Motor kazalarında 500 kişi hayatını kaybetti. Motosiklet kullanmayı bilmiyoruz
Reklamlar
-
Türkiye’de yılda meydana gelen yaklaşık 1.5 milyon kazanın 20 bini motor kazası. Sadece geçen yıl motor kazalarında 500 kişi hayatını kaybetti. Ne yazık ki bu kazaların yüzde 99’u sürücü hatası.
Gazeteci Mustafa Hepekiz, motosiklet tutkusunu profesyonel işi haline getirdi. Şimdilerde motor tutkunlarına ‘motoregitimi.com’ olarak güvenli sürüş teknikleri öğretiyor. Hepekiz, günümüzde Türkiye’de motosiklet kullanımının özellikle kadınlar arasında artış gösterdiğini vurgulayarak dikkat çeken veriler de paylaştı. Mustafa Hepekiz, “1.5 milyon kazanın 20 bini motor kazası. Bizde motor kullanımı çok düşük olmasına rağmen kazalar çok fazla. Son yıllarda motor kullanımı artışa geçti. En çok da Ege’de. Bu yüzden artık eğitime daha çok önem vermek gerekiyor. Geçen sene motor kazalarında 500 kişi hayatını kaybetti. 150’si ise son 4 ayda” dedi.
Ciddiye alınmıyor
Kullanıcıların can güvenliğini dikkate almadığını vurgulayan Hepekiz, “Motor kazalarının yüzde 99’u sürücünün kendi hatası. Bilgisine ulaştığım tüm kazaları inceliyorum. Kaskları da varmış, yine de ölmüşler. Ama bunlara baktığımızda ya kask kendisinin değil ya da kaskın hiçbir koruyuculuğu yok. Polisin gözüne takılmamak için takılan yeni moda kasklar var. Kaskını takıp bağlamamış olanlar var. Güneyde hava sıcak olduğu gerekçesiyle hiç kask takmayanlar, özel giysileri giymeyenler de var. Geçenlerde bir kadın motosiklet kullanıcısı sırf pantolon giymediği için 20 kilometre hızla giderken kaza yapıp bacağını kaybetti. Zira, 100 kilometre hızla giden bir motor 60 metre hızla sürüklendiğinde ısı 700’leri buluyor. Sorun zaten sadece kask değil” diye konuştu.
EĞİTİM ŞART
MUSTAFA Hepekiz bu kazaları ya da ölümcül hataları önlemek için ileri ve güvenli sürüş eğitim verdiklerini kaydederek, şöyle devam etti: “15 yıl motor süren bir insanın düşme de dahil ortalama 8 kazası olur. Motosikleti tehlikeli hale getiren insanın kendisi. Verilen eğitimler de ihtiyacı karşılamıyor. Aslında İzmir gibi şehirlerde motora binmemek delilik. Ancak herkesin ileri eğitim alması şart. Özellikle kuryeler ve restoran servisleri tehlikeli. Onlara da eğitim zorunluluğu getirilmeli.”
Kaynak: Hürriyet
Reklamlar
-
güneyde havaların daha sıcak olduğundan koruyucu ekipmanların çok az kullanılması tezini çok doğru buldum .şahsen marmariste onca motosiklet kazaları yaşanmasına ragmen neredeyse kimse kask takmıyor ,herkes scooter kullanıyor ,kaskı olanda ölüyor diyor .bende artık kendi işime bakıyorum isteyen istediğini yapsın diye
-
valla güvenlik benim için en ön safhada dışarda 20 derece sıcak varken 2 km mesafedeki bakkala bile tam takım kıyafetle gidiyorum terlesemde değer diyorum içimden çünkü kaza geliyorum demiyor heryerde olabilir.
-
Eğitim işini cümleten pek sevmeyiz vesselam. Gazı çevir, motosiklet gidiyo mu? gidiyo. heh oldu ozaman ben motosiklet sürebiliyorum, ya Allah bas gaza...
Zaten arz talep yüzünden çoğu şehirde motosiklet eğitimi veren kurum bile yok...
Hele ki acemi cesareti bukadar fazla olan başka bir toplum olacağını sanmıyorum. 600lükle mi başlayayım 1000lik lemi konularının çokluğundan herşey belli oluyor zaten.
Ekipman mı? oda ne ola ki? Kask bile fazlalıktır bizim apaçilerin jöleli saçlarına...
-
diğer kazalar motor kazalarından 75 kat fazla, ama trafikteki diğer araçlar motosikletlerden kaç kat fazla acaba? bi de çoğu motosiklet kazası kayda geçmiyor ki..
