Yamaha R25 ile pist sürüş tecrübesi Istanbul Park’ta
-
Yamaha R25 ile pist sürüş tecrübesini Alman ve Türk eğitmenler eşliğinde 30 Mayıs 2015 Cumartesi günü Intercity İstanbul Park'a deneme fırsatını kaçırmayın. Pist gününe katılım şartları ve katılım forumunu aşağıda bulabilirsiniz.
R25 PIST GÜNÜ BAŞVURU ŞARTLARI:
Degerli Katilimci,
30 Mayis 2015 Cumartesi günü Intercity Istanbul Park’ta gerçeklesmesi planlanan “R25 Pist Günü” organizasyonuna basvuru için asagidaki sartlari tasimaniz gerekmektedir.
1) SÜRÜCÜ EHLİYETİ
Kaydinizin geçerli olabilmesi için lütfen egitim günü, Türkiye’de geçerli bir motosiklet ehliyeti (A2) ile birlikte hazir bulununuz. Ehliyetinizin fotokopisini basvuru esnasinda yüklemeniz gerekmektedir.
2) SÜRÜŞ TECRÜBESİ
Motosiklet ile en az 3.000 km sürüş tecrübenizin olmasi gerekmektedir. Ayrica R25 motosikletinizin rodajini tamamlamis olmasi ve 1000 km yetkili servis bakimini yaptirmis olmasi gerekmektedir.
Motosikletinizin 1000 km bakiminin yapildigini gösteren fotografini (garanti el kitabinin “ilk servis kaydi” sayfasinda yer almakta) basvuru esnasinda yüklemeniz gerekmektedir.
3) GÜVENLI SÜRÜS EGITIM OKULLARI
Güvenli sürüs egitimi veren bir okuldan egitim almis olmaniz tercih sebebidir. Egitim sonrasi verilen sertifikanin asli ya da fotokopisini basvuru esnasinda yüklemeniz gerekmektedir.
4) RUHSAT
Motosikletinizin ruhsatinin asli ya da fotokopisini basvuru esnasinda yüklemeniz gerekmektedir.
5) MOTOSIKLETIN FIZIKI KONTROLÜ
Egitim ve pist günü kullanilmak üzere, motosikletinizin ön kismina yerlestirilecek bir kursiyer numarasi verilecektir. Motosikletinizin kontrolü sirasinda hiz göstergeniz ve aynalariniz bantlanarak kapatilacaktir.
Lastik basinçlarinizi pist için ayarlamanizi tavsiye ediyoruz (bu konuda ekip arkadaslarimiz size yardimci olacaktir). Pistte yeterli miktarda lastik basinç ölçüm cihazi ve kompresör hazir bulunacaktir. Lütfen gün sonunda lastik basinçlarinizi yol sartlari için ayarlamayi unutmayiniz.
Motosikletinizin pist sartlarina uygunlugunu saglamak sizin sorumlulugunuzdur. Motosikletinizin temiz, bakimli ve her tür sivinin sizdirmazligi saglanmis olmalidir. Jantlar, lastikler, zincir, frenler, tüm oynar noktalardaki rulmanlar, ön ve arka süspansiyon iyi durumda olmali ve bütün bu noktalarin eksiksiz ve hasarsiz durumda oldugu piste gelinmeden sürücü tarafindan kontrol edilmelidir. Piste girerken motosikletiniz tarafimizdan kontrol edilecektir.
Teknik kontrol sonucu motosikletinin piste çikmaya elverisli olmadigina karar verilen ögrenciler program disi kalacaktir.
6) KIYAFET VE GÜVENLIK EKIPMANLARI
Kiyafetler pistte olusabilecek istenmeyen durumlarda sizi korumalidir, bu yüzden kiyafet ve özellikle kaski kurallara uymayan katilimcilar egitime alinmayacaktir. Kiyafetleriniz hasarsiz ve eksiksiz olmalidir.
Sürücüler tarafindan kullanilan tüm kasklar ECE 22-05, Snell M2000 /M2005, DOT, BSI 6658 Type A veya ACU Gold onayli tam (full face) kask olmak zorundadir. Motosikletinizi kullandiginiz süre boyunca kask takilmali ve uygun bir biçimde baglanmis olmalidir. Çenesi açilir (flip-up) kasklarla egitime katilamazsiniz.
Tek parça deri tulum güvenliginiz için tercihimizdir. Ancak deri tulumu olmayan katilimcilar iki parça, belden birbirine baglanabilir deri veya tekstil kiyafet kullanabilirler. Kiyafetlerinizde tam (omuz, dirsek ve kalça) korumalari bulunmali ve vücudunuzun tamamini kaplamalidir.
