Motosiklet sektörü bu yıl yüzde 5 küçülecek
Reklamlar
-
Kredi kartı kullanımının daralması, döviz kurlarına bağlı fiyat artışları ve tarımda yaşanan olumsuz gelişmeler motosiklet satışlarını etkiledi. 2013'ü 185 bin adetle kapatan motosiklet sektörünün bu yıl yüzde 5 küçülmesi ve satışların 175 bin adede gerilemesi bekleniyor
Motosiklet sektörü bu yılı büyüme yerine küçülmeyle kapatıyor. Yılın bitmesine sayılı günler kala 2014’ün değerlendirmesini yapan Motosiklet Endüstrisi Derneği (MOTED) Başkanı Nihat Çadırcı, sektörün 2015’e ilişkin hedefleri hakkında da bilgi verdi. Motosiklet sektörünün 2013 yılını 185 bin adetle kapattığını belirten Çadırcı, “Pazarın bu yıl sonunda 200 bin adet seviyelerine ulaşacağını tahmin ediyorduk. Fakat, kredi kartı kullanımının daralması, döviz kurlarına bağlı fiyat artışları ve tarımda yaşanan olumsuz gelişmeler nedeniyle şu an için pazar geçen seneye göre yüzde 5 küçülmüş durumda. Bu nedenle yılı 175 bin adetler seviyesinde kapatmayı bekliyoruz” dedi. Önümüzdeki yıl da satışlarda çok fazla sıçrama beklemediklerini dile getiren Çadırcı, “2015’te de pazarın benzer adetleri koruyacağını ve 175 bin adet seviyelerinde kalacağını tahmin ediyoruz” açıklamasında bulundu.
Devlet politikası şart
Motosiklet satışlarının artması için devlet politikasının şart olması gerektiğinin altını çizen Çadırcı şöyle devam etti: “Ehliyet sistemi değişmeli, vergi politikası gözden geçirilmeli. Özellikle yüksek ÖTV oranlarında indirime gidilmeli. Bunun yanı sıra yolların motosiklete göre düzenlenmesi gerekir. Karayollarında motosikletin öncelikli araç olması ve sürüş eğitimi imkanlarının artırılması gibi konuların desteklenmesi şart. Unutulmamalıdır iki tekerlekli araçlar ekonomik ve çevreci olmasının yanında daha az yer kapladığı için trafik sorununa da çaredir.”
Olumlu gelişmeler de yaşanıyor
Satışlardaki düşüşe rağmen motosiklet pazarında olumlu gelişmelerin de yaşandığını ifade eden Çadırcı, “Pazarda 250 cc ve üzerindeki motosikletlerin satışının arttığını görüyoruz. Özellikle şehir merkezlerinde günlük kullanım amacıyla bu motosiklet tercih edilmeye başlandı. Uluslararası markalara kalite ve güven sebebiyle bir yönelme var. Bunlar sektör için son derece olumlu gelişmeler” diye konuştu.
Kaynak: Radikal Gazetesi
Reklamlar
-
kur yükseldi, ötv zaten yüksekti. alım gücü gün geçtikçe düşüyor. buna rağmen üreticiler veya distribütörler karlarını azaltıp daha çok motor satalım diyorlar mı? hayır. o zaman batsınlar, umrumda bile olmaz.
-
diyecek okadar şey varda diyemiyorum bu memlekette ister araba al ister motosiklet bir tane kendine alırken bir tanede devlete alıyosun küfür etmekden günahkar oldum.artık akşamları televizyonda haberleri açıp pisliklerin yüzünü görmek istemiyorum okadar tiksindim
-
yüksek ötvyi zaten bunlar koydu . Kolay kolay kaldırmazlar
-
siyaset yapmayayım diyorum ama biz belki göremeyiz de inşallah çocuğumuz görür şu memlekete gerçekten vatanını halkını seven hizmet eden birileri gelir diye ümit ediyorum.
-
kanaatimce düşüş sürpriz değil.
çin kaynaklı motosiklet hücumundan bir süre sonra piyasanın motosiklete doyacağı malumdu.
şimdi ve önümüzdeki yıllarda gerçek piyasa hacmi çıkacak ortaya.
