Fransa’da Motosiklete Verilen Önem. Dikkat imrendirici haber !
Reklamlar
-
Süper Moderatör
Coq bizzat orada yaşadığı için daha iyi bilir ama yanlış hatırlamıyorsam bu hakkı motorculara kimse lutfetmedi, tüm motorcular mantıklı ve akılcı bir hareket ile sürekli en sol şerit ile onun bir sağındaki şerit arasından giderek diğer araç sürücülerinde böyle bir alışkanlık ve bilinç doğurdular.
Birazdan demek istediğimi anlatan fotoğraflar verilmeye başlar arkadaşlar tarafından.
Yani motorcular bu yasa çıkmadan önce de trafikde ki diğer sürücüleri buna alıştırdılar.
Bizdeki gibi saçma sapan motor kullanmadılar sanırım.
Daha bu sabah araç aralarından mantıklı hızla giderken arkamdan gelen kurye kornalayıp sollamaya çalıştı beni
Yol verdim de deli gibi gitti.
Bizde e-5 de harem kartal arasında sol şeridin en solundan 100 km ile motosiklet gider, aynı anda aynı yolda emniyet şeridinde motorcular birbirini sollar. Yine aynı anda aynı yolda her şerit arasından başka bir motorcu geçmeye çalışır. Hem kendimizi zora sokarız hem de diğer araç sürücülerini, üstüne kazandığımız antipati de cabası.
"normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"
Reklamlar
-
Zaten mevcut kanunda seri araçlara öncelik var.
Ama bu işler kanunla, yasa ile olmuyor.
Sürücü ÖKÜZ ise hiç bir şeyi değiştiremezsin. Kırmızı ışığa öyle bir yaklaşıp duruyor ki bu ÖKÜZ ler ne sağına nede soluna girebiliyorsun.
8 Şeritli yol olsa bile yetmez bu ÖKÜZ lere. 3 Araba ile tüm yolu işgal eder.
Şerit kullanımı diye bir şeyden haberleri yok.
Derin olan kuyu değil, kısa olan ip'tir.
-
Onlarda ehliyet nasıl alınıyordu? Bizde ehliyet 2015 ve öncesi nasıl alınıyordu? eskilerden hep duyduğumuz bize şu kadar paraya ehliyeti getirdiler hikayesi.
-
Motosiklet Eğitmeni
Olcay Avşar adlı üyeden alıntı
Coq bizzat orada yaşadığı için daha iyi bilir ama yanlış hatırlamıyorsam bu hakkı motorculara kimse lutfetmedi, tüm motorcular mantıklı ve akılcı bir hareket ile sürekli en sol şerit ile onun bir sağındaki şerit arasından giderek diğer araç sürücülerinde böyle bir alışkanlık ve bilinç doğurdular.
Aslinda malûmun ilani ya da resmilesmesi diyebiliriz bu duruma.
Yani uzun süreden beri motosikletler zaten filtreleme yapiyorlardi polis ve sürücüler de bu duruma ses çikartmiyorlardi, simdi resmilesti.
Burada motosiklet sürücülerinin mücadelesi kadar diger araç sürücülerinin hareket tarzini da konusmak gerek.
Araç sürücüleri dikiz aynalarinda yaklasan bir motosiklet gördüklerinde seritlerinde mümkün oldugu kadar saga yanasarak motosikletin geçmesi için yer açarlar.
Bunun tek nedeni empati degil. Böyle yaparak aslinda kendilerine iyilik yapiyorlar.
Düsünün önünüzde 5 araç ve 3 motosiklet var.
Eger motosikketleri serit içerisinde kalmaya zorlarsaniz, 8 araç geride olacaksiniz.
Ama yol verirseniz 5 araç geride olacaksiniz.
Yani daha az trafik daha çabuk varmak demek bu davranis.
Biz de;
banane ben nasil bekliyorsam motosiket de beklesin diyen sazan aslinda kendini geciktiriyor.
O ve onun önündekiler de ayni düsüncede olsalar o an en az bir kaç km geride olacak farkinda degil.
Sürücü motosikletin geçmesine izin vererek hem trafigi hem kendini rahatlatiyor.
Umarim bir gün Türk sürücüsü de kafayi çalistirmaya baslar.
Aslinda bunu onlara siz hatirlatabilirsiniz.
Bir araya gelinebilinse ve ortak bir eylem yapilsa çok kisa zamanda sonuç alinabilir.
Örnegin motosiklet trafiginin yogun oldugu bir güzergahta bir hafta boyunca tüm motosikletler serit içerisinde kalarak sürüs yapsinlar bak nasil akillari baslarina geliyor.
Bunun gibi bir çok eylem gerçeklestirilebilir.
Yine çevre yollarinda en sol serit ve yanindaki seridin arasini bos birakmalarini saglayabilirsiniz.
Biz bunu fransada basardik.
Bu gün büyük sehirlerin hemen hemen tamaminda araç sürücüleri bunu uyguluyor ve gayet büyük verim aliniyor.