Motosiklet için üretilmis, racing veya touring, uzun ve tam (kaval, burun, topuk ve bilek) korumali çizme kullanmaniz gerekmektedir. Bagcikli veya cirtli kisa bot hiçbir sekilde kabul edilmeyecektir.
Eldiveniniz bilegi kapatacak kadar uzun, üzeri karbon veya sert korumali tercihen deri olmalidir. Ancak deri eldiven kullanmayanlar korumali tekstil eldiven de kullanabilirler.
Ayrica tüm sürücülere sirt koruma kullanmalarini tavsiye ediyoruz.
• Kullanilacak tüm giysiler hasarsiz olmalidir. Metal parçacikli diz kaydiricilari (knee slider) yasaktir.
• Motokros eldivenleri ya da bilegi açikta birakan deri eldivenler, jean pantolon veya ceket, Paddock ceket tabir edilen korumasiz tekstil motosiklet ceketleri, motosiklet botu olmayan her tür bagcikli ya da bagciksiz bot ve açik kask kullanmak KESINLIKLE YASAKTIR.
• Hiçbir sürücü kurs sirasinda alkol tüketmemeli yada alkolün etkisi altinda olmamalidir. Alkol testi yapma ve bu gerekçe ile katiliminiza izin vermeme hakkimizi sakli tutariz.
• Hiçbir sürücü kurs sirasinda (reçeteli ya da reçetesiz) ilaçlarin etkisi altinda olmamali ve sürüsüne etki edebilecek bir saglik sorununa sahip olmamalidir.
7) GÜVENLIK KURALLARI
Günün basinda tüm katilimcilara egitimi ve pist ile ilgili güvenlik briefingi verilecektir. Bu briefinge katilmayan katilimcilar piste çikartilmayacaktir. Egitime katilan herkes kim olursa olsun ögrencidir ve kurallari tamamen kabul etmesi gerekmektedir. Bütün bu kati kurallar sizin güvenliginiz içindir. Bu kurallarin herhangi birini ihlal eden katilimci yetkililer tarafindan pistten çikartilacaktir.
• Tek teker, lastik yakma gibi her tür tehlikeli hareket yasaktir.
• Pitlerde maksimum sürat 25 km / saattir.
• Pistte ters yöne gitmek kesinlikle yasaktir.
• Pist görevlilerinin ve / veya egitmenin onayi olmadan piste çikmak yasaktir.
• Katilimci kendi devresinin sonunda mutlaka pitlere dönmelidir.
• Düsüp hasar gören motosikletlerin piste çikmasina müsade edilmeyecektir.
• Hizli sürücü yavas sürücüyü geçerken, yavas sürücüye 2 metreden daha fazla yaklasamaz.
İlgili linkten başvurularınızı yapabilirsiniz:
Basvuru yapiniz
Başvuru esnasında bilgilerinizi doğru bir şekilde girmeniz önemlidir. Başvurular alındıktan sonra tarafımızdan değerlendirilecektir.
Değerlendirme sonrası beyan etmiş olduğunuz e-posta adresine basvuru durumunuzla alakalı mail atılacaktır. Başvurular kontenjanla sınırlıdır.
Kaynak: Yamaha Türkiye
Reklamlar
-
test sürüşü görünce bende bi hevesle girdim meğerse kendi motosikletimiz olması gerekiyormuş, tüh yaa
-
Pistte 5 kişi filan döner artık. Bunlar nasıl kurallar yahu? Kaç kişinin istenen nitelikte ekipmanı var acaba?
Tamam güvenlik için ama,bence çok fazla. Ne diyeyim,hayırlı olsun.
-
R25 ile İstanbul parkı 15 dakikada dönerler herhalde İnsan karting pistinde yapar İstanbul parkta neymiş
-
Merak ettiğim bir konuda bu etkinlik R25 olanlara ücretsiz mi ?
-
essegesse adlı üyeden alıntı
Pistte 5 kişi filan döner artık. Bunlar nasıl kurallar yahu? Kaç kişinin istenen nitelikte ekipmanı var acaba?
Tamam güvenlik için ama,bence çok fazla. Ne diyeyim,hayırlı olsun.
Adamlar ücretsiz İstanbul Parkta dönme fırsatı veriyor. İnsanımız onu da eleştiriyor. Kurallar zaten İstanbul Parkın kuralları. Anormal olan herhangi bir durum yok. "Bence çok fazla" derken neye göre fazla?
