70'lerden kalma kasası açılmamış motosikletler bulundu
Reklamlar
-
Reklamlar
-
Çok güzel değiller mi sanki tarihin derinliklerinden büyük ve eşsiz bir heykel çıkarılmış gibi.
-
-
Motosikletler 2010 yılında bulunmuş 11 tanesi Norton Commander olmak üzere daha başka bir çok motor bulunmuş. Bulunan yerin sahibi zaten bunları toplamakla ilgilenen bir kişiymiş. Haberin devamı için ingilizce kaynak;
http://www.motorcycleclassics.com/bl...und-in-belgium
23bin dolar orada gayet ciddi bir para motorlu taşıtlar için hele de 2010 yılında.
-
Ya hayat bazen çok tatlı değil mi
-
yıkılıyorlar hakikaten.markayı ne duydum ne gördüm ama siyaha talibim.ama aşırı ucuza gitmiş bence 0 klasik motordan bahsediyoruz.en az 2 katı etmeliydi diye düşünüyorum.
-
Çok param olsaydı kaçırmazdım.
-
Kubamotor 850 cc
-
Norton 1920'li yıllarda üretime geçmiş büyük bir motosiklet üreticisiydi.
Motor bir çok yeniliklere imza atmış bir mühendislik harikasıydı.Yeni nesile göre tipi Küba motora benzeyebilir. Ancak o yıllarda,Triumph dahil hatta İtalyan ve Japon motorları bile böyle görünüyordu.
Ben şahsen bu motorun aynısından bulursam zevkle binerim.Retro gençler için bir şey ifade etmeyebilir,ama bizim çocukluğumuzda en iyi motorların Java,Balkan,CZ gibi motorlar olduğunu düşünürsek,bu motorlar o zamana göre Ferrari gibiydi.
-
14 Aralık 2016, 18:34
#10
aklıma şu foto geldi
-
14 Aralık 2016, 18:43
#11
bassturbin adlı üyeden alıntı
Kubamotor 850 cc
bende ilk görūşte Çıta sandım
-
14 Aralık 2016, 18:54
#12
40 yasındakı motorlar o teknolojı ıle bıle simdiki yapılan çini motorlara yuz basar
-
14 Aralık 2016, 19:23
#13
çok yakar bunlar. daha önce de söylemiştim. ben isterse trilyonluk olayım yinede ekonomiden yana seçimler yaparım. cimrilikten değil. ekonomiden kastım şu;
bu 850cc eski motor şu andaki 300cc motorlarla aynı performansı veriyor ise ben bunlada yetinmem gider 1300cc falan alırım. yani aynı gücü daha az yakıt ile sağlayan bir araç var ise onu alırım ben.
yazık arkadaşlar, eksilen petrol geri gelmiyor ve kirlenen hava oranını da yükseltmenin hiç gereği yok.
benim gözümde bu motorla değersiz. ne değeri olabilir ki? ilk motosiklet modeli mi? hayır, peki ilk vitesli motosiklet mi? hayır. yani bir değeri yok.
klasik mlasik böyle saçma takıntılarım yok benim. klasikmiş, hadi oradan. dünyanın benzinini yakacaka ve basınca gitmeyecek. konfor desen yok, hız desen yok, ekonomi desen yine yok, e ne var ne? klasikmiş, yerim klasiğini. müzeye koyacaklar ise tamam bişey demem ona çünkü anca o işe yarar.
5 dakikalığına büyük motor marka sahipleri gelir ve bakar, vay be der giderler o kadar. başka işe yaramaz.
-
14 Aralık 2016, 19:43
#14
fatih.met adlı üyeden alıntı
çok yakar bunlar. daha önce de söylemiştim. ben isterse trilyonluk olayım yinede ekonomiden yana seçimler yaparım. cimrilikten değil. ekonomiden kastım şu;
bu 850cc eski motor şu andaki 300cc motorlarla aynı performansı veriyor ise ben bunlada yetinmem gider 1300cc falan alırım. yani aynı gücü daha az yakıt ile sağlayan bir araç var ise onu alırım ben.
yazık arkadaşlar, eksilen petrol geri gelmiyor ve kirlenen hava oranını da yükseltmenin hiç gereği yok.
benim gözümde bu motorla değersiz. ne değeri olabilir ki? ilk motosiklet modeli mi? hayır, peki ilk vitesli motosiklet mi? hayır. yani bir değeri yok.
klasik mlasik böyle saçma takıntılarım yok benim. klasikmiş, hadi oradan. dünyanın benzinini yakacaka ve basınca gitmeyecek. konfor desen yok, hız desen yok, ekonomi desen yine yok, e ne var ne? klasikmiş, yerim klasiğini. müzeye koyacaklar ise tamam bişey demem ona çünkü anca o işe yarar.