-
2013te sıfır alınmış honda cbr 125 in faturası hala duruyor,6,5 bin lira olarak. Aradan 1 sene geçmiş sadece ve sıfırı 8600 olmuş her şeyi aynı aletin. Çin,hint aynı şekilde coşmuş. Araç sürücüsü olsam ve şöyle güzel görünümlü bir motora geçmeyi düşünsem,fiyatları görünce dönüp bakmazdım bile. 250 cc üstünü düşünemiyorum. Millet boşuna o paraya araba alınır demiyor,sonuçta ulaşım aracı bu birçoğuna göre,eh birde güzel ekipman fiyatlarını ekle al sana orta halli 2.el mis gibi bir araba. Bu fiyat politikasıyla hobi kullanıcılarına hitap etmekten öteye gidemez,gidemeyecek.
-
SametSenel adlı üyeden alıntı
2013te sıfır alınmış honda cbr 125 in faturası hala duruyor,6,5 bin lira olarak. Aradan 1 sene geçmiş sadece ve sıfırı 8600 olmuş her şeyi aynı aletin. Çin,hint aynı şekilde coşmuş. Araç sürücüsü olsam ve şöyle güzel görünümlü bir motora geçmeyi düşünsem,fiyatları görünce dönüp bakmazdım bile. 250 cc üstünü düşünemiyorum. Millet boşuna o paraya araba alınır demiyor,sonuçta ulaşım aracı bu birçoğuna göre,eh birde güzel ekipman fiyatlarını ekle al sana orta halli 2.el mis gibi bir araba. Bu fiyat politikasıyla hobi kullanıcılarına hitap etmekten öteye gidemez,gidemeyecek.
Sonuna kadar haklısın hemşerim bizim Eskişehir çarşı içi trafiği için on numara çözüm bu motosikletler, tramvay binmek bile ayrı bir çile
-
almayın arkadaşlar sıfır km ne motor ne araba almayın, ne çinliye ne japona ne hintliye bu paraları vermeyin, ne ittirseler koşa koşa gidip alıyosunuz, çin motorları 4000 TL nin üstüne çıkmış fiyatları, çıldırdınız mı ? alın 2. el biraz toplayın devam edin
-
tuna_tour adlı üyeden alıntı
almayın arkadaşlar sıfır km ne motor ne araba almayın, ne çinliye ne japona ne hintliye bu paraları vermeyin, ne ittirseler koşa koşa gidip alıyosunuz, çin motorları 4000 TL nin üstüne çıkmış fiyatları, çıldırdınız mı ? alın 2. el biraz toplayın devam edin
aynen katılıyorum. motorların japon dahil kalitesi düştüğü halde fiyatları her gün yükseliyor. bu nedir arkadaş ya? keriz mi var karşınızda?
-
celikat adlı üyeden alıntı
keriz mi var karşınızda?
Başka bi açıklamasını bulan beri gelsin
Keriz var gibime geliyor benim.
-
-
Ben bir şey anlamıyorum (Aslında anlıyorum da) bu işten. Japon yeni sürekli düşüyor ve neredeyse %20 fiyatlarının düşmesi lazım. Bu adamlar mal satmamak için özel çaba mı gösteriyor, merkeze sabotaj peşindeler mi?
-
arabayla sehirdisi 13 kuruş yakıyor avantajli (3.2 litre)
motor şehiriçi 11 kurus yakıyor (2.5 litre)
uzun yolda araba
şehiriçi motosiklet
-
2. El almak çözüm mü? Bence değil motosikletini aldığın adamın iki tekerden vazgeçmesi düşük olasılık.. Sen onun elindekini alıyorsun o gidip sıfırını alıyo... Ya da onun aldığı 2. el motosikletin eski sahibi gidip sıfır alıyo... Kısır döngü hep bize dönderiyo sapını...
-
08 Aralık 2014, 02:01
#16
Bu işin sonu yok.Bence firmalar zam yapmaktan da kaçınmayacaklar.Hele motor piyasada tutulmuşsa acayip şeyler yapıyorlar ve yapmaya devam edecekler.Devletin Ötv ve Kdv de ciddi indirimler ve motorsiklet ithal eden firmalara da kar sınırlandırması koyması lazım.Piyasada çok saçma fiyatlar dönüyor
-
09 Aralık 2014, 00:51
#17
Beter olsunlar. bize müstahak hala bunları başımızdan def edemedik. her ota boka KDV Vergi Anamızı ağlattı namusuzlar.
-
09 Aralık 2014, 01:05
#18
Kiz arkadasim 10 bin kmde araba aldi: 28 bin TL. Otomatik vites, 1400 cc otomobil.
Ben 1500 kmde Yamaha MT-07 aldim (rakiplerine gore super ucuz): 21 bin TL, 695 cc.
Cok buyuk kufurler ve laflar hazirladim bu ulkedeki motosiklet sektoruyle ilgili ama bu forumda agzima alamayacagim.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)