-
Sanırım yamaha r25 ten güzel ekmek yemeyi planlıyor, başta çok iyi reklamını yaptığı gibi etkinliklerle bu işe devam ediyor.
Bence çok güzel bir fırsat r25 sahipleri iiçn. Ucuz yollu işi halletmek isteyen yoksa bir çift bot bir de belden baglanan tekstil pantolon-mont alarak bu işi bitirecek zaten
-
Abi Başlığa bak bide içeriğe Bak. Zaten o donanımlara kriterlere uygun adamın ne o motosiklete nede o piste gelmeye ihtiyacı yok.
-
Mevcut motosiklet pantalonunuz var ise (kevlar içli kot da olabilir) bel kısmına ve montunuzun iç kısmına bir terzide fermuar diktirebilirsiniz. Böylece alt-üst birbirine iliklenir. İyi bir eldiven-uzun bot her daim işe yarar zaten.
Zaman zaman binbir zorlukla açılan bir piste böylece girebilmek bence büyük lüks. Anladığım kadarı ile R25 sahiplerine ücretsiz. Bence sadece sahiplere yapmak zorundalar zaten, hem pistte testin operasyonel zorlukları var (kaç kişi girip kaç tur atabilecek, bunun için kaç tane test motoru açmak zorundalar gibi), hem de mal kendinin olmayınca Ducati Scrambler'ın başına gelenler belli.
S.
-
BerKToprak adlı üyeden alıntı
Abi Başlığa bak bide içeriğe Bak. Zaten o donanımlara kriterlere uygun adamın ne o motosiklete nede o piste gelmeye ihtiyacı yok.
Yahu motosiklet kullanıyorsunuz, eldiveniniz, kaskınız, montunuz yok mu. Hadi altta dizlik kullanıyordunuz, montta illaki pantolon için fermuar yeri olur ona uygun bi tekstil pantolon al geç. 200-300 tl ye de bir bot tamam işte...
Neye muhalefet olunuyor şaşıyorum, kot pantolon converse ile mi girilecekti piste. Hayır r25 olup da isyan eden bir kişi de yok işin garibi
-
PorTör muayeneside olun öyle gelin
-
Pitlerdeki maksimum sürat 25 km/h yi pİstte diye okudum yüreğime iniyordu.
Gerçi bana ne oluyorsa motorumda yok r25 im hele hiç yok
Kazalı motosikletin bir daha piste çıkmasına izin verilmeyecekmiş. Ulan zaten adam o moralle bidaha tur atar mı orda? Motoru hasar almış ona yanar.
Birde hız göstergesini bantlamak niye? Adam o hızı orada görmek için gelmiş zaten belli bir tecrübesi olan sürücüyü alıyosunuz bu adam sürekli göstergeye bakmaz ki.
Neyse bir bildikleri vardır.
-
Genelde kırılıp dökülünce pistte tehlike yaratmasın diye bantlanır fakat gösterge işini ben de anlayamadım. Belki millet göstergeye bakarken patlamasın diye düşünmüşlerdir.
Kazalı motosikletle tekrar piste çıka işi oluyor hocam. Burada pistte düşüp tekrar giren birisi vardı sv650 ile, sonra bir daha düşünce ya kendi ya orginizasyon çıkmasına izin vermedi sanırım
-
R25 im var dizliğim bel korumam deri mont ve uzun botum var ama öyle alt ust bağlanan bi korumam yanı tulumum yok tulum alacak param olsa R25 değil R1 kullanırım zaten.
-
Walla mükemmel. İstanbul parkta motosiklet pist günü 20 dk sı 300 tl iken(imiş) bedavaya böyle bişey inanılmaz.
Ekipmana kuvvet artık diğer r25 ci ler şansına küssün
-
bende giriş resmindeki R3 ü görünce Türkiyeye 300 lüğü geldi sandım meğer olay başkaymış
-
yarışmadıktan sonra piste çıkmanın hiç bir anlamı yok
-
hepsini anladım da benim olan motorun rodajından size ne
motor benim değil mi binerim üstüne vururum kırbacı
-
Bence çok güzel düşünülmüş bir etkinlik. İstanbulda müsait olup ekipmanı da tam olan arkadaşlar kaçırmasın derim.
Kaymak gibi pistte dizler yerde viraj almanın tadına varma şansı, hemde bedava... Güzel fırsatmış.
-
Yorumları okuyorum da ..yurdum genci converse/tshirt ile pistte turlayacak sandı herhalde :D
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)