Kaportacıdan yemek taşıyan kuryeler için Kabin içi ısıtma aparatı
-
Reklamlar
-
zehirli gazlar karısmıyor anladıgım kadarıyla ve eger öleyse gayet basarılı bir girişim tebrik etmek lazım...
-
Egzoz gazında karbonmonoksit, azot oksit, hidrokarbon,kurşun, civa, ağır metaller ve aklınıza kanserojen ne gelirse var...Her ne kadar izolasyonu iyi yapılsa da bir kaçak bulup gaz sızabilir. Bu gazların kokusunun bile o yiyeceklere karışması deli riskli olur. Ben şahsen bu şekilde sıcak tutulmuş bir yiyeceği yemezdim. Sağlık bakanlığının böyle bir şeye onay vereceğini sanmıyorum.
-
galiba gazı topcase içerisinde izole olarak bir boru ile geçiriyor. sıcak boru da içerideki havayı ısıtıyor. evet borunun içinden geçen gazlar zararlı olabilir ama kalorifer peteğinin içinden geçen su gibi havaya karışmadığı için topcase'e bir zararı olmuyor. zaten fotoğraflarda dikkat ederseniz egzos borusu bir yandan içeri girmiş diğer yandan çıkmış. benim anlamadığım böyle bir sistem yerine motorun aküsünden beslenen elektrikli bir sistem yapılamaz mı? Hem termostatlı istenen sıcaklıkta kalan bir sistem yapılabilir.
-
tıpkı kalorifer peteği sistemi gibi.
egzoz gazı içeriden geçtikçe malzemeyi ısıtıyor, diğer borudan dışarı çıkıyor.
-
Motor fotograflardan gordugum kadariyla TGB Kargo sanirim yaniliyoda olabilirim her neyse eger tgb ise paket serviscilik yaptigim zamanlarda arkasindaki kapali bölüm isitmaliydi fakat benim kullandigim motorun isitmasi arizaliydi yinede tebrik etmek lazim inovatif bir dusunce ama zararli mi yararli mi bilemem
-
Fikir guzel. Belki farkli amaclarla kullanilabilir ama yemekleri sicak tasima konusunda verimli olacagini dusunmuyorum.
Saglik konusunu bir kenara birakalim, eksoz gazi o kutunun icini kac derece isitacak, o kutunun isinmasi ne kadar sure alacak? Eksoz gazi susturucudan cikarken zaten soguyor. Bir de ucunda metrelerce isinmasi gereken ve isiyi iletmesi beklenen borular var... Paketci paketi aldiktan en fazla yarim saat icinde teslim ediyor...
-
egzoz gazıyla ısıtmak yerine motor sıcaklığı ile ısıtmanın yolunu bulmalılar
Kurt Ölümüne Yakın Yalnız Olur
-
DKN adlı üyeden alıntı
egzoz gazıyla ısıtmak yerine motor sıcaklığı ile ısıtmanın yolunu bulmalılar
Su sogutmali icin yapilabilir kucuk bi ihtimal ama hava sogutmali icin pek ihtimal vermiyorum acikcasi
-
11 Aralık 2015, 07:03
#10
Tam da Kickstarter lik bir proje.
Bu adamın biraz internet bilgisi olsa bu projeye kickstarterden destek arasa 50 dolardan emin olun kısa sürede 100.000 $ toplar ve seri üretime de geçer.
Helal olsun.
-
11 Aralık 2015, 08:49
#11
Geçen yıl kullandığım lpg li motosikletimin reğülatörünün ısıtması ben de egzoz gazı ile yapmıştım. Fakat susturucu tarafından alınan ısı yeterli olmuyor. Ben katalizatör çıkışından 10 mm lik delik açarak bakır boru ile ısıtma sağlamıştım. Motor tam soğukken bile 5 dk sonra regülatör ısınıyordu. Topcase içindeki ısıtma nın 45 dereceye kadar olması biraz sallamasyon geldi bana. Bunun daha farklı ve risksiz bir versiyonunu daha önce biz çalışmıştık. Egzoz içi açılıp susturucuya bakır boru sardık. Akü boşluğunun olduğu kısma akü büyüklüğü kadar paslanmaz sactan su haznesi yaptık ve araçlardaki küçük bir cam suyu motoru koyduk. Bizim projemiz koltuk ısıtmaydı. Proje motorumuzda cbf 150. Kurye bir arkadaşımız ve kışın çok soğukta kullanması gerekiyor. Tek geliri motosikleti ve 3 çocuğu var. Zorluklar insanın aklının daha verimli çalışmasını sağlayabiliyor. Neyse, koltuk ısıtmaya devam edelim. Koltuk döşemesi sökülüp 6 mm lik silikon hortumu koltuk süngerine kanallar açarak sıcak silicon ile rezistans gibi döşeyip yapıştırdık. Gidonada istediği zaman sıcak su akışını sağlaması için
anahtar koyduk. Sonuç mükemmel. Hatta bir süre sonra gelip şuna bir çeşme taksakta ara sıra kahve için su alsam olurmu demişti de kafasını kırmamak için zor tutmuştum kendimi. İşin espirisi, söylemiş olduğu şey suyun nekadar ısındığını belirtmesiydi.