5 dakikalığına büyük motor marka sahipleri gelir ve bakar, vay be der giderler o kadar. başka işe yaramaz.
-
15 Aralık 2016, 13:23
#15
fatih.met adlı üyeden alıntı
çok yakar bunlar. daha önce de söylemiştim. ben isterse trilyonluk olayım yinede ekonomiden yana seçimler yaparım. cimrilikten değil. ekonomiden kastım şu;
bu 850cc eski motor şu andaki 300cc motorlarla aynı performansı veriyor ise ben bunlada yetinmem gider 1300cc falan alırım. yani aynı gücü daha az yakıt ile sağlayan bir araç var ise onu alırım ben.
yazık arkadaşlar, eksilen petrol geri gelmiyor ve kirlenen hava oranını da yükseltmenin hiç gereği yok.
benim gözümde bu motorla değersiz. ne değeri olabilir ki? ilk motosiklet modeli mi? hayır, peki ilk vitesli motosiklet mi? hayır. yani bir değeri yok.
klasik mlasik böyle saçma takıntılarım yok benim. klasikmiş, hadi oradan. dünyanın benzinini yakacaka ve basınca gitmeyecek. konfor desen yok, hız desen yok, ekonomi desen yine yok, e ne var ne? klasikmiş, yerim klasiğini. müzeye koyacaklar ise tamam bişey demem ona çünkü anca o işe yarar.
5 dakikalığına büyük motor marka sahipleri gelir ve bakar, vay be der giderler o kadar. başka işe yaramaz.
lütfen yanlış anlama dostum. tabi ki yakıtı performansı ekonomisi senin fikrin bu. doğru yada yanlış diye kimse tartışamaz.
ama kalkıp ta klasik bir motora laf etmen klasik severleri (başta beni. belki senin yaşıtın motorum var benim) üzer. bu çok farklı bir iştir. senin motorundan tarzın anlaşılır. ama kalkıp ta "klasik neymiş yeaaa", "yemişim klasiğini", "müzeye koysunlar" dedin mi polemiğe girmek olur. naçizane tavsiyem, ben tercih etmem yakıtı teknolojisi der bırakırsın.
ben bir 80 li yıllarda üretilmiş Honda CB 750 ye , Cx 500 e dünyayı değişmem. ama kalkıp ta "litrelik ss kullanılır mı yeaa" da demem. dememem gerekir diye düşünüyorum.
-
15 Aralık 2016, 20:21
#16
diablof adlı üyeden alıntı
lütfen yanlış anlama dostum. tabi ki yakıtı performansı ekonomisi senin fikrin bu. doğru yada yanlış diye kimse tartışamaz.
ama kalkıp ta klasik bir motora laf etmen klasik severleri (başta beni. belki senin yaşıtın motorum var benim) üzer. bu çok farklı bir iştir. senin motorundan tarzın anlaşılır. ama kalkıp ta "klasik neymiş yeaaa", "yemişim klasiğini", "müzeye koysunlar" dedin mi polemiğe girmek olur. naçizane tavsiyem, ben tercih etmem yakıtı teknolojisi der bırakırsın.
ben bir 80 li yıllarda üretilmiş Honda CB 750 ye , Cx 500 e dünyayı değişmem. ama kalkıp ta "litrelik ss kullanılır mı yeaa" da demem. dememem gerekir diye düşünüyorum.
işte anlamamışsınız. ben dünyada eksilen petrol ve kirlenen havadan bahsediyorum siz tutturmuşsunuz ayrı bir zurna çalıyorsunuz. hadi çok paran var git arap ülkelerinde su kuyuları aç! hadi git açsana! su çıkarabilir misin? her şey para değil bunu ben zaten söyledim.
dedim ki giden geri gelmiyor, paran olsa ne olur? hem yine soruyorum, klasik ne demek? NE ANLAMI VAR? ne ayrıcalığı var. adamlar daha iyisini yapmış ama siz eskiden bunlara binerdik vay be düşüncesiyle bir klasik kavramı çıkardınız ortaya ama bu saçmalık bence.
