Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 12

Motosiklet satışları düştü. Türkiye’de her 1000 kişiye 28 motosiklet düşüyor

    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    05 Aralık 2011
    Şehir
    antalya/muratpaşa
    satıcılar daha çok para kazanmak için kurulmuş ticari işletmeler...adam tuttura bildiği en yüksek fiyata satar...mesele devletin gereksiz ve fahiş vergi düzeniyle piyasayı kısırlaştırması ve rekebeti vatandaşın lehine işletememesi...otomotivin ve ithalatın özendirilmesi de cabası...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    Alıntı caneroz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Düşmesi çok normal çünkü kimse 2 tekere o kadar para vermek istemiyor o paraya araba alırım diyor

    çok dogru 2000 tl ye today 50 aldım , murat 131 doğanlar 3000 tl . Today şehir içi 12 - 15 krs yakıyor muratlar 30-35 araba daha karlı ve az marsaflı degıl mı

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 05:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 05:06 ----------

    Ayrıca motosıklet ve ekıpmanları çok pahalı , dandık mont 150 tl falan fılan vallahı motordan sogudum araba alcam bende en azından 4-5 kişi ulasımı ıcın rahat olur
    yns_cbn bunu beğendi.

  3. #23
    007semihbond - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2014
    Şehir
    Samsun
    Alıntı movibiker adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    fiyatla alakası yok,avrupada da 3.000 euroya araba alınabiliyor ama millet gidip o parayı motosiklete veriyor.motor tamamen kültür meselesidir,bizim milletin genelde fakirleri motora biniyor azıcık para topladımı hemen motoru satıp araba alıyor ama avrupalı öyle değil onlar için motosiklet ve bisiklet yaşam tarzı aynı zamanda karavancılıkta öyle,bizde karavancılık birçoğu için sefalettir ama avrupalı doğayı,yaşamayı hayattan keyif almayı sever.

    ailesiyle yaşayan asgari ücretli bir genç çok rahat bir yılda pcx 125 parası toplayabilir.tabi bizim gençlerin neredeyse tamamı işsiz,adam 20 yaşına gelmiş okul okumuyor ve hala babasından harçlık alıyor,hal böyle olunca 5000lira bile büyük para oluyor.
    Valla söylediklerinin bir kismi bana mantıklı gelmiyor. Evde anahtarini alip Her an kullanabileceğim babama ait oldukca iyi bir araba bulunmasina ragmen ben motosiklet almak istiyorum. Hatta ona gerek bile yok kendim iyi bir araba alabilecek durumdayim ama motosiklet fiyatlari durumum fena olmamasina ragmen bana cok ucuk geliyor kaldiki bunun ekstra ekipmanları degismen gereken lastigi falan isin içine girince fiyat iyice ucuyo. Orta halli bi motosiklet ekipmani almaya kalksan harciyacagin en az 2000 tl

  4. #24
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Türkiye'de hiç vergi alınmasa dahi binek araç satışlarında bir patlama beklenemez.
    Çünkü vatandaşın alım gücü yok.
    Avrupa ülkeleriyle çok karşılaştırma yapılıyor ama fiyat bazında.
    Oysa alım gücü bu değil.
    Basit bir örnek vermek gerekirse;
    Bugün 1000cc bir spor motosikletin Fransa satış fiyatı ortalama 16bin Euro
    Asgari ücret 1100 euro(tam emin değilim ama o civarda)
    Yani Fransa'da bir asgari ücretli yaklaşık 15 aylık geliriyle 1000cc bir spor motosiklet satın alabilir.
    Türkiye'de asgari ücretle çalışan bir kişinin bu motosikleti alabilmesi için motosikletin fiyatının 15xasgari ücret olması lazım ki vatandaş bir motosiklet almayı düşünebilsin.
    Yani asgari ücreti 800 tl kabul edersek
    15x800=12bin tl gibi bir sonuç çıkıyor.
    İşte alım gücü budur.
    Bir R1 ya da ZX10R veya CBR1000RR Türkiye'de 12bin liraya satılmalı ki alım gücü olsun.
    Ya da tam tersi de olabilir
    Motosiklet diyelim ki 45bin lira
    O zaman asgari ücret 3bin lira olmalı ki motosiklet alınabilsin.
    Bu alternatif oluştuğu müddetçe devlet istediği kadar vergi alsın kimse itiraz etmez.
    Gerisi fasa-fiso
    Bu şartlar oluşmadığı sürece araç satışlarındaki artış sadece toplumda sınıf atlayan birilerinin oranını gösterir.
    007semihbond, [Turan] ve mmysgr bunu beğendiler.