Ama bizim ülkemizde serit ihlali çok fazla.
Aslinda trafik sikisikliklarinin en büyük nedenlerinden bir tanesi bu serit ihlali.
3 seritli yollarda 4-5 serit olusuyor.
Polis 3 gün ceza kesse bu durum düzelir ama onlarda bos vermisler.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
-
COQ adlı üyeden alıntı
Aslinda malûmun ilani ya da resmilesmesi diyebiliriz bu duruma.
Yani uzun süreden beri motosikletler zaten filtreleme yapiyorlardi polis ve sürücüler de bu duruma ses çikartmiyorlardi, simdi resmilesti.
Burada motosiklet sürücülerinin mücadelesi kadar diger araç sürücülerinin hareket tarzini da konusmak gerek.
Araç sürücüleri dikiz aynalarinda yaklasan bir motosiklet gördüklerinde seritlerinde mümkün oldugu kadar saga yanasarak motosikletin geçmesi için yer açarlar.
Bunun tek nedeni empati degil. Böyle yaparak aslinda kendilerine iyilik yapiyorlar.
Düsünün önünüzde 5 araç ve 3 motosiklet var.
Eger motosikketleri serit içerisinde kalmaya zorlarsaniz, 8 araç geride olacaksiniz.
Ama yol verirseniz 5 araç geride olacaksiniz.
Yani daha az trafik daha çabuk varmak demek bu davranis.
Biz de;
banane ben nasil bekliyorsam motosiket de beklesin diyen sazan aslinda kendini geciktiriyor.
O ve onun önündekiler de ayni düsüncede olsalar o an en az bir kaç km geride olacak farkinda degil.
Sürücü motosikletin geçmesine izin vererek hem trafigi hem kendini rahatlatiyor.
Umarim bir gün Türk sürücüsü de kafayi çalistirmaya baslar.
Aslinda bunu onlara siz hatirlatabilirsiniz.
Bir araya gelinebilinse ve ortak bir eylem yapilsa çok kisa zamanda sonuç alinabilir.
Örnegin motosiklet trafiginin yogun oldugu bir güzergahta bir hafta boyunca tüm motosikletler serit içerisinde kalarak sürüs yapsinlar bak nasil akillari baslarina geliyor.
Bunun gibi bir çok eylem gerçeklestirilebilir.
Yine çevre yollarinda en sol serit ve yanindaki seridin arasini bos birakmalarini saglayabilirsiniz.
Biz bunu fransada basardik.
Bu gün büyük sehirlerin hemen hemen tamaminda araç sürücüleri bunu uyguluyor ve gayet büyük verim aliniyor.
Ama bizim ülkemizde serit ihlali çok fazla.
Aslinda trafik sikisikliklarinin en büyük nedenlerinden bir tanesi bu serit ihlali.
3 seritli yollarda 4-5 serit olusuyor.
Polis 3 gün ceza kesse bu durum düzelir ama onlarda bos vermisler.
horoz amca burda yemez bunlar. gönül isterki söylendiği gibi olsun ama hep söylediğimiz gibi diploma ile adam olunmuyor. yüzde bilmem kacı müslüman olan bir ülkede kutsal kitabın ilk emri oku olduğu halde kutsal kitabı okumayan insanlarımız mevcuttur. ve okumayı kültürü diploma ile kıyaslayan bireyleriz. kendini yetiştirmeyen insanlar olarak çoğu zaman kimseye saygı göstermeyen insanlar olarak başkalarından saygı bekleriz. kaç motor sürücüsü emniyet şeridinden giderken önündeki motoru sıkıştırmadan öndekinin yol vermesini bekledik ? yada e 5 te sol şeridin solunda yavaş yavaş ilerleyen sürücüden selektörle kornayla yol istedik. yol vermeyince bi dolu küfür etmedik .
dediğim gibi eğitim herşeyin başı eğitim . tekrarlıyorum diploma değil eğitim.
ve gelelim zurnanın zırt dediği yere horoz amca dediğin gibi günün yoğun saatlerinde çok değil 100 motor yola düşsek en az 2 tanemiz kaza yapar. başka araçların sıkıştırmasından değil başka motorların sıkıştırmasından :D . pisikopata bağlayan bir dolmuş şöförü yada halk otobüsü şöförü 3 5 imizi biçer. kendisine saygısı olmayan insanların başkalarına saygı göstermesi zor iştir
'' NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE ''
MUSTAFA KEMAL ATATÜRK
-
Muhalefet partilerinin uzlaşmaz tutumundan dolayı butip uygulamaları yapamazlar!!!!!!!!!
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:32 ----------
tamerozkul adlı üyeden alıntı
medeniyet böyle birşey işte bizim büyükler vergi için herseyi yapar ama boyle seyleri asla
Muhalefet partilerinin uzlaşmaz tutumundan dolayı butip uygulamaları yapamazlar!!!!!!!!!
