Tartışıyormuş ya da birisini savunuyormuş duruma düşmemek için cevap yazmayayım dedim ama dayanamadım. Kar etmeye yönelik bir yabancı şirketin Türk CEO'sunun hayır hizmeti amaçladığını sanmıyorum. Bilindiği üzere bu tür kapitalist şirketler kar etme amaçlı iş yaparlar, Türk CEO da pek çok diğer firma gibi kendisine ne verilirse onu satmaya çalışan maaşlı elemandır.
Bunları tartışmak ya da üstün çıkmak için yazmıyorum.
Enduro ve giysili motor tercihi, dünyadaki modanın değişmesiyle, o eski malların da artık sıfır olarak satılmamasıyla epeyce süre önce son buldu. Enduro diye bir model kalmadı. V-Strom'un yenisini alan var mı? Transalp ortadan kayboldu. Geçen sene başında 29.300'e NC750X satılırken Tenere 660 ABS'siz olarak çok daha ucuza satılıyordu ama herkes gidip NC alıyordu. Bana kalırsa artık herkes az yakan, rahat kullanılan motorlar istiyor. Üretim ve sunulan ürünlerle de bu destekleniyor. Örneğin ikinci el 6-7 litre Transalp alacaklarına 3,5-4 litre yakan NC almak insanlara daha mantıklı gelebiliyor.
Karenajlı motor dediğiniz motorlar, süpersporlardan bahsediyorsanız, onlar dünya genelinde satış bakımından çok düştü. Firmaların genel merkezleri de "madem ucuzunu satamıyoruz, full elektronik yapıp 200 beygire çıkartalım, az da satsak karımız çok olur" dediler. Ortaya 200 beygirlik 100 bin liralık motorlar çıktı.
Evet, kendileri kapitalist bir firma zaten.
Geçen yıl başında CB500F'i 24.500'e, giysili CBR500'ü 26'ya, getirmiş olsalar CB-X'i de 26-27 arasına vereceklerdi. Aynı dönemde yenilenmiş NC750X'i 29.300'e verdiler. Bunun %55'inin vergi olduğunu düşünürsek, evet 1.500 motorda (NC bu kadar sattı mı bilmiyorum, sizin söylediğinizden aldım) tanesinde bayi karını da düşersek 700-800 TL daha fazla kazanmışlardır. Bu da 1 milyon lira eder ki, bu sene ellerinde kalan CBR600 ve 1000RR'ın stok maliyetini bile karşılamaz.
Ha varsayalım kar ettiler. Bu da bence normal sayılır. Kazıklanıyor hisseden varsa onlardan almaz, olur biter.