-
Hahaha iyi reklam valla!!
Bakalım İstatistik Kurumu ne diyor:
2008-2013 yılları arasında (dahil), ölümlü ve yaralanmalı kazaya karışan araçların, trafikteki toplam araç sayısına oranları. Yani ölümlü ve yaralanmalı olduğu için kayda geçiyor, oran olduğu için de araç sayısından bağımsız.
--------Otomobil--Motosiklet
2008----%1,0------%0,9
2009----%1,1------%0,9
2010----%1,1------%0,9
2011----%1,2------%1,0
2012----%1,3------%1,2
2013----%1,4------%1,5
http://www.tuik.gov.tr/PreIstatistik...o?istab_id=361
Baya baya memlekette motor sürmek daha güvenliymiş iyi mi :D
Gerçi burda motosikletlerin daha az kullanıldığını da göz önünde bulundurmak lazım. Çok da heyecanlanmayalım.
-
-Motosiklet surucusu egitimsiz korumasiz bana bisey olmaz kafasi var
-4 teker sürücülerinin motosikletlere saygısı yok
-kimse trafik kurallarina uymuyor
-yollar berbat
Sonuc ortada malasef
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:17 ----------
Ekleme yapayim birde o 20 tl lik kasklar varya uzerinde ncr yazan burada(uşak da) motosikletlilerin % 90 ı bu kaski kullaniyor kasklarada bi standart getirilmesi lazim ici sikistirilmis kağıt olan kask ne ise yarar?
-
Çok sıkıntılı, ekipmansız, eğitimsiz motor kullanıcıları olsa da sırf motor kullanıcıları kötü, motor kullanmak öldürür imajı oluşturuluyor. Buna karşıyım trafikte diğer araçların sıkıştırması veya çeşitli nedenlerle yapılan ölümlü kazaların kamera kaydı gibi kanıtlar yok ise hep kullanıcı hatası diye sonuçlandığını düşünüyorum. "Virajda bir arabanın sıkıştırması sonucu kaza yapıp ölen bir sürücü için viraja hızlı girdi, virajı alamadı, dengesini kaybetti kaza yaptı ondan dolayı öldü ALLAH rahmet eylesin olur. Alsana sürücü hatası. Kazaya sebebiyet veren etkenlerin suçu yoktur görünürde kanıt yok ise."
-
motorcu48 adlı üyeden alıntı
güneyde havaların daha sıcak olduğundan koruyucu ekipmanların çok az kullanılması tezini çok doğru buldum .şahsen marmariste onca motosiklet kazaları yaşanmasına ragmen neredeyse kimse kask takmıyor ,herkes scooter kullanıyor ,kaskı olanda ölüyor diyor .bende artık kendi işime bakıyorum isteyen istediğini yapsın diye
Bu gibi durumlarda suçlu bile çıkartırlar adamı bizde moda yanlışı yanlış ile savunmak.
---------- Mesajlar birleştirildi - 03:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:19 ----------
tamerozkul adlı üyeden alıntı
-Motosiklet surucusu egitimsiz korumasiz bana bisey olmaz kafasi var
-4 teker sürücülerinin motosikletlere saygısı yok
-kimse trafik kurallarina uymuyor
-yollar berbat
Sonuc ortada malasef
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:17 ----------
Ekleme yapayim birde o 20 tl lik kasklar varya uzerinde ncr yazan burada(uşak da) motosikletlilerin % 90 ı bu kaski kullaniyor kasklarada bi standart getirilmesi lazim ici sikistirilmis kağıt olan kask ne ise yarar?
Standart gelecek ama öncelikle uygulamada bir ciddiyet olsa herşey kağıt üstünde olmasa şu İstanbul'da hergün e5'te makas atan dolu hiç birşey olduğu yok.
Yolda 1 m çukur olur kulaklarını tıkarlar vb.
Herşeyin elden geçmesi gerek AB bizi alıp ne yapsın hiçbirşey düzgün değil ki adamlar şu trafiğe yollara bakıp bile almazlar
No matter how bad your day is
Your bike will always make you feel better.
-
sizce sadece motosiklet kullananlara eğitim verilmek yeterlimi ? Balık baştan kokar .....
ben şunuda anlamıyorum yol standartlarına uymayan yollarda nasıl %90 küsür sürüçü suçlu oluyo , polis raporlarında hiçmi yol kusuru olmaz.
memleketini yiyim .
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)