol endurosu yapın süper sarj falan boş işler. Sidik yarıştırmak resmen bak bende teknoloji var ayağı...Motosiklet dediğin alet güç ağırlık oranında zaten çok avantajlı bir taşıt.
basit ve uygun fiyatlı MT-07 ile bir otomobilin drag yarışı yapabilmesi için 400-450 beygire ihtiyacı var. Super sarj gücü ve torku arttırsa ne olacak?çekiş kontrol ve elektronik yardımcılar kapatıldığında Abuk subuk çekişi olan traksiyonu olmayan sürüşü sıkıntılı bi hale bürünecek
250-400-500-600-700-750-1000-1300 her hacimde, güçte motor var zaten, yakıt verimi kimse sebep demesin, kimse 1.2 tsı sürer gibi 1800 devirde 90 la sürmüyor motoru.
Sadece şunu mantıklı bulabilirim. Mesela NC750 nin gücü ve torku seriliği yerinde aslında normal bir kullanıcı için. yanına 2000 cc motor araba gelse bile ışıklarda uzuyosun ama maksimum güç 54 hp olduğundan 190 da son nefesini veriyor. paralı yolda 1.6 turbosuz gariban araçlar bastımı isterse kıcına yapışıyor.
Super sarjlı motorda isterse şunu yapabilir. yine şehir içinde ve 120-130 a kadar olan süratlerde NC gibi yakar ama üst hızlarda(viteslerde) gaz kolunu tam açtığında turbo basıncını arttırarak 80-90 beygiri 100 nm torku kokleyebilir
Böylece hem NC gibi yakar(istenirse tın tın) hem hemde MT den hızlı olursun. Ama 2000 dolar ek maliyeti ne yapıcaz? ayrıca bu motor teoride mantıklı gözüksede bir MT-09 un sürüş keyfini ve güç dozajlama hissini vermez. Yani hızını versede ruhsuz olur.
Son durumda bu sistem ne aldı ne veriyor diye bakınca yine anlamsız bir noktaya varılıyor
Haa sen... Tracer 700 fiyatına supersarjlı NC750 yapıyorsan o ayrı