@Thracian,
Pirelli'nin Formula 1'de de, Supersport'da da çok feci falsoları oldu. Onları bu sayfanın başındaki mesajda yazdım hatırladığım kadarıyla. İtibarları bayağı bir zedeli zaten halihazırda. "Neden itibarlarını kaybetmeyi göze alarak sabotaj yapsınlar" sorusuna cevaben, öncelikle böyle bir şeyin kanıtlanması gerekir ki sonucunda bir itibar kaybı olsun.
-----------------------------------------------------------------------------
Genel olarak şunu söyleyeyim. Şimdi arkadaşlar çok zekice (
) espriler yapıyolar, ama bahis şikeleri, hatır şikeleri, hatta politik şikeler sadece bize özgü şeyler değil. Her ne kadar inanamasanız da, bunlar yurt dışında, uluslararası organizasyonlarda da oluyor. Pist yarışları benim özel ilgi alanım olduğu için örnek verebilirim. Tabii ki ıspatlanmış şeyler hariç, ilgilenen herkesin duyduğu dedikoduları yazabilirim.
2009 senesinin başında, küresel ekonomik krizi gereçkçe göstererek Honda, Toyota ve BMW bir anda F1'den çekildiler. Honda'nın takımı başka bir isimle güç bela kurtardılar. Sezon ilerleyince diğer bazı takımların da mali sıkıntıya düştüğü ve çekilebilecekleri anlaşıldı, ancak F1'in bir takımı daha kaybetme lüksü yoktu. Sonuçları kötü olan ve çekilme ihtimali her yarış gitgide artan bir takım Belçika GP'sinde bir anda (nasıl olduysa) atılım yaptı ve hem sıralama, hem de yarışta çok iyi dereceler aldılar. O takıma F1 organizasyonunun talebiyle Bridgestone tarafından daha iyi bir lastik tedarik edildiği konuşuldu. Amaç adamlar çekilmesin.
Kıssadan hisse, alavere dalavere oluyor arkadaşlar. Ha bu şimdi "Kenan'ın lastiği paralelciler kesti, siyonistler sabunladı, dış mihraklar şişledi" şeklinde anlaşılmasın. Ancak üstteki örnekte olduğu gibi Kenan'a yarış için biraz daha kötü bir lastik verilmiş olabilir.
Benim gözümde yarışı açık arayla 1. götüren pilotun lastiğinin parçalanarak janttan çıkması sabotajsa kötü, değilse çok daha kötü lastik üreticisi Pirelli açısından. Çünkü sabotaj değilse tasarım/üretim/kalite kontrol zincirinin bir yerinde bir hata/eksiklik var ve benzer bir sıkıntı o markayı kullanan kişilerin başına herhangi bir anda gelebilir demektir.