Ömür boyu ehliyet dönemi kapandı. Stajer Ehliyeti Geldi Motosiklet Ehliyet Yaşı Arttı
-
Karayolları Trafik Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik ömür boyu ehliyet dönemini kapattı. Ehliyetler sınıfına göre 5 ile 10 yılda bir yenilenecek.
İstanbul Sürücü Kursları ve Eğitimcileri Federasyonu (İSKEF) Başkanı Murat Tekin, AA muhabirine yaptığı açıklamada, bugünkü Resmi Gazete'de yayımlanan yeni yönetmeliğin sürücü kurslarına ilk defa başvuracaklar için 2 yıllık stajyerlik şartı getirdiğini söyledi.
Sürücü kursuna başvuran, yazılı ve direksiyon sınavlarında başarılı olan kursiyerin, 2 yıl süreyle stajyer sayılacağını ifade eden Tekin, adayın bu sürede 75 ceza puan hakkı olacağını bildirdi.
Tekin, bu sürede ceza puan hakkını dolduran adayın geçici ehliyetinin iptal edileceğini belirterek, bu kişilerin, ehliyet almak için yeniden sürücü kursuna müracaat etmesi gerektiğini kaydetti.
Ehliyetler değişecek
Yönetmelikle şu anda verilen 9 ehliyet sınıfının 18'e yükseldiğini ifade eden Tekin, "Bu ehliyetler de artık ömür boyu olmayacak. Otomobil, motosiklet gibi küçük ehliyetler 10, otobüs, kamyon gibi büyük ehliyetler 5 yılda bir değiştirilecek. Sürücüler, sağlık raporu aldıktan sonra ehliyetlerini değiştirebilecek. Böylelikle ömür boyu ehliyet önemi ortadan kalktı" dedi.
Tekin, yönetmelik hükümeleri doğrultusunda, ülkedeki 24 milyonun üzerindeki ehliyetlerin 1 Ocak 2016'dan itibaren yenileneceğini belirterek, sürücülerin ehliyetlerini 15 lira karşılığında değiştirileceğini bildirdi.
Kaynak: Radikal.com.tr
İşte Resmi Gazete'de yayınlanan bazı detaylar
Madde 75 ‒ Sürücü belgesi sınıfları ile belge sahiplerine sürme yetkisi verilen motorlu araçlar ve özellikleri aşağıda gösterilmiştir:
a) M sınıfı sürücü belgesi iki, üç ve dört tekerlekli motorlu bisikletleri (moped) kullanacaklara verilir.
b) A1 sınıfı sürücü belgesi silindir hacmi 125 santimetreküpü, gücü 11 kilovatı ve gücünün ağırlığına oranı 0,1’i geçmeyen, sepetli veya sepetsiz iki tekerlekli motosikletler ile gücü 15 kilovatı geçmeyen üç tekerlekli motosikletleri kullanacaklara verilir.
c) A2 sınıfı sürücü belgesi gücü 35 kilovatı ve gücünün ağırlığına oranı 0,2’yi geçmeyen, sepetli veya sepetsiz iki tekerlekli motosikletler ile gücü 15 kilovatı geçmeyen üç tekerlekli motosikletleri kullanacaklara verilir.
Madde 76 ‒ Sürücü belgesi alacakların;
a) Yaş bakımından;
1) M, A1 ve B1 sınıfı sürücü belgesi alacakların 16,
2) A2, B, BE, C1, C1E, F ve G sınıfı sürücü belgesi alacakların 18,
3) A sınıfı sürücü belgesi alacakların 20 (gücü 15 kilovatı aşan üç tekerlekli motosikletler için 21), yaşını bitirmiş olmaları,
b) Deneyim bakımından;
1) A sınıfı sürücü belgesi alacakların en az iki yıllık A2 sınıfı sürücü belgesine sahip olmaları,
A sınıfı sürücü belgesi alacak 24 yaşını doldurmuş adaylarda birinci fıkranın (b) bendinin birinci alt bendinde öngörülen deneyim şartı aranmaz.
Madde 87 ‒ M, A1, A2, A, B1, B, BE, F ve G sınıfı sürücü belgeleri 10 yıl; C1, C1E, C, CE, D1, D1E, D ve DE sınıfı sürücü belgeleri ise 5 yıl geçerlidir.
