Avrasya Tüneli Açıldı. Tüneli motosikletler kullanamayacak.
Reklamlar
-
Asya ile Avrupa kıtasını deniz tabanının altından karayoluyla birleştirecek Avrasya Tüneli hizmete açıldı. İstanbul'un ulaşım sorununa köklü çözüm üretecek tünelin hizmete alınmasıyla İstanbul'un iki yakası arasındaki mesafe, 15 dakikada geçilebilecek. Tünelin yıl başına kadar olan geliri Şehit ve Gazilere verilecek ve yıl başına kadar geçiş ücreti 15 TL olacak.
Avrasya tüneli motosiklet sürücülerine neden yasak?
Avrasya Tüneli Projesi (İstanbul Boğazı Karayolu Tüp Geçişi Projesi), İstanbul’un trafik sorununun çözümüne katkı sağlamak amacıyla, trafik sıkışıklığının en önemli unsurunu hafif araçlar oluşturduğu için, sadece hafif araçların (otomobiller, minibüsler) kullanımına özel olarak ihale edilmiş ve projelendirilmiştir.
Projenin deniz tabanı altına inşa edilecek olan 5,4 kilometre uzunluğundaki tünel bölümünde seyir ve güvenlik alt yapısı, hafif araçlara uygun olarak tasarlanmıştır. Benzer teknik özelliklerdeki tünellerde olduğu gibi Avrasya Tüneli’nin giriş ve çıkış ağızları ile mevcut araç trafiğinin doğal olarak yaratacağı güçlü hava akımı, iki tekerlekli araçların güvenli şekilde seyretmelerine engel teşkil etme potansiyeline sahiptir. Ayrıca dünya genelinde gerçekleştirilen Paris A86 ve Kuala Lumpur Smart gibi benzer ölçekteki ve teknik özellikteki tünel projelerinde de motosiklet geçişine izin verilmemektedir.
Tüneli hangi araçlar kullanabilecek?
Tünel yalnızca hafif araçların (otomobiller, minibüsler) kullanımına izin verilecek şekilde tasarlandı. Ağır taşıtlar, iki tekerlekli araçlar (motorsiklet, bisiklet) ve yayalar tünelden faydalanamayacaklar.
Avrasya Tüneli açılışı geçiş ücreti kaç TL oldu
Asya ve Avrupa yakalarını, deniz tabanının altından geçen bir karayolu tüneli ile birbirine bağlayacak olan Avrasya Tüneli Projesi açılıyor. Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan açılış töreninde yaptığı konuşmada, Avrasya tünelinden geçişlerin yılbaşına kadar 15 TL olacağını ve toplanan gelirin Aile ve Sosyal politikalar bünyesinde, şehitlerin aileleri için açılan hesaba aktarılacağını duyurdu.
Avrasya Tüneli hakkında tüm bilmeniz gerekenler
-- İstanbul Boğazı'nda deniz seviyesinin 106 metre altından geçen Türkiye’nin en önemli ulaşım projelerinden biri olan Avrasya Tüneli bugün gerçekleştirilen törenle hizmete giriyor.
-- Tünel ile, 15 Temmuz Şehitler Köprüsü, Fatih Sultan Mehmet Köprüsü, Yavuz Sultan Selim Köprüsü ve Marmaray’dan sonra İstanbul’da iki kıta 5’inci kez birleşmiş oluyor.
-- 1.2 milyar dolara mal olan Avrasya Tüneli’nden sadece otomobil ve minibüsler geçiş yapacak. 5.2 kilometrelik tünelin hem Avrupa hem de Asya Yakası’nda toplam 8 gişe bulunuyor.
-- İstanbullular, resmi açılışın ardından Avrasya Tüneli’ni 21 Aralık saat 07.00’dan itibaren kullanabilecek. Tünelin kullanımı, ilk etapta saat 07.00 ile 21.00 saatleri arasında 14 saat olarak gerçekleşecek.
-- Tünel yalnızca hafif araçların (otomobiller, minibüsler) kullanımına izin verilecek şekilde tasarlandı. Ağır taşıtlar, iki tekerlekli araçlar (motosiklet, bisiklet) ve yayalar tünelden faydalanamayacaklar.
-- Her 100 metrede bir yer alan acil durum telefonları, kamu anons sistemi, radyo anonsu ve GSM alt yapısı sayesinde yolculuk esnasında kesintisiz bir iletişim imkânı sağlanacak ve acil durumlarda bilgi akışı kesilmeyecek.