klasik nasıl bir manevi değer? manevi diyorum çünkü maddi hiç bir değeri yok.
klasik diyorsunuz o zaman size bir klasik daha göstereyim, alıp kullanır mısınız bilmem;
alın size klasik, ilk antensiz telefon ve şarzı da iyi gidiyor. ama gel gelelim web erişimi yok, müzik dinleyemezsiniz, sosyal ağlardan birden fazla kişiyle konuşma içine giremezsiniz, mail atamazsınız, görüntülü ileti atamazsınız, e-devlet çıktılarını alamazsınız hatta saymadığım bir çok şeyi yapamazsınız.
ama en azından bunun dünyanın döngüsüne bir zararı yok o yüzden bunu kullanmanıza kesinlikle laf etmem ve saygı gösteririm. ama bir benzin canavarını ve havayı daha çok kirletmesini göz önüne alırsak sizin klasik dediğiniz o motora ben hurda diyorum.
ne işe yarıyor ne? neresinde ne var? çocukluk anılarınız mı pekişiyor? yoksa ilk motorunuz benzer model miydi? öyle olsa bile yine bir anlamı yok ki. klasik kavramını ben bazı konularda eleştiriyorum.
hele daha öncede belirttiğim halde parasıyla değil mi diyerek karşıma çıkanların hiç savunma şansı yok. çünkü saçma bir şeyi savunuyorlar ve benim hakkımda söz konusu, böyle insanlardan gün gelince ben hesap sorarım.
zaten petrol tüketiyoruz, bunu dahada yükseltmenin ne anlamı var? bakın nikola teslanın bazı sözlerinde ne diyor;
Eğer güç elde etmek için yakıt kullanırsak sermayemizden yeriz ve onu hızlıca tüketiriz. Bu yöntem barbarca ve müsrifçedir. Ve sonraki nesillerin çıkarı için durmamız gerekir.
Kaynak: http://www.meshursozler.com/meshur-sozleri/1244-nikola-tesla-sozleri.html#ixzz4SvroAdcS
eee... peki sonraki nesil kimim umrun da sana soruyorum babam yaşındaki adam?
-
15 Aralık 2016, 20:41
#17
fatih.met adlı üyeden alıntı
çok yakar bunlar. daha önce de söylemiştim. ben isterse trilyonluk olayım yinede ekonomiden yana seçimler yaparım. cimrilikten değil. ekonomiden kastım şu;
bu 850cc eski motor şu andaki 300cc motorlarla aynı performansı veriyor ise ben bunlada yetinmem gider 1300cc falan alırım. yani aynı gücü daha az yakıt ile sağlayan bir araç var ise onu alırım ben.
yazık arkadaşlar, eksilen petrol geri gelmiyor ve kirlenen hava oranını da yükseltmenin hiç gereği yok.
benim gözümde bu motorla değersiz. ne değeri olabilir ki? ilk motosiklet modeli mi? hayır, peki ilk vitesli motosiklet mi? hayır. yani bir değeri yok.
klasik mlasik böyle saçma takıntılarım yok benim. klasikmiş, hadi oradan. dünyanın benzinini yakacaka ve basınca gitmeyecek. konfor desen yok, hız desen yok, ekonomi desen yine yok, e ne var ne? klasikmiş, yerim klasiğini. müzeye koyacaklar ise tamam bişey demem ona çünkü anca o işe yarar.
5 dakikalığına büyük motor marka sahipleri gelir ve bakar, vay be der giderler o kadar. başka işe yaramaz.
Polemiğe girmek istemem ama çok yanlış düşünüyorsun kardeşim.
Ona bakarsan,günümüzde kullanılan motosikletlerin,hatta arabaların çoğu gereksiz yakıt harcıyor.Hatta çok gereksiz ve lüks tüketim ürünlerini almak için,çok sıkıntıdaki halkımız sıraya giriyor.
Sen belki genç olduğun için eskinin kıymetini bilmiyorsun.Adam 40 yıldır açılmamış sandığında bulunan motosiklet buluyor ve bu senin için hiç bir anlam ifade etmiyorsa,bu haberin altına yorum bile yazman hata olmuş.
Sen,senin gibi düşünen genç arkadaşlarının açtığı konulara ve yorumlarına cevap ver yeter.Böylece kimseyle polemiğe de girmezsin.
