Harley varken haram bu paralar bunlara...
Harley varken haram bu paralar bunlara...
...Bir acaip Mühendis.....3 aşağı 5 yukarı yok...1 aşağı...2..3..4..5..6 yukarı
Yalnız Indian Amerika'nın ilk kendi üretim motosiklet markasıdır. Harley-Davidson ile ciddi fark var aralarında. Kıyas konusu değil. Stil, güç ve patentli thunder-stroke motoru ile H-D'dan birkaç gömlek önde bir markadır.
Çamurlukları beğenmeyenler içinse o çamurluk tasarımları blackhawk -çöl kartalı, kara doğan- gagasından (kızılderililerin kutsal saydığı ve tüyleri ile rütbe gösterisi yaptıkları hayvandır) esinlenilerek tasarlanmıştır. Seleler ise atlardaki eyerlere benzer şekildedir.
Indian için fiyat konusunda karalama yapmamak lazım çünkü ABD için bile pahalı kategorisindeki motosikletlerdir. Ülkemizde vergiler dolayısıyla fiyatlar ABD fiyatlarının 2 katıdır doğal olarak.
Gıpta ile bakıyoruz : )
Road never ends but life does. Ride to live, live to ride.
hiç satabilecekler mi acaba
Tükenenleri görünce şaşırmadım değil:
http://www.hudsonmotosiklet.com/victory-1
Road never ends but life does. Ride to live, live to ride.
İnsaf...Bu distribütörler iyi markaları batırmaya doymadı.Victory'de Indian'da bana göre en az Harley kadar hatta Harley'den daha iyi markalar ama gerçekten ederinin çok üstüne.Hadi ABD satış fiyatının üstüne 5000 hadi çok aç gözlüsün 10.000 eklersin ama tam iki katı fiyatına satmak hangi akla mantığa yada ahlaka uyar?
Road never ends but life does. Ride to live, live to ride.
Vergiler ayrı olay zaten.Vergiler hakkında konuşmaya başlarsam ergenekondan içeri atarlar.Nakliye konusuna çok bilgim yok ama birden fazla motosiklet topluca geleceği için tek bir motosikletin nakliye masrafının 5000 dolar olacağını sanmıyorum.Devlet ve adaletsiz hatta artık haraç durumuna gelen vergiler bu fiyatların baş sorumlusu onu kabul ediyorum ama bütün markaların Türkiye distribütörlerinde de ciddi bir aç gözlülük var.
Türk ticaret anlayışının mükemmel bir örneğini sergilemişler. 19 bin $'lık Indian Chief Classic, 40 bin $'lık Türkiye'ye özel fiyatla satışta. 11 bin $'lık Scout, 22 bin $... Olayın gelişimi şöyle sanırım :
- Etiketi basan eleman : Abi bunlara kaç para yazalım
- Firma sahibi : Bas iki katını gitsin. Elit marka falan diye nasıl olsa alır bu enayiler.
Merak ediyorum acaba dünyada bu motorların bundan daha pahalıya satıldığı bir ülke var mı ? Merak edenler için araştırdım, Scout Fransa'da 13 bin €'ya satılıyor. Devletin yerinde olsam bu ve bunun gibi ticaret yapan tüm firmalardan, 50 TL'ye lahmacun satanlardan kuruşu kuruşuna bu farkların hesabını sorarım. Veremeyenlerin canına okurum. Bizim gibi etik değerlerden yoksun insanlara serbet ekonomi üç numara fazla geliyor.
250 liği yokmu ki bunların ,bizim haklımızın gücü belki ona yeter.