-- Avrasya Tüneli Projesi, 285 milyon 121 bin 188 Amerikan Doları tutarında özkaynak, 960 milyon Amerikan Doları tutarında kredi kullanılarak, toplam 1 milyar 245 milyon 121 bin 188 Amerikan Doları yatırım yapıldı.
-- Avrasya Tüneli Projesi (İstanbul Boğazı Karayolu Tüp Geçişi Projesi), Asya ve Avrupa yakalarını, deniz tabanının altından geçen bir karayolu tüneli ile birbirine bağlayacak.
-- İstanbul’da araç trafiğinin yoğun olduğu Kazlıçeşme-Göztepe hattında hizmet verecek olan Avrasya Tüneli, toplam 14,6 kilometrelik bir güzergâhı kapsıyor.
-- Projenin 5,4 kilometrelik bölümü, deniz tabanı altına özel bir teknoloji ile inşa edilen iki katlı tünelden ve diğer metotlarla inşa edilen bağlantı tünellerinden oluşurken Avrupa ve Asya yakalarında toplam 9,2 kilometrelik güzergâhta ise yol genişletme ve iyileştirme çalışmaları devam ediyor.
-- Sarayburnu-Kazlıçeşme ile Harem-Göztepe arasında yer alan yaklaşım yolları genişletilerek kavşak, araç alt geçitleri ve yaya üst geçitleri inşa ediliyor.
-- Tünel geçişi ve yol iyileştirme-genişletme çalışmaları, bütüncül bir yapıda araç trafiğini rahatlatacak. İstanbul’da trafiğin çok yoğun olduğu güzergâhta yolculuk süresi 100 dakikadan 15 dakikaya kadar inerken güvenli ve konforlu yolculuğun ayrıcalığı yaşanacak. Çevre ve gürültü kirliliğinin azalmasına da katkı sağlanacak
-- 1 milyar 245 milyon 121 bin 188 ABD dolarlık Avrasya Tüneli'ni tamamlayacak firmalar, tüneli 24 yıl 5 ay boyunca işletecek. Avrasya Tüneli geçiş ücretinde dolar kuru baz alınacak.Tünelden araç geçiş ücretleri açılış yılında tek yönde otomobiller için 4 Dolar artı KDV, minibüsler için ise 6 dolar artı KDV olacak. Araç geçiş ücreti alınacak olan Avrasya Tüneli'nde otomobil içindeki yolcular için her iki yönde de ücret ödenmeyecek. Başlangıçta 120 bin ile 130 bin aracın geçmesi beklenen Avrasya Tüneli'nin, iki gidiş ve iki geliş yolunda hem HGS hem OGS ile geçiş yapılabilecek. Ayrıca bir nakit gişesi bulunmayacak, araçtaki yolcular için ayrıca ödeme yapılmayacak.
AVRASYA TÜNELİ GÜZERGAHI
İstanbul'da araç trafiğinin yoğun olduğu Kazlıçeşme-Göztepe hattında hizmet verecek olan Avrasya Tüneli, toplam 14,6 kilometrelik bir güzergahı kapsıyor. Güzergahta yolculuk süresi 100 dakikadan 15 dakikaya kadar inecek. Avrasya Tüneli'nde hız sınırı 70 km olacak. Tünelin güzergahını merak eden vatandaşların güzergaha bağlı olarak merak ettiği diğer bir soru da "Avrasya Tünel girişi nereden yapılacak?" oldu. Asya kıtasından giriş Harem Üsküdar tarafından olacak; Avrupa kıtasından giriş ise Çatladıkapı Fatih tarafından.
Avrasya Tüneli Güvenlik Kuralları
Avrasya Tünelinin İçinin Görüntüleri
Reklamlar
-
Avrasya tünelinden motosikletler geçebilecek mi?
Şahsen ben tüneli motorla geçmek istiyorum.
-
-
Bana hayri olmayan köyün imamını, demiş adamın biri.
-
Tünel motordan geçicekmiş.
-
Her zamanki gibi Densizler kaba ve densizce cevap veriyorlar.
-
Mersin İl Temsilcisi
Geçiş ücretini öğrenip öyle karar verecem, tünelden mı geçecek tünel mı bize geçecek...
-
Maalesef geçemeyecek. Daha önce bu konu açıldı ve üzerine baya konuşuldu.
