Trafik sigortasında yüksek fiyata fren
Reklamlar
-
Zorunlu trafik sigortasında yüksek fiyat dönemi bitiyor. Hazine Müsteşarlığı’nın teknik düzeyde devam ettiği çalışmanın yaklaşık 2 ay içinde tamamlanması öngörülüyor.
16.5 milyon taşıt sahibini ilgilendiren zorunlu trafik sigortasında yüksek fiyat dönemi bitiyor. Hazine Müsteşarlığı’nın teknik düzeyde devam ettiği çalışma ile trafik sigortasının fiyatlandırmasına kalıcı çözüm bulunuyor. Öncelikli olarak Destekten Yoksun Kalma Tazminatı’nın hesaplamasına standart getirilecek. Sigorta şirketlerinin uzun süredir pahalı poliçeye gerekçe gösterdiği standart hesaplama yöntemi Karayolları Trafik Kanunu’nda yapılacak değişiklik ile kalıcı hale gelecek. Böylece bedeni zararlarda ödenecek rakam belirlendikten sonra yeniden mahkeme kanalıyla değişmeyecek. Böylece sigorta şirketleri yüklü miktarda karşılık ayırmayacak.
Ekonomiden Sorumlu Başbakan Yardımcısı Mehmet Şimşek’e sunulacak çalışmanın 1-2 ay içinde tamamlanması öngörülüyor.Tavan fiyat uygulaması ilk etapta düşünülmüyor. Yüksek fiyat çözülmezse tavan fiyat uygulaması da gündeme gelebilecek.
BİRLEŞME YOK
Çalışmalarda Zorunlu Trafik Sigortası ile kaskonun birleştirilmesi yer almıyor. ABD ve Avrupa’da her iki poliçe birlikte satılabiliyor. Ancak Türkiye’de milyonlarca araç kaskosuz olduğu için Hazine zorunlu birleştirmeye soğuk bakıyor. Geçen yıl 200-300 liraya yapılan Otomobil zorunlu trafik sigortası bugün 400-1.000 lira arasına çıkmış durumda. Ticari araçlarda ise bu rakam 2 bin liraya kadar çıkıyor. Üst düzey bir ekonomi yetkilisi, son bir yıl içinde meydana gelen artışın sebebini bedeni zararlara ilişkin açılan davalar sonrası ödenen tazminatlardan kaynaklandığını belirtti. Yetkili, “Örneğin bir bedeni kaza için Hazine’nin yetki verdiği kişiler 60 bin lira hesaplarken sigorta şirketi de bu miktarda karşılık ayırıyor. Ancak yıllar sonra mahkemeden gelen bir kararla rakam 160 bine çıkabiliyor” diye konuştu.
Kaynak: Milliyet
Reklamlar
-
Motosiklet Eğitmeni
Az önce bu konuyla ilgili bir haber okudum.
Sigorta pirimlerinin artmasinin nedenleri konusunda gayet aydinlatici.
http://www.hurriyet.com.tr/mercedes-...=click-dynamic
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
-
Hurriyette haberin altındaki yorumları okuyunca bazen diyorum iyi oluyor bu millete.
Bence tavan fiyat değil taban fiyat uygulaması yapılsın 3.000TL olsun. Yine çakamazlar davayı.
-
Taban fiyat falan bu işin çözümğ değil.Sistem baştan sona incelenmeli ve değişmeli bence.
-
Mart gelmeden yapsalar başka bişi istemiyorum.
-
Motosikletlerimin birinin sigortası 4 mayısta, diğeri 29 haziranda bitiyor. Umarım geç olmadan düzenleme yapılır. Hiç kazası olmayan insanların bir sene içinde 3-4 kat zamlı fiyatlarla karşılaşması anlamsız.
-
Sigorta meselesinde insanlar hala birilerinin haksizca zengin oldugunu dusunuyorlar
Halbuki serbest piyasa buna engeldir. Daha iyi fiyat sunabilen kazanir.
Cozum olarak onerilen de saglik harcamalarindan kisitlama. Mesela, Allah korusun, kaza oldu ve koturum kaldiniz. Onemli masraflariniz oldu. Karsi tarafin sigortasi sadece maximum belli bir miktar karsilayacak. Kazanin yol actigi yuksek saglik harcamalarinizdan sigorta sorumlu olmayacak. Dava bile edemeyeceksiniz sigorta sirketini. Kisiyi dava etmek zorunda kalacaksiniz. O da zengin degilse saglik masraflariniz sizin uzerinize kalacak. Bitti.
-
Bir vatandaş sigortaya cokmu zarar acıyor,o kişinin yükünü diger vatandaşlar yüklemek doğru değil.At sigortadan olsun bitsin
-
hasmet adlı üyeden alıntı
Sigorta meselesinde insanlar hala birilerinin haksizca zengin oldugunu dusunuyorlar
Halbuki serbest piyasa buna engeldir. Daha iyi fiyat sunabilen kazanir.
