Osmangazi Köprüsüne indirim, Boğaz köprülerine ve Otoyollara ZAM
Reklamlar
-
Kıymetli Arkadaşlarım senede 5-6 defa Bursa- İst Ataşehir arası gidip geliyorum. Çünkü çocuklarım İst Ataşehir'de ben Bursa'da
yaşıyorum. Çok sevindirik olmuştum, havalara uçmuştum Osmangazi köprüsünün yapılacağını öğrendiğim zaman. Dört gözle bekledim
köprünün bitmesini. Tamam diyordum kendi kendime , Eşime ,köprü bir açılsın atlayacaz motora bir buçuk - iki saat sonra
çocuklarımızın yanındayız diye hayaller kuruyordum. Amma köprünün açılıp fiatının belirlendiği gün < hayalle yaşayanın ta
kulağını çekeyim > diyen İncili Çavuş'a hürmetlerimi arz etmeye başladım. Memleketim için kötü olurken benim için gayet güzel
oldu Osmangazi köprüsünün bitmesi. Köprü bitince 20 lira olan gidiş dönüş feribot bileti 15 liraya indirildi. Şimdi atlıyoruz demiratımın sırtına , Gemlik'ten paralı yola 8,5 lira . Altınova'da gir feribota 7.5 lira. Feribotta içiyoruz
hanımla ikişer çay . Feribottan inince ver elini Ataşehir. Sağolasın izocam . Osmangazi köprüsü motosiklet geçiş ücreti
49.60 imiş . Ben bu paraya o köprüden geçersem benimde pantolonumu diksinler . Sağlıcakla kalınız.
Reklamlar
-
KARAYOLLARI Genel Müdürlüğü, CHP İstanbul Milletvekili Onursal Adıgüzel’in Başbakanlık İletişim Merkezi’ne (BİMER) başvurusu üzerine Osmangazi Köprüsü ve bağlantı yollarının 13 aylık verilerini açıkladı.
11 Temmuz 2016’da ücretli geçişe açılan köprüyü, Temmuz 2017 sonuna kadar 7 milyon 662 bin 105 otomobil eşdeğeri araç kullandı. Köprü ve bağlantı yollarının 2016 geliri, 194 milyon 776 bin 117 lira oldu. CHP’li Adıgüzel, yap-işlet-devret projesinde 12 aylık bilançonun, garanti edilen 14 milyon 600 bin otomobil eşdeğeri geçişin yarısını bile bulmadığını belirterek, 8 milyon araçlık maliyetin Hazine’den karşılanacağını belirtti.
http://www.hurriyet.com.tr/garantini...cmedi-40597758
-
bursalıali adlı üyeden alıntı
Kıymetli Arkadaşlarım senede 5-6 defa Bursa- İst Ataşehir arası gidip geliyorum. Çünkü çocuklarım İst Ataşehir'de ben Bursa'da
yaşıyorum. Çok sevindirik olmuştum, havalara uçmuştum Osmangazi köprüsünün yapılacağını öğrendiğim zaman. Dört gözle bekledim
köprünün bitmesini. Tamam diyordum kendi kendime , Eşime ,köprü bir açılsın atlayacaz motora bir buçuk - iki saat sonra
çocuklarımızın yanındayız diye hayaller kuruyordum. Amma köprünün açılıp fiatının belirlendiği gün < hayalle yaşayanın ta
kulağını çekeyim > diyen İncili Çavuş'a hürmetlerimi arz etmeye başladım. Memleketim için kötü olurken benim için gayet güzel
oldu Osmangazi köprüsünün bitmesi. Köprü bitince 20 lira olan gidiş dönüş feribot bileti 15 liraya indirildi. Şimdi atlıyoruz demiratımın sırtına , Gemlik'ten paralı yola 8,5 lira . Altınova'da gir feribota 7.5 lira. Feribotta içiyoruz
hanımla ikişer çay . Feribottan inince ver elini Ataşehir. Sağolasın izocam . Osmangazi köprüsü motosiklet geçiş ücreti
49.60 imiş . Ben bu paraya o köprüden geçersem benimde pantolonumu diksinler . Sağlıcakla kalınız.
ulan bu adamı şu hale düşüren düzenin debriyajını sıkayım.
-
Yaklaşık bir hafta sonra tekrar Bursa - İst Ataşehir yapacağım. Tek gidiş 10, gidiş dönüş 15 lira feribot ücreti. Acaba diyorum, 45 liraya köprüden mi geçeyim,
yoksa 7 buçuk liraya feribotu mu tercih edeyim? Sizler hangisini tercih ederdiniz.
Güzelliklerle kalınız efendim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:09 ----------
Jemand, bendaaa!!!
-
8 milyon araç 35 + kdv usd üzerinden fiyatlandırılacak sanırım.
gündem arasında kaynatılmaya çalışılan konu.
devletin kasasından para çıkmayacak gibi laflar ediliyordu.
çıkıp da kandırıldık denilir ise şaşırmam.