-
4 dolar+kdv ücreti varmış.
zaten motosiklete serbest olsada geçmem
-
20 Aralık 2016, 15:38
#10
motoru sürerek geçemezsin hocam. motora yasak.
he alırsın atarsın doblonun arkasına geçersiniz beraber illa geçicem diyorsan. mis
ağır vasıta da geçemiyor. dobloya da bi bakmak lazım
-
20 Aralık 2016, 16:05
#11
07.00 ile 21.00 nedir? Ne kadar saçma.
Edit; Eksikleri varmış.
-
20 Aralık 2016, 16:11
#12
Sadece özel devriye ekiplerinin motorları serbest.
-
20 Aralık 2016, 16:20
#13
otomobil için 22,42 tl tutuyor.
yüksek gibi geldi .
3 günde bir bombanın patladığı memlekette bu tünelden geçmek güven, özveri ve tecrübe ister.
umarım köprü trafiğinin azalmasına katkıda bulunur.
rahat rahat geçeriz biz de.
-
20 Aralık 2016, 16:33
#14
Moderatör
Geçilemeyen köprüden sonra geçilemeyen tünelinizde hayırlı olsun Eyy İstanbul halkı.
Ecdadımızın düşmanı geçirmediği geçilemeyen Çanakkale'ye buradan selam olsun. İnşallah bir kaç seneyede sizde geçilemeyen köprünüze kavuşacaksınız.
-
20 Aralık 2016, 16:34
#15
Bu arda tünelde 2 tane motosiklet görevli olacak. Bunlardan bir tanesi Honda Goldwing (Bozulan araçları çekecek) iken diğeri Yamaha Tenere olacak.
Ayrıca 2 tekerlekli taşıtların geçişinin yasak olması tünel içerisinde oluşacak olan hava akımının , motosikletlerin emniyetli bir şekilde seyir etmesine izin vermeyeceği için yasaklandığı söyleniyor.
Ama çekici ve devriye ekibi motosikletli..;)
Yine bir Canım Türkiye'm vakkası..
-
20 Aralık 2016, 17:45
#16
The Dude adlı üyeden alıntı
otomobil için 22,42 tl tutuyor.
yüksek gibi geldi .
3 günde bir bombanın patladığı memlekette bu tünelden geçmek güven, özveri ve tecrübe ister.
umarım köprü trafiğinin azalmasına katkıda bulunur.
rahat rahat geçeriz biz de.
Bomba patlamasıyla köprünün ne alakası var ? Bari bu kadar belli etmeyin müthiş zekanızı. Kötü birşey yazdım da geri sildim neyse.
-
20 Aralık 2016, 17:51
#17
Birileri şunlara arkadan esen rüzgarın motosikletlerin dengesini bozmayacağını ve zaten halihazırda çok daha şiddetli rüzgarların otoyollarda estiğini açıklasın lütfen.
-
20 Aralık 2016, 17:58
#18
Admin bey benim açtığım konuyu silmiş kendine göre uyarlamış bunu yapması doğru mu? Admin efendidende cevap bekliyorum.
-
20 Aralık 2016, 18:01
#19
Tutki bilmeden yada bilerek daldılar :D motorla 5 dk da çıkar gider 5 km tünelden,fark ettiklerinde nasıl durduracaklar ? Elemanımız yakalanmamak için gaza daha çok asılırsa hava akımına kapılıp hız rekoru kırar mı? Kenan bu duruma ne der ? bir telefonla rekoru iptal ettirebilirmi ? Buyrun bakalım !
-
20 Aralık 2016, 18:24
#20
Yalanlara bak yalanlara..
Tonajmışmış sadece hafif araçlar geçebilecekmiş bunun için.
Ben geçende 25 ton attım motora, mübarek sabun gibi aktım gittim rampada..Bana mısın demedi,bir daha ki sefer 30 ton atıcam arkaya..
Vakumlu tünel mi bu?Sifon mantığı ile mi çalışıyor,neyin hava akımı..Ulen hava akımının kralı var be viyadüklerde ve köprülerde.Bu kadar salak mı sanıyorsunuz insanları,hadi sizin zeka seviyesi belli de...
Bari sağlam sallayın diyin ki, açık eksozlu motorların eksoz sesleri duvarlara çarpıyor ,titreşim yaratıyor çatlaklar oluşuyor filan diyin yiyelim bizde..
Sıkıldım bu motor işinden ben, sığır besiciliği yapacağım :p iyi para kazanırım bu devirde.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)