Cozum olarak onerilen de saglik harcamalarindan kisitlama. Mesela, Allah korusun, kaza oldu ve koturum kaldiniz. Onemli masraflariniz oldu. Karsi tarafin sigortasi sadece maximum belli bir miktar karsilayacak. Kazanin yol actigi yuksek saglik harcamalarinizdan sigorta sorumlu olmayacak. Dava bile edemeyeceksiniz sigorta sirketini. Kisiyi dava etmek zorunda kalacaksiniz. O da zengin degilse saglik masraflariniz sizin uzerinize kalacak. Bitti.
Bu millete hergün anlatsan yine anlamaz. Tofaş ile Ferrarinin sigortası nasıl aynı olur der.
Sigortanın sana değil senin çarpacağın kişi/araca yapıldığını çözemediler hala.
"Trafik magandası ışıklarda 4 kişiyi biçti. Ölenlerin ailesi 50.000TL tazminat aldı." diye haber çıkıncada bi insan hayatı bu kadar ucuz mu ? Nerde bu devlet derler.
-
Yüksek sigorta fiyatlarına ille de bir sebep arayacaksınız zamanında değerli (!) bir iş adamımızın sözünü hatırlayın, "Bu milletin ... cağız" diyen. Olan bu. Farkındaysanız sigortayla da sınırlı değil mesele. Her açıdan becerildiğimiz aşikar değil mi?
-
tyrung adlı üyeden alıntı
Bu millete hergün anlatsan yine anlamaz. Tofaş ile Ferrarinin sigortası nasıl aynı olur der.
Sigortanın sana değil senin çarpacağın kişi/araca yapıldığını çözemediler hala.
"Trafik magandası ışıklarda 4 kişiyi biçti. Ölenlerin ailesi 50.000TL tazminat aldı." diye haber çıkıncada bi insan hayatı bu kadar ucuz mu ? Nerde bu devlet derler.
Dediğine katılıyorum, 3000 liralık motorumla son model bir audi vs arabaya kafadan girsem audinin temiz 60 70 bin masrafı olur. Ama sorun şu ki bu herif o lüks arabaya binerken sigorta yaptırıyorsa bak ek bir sözleşme olup, benim sigortam 50 bine kadar ödüyorsa lüks araca da diyecek ki bak senin masrafın yüksek olur kendi Sigortanı kendin yap kasko vesaire artık sisteme ne denirse yapacak adam. Lüksün bedelini maddi durumu kötü olan adama yüklemeyeceksin. Olay tam terside olabilir önemli olan istemli veya istemsiz adamın 300 bin liralık aracına zarar verebilme potansiyelinin diğerlerine yüklenmemesi.
-
hayırlısıyla biran önce tamamlasalar şu işide rahatlasak,keriz yerine konmak zoruma gidiyo
-
CT.ATC adlı üyeden alıntı
Dediğine katılıyorum, 3000 liralık motorumla son model bir audi vs arabaya kafadan girsem audinin temiz 60 70 bin masrafı olur. Ama sorun şu ki bu herif o lüks arabaya binerken sigorta yaptırıyorsa bak ek bir sözleşme olup, benim sigortam 50 bine kadar ödüyorsa lüks araca da diyecek ki bak senin masrafın yüksek olur kendi Sigortanı kendin yap kasko vesaire artık sisteme ne denirse yapacak adam. Lüksün bedelini maddi durumu kötü olan adama yüklemeyeceksin. Olay tam terside olabilir önemli olan istemli veya istemsiz adamın 300 bin liralık aracına zarar verebilme potansiyelinin diğerlerine yüklenmemesi.
O mantıklı. Peki ya sağlık? Başa ciddi bir kaza geldiğinde sağlık lüks değil ihtiyaç sonuçta.
-
ee_ee adlı üyeden alıntı
Mart gelmeden yapsalar başka bişi istemiyorum.
valla benim de 1 mart hemen halletseler bari
-
Benim de mart 15 gibi yenilemem lazım. Ama o tarihe yetişmez. Bunlar 2 ay dediyse 2 yıla çıkar...
-
CT.ATC adlı üyeden alıntı
Dediğine katılıyorum, 3000 liralık motorumla son model bir audi vs arabaya kafadan girsem audinin temiz 60 70 bin masrafı olur. Ama sorun şu ki bu herif o lüks arabaya binerken sigorta yaptırıyorsa bak ek bir sözleşme olup, benim sigortam 50 bine kadar ödüyorsa lüks araca da diyecek ki bak senin masrafın yüksek olur kendi Sigortanı kendin yap kasko vesaire artık sisteme ne denirse yapacak adam. Lüksün bedelini maddi durumu kötü olan adama yüklemeyeceksin. Olay tam terside olabilir önemli olan istemli veya istemsiz adamın 300 bin liralık aracına zarar verebilme potansiyelinin diğerlerine yüklenmemesi.