  5. #25
    cluuberzone - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Haziran 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kısmetse olacak inşallah
    geçtiğimiz haftalarda Avcılar-Sefaköy istikametinde İBB sosyal tesisleri durağını geçtim göl üzerinde en sağ şeritten gidiyorum. (ŞİRKET ARACI İLE)
    gözüm her daim dikiz aynada ve yan aynalarda çok sık bakarım (haddinden fazla)

    bir kaç motorcu arkadaş geçti. sağımdan geçeceklerse sola çok yaklaşırım solumdan geçeceklerse sağa çok yaklaşırım ve bu şekilde devam ederken benden 3-4 araç gerideki gri renkte bir ford transit connect aracın en sağ şeritte bariyerlere sıfıra sıfır yanaştığını gördüm. önce anlam veremedim belki farkında değil derkeeeeeeen biraz daha dikkatli baktığımda hemen arkasında 3-4 tane motorcunun beklediğini geçemediğini gördüm. (motorcu arkadaşlara laf etmeyin en öndeki chopper bir motordu manevra alamamış arkasındakilerde araçların arasından geçemeyince takılıp kalmışlar)

    trafik zaten akmıyor çektim el frenini araçtaki uzun direksiyon kilidini aldım (full dökme demir) gittim aracın başına -çek lan aracını sol tarafa dedim.
    - yaa noluyo yaaaaaa filan cümlelerinin içinde çekti aracını sol tarafa.

    NEDEN MOTOR kullanılmıyor !!!!

    AL SANA SEBEP.....

    İstanbul trafiğinde ÖKÜZ- DANA- vs bilimum hayvanat bu kadar çok olduğu müddetçe ve halkımızdaki "evladım o iki teker altından yel geçiyo" algısı tükenmediği müddetçe bu haberleri ve veryansınları çooooook görürüz.

    - kendi babam bile motorcular vay efendim neden zırt pırt aralardan geçiyolarmış diyen ve benim bir türlü bunu anlatamadığım birisi....


    BİMER e Türkiye de özellikle büyük şehirler de ve özellikle yine İstanbul da uzak doğu ülkelerinde yapılmış olan "motorlar için ayır bir yol" sistemi için öneride bulundum beni İBB ye yönlendirdiler..

    İBB nin sanki çok umrundaymış gibi onlarda bana "efendim halihazırda böyle bir planımız yok" cümlesi motora-motorcuya ne kadar 2. 3. hatta 4. planda bakıldığını gösterdi..

    devletimiz ama daha yeni yeni MOTO AMBULANS SAĞLIK EKİPLERİ timi oluşturuyor....

    NEDEN YAPIYOR bunu ???

    ne gerek var canım.
    motor şeytan arabası altından yel geçiyor... ne gerek var...

    ÜLKECE KAFAMIZI DEĞİŞTİRMEDİĞİMİZ MÜDDETÇE BİR ADIM ÖTEYE GİDEMEYİZ.

    saygı ve sevgi ile.
    mmysgr bunu beğendi.
    Hârâbat ehlini hor görme sakın, defineye malik viraneler var

  6. #26

    Üyelik
    02 Mart 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hyosung GV650
    motosiklet tehlikelidir algısı neyazıkki ülkemizde doğru bir algı. nedenmi malum otomobil, minibüs, kamyon ve otobüs süren öküz aleyhisselamlar yüzünden. bundan 1 yada 2 ay evvel babamla konuşuyorum ki kendiside scooter sürer çin malı min malı ama adamın işini görüyor. adam anlattı evladım çok dikkat et bugün ..... teki altında dandik bir kamyonet bana vuruyodu zor kaçtım duvara çarpıp durdu üstüne birde pişkin pişkin abi kusura bakma frenleri yaptıramadım dediğini söyledi sebebinin ise parasının olmamasıymış. be geri zekalı (forum kurallarına aykırı özür dilerim ama doğru) paran yok anlarım yaptıramamışsındır onuda anlarım e ne diye trafiğe çıkıyorsun. işte bu ve bunun gibi mahlukatlar yüzünden ülkemizde motosiklet kullanmak tehlikelidir.


2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)