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:35 ----------
atheras adlı üyeden alıntı
yabancı ülkeler böyle şeyler yapınca çok kıskanıyorum sizde de oluyor mu ?
Kıskanmak ne kelime,kahroluyor insan.
-
Bizde arkadaslarin da dedigi gibi yasa ciksa uygulama bu araba soforleriyle olmaz. Birkac sene once trafikte cok ta genis bir yer geciyorum duran arabalari arizanin biri onume kirdi. Napysn diyorum ben duruyorken sen gidemezsin diyor. Tartistik biraz ya sabir cekip gittim.sonrada motoru sattip araba aldim zaten trafige bir araba daha eklendi birazdaha beklesin 4 tekerliler.
-
COQ adlı üyeden alıntı
Aynen + 10 yüz 1000
Ekleme yapıyorum;
yasal olsa ne olmasa ne, motora binecem,yol boş olacak kırmızı ışık yanıyor diye bende sığır gibi bekliyecem ,yok devenin nalı, kim takar.
yasal olsa ne olmasa ne, motora binecem,yol boş olacak, geçme yasağı var diye bende sığır gibi bekliyecem ,yok devenin nalı, kim takar.
yasal olsa ne olmasa ne, motora binecem,radar olmayacak bende sığır gibi 50 ile gidecem ,yok devenin nalı, kim takar.
.
.
.
Aklıma başka bişey gelmedi.
Sizin aklınıza gelen şeyler varsa ekleyin. Trafik kurallarına uyan sığırlardan olmayalım durup dururken.
Trafik kuralllarına uyanlar sığırdır demedim, siz öyle anladıysanız ve üstünüze alındıysanız o sizin probleminiz
-
Ooo, 8 ay sonra gelen tokkat gibi cevap!
Birisi İngiltere ve Türkiye'yi kıyaslasa ya. Ben İngiltere'ye uzak biri olarak şöyle algılıyorum. Burada motor camiasının göz önünde olan yaygın tipleri 250 cc motorun "top speed"ine odaklanmış, ucuz diye MT-07 alıp tek teker yapmaya çalışırken kafasına geçiren tipler. Veya kelle koltukta, ekmek peşinde azrailden hızlı olmak zorunda kalıp en yüksek ölüm oranlarını gerçekleştiren emekçiler. Motosiklet atmosferinin ağır abileri tek tekerci elemanlar.
İngiltere'de motosikletin kitabını yazan adamlar polis. Motosiklet Yol Sanatı'nın yayıncısı Police Foundation. Ülkenin en iyi motor süren adamları ve bu işlerin eğitimciliğini, sınavcılığı yapan adamlar motosikletli polis veya emeklisi. E motosiklet camiasında nasıl insanlar etkin olursa ülke de ona göre şekillenir gibi geliyor bana. Yani kanunlar da ona göre yol güvenliğine gerçekten katkı yapacak biçimde motosikletliyi de gözeterek yapılır.
Ama bizim tek tekerci abilerini izleyip yola çıkan tipitipleri kim ciddiye alır da kuralları onların önerileri doğrultusunda düzenler. Burada arabacının izin verilen son hızı hızı motorcudan yüksek olur. Trafikle uyumlu aynı hızda giden, kendisinin ve diğer yol kullanıcılarının güvenliğie katkıda bulunan adam radarda ceza yer.
E ben de motordan anlamayan bir yönetici olsam motorcuyum diye karşıma gelip talepte bulunan elemana bi bakarım. Başı dertten kurtulmayacak, plakasız motor süren, pistte sürer gibi yolda sürmeye çalışan, ona buna çirkeflenen, motoru her an kafasına geçirebilecek kadar embesil tipleri ciddiye almak zor. Hal böyle olunca motorun hız sınırı da az kalır, filtreleme de yasal olmaz. Motor yasaklanmasa bari.
-
Gerçi haber eski ama bakınca bizim Fransa'dan ileride olduğumuzu düşündüm. Adamlar motorların iki şerit arasından, kabaca çizgi üzerinden gitmesine izin vermiş. Bizde arabalar bile şerit çizgisini ortalayıp gidiyor.
-
Motosiklet Eğitmeni
muvodo adlı üyeden alıntı
Trafik kuralllarına uyanlar sığırdır demedim, siz öyle anladıysanız ve üstünüze alındıysanız o sizin probleminiz
9 ay bu cevabı mı düşündün be abicim?
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
-
Merhaba
İki şeyi hatırlatmak isterim
1 Fransa cumhurbaşkanı François Hollande aktif bir motor sürücüsü.
2 Avrupa da trafiği rahatlatmak adına üç teker scooterler otomobil ehliyeti ile kullanılıyor.
Bakış açısı
-
Demek Fransa motosiklete önem veriyomuş. Allah bilir insana da önem veriyodur onlar
-
COQ adlı üyeden alıntı
9 ay bu cevabı mı düşündün be abicim?
Siteye şifresiz giriyodum, şifreyle girince tesadüfen gördüm cevabı,
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)