Ankara ne durumda
Kask modeli: LS ff352-1
Üzerinde Turing'in stickerları var sadece
10 mayısa kaydımı yaptırdım 2. seansa
ehliyetim yeni geldi eve
hazır işsizde kalmışken eğitime vereyim dedim kendimi
Eğitime katılmanızı tavsiye ederim arkadaşlar rahmi barutçu gayet güzel teorik bilgiler veriyor yani çoğu doğru bildiğimiz şeylerin aslında yanlış olduklarını daha iyi görebiliyoruz bende nisan ayının ilk haftasında gitmiştim son derece güzel ve keyifli bir ortam tavsiye ederim arkadaşlar
sadece istanbuldami beyler
bugün eğitime gittik ve bir şeyler öğrenelim dedik, notlar aşağıda;
-emniyet şeridinde ya da araç aralarından geçerken önümüze çıkılması ya da kapı açılması gibi durumlarda %100suçlu olduğumuzu söylediler
-şeritte aynı anda sadece bir araç olabilir
-arka fren 25 km den düşük hızlarda giderken kullanmak içinmiş (dengede durabilmek için)
-motoru durduran ön frendir
-fren yaparken debriyajın sıkılması gerektiği, kompresor yaparak durulamayacağı
-lastik havalarının kesinlikle kitapçıkta denildiği gibi yapılması ve lastik hava kontrollerinin lastikler soğukken yapılması gerektiği,
-motorun her zaman bakımlı olması ve tüm kontrollerinin muhakkak yapılmış olması gerektiği
-ön fren sıkıldığında lastiğin ön tekeri ne zaman kilitleyeceğini bilmemiz gerekiyormuş
-günlük kullanım öncesi motorda çalışmayan herhangi bir şey olup olmadığını kontrol etme (sinyal, far, stop lambası, frenler vb gibi)
-dikkatli olup trafiği öngörmek ve hızı buna göre ayarlamak
şimdilik aklıma gelenler bunlar, başka şeyler hatırlarsam tekrardan buraya yazarım. bu arada bana verilen kaskın içinde ff350 yazıyordu. haziran 2015 üretim tarihi.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:15 ----------
- motosiklet sağ şeritte gitmeli, sollama için orta şeridi kullanmalı, sol şeriti kullanamaz dediler (doğru mu değil mi diye baktım ama düzgün bir şey bulamadım şuan)
-araç arkasında giderken şeridi ortalamayın, sağ veya sol tekerlek hizasında gidin.
Aşırı hız ve dikkatsizlik motorcunun en büyük düşmanıdır.
Eğitime katıldım bende
Keyifliydi
Kaskım ve yeleğimi aldım
siz, hemen hemen hepsini yazmışsınız
kullanım kitapçığında yazan değerlere uymanın öneminden sıklıkla bahsetti
cbf 150 kullanan arkadaşlara lastik basınç değerlerini sordu ve herkesten değişik cevaplar aldı bir Allahın kulu da demedi ki kitapçıkta bu yazıyodu da bunu yaptım eşten dosttan tavsiyelere itibar etmemenin öneminden bahsetti
keza kullanılacak yağ çeşitlerinin hangi durumlarda değişkenlik gösterdiğinden bahsetti(örneğin erzurumda şu an sıcaklık -30 ve 10 dereceler arasındaysa 10w30, istanbulda kullanan( 10 ve 30 dereceler arasında) 10w40 yağ kullanılması gerektiğinden bahsetti
fren hidroliği değişimlerinin yanlış hatırlamıyorsam ???1.5??? yıl olduğu, kapalı sistemde yüksek sıcaklıklarla çalıştığından,
şerit filtrelemenin tek şeridi kullanmaktan daha güvenli olduğundan(normal trafik akışından % 10 daha hızlı)
potansiyel tehlikeyi fark ettiğimiz zaman karar verme süresini hızlandırmak için kullandığımız motoru çok iyi tanımamız gerektiğinden...v.s
biraz karışık oldu ama
eklemeler için teşekkürler.