Dikkat edersen motorların hepsi bir 1000 rr fiyatından "yurt dışı fiyatlarına göre" çok daha pahalıya gitmiş.Sana göre bu arkadaşların hepsi angut demek ki.
Yaşın ilerlediğinde umarım bizi biraz daha fazla anlarsın.Sana teknoloji devi "TVS" ile başarılar dilerim.
-
15 Aralık 2016, 21:01
#18
Bu motorlardan biri benim olsa garaja koyar iki tekeri ayaklığa kaldırır hergün silerim 1997 model ford marka antika aracım var 2.3 motor 147 hp onada gül gibi bakıyorum değme audiler gözümde görünmüyor.Benzinde km de 1 tl yakıyor motorum katalitikconvertörlü doğaya hiç zarar vermiyor.Diğer araçlarımda öyle çevreci.Ama hiçbirisi ford marka aracımın yanından bile geçemez.Bu motorlar paha biçilemez fiyatlandırmak bile utanç verici.
-
15 Aralık 2016, 23:11
#19
essegesse adlı üyeden alıntı
Polemiğe girmek istemem ama çok yanlış düşünüyorsun kardeşim.
Ona bakarsan,günümüzde kullanılan motosikletlerin,hatta arabaların çoğu gereksiz yakıt harcıyor.Hatta çok gereksiz ve lüks tüketim ürünlerini almak için,çok sıkıntıdaki halkımız sıraya giriyor.
Sen belki genç olduğun için eskinin kıymetini bilmiyorsun.Adam 40 yıldır açılmamış sandığında bulunan motosiklet buluyor ve bu senin için hiç bir anlam ifade etmiyorsa,bu haberin altına yorum bile yazman hata olmuş.
Sen,senin gibi düşünen genç arkadaşlarının açtığı konulara ve yorumlarına cevap ver yeter.Böylece kimseyle polemiğe de girmezsin.
Dikkat edersen motorların hepsi bir 1000 rr fiyatından "yurt dışı fiyatlarına göre" çok daha pahalıya gitmiş.Sana göre bu arkadaşların hepsi angut demek ki.
Yaşın ilerlediğinde umarım bizi biraz daha fazla anlarsın.Sana teknoloji devi "TVS" ile başarılar dilerim.
beni boş verin şu anda kullandığınız elektrikten motosiklet motoruna kadar bir çok şeyi icat etmiş nikola tesla dünyayı değiştirememiş. ben hiç değiştiremem ama anca tepki gösteririm.
içerden yanmalı motor, florasan ampul, elektrikli motorlar, alternatif akım(AC[220volt]) ve dahasını icat etmiş.
ve adam fosil yakıtların kullanılmaması gerektiğini söylemiş ama dünyada hiç kimse dinlemiyor şu anda.
adam zamanında bedava elektrik verecekmiş ama projesine destek çıkmamışlar, neden? çünkü destek çıksalar kendileri aç kalıcakmış, niye? elektrik satıyorlar çünkü. nikola teslanın hayatı öğretilmedi bize ilk okulda, onun yerine namuzsuz edison öğretildi.
çıkarını düşünen insanlar çoğunlukta olduğu için düzen hep kötüye gidiyor malesef.
ben düşünce yapısınndan ziyade doğru olanı dile getiriyorum.
elektriğe meraklıyımdır ve elektrikli taşıtların kullanılmasını isterdim.
buda hobi olarak uğraşlarımdan birisi. bobini kısa sardığım için ve yanlış transistör kullandığım için çalışmadı gerçi ama öyle duruyor, biraz görünümü iyileştirir isem güzel bir süs olur.
bu arada anlamamakta sınırları zorlayanlar olucak hep, sizin gibi.
yukarıda o kadar yazdım, duvara mı konuşuyorum ben? görmemezlikten mi geliyorsunuz yoksa?
sizin klasik sevdanız dünyayı daha hızlı bir şekilde batırıyor. ama klasik sevdanız olsada olmasada batma yolunda ilerliyor dünya orası ayrı konu.
-
15 Aralık 2016, 23:27
#20
Yavrum sen ekonomi diyorsun, benzin hesabı yapiyorsun. Burada maksat zevk kardeşim zevk. Nostalji yani. 75 model sıfır motor bulmuşsun, bunlar cok yakar yeaeaea diyorsun. İsterse içsin, cok param olsa hepsini tek kalemde satın alır, sabah akşam onlarla ilgilenirdim.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)