Baktığın Yere Doğru Gidersin. Hedefe kitlendi ve kaza gerçekleşti
Reklamlar
-
Yeni sürücülerin motorlarına binip, açık yola çıktıklarında karşılaştıkları zorlukların en büyüklerinden biri de hedefe kilitlenmedir. Tecrübeli motorcular bile arada sırada bu tip problemlerden nasiplerini alıyorlar ve bir çok kez böyle kazalara karşılaşıyorlar.
Hedefe kitlenme sürücünün etrafı algılama biçiminde gerçekleşen bir değişikliktir. Çok yakın bir tehlikenin tesbitiyle tetikleniyor ama beyin, mormal durumlardakinden farklı cevap veriyor. Bunu "korkuyla felç olma" olarak tanımlama, biraz abartılı da olsa, bu tanım tamamen yanlış değildir.
Hedefe kilitlenme altında bir sürücünün reaksiyonlarının diğerlerinin vereceği kararlardan farkıyla ilgili olarak, beynin donduğunu söyleyebiliriz. Çözümler aramak yerine sürücü sadece engele bakar ve bu kötü haber demektir.
Baktığın yere doğru gidersin
Muhtemelen bir motosikletin sürücünün baktığı yöne doğru gideceğini duymuşsunuzdur ve bu nedenle de bir engele gözlerini diken sürücünün motoru istemese de o yöne doğru süreceğini anlamak için dahi olmaya gerek yok.
Bu durum, beynin alternatif kararlar vermesinin olanaksız hale gelmesiyle beraber, sık sık kazalara yol açmaktadır. Ne kadar ağır oldukları ve sonuçlarının ne kadar kötü olduğu ayrı hikaye, çoğu sürücüden bağımsız, çok sayıda diğer faktöre fazlasıyla bağlıdır.
Neyse ki bu arkadaş çok hızlı gitmiyordu ve karşıdan gelen bir araca da denk gelmedi veya yol kenarındaki engellere çarpmadı. Şurası kesin ki bu arkadaş, motorda ustalaşana kadar biraz gevşemeli.
Reklamlar
-
Moderatör
Ne kadar stabil bir düşüş oldu o öyle.
-
Yoldan çıkınca da motoru dik tutamaz devirmeden duramaz çünkü kaza yapmaya şartlanmış beyni. O kaza olacak
Motor da Mondial 150KT'nin birebir aynısı.
-
yumşacık çalılara salmış kendini. şanslı adam vesselam
-
1 kerede bana oldu istem dışı olan saçma bir durum bereket tolere edecek imkan ve zaman vardı da toparladım.
Bana göre;
aynı hızda sürekli gitmek ve sürüş olayının otonom sinir sisteminin bir parçası haline gelmesi buna sebebiyet veriyor.
Sürekli değişik hızlarda kullanmak, monoton kullanımdan kaçınmak gerek kanısındayım.
Derin olan kuyu değil, kısa olan ip'tir.
-
Viraja giriş yeri 10 metre ofsayt..Hakem haklı.
-
aynısı geçen gün başıma geldi.60-65 civarında hızım vardı viraj biraz keskince sayılır sağa doğru,girdim ama çıkamadım direk karşıya toprak alana girdim sağa yattım o anın refleks mi desek panik mi desek el frenlere gitti kameram açıktı defalarca izledim dümdüz gitseymişim düşmeden durma imkanım varmış ama gidonu sağa kırarak düşürmüşüm kendimi alınacak ders çok
-
Yer ingiltere galiba adam sürekli soldan gidiyor.
-
ZümeR adlı üyeden alıntı
Bana göre;
aynı hızda sürekli gitmek ve sürüş olayının otonom sinir sisteminin bir parçası haline gelmesi buna sebebiyet veriyor.
Sürekli değişik hızlarda kullanmak, monoton kullanımdan kaçınmak gerek kanısındayım.
Güzel tespit,ister istemez vücut endeksliyor, refleks yada hareket sınırlı hale geliyor gibi karmaşık bi durum oluyor.
-
Motosiklet Eğitmeni
Yol ve motosiklet kullandığı hıza uygun değil.
Yani sorun sadece baktığı yere gitmek değil.
-
Adam az bişey yatıcam diye ödü kopuyor. Bu kaza yapmasında kim yapsın.. Bence bisiklete geri dönüp eğitimini tamamladıktan sonra motora geçsin.
-
Motosiklet Eğitmeni
-
bayağı süratli olacağı varmış çiçek papatya tarlalarına uçmuş ne güzel kaza ben asfaltta 4-5 takla attım :D
-
normalde bilinçli bir şekilde "baktığın yere gitmezsin", gitmek istediğin yere gidersin, normalde sen motor sürdüğün her an, beyninde dünya üzerindeki x,y ekseninde nerede bulunduğunu canlandırman gerekir, beyin bunu otomatik denetler, etrafdaki görsel işaretlerde seni yönlendirir, karar almanı sağlar bu yön konusunda,
baktığın yere gitmenin sebebi, "sen baktığın yeri algılamaya çalışırken" aldığın mesafeden ötürü kat ettiğin yoldur,
bazen bu yol kıritik seviyeyi geçer ve kaza yaparsın, temel sebep karar verememiş olmandan ötürü gelir,
bu karar verme esnasındada, beyninde konumunu yönünü hesaplamadığından ötürü olur.
bu yukarıdaki bahsettiğim algoritmaları çalıştırdığından ötürü motora bindiğinde fiziki hayatından soyutlanmış olursun, çünkü mevzu bahis canındır, yaşadığını hissettirir..
-
baktığın yere gitmekle ilgili tartışmalardan kısa bir an için sıyrılmak ve
konuyu konumlanmaya getirmek istiyorum
Sola virajın başında sağa geçmesi gerekirdi
(Bu işlerde acemi biri olarak) yanlış konumlandığını rahatlıkla fark ettim
Bu arada yanlış konumlandı diye çalıya girmesi tabi ki gerekmiyor
Hayretler içinde izledim...
-
yahu adam taca çıktııı!...
-
okoca adlı üyeden alıntı
normalde bilinçli bir şekilde "baktığın yere gitmezsin", gitmek istediğin yere gidersin, normalde sen motor sürdüğün her an, beyninde dünya üzerindeki x,y ekseninde nerede bulunduğunu canlandırman gerekir, beyin bunu otomatik denetler, etrafdaki görsel işaretlerde seni yönlendirir, karar almanı sağlar bu yön konusunda,
baktığın yere gitmenin sebebi, "sen baktığın yeri algılamaya çalışırken" aldığın mesafeden ötürü kat ettiğin yoldur,
bazen bu yol kıritik seviyeyi geçer ve kaza yaparsın, temel sebep karar verememiş olmandan ötürü gelir,
bu karar verme esnasındada, beyninde konumunu yönünü hesaplamadığından ötürü olur.
bu yukarıdaki bahsettiğim algoritmaları çalıştırdığından ötürü motora bindiğinde fiziki hayatından soyutlanmış olursun, çünkü mevzu bahis canındır, yaşadığını hissettirir..
Dostum neler anlattın, eksenle başlayıp algoritmaya kadar gitmişsin
Bi kısmını anlar gibi oldum ama en iyisi bide sabah salim kafayla okuyayım
-
yahu adam taca çıktııı!..
-
Planlı düşmüş gibi geliyor
-
"ooo ne güzel manzara ben de bi parçası olıyım"
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)