-
Bunun ve diğer hazine garantili yatırımların yaptığı zararı "zam" olarak hepimiz ödeyeceğiz. Ekonomi gemisi hayalle yürümüyor, nakit lazım.
-
Motosiklet Eğitmeni
8 milyon araç için devletin kasasından çıkacak parayı araç başına böldüğümüzde yeni MTV zam oranının %25-27 arasında olacağını öngörebiliriz.
Başımızdakiler %40 dediğine göre demek ki yediğimiz tek kazık Osmangazi köprüsü değil.
Eğer başka yerden para bulma umutları yoksa bu ek zam olduğu gibi kalır.
Fakat diğer kazıkları bir şekilde kapatırlarsa geçen hafta açıkladıkları %40 zammı %25 civarına indirirler.
Eğer indirirlerse bir organizasyon yapıp köprüye halay çekmeye gidelim.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
-
Yap-İşlet-Anasını ağlat!
Canım kardeşim, adamlar size dünyayı kıskandırın diye Osmangazi Köprüsü'nü yaptı. “Cebimizden beş kuruş çıkmadan bunları yaptırıyoruz” diye size kaç kere söyledi. Sadece bir şartı vardı. Bir şart yahu… Günde 40 bin, yılda toplam 14 milyon 600 bin kere geçecektiniz. Yapamadınız! Bu kadarını bile yapamayan, ileride bütün yol bağlantıları bittiğinde, günde 115.000 kere nasıl geçecek?
* * *
Neymiş? Fiyatı pahalıymış! Kaç liraymış? Araç başı 35 Amerikan doları ve onun KDV'sini ödemek gerekiyormuş. Aranızda dolar ile para kazanmayan fakir kaldı mı?
Her geçiş kabaca 150 lira ediyor. Buna mıydı itirazınız? Boşuna bahane üretmeyin. Devlet dedi ki; hadi siz geçerken 65 lirasını verin, ben sizin yerinize 85 lirayı vereceğim. Maksat ayağınız alışsın. Ne oldu? Yine geçmediniz!
* * *
Sahi devlet neresinden verecek bu parayı? Hazine'den… Adı Hazine olunca sen; Altın, gümüş, pırlanta, zümrüt, sedef, yakutla dolu sandın değil mi? Değil! Hani sen ekmek alırken, su alırken, otobüse binerken, çocuğunu okula gönderirken üzerine fazladan bir de devlete vergi adı altında para ödüyorsun ya… İşte devlet bu paraları Hazine'de topluyor. Ödemeleri oradan yapıyor. Siyasetçi konuşurken sanki cebinden veriyor gibi davranıyor ama o sizin paranız…
* * *
Hazine'de para bitince bunları ödeyebilmek için ne yapıyor? Vergilere zam yapıyor, yine sizden topluyor.
Bakın, daha önce sizi bir kez uyardı. Madem o köprüden geçmiyorsunuz alın size birinci ve ikinci köprüye yüzde 48 zam yapıyorum dedi… Mesajı almadınız. Ne oldu? Şimdi de her vergiye zam yaptı. Hak ettiniz!
Zira sizin milli iradeye saygısızlığınız nedeniyle, köprü kaprisiniz sebebiyle, yapıp işletenlere 8 milyon aracın parasını, sanki geçmişsiniz gibi Hazine'den ödeyecek. Hem de 15 Temmuz 2035 yılına kadar… Geçseydiniz.
* * *
Geçe geçe sadece 6 milyon 160 bin kere geçilmiş. Hani nerede 14 milyon 600 bin? Günde sadece 16 bin 875 kere geçilmiş. Hani nerede 40 bin? Bu mu bütün yapabildiğiniz?
Peki, bu köprü yine yapılsaydı da, Hazine'nin parasıyla yapılsaydı, her yıl dünya para ödemeseydik diye düşünenler de vardır aranızda. Paylaşımcı olmayan sığ bir bakış açısı… Adamlar ikiye yapıyor, biz beş ödüyoruz diye de gıybet yapmayın. Yapan şirketin sahipleri taş mı yesin?
* * *
Nitekim siz bunları hiç düşünmeyin. Nankörlük etmeyin, kendinizi affettirin! Hemen gidip köprüden geçin. Sonrasında üçüncü köprüden geçeceksiniz. Oradan doğru havalimanına, uçağa bineceksiniz.
Uçaktan inip tünelden geçeceksiniz. Trenle gara, oradan limana uğrayacaksınız. Yoruldunuz mu hastanelere gidip MR çektireceksiniz. Elektrik kullanacaksınız. Buna benzer “şimdilik” 103 proje var. Hepsi yap-işlet-devret. Çabuk olun, yoksa 15-20 yıl boyunca nasıl yetişeceksiniz?
Murat Muratoğlu - Sözcü
Bırakın kapris yapmayı geçin şu köprülerden
-
Şimdi 8.000.000 çarpı 35dolar artı kdv eşittir 300.000.000 dolardan fazla yapar. Ama geçenlerin de bir kısmını devlet üstlenmişti, o hesaplanırsa 400-500 milyon dolar sadece bir köprünün zararı var demek öyle mi?
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)