klüp üyesi olunca neden bedavaya, davetiye ile giriliyor fuara, para verenler enayimi? klüp üyesi olunca fuara bedava girmek bir hakmı?
klüp üyesi olunca neden bedavaya, davetiye ile giriliyor fuara, para verenler enayimi? klüp üyesi olunca fuara bedava girmek bir hakmı?
bilet bedava olmasında 10 15 tl olsun 30 tl d yanlıs hatırlamıyoraM
Diğer ülkelerde durum nasıldır bilemem de TR de "Nerde Beleş Oraya Yerleş " diye bir tabir var.
Hah işde bu tabir tam da buraya uyuyor.
Fuarın konusu ile alakasız Sadece fotoğraf çekilmek ve manken dikizlemek için giden birsürü SÜRÜ bilirim.
Motora binmeyi inmeyi bilmedikleri için neredeyse hepsinin üzerinde oturmayınız yazısı konur.
Motosiklet sevdalısı da bu zırtapozlardan fırsat bulursa işde bi ara motosikletlerden nasiplenebilir.
10 lira 20 lira Fuar için çok değil. Bu kadar mağazaya dolmuşla gidip incelemek istesen 2 gününü alır dünya rezillik çekersin 100 liradan fazla para harcarsın.
Fuar indirimlerini de hesaba katarsanız dışarda vereceğiniz 10 lira 20 lira içerde indirim olarak size geri dönecek. Beleşci zırtapozlar zaten bişey almıyor ayak altında dolanmayarak motor sevdalılarına müsade etmiş olacaklar.
Bilet fiyatı 35TL
Şöyle bir durum var, Beleşçi zırtapozlar zaten birşey almıyor dediğiniz zaten bilet satın alarak içeri girmiş motordan anlamayan tipler.
Burada savunulan düşünce şu:
"MOTOSİKLET KULUPLERİ" 'ne biletlerin ücretsiz verilMEMEsi tartışılıyor. Merak eden kuru kalabalalık yapmak isteyen zaten bedava diye gitmiyorki, biletini alıp merak ettiği için gidiyor ve kalabalık yapıyor.
"Özgür yaşayanların bakış açısı" Motojektif
varlığından imdi haberim olan bir federasyon kendilerine bedava bilet verilmediği için tepki vermiş.
fuar biletlerinin pahalı olmasından dem vurmamış.
"fuar bileti 100 lira olabilir bize bedava oldukça" çıkarımı yapılabilir.
bu bakış açısı da;
fuara gelenlerin sadece orta ve üst gelir grubuna ait ve tüketici vasıflı kişiler olmasını isteyen fuar yönetimi ile aynı mantık.
aralarındaki sorun çıkar çatışmasından ibaret.
ilgili oluşum "diğerleri" için bir bildiri ya da görüş beyan etmemiş.
bu durumda yazılan kınama yazısına arka çıkmak bence mantıklı değil.
organizatör firmanın materyalist bakış açısı fuara katılacak firmaları da etkileyecek.
günden güne hayatımızın her anına müdahil olan ve şekil vermek isteyen kapitalist yorumun sonuçları beklenilenden acı olacaktır.
Bilet fiyatını hafta sonu 35 TL belirliyorsan küçücük alana yüzlerce markayı sıkıştırıp geçen sene neredeyse 120bin katılımcıyı ağırlamaya çalışmayacaksın.
+30 milyon nüfusuyla ülkenin en gelişmiş(!) şehri sen almasan başkası alacak o bileti mantığı var tepkiler boşuna..
Bende bu tepkiye katılmıyorum. Ülkede motorsiklet sevgisinin sadece m.klüplerinin tekelinde olmasını da doğru bulmuyorum. herhangi bir mk ye üye adam fuara beleşe girsin, yıllarca bu sevdaya gönül vermiş başka biri sırf bir m.k üye değil değil fuara girmesin. Sadece fuarlada sınırlamıyorum dedim ya motorsiklet sevgisi, tutkusu,özlemi motorsiklet klüplerinin tekelinde ol ma ma lı.
Ben açıklamadan yüksek bilet fiyatlarına karşı bir tepki göremedim, yoksa ben mi yanlış anladım açıklamayı?
Avanta almaya, bedava bilet almaya alışmış birkaç kulüp bu sene fuara bedavadan giremeyeceklerini anlayınca veryansın etmiş sadece.