Aday sürücülük
Ek Madde 3 ‒ Bu maddenin yürürlüğe girdiği tarihten itibaren ilk defa sürücü belgesi alanlar ile herhangi bir sebeple sürücü belgesi iptal edilmiş olup da yeniden sürücü belgesi alanlar, belgenin alındığı tarihten itibaren iki yıl süreyle aday sürücü olarak kabul edilir.
Aday sürücülük süresi içerisinde 2918 sayılı Kanunun;
a) 47 nci maddesinin birinci fıkrasının (b) bendinin üç kez ihlal edilmesi,
(Trafiği düzenleme ve denetimle görevli trafik zabıtası veya özel kıyafetli veya işaret taşıyan diğer yetkili kişilerin uyarı ve işaretlerine, Trafik ışıklarına, Trafik işaret levhaları, cihazları ve yer işaretlemeleri ile belirtilen veya gösterilen hususlara, Trafik güvenliği ve düzeni ile ilgili olan ve yönetmelikte gösterilen diğer kural,yasak, zorunluluk veya yükümlülüklere)
b) 48 inci veya 118 inci maddelerine istinaden sürücü belgelerinin geri alınması,
(Uyuşturucu veya uyarıcı maddeleri almış olan sürücüler ile alkollü olan sürücülerin karayolunda araç sürmeleri yasaktır.)
c) 51 inci maddesinin üç kez ihlal edilmesi,
(Sürücüler, aksine bir karar alınıp işaretlenmemişse yönetmelikte belirtilen hız sınırlarını aşmamak zorundadırlar.)
ç) 53 üncü maddesinin ikinci fıkrasının üç kez ihlal edilmesi,
(Dönüş kuralları)
d) 74 üncü maddesinin üç kez ihlal edilmesi,
(Görevli bir kişi veya ışıklı trafik işaretleri bulunmayan, ancak başka bir trafik işareti ile belirlenmiş yaya veya okul geçitlerine yaklaşırken bütün sürücüler araçlarını yavaşlatmak ve bu geçitlerden geçen veya geçmek üzere bulunan kişilere ve öğrencilere ilk geçiş hakkını vermek zorundadırlar.)
e) Koruyucu tertibatın kullanılması ile ilgili 78 inci maddesinin üç kez ihlal edilmesi hallerinden herhangi birinin gerçekleşmesi veya araç cinsine bakılmaksızın 0,20 promilin üzerinde alkollü olarak araç kullanıldığının tespit edilmesi veya toplam 75 ceza puanının aşılması durumunda sürücü belgesi trafik görevlilerince iptal edilir.
Belgesi iptal edilenlerin tekrar sürücü belgesi alabilmeleri için; sürücü kurslarına devam etmeleri ve yapılan sınavlarda başarılı olarak motorlu taşıt sürücüsü sertifikası almaları gerekir. Bu kişilerin sürücü kurslarında eğitime başlayabilmeleri için tabi tutulacakları psiko-teknik değerlendirme ve psikiyatri uzmanı muayenesi sonucunda sürücülüğe engel hali bulunmadığını gösterir belgenin sürücü kursuna ibrazı ve varsa iptal nedenlerinde yer alan geri alma süreleri kadar zamanın geçmiş olması zorunludur.”
Reklamlar
-
daha çok şey değişir... amaç sağlık raporu ve ehliyet değiştirerek para kazanmak ise kötü.. gerçekten sağlıklı sürücüler yetiştirmek için se güzel....
Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI
-
Gelişmiş ülkelerde zaten uygulanan bu düzenlemenin ülkemize gelmesi çok geç oldu. Yerinde düzenlemeler ancak önemli olan gerçekten uygulamaların hayata geçirilmesi ve takip edilmesi.
Motosiklet pazar koşulları değişecektir. Markalar ürün gamlarını oluştururken ehliyet sınırlamalarına göre karar verecekler, motosikletlerin standart fabrika çıkışındaki güçleri kısıtlanacak, tabi Türkiyemizde bu kısıtlamaları kaldıran yeni iş kolları eminim ortaya çıkacaktır. Şimdiden buna yönelik önlemler alınmalıdır.
-
Şimdi CBF 150 150CC gücü 8.5KW A1 ehliyet alınca sürülemiyecekmi 150cc olduğu için ?
-
-
Alışmak pek kolay olmayacak ama başlar başlamaz yüksek cc li motor alıp aramızdan ayrılan kardeşlerimizi bi daha görmicez bu yönden iyi olucak
Şu an A2 ehliyeti olanların ehliyetleri ne olucak
-
ehliyet yaşı 18 e mi yükseltildi şimdi
-
iyi oldu...
başta benim babam gibi, gözü görmeyen, gece biz bağırmadan frene basmayan, kulağı duymayanlar ayıklanır inşallah, tehlike azalır diye düşünüyorum..
