Swincar size gündelik kullanım için 4 tekerlikli bir araç gibi görünebilir fakat yakında bir incelendiğinde ve neler yapabildiğine bir göz atıldığında bundan daha fazlasını size verebildiğini göreceksiniz. Swincar kendine has sarkaç hareketli suspansiyonları sayesinde yol şartları ne kadar zor olursa olsun size farklı bir sürüş keyfi yaşatıyor.
Sadece farklı yapıdaki bağımsız 4 adet süspansiyonunu bile düşünecek olursanız Swincar gerçektende bambaşka bir alet. Swincar'ın gövdesi bu 4 adet bağımsız süspansiyona üst bir noktadan bağlanmış ve salınım yapabilir durumda ayarlanmış ve 4 adet bağımsız bacak birbirinden farklı olarak hareket ederek hem konforu hemde yol tutuşunu arttıracak şekilde dizayn edilmiş ki bunun sayesinde ne kadar imkansız görünsede aşamayacağı engebe yok gibi duruyor.
Swincar'ın en büyük özelliği gövde ve motorun bulunduğu kısım ile tekerleklerin tamamen bağımsız olarak hareket etmesi ve gövdenin tekerleklerin hareketinden ve eğiminden bağımsız olarak yere paralel kalabilmesi olmuş. Dönüşlerde gövde ve tekerlekler dönüş yönünün tersi yönde yatış yapıyor ve konfor ile yol tutuşu artırılmış oluyor ki motosiklerde gördüğümüz yatma hareketinden tamamen farklı. Ve işin en ilginç kısmı ise bu hareketlerin tamamı mekaniksel hareketler ve elektronik hiçbir aksam kullanılmadan sağlanıyor, ne bir gyro ne bir yol bilgisayarı ne de herhangi bir sensör olmadan.
Swincar konseptinin bir başka özelliği ise karlı zeminler için şekil değişikliği geçirebiliyor olması. Kullanılan lastikler ise yol durumuna göre değiştirilebilir durumda.
Swincar elektrik motoru ile çalışan bir alet ve tüm 4 tekerlek için direksiyon kontrolü sağlanmış durumda. Bu aletle neler yapabileceğinizi şimdi bir kez daha hayal edin.
Swincar şimdiden bir çok tasarım ödülünü kazanmış durumda. Dileriz ki tasarımcısı Mecanroc topladığı ödülleri kullanarak bu aletin piyasaya çıkmasını sağlayabilir.