Bedava biletlerini alsalardı yine de "bu bilet fiyatları çok yüksek, kınıyoruz ve fuara gitmiyoruz!!" diyecekler miydi? hiç sanmıyorum.
fuarların amacı oldukça çok kitleye sesini duyurabilmektir. aklında motosiklet fikri olmayanın aklına motosiklet fikrini düşürmektir. izdiham oluyorsa fuar alanını genişletirsin aynı motosikletten bir kaç tane koyarsın. fuar süresini uzatırsın. motosiklet kulüplerine ve çeşitli gruplara davetli gibi özel gün tahsis edersin çözüm çok yeter ki iste. ama biz olayı sadece bilet fiyatına indirgersek yanlış ve eksik olur. bir iki günde bedava yaparsın zaten o günde ciddi ziyaretçiler gelmez gelende izdiham oldu millet motosiklete değil mankene bakmaya gelmiş ben tenereye biniyorum cg ci bile gelmiş diye şikayet etmez.
Gene belese cokulmus. Bu kinama direkt olarak bilet fiyatina yapilsa mantikli da, bize nie bedava verilmiyor denilince bir komik ilmus sanki.
35 tl de ayrica fahis bir fiyat degil. 3 paket sigara parasi..sigarana kiy, madem motorcuysan.
Esasen sıkıntı fuarın gelen ziyaretçi sayısına göre küçük bir alanda yapılmasıdır. Tüyap ve Expo'nun daha büyük salonları var bu işler için, daha uygun. Bu ilginin fazla ve her geçen yıl artacağını düşünmeliler organizatörler. İFM nin küçücük salonlarında motosiklet fuarı yapılmamalı. Park yeri sorun, girişi çıkışı yemek yeri limitli. Konu sadece motosiklet klüplerine ücretsiz bilet verilmemesi ise ben desteklemiyorum kimse kusura bakmasın. Ben fuara gitmiyorum ve kınıyorum ama sebebi değişken ve pahalı bilet fiyatları ve fuarın yeri. Ne kadar pahalı yaparsanız yapın kalabalığı engellemenin yolu bu değil.
Beles bilet bulamamis bir grup liseli gencin trip atmasi gibi olmus.
Bu bahsi geçen "kulüpler" neler yapar acaba ya da motosiklet kültürüne katkıları nelerdir duyan bilen gören var mı ? Bedava bilet alamamaktan şikayetçi kulüp amblemli bir gurup garip insanlar topluluğu mudur yoksa ? Çünkü ne sizler gibi bir yer darlığı ne de yemeklerin fahiş fiyatı vs. konu edilmemiş bu açıklamalarında
Bu arada cidden fuara gidipte kot pantolon, klasik ayakkabı eşliğinde "kanki çekiyormusun ?" soruları ile motosiklet bakma inceleme sırası bekliyoruz. Fuar oldumu bizim millet gün görmemiş gibi oluyor. Arkadaş ben anlamadım. Çoluk çocuk gelenler, aşiret gibi gezenler. O kadar kalabalık arkadaş grupları oluyor ki bazen, atıyorum gsxr 1000, africa twin.. Bir bineyim üstüne bakayım diyorsun adamlardan sana sıra gelmiyor. Her motor için aynı mücadele.
Bir sallasan fuarın içini yarısı boşa gider. Bence quiz yapsınlar içeri girerken hahahahhahaah.
Fuar biletlerinin ücretli olması veya yüksek fiyatla satılması yanlıştır.
Fuar demek tanıtım demektir. Firmalar ürünlerinin tanıtımını yapar.
Türkiye'nin birçok ilinde her markanın bayisi yok, vitrini yok, servisi yok.Test motoru hiç yok.
Ben müşteriyim, sen bana ürününü tanıtacaksın, kapıda bilet satıyorsun...
Fuar kalabalıksa yer genişletilir, kokuyorsa havalandırma düzeltilir.
Yetmiyorsa fazla motosiklet getirilir. Zaten müşterinin ayağına hizmet götüremiyorsun
bari fuarda adam gibi tanıtım yap.
Kalabalık olmasın diye parasız insanı dışarıda bırakmak doğru değildir.
Yanlış okudum sandım ama tekrar okuyunca doğru okuduğumu farkettim. Bu dediğiniz Fransa için geçerli olabilir ama Türkiye'de trajedi olur.
Denizli Modifiye fuarında girişleri sizin mantığınızla 5 TL yapmışlardı. İçerde yeterli oksijen alamadığımdan ve vücut ısımın 2 katına çıkmış olmasından dolayı kendimi 5 dk sonra kalabalığı yararak dışarıya zorla atmıştım. Kaldıki İstanbul gibi bir megapol de olacakları düşünemiyorum bile.
İstanbul'da ki daha önce gerçekleşen motorsiklet fuarlarına Denizli'den günübirlik uçakla gidiş dönüş yaparak katılıyordum. (Asgari ücretle çalışan biri olarak) Fuar alanı içi tıklım tıklım olunca ne motosiklet incelemesi yapabiliyordum nede fiyatları göz gezdirebiliyordum. Bundan sonrada katılmama kararı aldım zaten. Aşırı kalabalıktan veya organizasyon bozukluklarından yakınıp şikayetlerini dile getirseler hadi anlayacağım da, sadece beleş bilet alamama sorununa değinen motosiklet klüplerini hiç anlamıyorum. Biz Anadolunun başka illerinden fuara katılıp onca masraf yaparken, kendilerinin ayaklarının dibindeki fuarı boykot etmeleri anlamsız geldi bana.