-emniyet şeridinde ya da araç aralarından geçerken önümüze çıkılması ya da kapı açılması gibi durumlarda %100suçlu olduğumuzu söylediler
-şeritte aynı anda sadece bir araç olabilir
-arka fren 25 km den düşük hızlarda giderken kullanmak içinmiş (dengede durabilmek için)
-motoru durduran ön frendir
-fren yaparken debriyajın sıkılması gerektiği, kompresor yaparak durulamayacağı
-lastik havalarının kesinlikle kitapçıkta denildiği gibi yapılması ve lastik hava kontrollerinin lastikler soğukken yapılması gerektiği,
-motorun her zaman bakımlı olması ve tüm kontrollerinin muhakkak yapılmış olması gerektiği
-ön fren sıkıldığında lastiğin ön tekeri ne zaman kilitleyeceğini bilmemiz gerekiyormuş
-günlük kullanım öncesi motorda çalışmayan herhangi bir şey olup olmadığını kontrol etme (sinyal, far, stop lambası, frenler vb gibi)
-dikkatli olup trafiği öngörmek ve hızı buna göre ayarlamak
-motosiklet sağ şeritte gitmeli, sollama için orta şeridi kullanmalı, sol şeriti kullanamaz dediler (doğru mu değil mi diye baktım ama düzgün bir şey bulamadım şuan)
-araç arkasında giderken şeridi ortalamayın, sağ veya sol tekerlek hizasında gidin.
-kullanım kitapçığında yazan değerlere uymanın öneminden sıklıkla bahsetti
-keza kullanılacak yağ çeşitlerinin hangi durumlarda değişkenlik gösterdiğinden bahsetti(örneğin erzurumda şu an sıcaklık -30 ve 10 dereceler arasındaysa 10w30, istanbulda kullanan( 10 ve 30 dereceler arasında) 10w40 yağ kullanılması gerektiğinden bahsetti
-fren hidroliği değişimlerinin yanlış hatırlamıyorsam ???1.5??? yıl olduğu, kapalı sistemde yüksek sıcaklıklarla çalıştığından,
-şerit filtrelemenin tek şeridi kullanmaktan daha güvenli olduğundan(normal trafik akışından % 10 daha hızlı)
yukarıdakine benden ekleme, bu şerit filtreleme olayını avrupada yapmaya başladıklarından bahsetti ancak karışılacak kazalarda suçlu olacağımızı da belirtti.
-potansiyel tehlikeyi fark ettiğimiz zaman karar verme süresini hızlandırmak için kullandığımız motoru çok iyi tanımamız gerektiğinden...v.s
Aşırı hız ve dikkatsizlik motorcunun en büyük düşmanıdır.
arkadaşlar merhaba,
eğitim için kayıt yaptırdım, kafa ölçüm 59 cm, kask beden olarak large, ancak LS2 kasklar için hep bir beden büyük alınması tavsiye ediliyor internette...
Eğitim sonunda kask alan ve kullanan arkadaşlar bir beden büyük mü aldılar?
tşekkürler
Son zamanlarda bu eğitime katılan oldu mu? kask yelek hediyesi devam ediyor mu acaba? yarın için kayıt yaptırdım. LS2 kaskın bir modelini denemiştim L beden sıkmıştı sanki. Nolan L beden kullanıyorum. XL mi L mi alayım orada deneme imkanımız olur mu bilmiyorum.
evet kask ve yelek vermeye devam ediyorlar. ls2 nin yanında hjc kask ta veriyorlar. ben hjc olandan aldım.
deneme imkanın var. denetirken arkadaş genelde small yada medium vermeye çalışıyor. sen hangisinde rahat edersen onu iste, deneyerek al.
sonradan kask biraz açılma yapıyor. onu hesaba kat. kafan bir zaman sonra dönmesin kaskın içinde dikkat et
Bende şimdi gördüm konuyu ama şu anda bütün seanslar dolu!
Az önce aradım kasım takvimi komple doluymuş beyler.
Euzü billahi mine'ş-Şeytani'r-racîm Bismillahirrahmanirrahim
Konuyu görünce heyecanlandım ve hemen kayit yaptırmalıyım diyr düşündüm biraz okuyunca hevesim kursağımda kaldi henüz ehliyet almadim oyuzden katilamicam ama ehliyet alinca direk kaydımı yaptiricam
Bu eğitime katılmak için gereken şartlar var mı ? mesela benim motorum yok ve kurye olma gibi hedefimde yok, yinede katılabilir miyim ?
A2 ehliyetinizin olması yeterli sanırım.Ehliyetinin yoksa eğitime katılabiliyorsunuz ama kask ve yelek alamıyorsunuz.Ehliyetinizi aldıktan sonra hediyelerinizi alabilirsiniz demişti ben eğitim alırken Rahmi hoca.
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)