Yük gemilerinin deniz taşımacılığı ücretleri, gümrük depo alanı ücretleri, kargo alanı işgali ücretleri ve yük ağırlığının ücretlendirmeleri olmaktadır. Nakliye ücreti eminim ki 5000 $'ın da üstündedir. Deniz İnşaat firmasında çalıştığımdan yurtdışından gemiyle getirilen yükler hakkında biraz fikir sahibiyim. İş makineleri getirdik biz de Hollanda'dan. Sadece motorunu 7200 $'a taşıdılar. Üstelik tek bir araç kadar yer kaplıyordu. Toptan aktarımlarda indirim olmaz düşündüğünüzün aksine. Kargo alanı işgali kadar ücret ödersiniz. Toptan satış ile toptan kargo arasında biraz fark var. Aynı mantıkta işlemez.
Distribütörlerin toplu sipariş ve bayilik dağıtımında üreticiden aldığı mal fabrika satış fiyatı üzerine ciddi kar konularak bayilere dağıtılır ki vergilerden ve lojistikten sonra fiyata yansıyan en büyük ücret budur. Sonrasında da bayi karları. Ancak alt sınıf modeller ve üst sınıf lüks modeller arasında ciddi bir distribütör ve bayi kar farkı vardır. Atıyorum Motoran'ın motosikletlerinden distribütör 200-300 $ kar yapıyorsa, bayi de 100-150 $ civarı kar ekleyip satıyor. Ama iş Indian ve Victory gibi markalara geldiğinde bu kar payı yaklaşık olarak bu değerlerin 10 katı civarına ulaşmaktadır.
Zaten bu modelleri satın alabilecek durumda olsak bile inanılmaz bir MTV uygulaması bizi bekliyor. 1600-1700-1800 cc motosikletler bunlar. 1200 cc üstü sıfır bir motosikletin yıllık MTV ücreti 1429.00 TL. Bütün küfürleri devlete saklamalıyız bence.
Lütfen bilmediğiniz konuları biliyor gibi eleştirmeyin.
Road never ends but life does. Ride to live, live to ride.
Gemiler Fransa'ya bedava taşıyor Türkiye'ye paralı mı?
Fransa satış fiyatları ABD ile neredeyse aynı.
Ama Türkiye'ye gelince fiyat ikiye katlıyor.
Yani olayı nakliye ücretine bağlamak pek gerçekçi olmuyor.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
O zaman en basitinden hem sizin hem benim kulandığımız Güney Kore'den gelen 9000-10.000 TL lik Gv 250 lerde 5000 dolar nakliye ücreti mi var?Yada Japonyadan gelen 20.000 TL lik Yamaha'nın 5000 doları nakliye ücreti mi?Bu arada küçük bir araştırma yaptım diğer forumlarda Amerika'dan tek motosiklet için gümrük vergilerini katmadan nakliye ücreti 1000 dolar gibi kargo ücret konuşuluyor ne kadar doğrudur bilemem.Farzedin ki bu konu hakkında hiç bir bilgim yok o zaman Güney Kore'den Japonya'dan dünyanın başk yerlerinden gelen malların nasıl bu kadar ucuza geldiğini ama Amerika'dan gelen tek bir motosikletin nakliyesinin 5000 dolar olduğunu anlatın bana.Yanlış anlamayın tartışma çıkarmak için değil ciddi ciddi merak ettiğimden soruyorum.
Daha önce de dediğim gibi hem motosiklet hem araba fiyatların devletin suçu büyük ama distribütörlerin(sadece motosiklet için konuşmuyorum) abuk subuk fiyat politikalarının;"satan malları nasıl olsa millet alıyor fiyatını arttıralım yine alırlar(Honda CBF 150,Honda CBR 250 R vb...)","aaaa bunlar böyle süper elit süper yüksek prestijli markalar ver yüksek fiyattan zengin nasıl olursa alır sorgulamaz fiyatını(Harley Davidson,Victory hatta Apple vb...) payı da göz ardı edilemez.