Motosiklet klüpleri ne iş yapar?
Ne amaçla kurulmuşsa o işi yapar.
Amaç gezmekse gezerler.
Spor yapmaksa yaparlar.
Peki bana ne faydası var?
Bu senin ne gibi bir fayda beklediğine bağlı.
Fakat oturduğun yerde bile faydası var.
Örneğin Kenan Sofuoğlu bir motosiklet klubü üyesidir.
Seni yurtdışında temsil eder.
Yine diğer klüp üyesi sporcular yurt içinde ve dışında müsabakalara katılırlar bu işin spor kısmını yaparlar.
Mesela rahmetli Kemal Merkit bir spor klübü üyesidir ve Dakar gibi bir arena da dahil olmak üzere bir çok uluslararası organizasyonda Türk adını dünyaya duyurmuştur.
Eee başka?
Kimileri gezer. Onların kaleminden ve fotoğraflarından bir çok farklı yer görürsün. Kendin bir gezi düzenlemeye kalktığında nelere ihtiyacın olacağını ve nelerle karşılaşacağını öğrenirsin.
Bugün bindiğin motosikletleri marka yapan, üstüne teknoloji koyan, geliştiren klüp üyeleridir.
Onlar yarışır, onlar yarıştıkça modellerin eksikleri tespit edilir tamamlanır.
Yarışlarda geliştirilen teknolojiler senin motosikletine aktarılır.
Daha gelişmiş, daha teknolojik motosikletlere binersin.
Giyim kuşamda da markalar sahip olduğu ünü klüp üyesi sporculara borçludur.
Bu gün güvenerek satın aldığın kask, mont vesaireyi hep birer klüp üyesi olan sporcularda görmüş ve beğenmişsindir.
Koruma ekipmanlarının da çoğu tıpkı motosikletler gibi yarış ortamlarında klüp üyesi sporcular tarafından test edilmiş ve geliştirilmiştir.
Agv deyince Rossi, Shoei deyince Kenan akla gelir mesela.
Bugün bayılarak aldığınız ve kaliteleri konusunda hiç kuşku duymadığınız 4 japon markasını pistlere yine bu klüpler taşımış bu günlere gelmelerinde büyük katkıları olmuştur.
Keza KTM'de ününü bu klüp üyesi sporcuların dayanıklılık yarışlarında gösterdiği performansa borçludur.
BMW gibi kendini çoktan kanıtlamış bir dünya markası bile yeni çıkardığı yarış motosikletini vitrinden önce yarış pistlerine çıkardı.
Orda var olamazsa 1 tane bile motosiklet satamayacağını gayet iyi biliyordu çünkü.
Kısaca motosikletin lastiklerinden eldivenlerinize kadar motosikletle ilgili herşeyde klüplerin katkısı küçümsenmeyecek düzeydedir.
Buraya kadar yazdıklarımın konu hakkındaki görüşümle doğrudan bağlantısı yok.
Sadece klüpler ne işe yarar sorusu garibime gittiği için yazdım.
Fakat fuara mal alacak olan gelsin arkadaş diye isyan edip malın bir numaralı alıcısı olan klüp üyelerini dışarda bırakmaya çalışmak çelişkidir.
Tabi Türkiye'de ki klüplerin bu yazdıklarınla be kadar alakası var gibi soru hakkınız var ve o tartışmaya girmeyeceğim.
Fuar daha önce de yazdığım gibi büyük kalabalıklara hitap etmek için düzenlenir.
Bu ortamlar motosiklet kullanıcısı olmayıp sadece gezmeye gelenleri teşvik edebilir.
Ailesini ikna edemeyen bir genç anne babasıyla gittiği fuarda bu alemin pozitif taraflarını gösterebilir.
Tabi çocuğuna motosiklet almaya zaten gönlü olmayan bir 4 kişilik aileyi fuara 140 lira verip girmeye ikna edebilirseniz.
Mesele sadece mal satmak değildir.
Netice itibariyle firmalar bu fuarda beklentilerini karşılayamazsa gelecek yıl fuara katılmayacaklardır.
Çünkü fuar aynı zamanda ürünlerinin tanıtım ve reklamını yaptıkları bir alandır ve kimse boş salonlarda tanıtım yapmaktan hoşlanmaz.
Belki de yeni sistem işe yarar ve daha kaliteli bir fuar haftası geçirirsiniz.
Yakında göreceğiz.
Ama etki negatif olursa bu son fuar olabilir.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
Şu an bu konu içerisinde 6 kullanıcı var. (0 üye ve 6 misafir)