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:37 ----------
Berkec. adlı üyeden alıntı
Alışmak pek kolay olmayacak ama başlar başlamaz yüksek cc li motor alıp aramızdan ayrılan kardeşlerimizi bi daha görmicez bu yönden iyi olucak
Şu an A2 ehliyeti olanların ehliyetleri ne olucak
" A sınıfı sürücü belgesi alacak 24 yaşını doldurmuş adaylarda birinci fıkranın (b) bendinin birinci alt bendinde öngörülen deneyim şartı aranmaz."
yani yaşın 24 den büyük olanlar direk A sınıfı alabilecek
-
Sanırım şuan A2 belgesi olanlar yenilenirken direk A yani en üst seviye olarak yenilenmesi lazım diye düşünüyorum ama emin değilim , tekrar sınava sokmak da isteyebilirler sonuçta oradan da para gelecek.
-
Sevinsemmi, üzülsemmi bilemedim
Aslında geç kalınmış bir uygulama, peynir-ekmek gibi ehliyet döneminin bitmesi ve gerçekten bilinçli sürücülerin yetiştirilmesi şart. Ancak atlanan bir nokta var. Sürücü kursları üstüne düşen görevi yerine getirmiyor ve bu kısır döngü sadece sağlık belgesini yenileyerek devam eder.
Ve
Burda insanın aklına ister istemez, devletimizin yine halkından nasıl, daha çok para alırım düşüncesi geliyor.
-
arkadaş
değişsin eyvallah iyi olur
ma Allah aşkına denetleyicilerin iyi ve adil olmaları gerekir.
ve kanun uygulayıcılar....
-
Sanırım bizim A2 ler ehliyetler yenilendiğinde 24 yaşını doldurmuş olmak kuralı için 2 yıllık deneyim şartı aranarak, 24 yaş üstü için ise direk A sınıfına dönüşecektir diye düşünüyorum. Bundan sonraki ehliyet yenilemeler için belirtilen 5 veya 10 yıllık süre bizi de etkileyecektir. Etkilemeside yerinde bir karar olur düşüncesindeyim.
-
Devlete saldırmayın hemen para para diye, Avrupa'da zaten böyle ve bence kat kat daha iyi bir sistem. Başlangıç motoru şimdi daha aktif olacak.
-
kazanılmış haklar değişmez 24 yaşından ufak bile olsanız a2 ehliyetiniz varsa a sınıfını alırsınız.
-
Kuralları Avrupa'ya göre yapılıyor asgari ücreti benzin fiyatlarini vs. neden gormuyorlar.
-
bygamsiz adlı üyeden alıntı
Kuralları Avrupa'ya göre yapılıyor asgari ücreti benzin fiyatlarini vs. neden gormuyorlar.
iktidara gelenin gözü döner, adaleti, hukuku, hakkı unutur. hep bana hep bana demeye başlar. ondandır herhalde?
-
Büyük cc için 24 yaş sınırı çok yerinde bir uygulama
-
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Yerinde uygulama.
Geçte olsa özellikle uygulamalı sınavların daha zorlaştırılması,bu yaş sınırı kararı,belirli periyotlarda güncellemeye tabi tutulması önemli hamleler...
Yeter mi,elbette değil. Ama yanlışı düzeltmek için ne kadar müspet adım atılırsa kârdır.
-
kurubuz adlı üyeden alıntı
Büyük cc için 24 yaş sınırı çok yerinde bir uygulama
Yetmez ama evet
Sadece yaş yerine belirli bir sertifikasyon programını tamamlama veya A1 , A2 gibi ehliyetler ile minimum süre sınırı da konmalıydı.
Her yaşı 24 olan gidip 1000'lik alamasın.
Eski A2 sahipleri içinde onların direk A olabilir diye düşünüyorum, yönetmelikler ve kanunlar değişse bile sen işine gelene tabi olursun.
Knz: Abdullah öcalan'ı neden idam edemezsin?
-
arkadaşlar ben nisan başında yazılı sınava girdim ve sınavı geçtim , 3 mayısta direksiyon sınavım var onuda geçersem dosyamı alıcam , ben stajere giriyormuyum acaba bilen varsa beni aydınlatırsa çok sevinirim.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)