Türkiye İhraç malları için alınan birtakım gümrük bedelleri de sözkonusu. 1 motosiklet için 1000 $ mantıksız bir ücret değil ama bayiliklere dağıtılmak için 100 motosiklet taşındığını düşünün. Bir de bu lojistik işinde mal ulaşım süresi de ayrı bir faktör. 1 ayda gelecek bir gemi ile 6 ayda gelecek olan arasında taşıma bedeli farkı var. Hızlı gönderi, her zaman daha pahalıdır. Oradaki fiyat 1000 $'ın çok üstündedir.
Diğer bir konu da şudur ki hiçkimse hesaba katmamış, buna değinmek lazım: Boğaz geçiş bedelleri. Amerika'dan İstanbul'a gemi ile gelen gönderilerde 3 veya 4 boğaz ücreti ödeniyor. 1. Cebelitarık Boğazı 2. Çanakkale boğazı 3. Haliç ve 4. İstanbul Boğazı. Montrö Boğazlar Sözleşmesi'ne göre İstanbul ve Çanakkale Boğaz geçiş ücretleri yük gemileri ve tankerler için tonaja göre 1000 $'dan 50000 $'a kadar değişiyor.
Bahse konu öne sürdüğünüz savlarda Amerika Fransa ve Japonya Güney Kore arasında herhangi bir boğaz yok. Bu da lojistik ücretlerinin hem mesafede, hem de masrafta düşmesi demek. Üstelik gümrükte indirildiğinde lojistik ücreti bitmiyor. Distribütörlerin gümrük kapılarından TIR'larla bu malları alıp distribütör depo binasına taşıması da var.
Benim söylediklerim yanlış anlaşılmış bu arada tek unsur lojistik değil ücreti artıran. Biraz konunun başlarında kalmış bir mesajım var ÖTV ve KDV ile ilgili. Bahsettiğiniz fiyat farklarının temelinde bu yatıyor. Lojistik işlemleri de dediğim gibi sadece taşıma ücreti ile alakalı değil.
Şu da yanlış anlaşılmasın ki ben bir distribütör veya bayi çalışanı değilim. Sadece ülkemizdeki birtakım saçma sapan bedellerin yurtdışı ürünlerine göre neden pahalı olduğuyla ilgili açıklama yaptım.
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:46 ----------
Şunu da tekrar ekleyeyim:
Road never ends but life does. Ride to live, live to ride.
Şöyle daha net fiyatlar vereyim.İkiside Amerika'dan Türkiye'ye
Harley Davidson V-Rod Night-Rod Sp.
Amerika fiyatı:$16,549
Türkiye fiyatı:€24,812 = $26.000-27.000
Aşağı yukarı 1.5 katından biraz fazla.Harley Türkiye'nin fiyatları da uçuk ama Victory ve Indian kadar uçuk değil.Victory ve Indian direk 2 katı.Benim anlatmaya çalıştığım şey bu fiyatlardan %70 devlet ve vergiler sorumlu ise distribütörlerinde en az %30 sorumlu.Bence tahmin ettiğimizden hesapladığımızdan daha ucuz fiyatlara getiriyor bütün firmalar ama fazlaca kar payı koyuyorlar.Uniteks,yanlış bilmiyorsam Motoran,SYM,Victory,Indian buna ek olarak yakında Hyosung'un da distribütörlüğünü alacaklar.Biraz daha makul fiyatlandırsalardı en azından orta-üst seviye vatandaşlarda bu motosikleri kullanabileceklerdi şu anda ise bu üç markanın(Harley,Indian,Victory) hepsi zengin oyuncağı olmuş durumda.Uniteks Hyosung'u getirmeye başldığında Uniteks'in fiyat politikası hakkında sanırım daha net fikir sahibi olabileceğiz.Ama şimdilik söyleyebilceğim tek şey bu fiyatlarla Türkiye'de Harley'e rakip olmaları çok çok zor.