Baba adamın arabasına çarpıp zarar verme sen de.
-
CT.ATC adlı üyeden alıntı
Dediğine katılıyorum, 3000 liralık motorumla son model bir audi vs arabaya kafadan girsem audinin temiz 60 70 bin masrafı olur. Ama sorun şu ki bu herif o lüks arabaya binerken sigorta yaptırıyorsa bak ek bir sözleşme olup, benim sigortam 50 bine kadar ödüyorsa lüks araca da diyecek ki bak senin masrafın yüksek olur kendi Sigortanı kendin yap kasko vesaire artık sisteme ne denirse yapacak adam. Lüksün bedelini maddi durumu kötü olan adama yüklemeyeceksin. Olay tam terside olabilir önemli olan istemli veya istemsiz adamın 300 bin liralık aracına zarar verebilme potansiyelinin diğerlerine yüklenmemesi.
Evet haklısın fakat risk faktorü olarak ele alırsak, bence ucuz araba kullanan pahalı araba kullanandan daha fazla kaza yapıyor. Hemde daha ölümcül oluyor.
İster kabul edelim, ister etmeyelim bu bir düzen. Riski fazla olan çok para verir, onun ucuz bir araca binmesi bir şeyi değiştirmez.
Şunu diyebiliriz, ben 20 yaşındayım. Doğru dürüst araba yada motosiklet kullanıyorum ben neden fazla veriyorum? Bu durumda da biraz ütülecez fakat seneler içerisinde kazasız devam edildiğinde fiyat düşecek.
Ayrıca adamlar sistem kursalar, herkesin geçmişi kontrol edilse. Bizimkiler yine anasının babasının üstüne araba yapıp Audi 'ye çarpacak. Sigorta firmaları bu süprizler karşısında yine kar edemeyecek.
Demekki neymiş, sene 2016 olana kadar beklenmeseydik bu işi çok rahat çözebilirdik. Misal avrupa gibi
-
Mart ayına yetişir inş. 2 motosikletim var, ilkinde kazık yedik, bari diğerinde yemeyelim.
-
aracını sigortalatmak isteyen de ağlıyor, sigorta şirketleri de. fiyatlar birden bire kendi kendine yükselmedi sonuçta buna neden olan bir dayanak var ama herkes farklı bir neden söylüyor. umarım kalıcı bir çözüm bulunur.
-
Sigorta şirketleri bu işin matematiğine hakim degiller. Zaten "hakim olsalardı" bu kadar derin bir zarar meydana gelmezdi.
Bakın size Tsrsb verilerini veriyorum.
2015 yılı 9 ay ( eylül 2015 e kadar ) toplam trafik poliçesi kesilen araç adedi 12 mio - toplam yazılan prim 4,3 mia. ortalaması beher araç başına 350 TL falan kabaca. Ve burada çıkan zarar yaklaşık 1.6 mia TL.
Yani özetle düz bir matematikle sigorta şirketleri zonlu trafik sigortasını ortalama 350 değilde 550 kesselerdi zarar etmeyeceklerdi.
Şimdi şuan sigorta şirketlerinin uyguladığı fiyat skalasına bakar isek ortalama prim üretiminin 1.000 Tl leri aşacağını öngörebiliriz.
Sigorta şirketleri için yedek parça zammı vs herşeyi koyar isek poliçe hasar maliyetinin bu yıl 700 olacağını varsayalım.
Şimdi ortalama 1.000 TL bile desek 15 mio araç için 15 milyar prim üreteceksin ve gecen sene bu donemde 6 mia hasar ödedin. Bu senede 7 ödersin en fazla..Bilemedin 8 ödedin. Kalan 7 mia TL . Yani birden sigorta şirketleri çok karlı bir hale geçecekler. Ve bu sene hepsinin uyguladıkları fiyatlara bakarsanız bunu kendi aralarında zaten konuşmuş gibiler. Yani zaten sigorta zorunlu nasılsa yaptıracağız.
MAtematik bu arkadaşlar. Bu sene iyi bir kar elde etmek ve bundan sonrada bunu arttırmak sitiyorlar. İşin en kotusu de şu bu kadar kötü yönettikleri bir işi hiçbir matematiğe dayanmadan iyi niyetli müşterilere yıkacaklar.
Eğer kar etme amacı güden prof bir şirketler ise. Devlette bu basit istatistiki bilgileri masaya koymalı ve benim zorunlu dedigim sigortada bu matematikle hareket etmelisin demeli... Bu kadar basit. Bu yıl 8 mia TL kar edecek sigorta şirketi bu karı sigortalısı ile paylaşacakmı. Yoksa seneye fiyatları düşürecekmi? Çok bekleriz..
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)