Aynı proje paketçiler için topcaseye uygulanabilir. Daha sıcak ve sağlıklı olacağına inanıyorum.
-
11 Aralık 2015, 10:02
#12
Öyle böyle derken ne güzel yeni şeyler ortaya çıkıyor.
-
11 Aralık 2015, 10:46
#13
Taklit edilemezmiş..
Zannediyorlar ki bunu ben buldum benden başka kimse yapamaz.
Aynısını yap ucuna bir termostat koy, elektrikli battaniye alıp tellerini sök, içeriye döşe aküye bir anahtarla bağla. Elektrik takviyeli olsun seninki. Çalışmasına bile gerek yok.
Adama git taklit ettim seni, patent hakkını ihlal ediyorum diye bulaş..
1 e 1 aynısı olmadıktan sonra bu 2 detayla bile farklı bir patent alma hakkı doğar sana. Diğer amcamda böyle motor arkası reklam yapar durur işte taklit edilemez diye..
Derin olan kuyu değil, kısa olan ip'tir.
-
11 Aralık 2015, 16:29
#14
Bu sistem çok saçma bişey olmuş. Avrupa standartlarına Euro 3 e yada emisyon değerlerine uyarmı boyle egsozun gaz salınımı ona bakmak lazım. Sonuçta egsoz gazının çıkış menzili uzuyor...
Trafik buna izin verecek mi?
Birde bunun yerine elektrikli bir sistemle ısıtılan bir alan yapılsaydı daha mantıklı olmazmıydı ???
-
11 Aralık 2015, 16:53
#15
Isıtmalı elcikteki gibi elektrikli bir sistem neden yapılmıyor ki
Beyin bedava mı yoksa bana mı öyle geliyor?
newmoto76 adlı üyeden alıntı
Birde bunun yerine elektrikli bir sistemle ısıtılan bir alan yapılsaydı daha mantıklı olmazmıydı ???
Hah işte bu demek istediğim.
-
11 Aralık 2015, 17:04
#16
doğada çakmaksız ateş yakmaya çalışıyo belli ki.. siz zippo uzatıyosunuz
Kurt Ölümüne Yakın Yalnız Olur
-
11 Aralık 2015, 17:41
#17
Bence oldukça başarılı bir çalışma.
Ben elektrikli sistem olacağını düşünmüyorum. O boyutta kabini ısıtacak bir ısıtıcıyı çalıştırmaya ne akü dayanır nede alternatör.
Egzoz gazının içeriye sızıp yemekleri zehirleyip insanları öldürme ihtimali, sobalı evlerde oturup sobadan sızan karbonmonoksit gazından zehirlenme ihtimalinden kat ve kat düşüktür. Ben pek ihtimal vermiyorum öyle birşeye. Gaz salınımı ise fabrika değerlerinin üzerine çıkarmaz. Çünkü motorun üzerinde orjinal egzoza dokunulmuyor. Euro 3 veya 4 her neyse orjinal egzozun çıkışında ayarlanmış oluyor. Bunun dışında orjinal egzozun ucuna takılacak ekstra boru aparat karbon salınımını arttırmaz. (Tabi takılan sistemin içinde tekrar yakıt vs yakılmıyorsa :D)
Bence olabilecek tek problem egzoza takılan sistemin gaz akışını zorlaştırması olabilir. Buda motorda güç kaybına neden olur.
-
11 Aralık 2015, 17:44
#18
"Şerefsizim aklıma gelmişti.* (Vizontele*den Deli Emin)
-
12 Aralık 2015, 14:50
#19
MotorKafa adlı üyeden alıntı
Isıtmalı elcikteki gibi elektrikli bir sistem neden yapılmıyor ki
Beyin bedava mı yoksa bana mı öyle geliyor?
Hah işte bu demek istediğim.
O büyüklükteki bir yeri ısıtmaya o akü dayanır mı? Yanında bir de jeneratör taksın istiyorsanız? Hazır hiç bir masraf olmadan çıkan sıcak egzoz varken elektriğe ne gerek var. 45 derece az mı?
Herkeste mühendis kesilio ha
-
12 Aralık 2015, 15:48
#20
Sinan Er adlı üyeden alıntı
Tam da
Kickstarter lik bir proje.
Bu adamın biraz internet bilgisi olsa bu projeye
kickstarterden destek arasa 50 dolardan emin olun kısa sürede 100.000 $ toplar ve seri üretime de geçer.
Helal olsun.
Türkiyeden Kickstarter'a Crowdfunding projesi açılamıyor. Indiegogo sitesinde denenebilir ama.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)