Yine eklemeden edemiyeceğim bütün markalar aynı şeyi yapıyor.Geçen sene kur yükseldi tamam kabul.Fiyatlarını kurların çok üstüne çektiler kurlar düşüncede tekrar geri çekmediler.SYM ilk piyasaya girdiğinde fiyatları gayet mantıklıydı satmaya başladıklarında fiyatlarını Japonlarla aynı seviyeye getirdiler,aynı şey Hyosung içinde geçerli.Honda Türkiye'nin fiyatlandırma politikasına hiç girmeyeyim ağzımı çok bozacağım.Yamaha'nın R25 in lansman fiyatında yaptıkları zaten burada sayfalarca koşuldu.Özetle tekrar,tekrar söylediğim şeyi yine takrarlıyorum devletin vergi politikası motosiklet fiyatları çok ama çok etkiliyor ama distribütörlerinde devletten aşağı kalır yanı yok.Bizim tüketicimiz çok bilinçli olmadığı için,param var alırım ben fiyatı önemli değil mantığından vazgeçmediği için de distribütörler fiyatlarla istedikleri gibi oynarlar bizde 5 lira motoları 10 liraya satın almaya devam ederiz.
Zenginin malı züğürdün çenesini yorarmış,alan alıyor alamayan dedikodusunu yapıyor...
Bu dedikleriniz doğrudur. Kar payı lükste her zaman daha fazladır. Anlaşılmayan olay şu ki Harley-Davidson, Victory ve Indian üst segment ve lüks markalardır. Fabrika çıkışları da pahalıdır. Lüks araçların alıcısı "yağlı müşteriler" olduğundan fabrika çıkış fiyatının üzerine konan kar çok fazladır, çünkü satışı azdır. Benzer şekilde çok satan markaların satış fiyatları üzerine konan daha azdır, alıcısı çoktur, sürümden kazanırlar.
Özellikle Indian'ı H-D ile kıyaslamamak gerekir. Zaten normal şartlarda da H-D'dan pahalıdır. H-D'dan 1-2 gömlek üstün bir markadır. Biraz da marka değeri fazladır. H-D, Indian, Victory, Triumph gibi markalar üst sınıf kullanıcılara hitap etmektedir. Genellersek Japonlar her kesime, İtalyanlar orta-üst kesime, Çin ve Hint markalar da alt kesime oynarlar. Kar hedefi her markada farklı politikalar üzerinden yürütülmektedir.
Victory ve Indian amiane benzetme ile Rolls Royce ve Bentley'ye denkse H-D ve Triumph ise BMW ve Mercedes gibidir. 4 marka da lüks ancak kendi lükslerinin içinde de belli değer farkları var. Burada kıyasladığınız fiyat otomobilde de bu şekildedir. Böyle düşünün.
Zaten Türkiye'deki hiçbir fiyat politikası doğru değil. Basit bir örnekle susama zam geldi diye simite zam getirilen bir ülkedeyiz. Üstelik üzerindeki susamı azaltılmış olduğu halde zamlı olarak alıyoruz. Ne kadar mükemmel değil mi ? : )
Sonuç olarak fiyatlar abartılıdır, kabul. Ancak diğer markaların fiyat politikasıyla karşılaştırıldığında piyasadaki yeri doğrudur.
Road never ends but life does. Ride to live, live to ride.
Bir sürü sebepler aranabilir ama lütfen için içerisinde adam kazıklama temelli bir satış politikası yokmuş gibi düşünmeyelim. Bu fiyatların birinci sebebi "Bu motorları parası olan alsın kardeşim" kafasıdır. Bunlar Türkiye'de lüks araç oluyorlar. ABD'de Mondail'in RX3 modeli 3500 $'a satılırken, yukarıda yazdığım Scout 11 bin $'a satılıyor. Konu marka değeriyse ABD'de de aynı marka değeri var, kar var, vergi var.
Bizim gibi görgüsüz zengini bol olduğu memleketlere özel mallar bunlar. Ne zaman bu kafa gidecek o zaman biz de normal, yaşanabilir bir ülke olacağız inşallah.
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)