Motosiklet satışları düştü. Türkiye’de her 1000 kişiye 28 motosiklet düşüyor
-
Az yakıt tüketmesine, çevreyi daha az kirletmesine ve hafif olduğu için yollara daha az zarar vermesine rağmen motosiklet satışları bir türlü artmıyor. Bu yılın Ocak-Temmuz döneminde motosiklet satışları yüzde 7’lik düşüş göstererek 106 bin 896 adede geriledi.
Motosiklet satışlarındaki gerilemenin düşündürücü olduğunu söyleyen Motosiklet Endüstrisi Derneği (MOTED) Başkanı Nihat Çadırcı, “Türkiye’de motosiklet kullanımı bir türlü artmıyor. Bunun en önemli nedeni algı sorunu. Çünkü ülkemizde hâlâ ‘Motosiklet kullanmak tehlikelidir’ inanışı var. Bu yanlış algının yapılacak çalışmalarla biran önce kırılması gerekiyor” dedi. Nihat Çadırcı, her 1000 kişiye düşen motosiklet sayısının İtalya’da 181, İspanya’da 105, Yunanistan’da 97 iken Türkiye’de bu sayının sadece 28 olduğunu kaydetti.
Kaynak: Taraf
Reklamlar
-
Millette para çok kredileri çekip çekip araba alıyorlar benzinide krediyle alırlar..
-
Bence bunun en onemli sebebi algı olduğu gibi daha başlıca sebebpleride var. Mesela motosiklet bir hobi aracıdır çoğumuz icin. Yani adamın ailesini taşıyacak bir aracı yoksa motosiklet ikinci plana düşüyor doğal olarak. Ikinci sebep turkiyede satılan ürünlerin çoğu Çin malıdır. Bir tuketici neden kakite ve guvenlik olarak zaafiyet gösterdiği halde neden Çin menşeili ucuz mallara yönelir? Sebep yine açık ucuz oldugu icin. Demekki alım gücümüz zayıf. Bir de buna vergiden alınan vergiler yuklenince, ötv üzerine ötv'ler yuklenince... bir zamanlar burun kivirdigimiz Çin menşeili motosikletleri bile alamaz duruma geldik. Diger başlıca sebep ise turkiyenin coğrafi özellikleri. Bir bolgede neredeyse yılın tamamında motosiklet kullanilabilirkeb diger bir cografi bolgede yilin bir kaç ayı bile zar zor kullanilabiliyor olması. Insanlar yılda bir kaç gün kullanavilecegi bir araca bir servet bağlamak istemezler bence.
-
özellikle istanbuldaöküzsayısı arttığı içinola bilir
artık arabaların rahat sürüpde motosikletcilerin devamlı bi öküz yanlış hareket yapacak diye bekleyip kesılmaktan sıkıldım her gün aynı şeyler oluyosa bu artık zevk e değil ızdıraba dönüşmeye başlıyor hal böyle oluncada motosikleti çok uzun yıllar kulananlar azalıyor
-
Ötv'yi kaldırıp,kdv'den de indirim yapılmadıkça nah artar. Eli yüzü düzgün,başlangıç motorları bile 10 bin olmuş artık,çinlisi-hintlisi 5 bin. 2 tekere çocukluktan beri aşık olmasam,bu paraları bende vermezdim şahsen eğer ulaşım amaçlı alacaksam. Ha tabi paramızın pul olduğunu da unutmamak gerek ama hükümete göre ekonomi iyiye gidiyi o başka.
-
Aslında ben bu konuya artık ekonomik çözüm olarak bakmıyorum: sen 150 cc 6000 TL, 200cc 12.500 TL , 300cc 20.000 , 500 cc 21.000, 700cc 18.000 verirsen bunlar vitesliler için birde 125 cc 7.300 scooter var. arkadaşlar ben de motorsiklet sürmeyi çok isteyen bir insanım ama fiyatlara bir de normal( herhangi bir araç sahibi olmak isteyen ) bir insanın yerine koyun adam şunu söyler kıçı kırık 125cc scooter a 7.200 verene kadar araba alırım der. veya 300cc bir motora para verene kadar adam klimalı, hava yastıklı , abs, ebs daha bir çok özellikli araba alıyor. Şimdi soruyorum biz mi enayiyiz yoksa otomotiv sürücüleri mi ? Çinlileri beğenmeyiz ama insanlar onlar sayesinde motora binmeye başladı e sonra ne oldu, çoğu kötü kullanımdan yada üretim hatasından soğudu kaliteli motorların yurd dışı fiyatları bizde ki gibi mi ?
Evet Motosiklet artmamasının nedeni Algı. Motosiklet Endüstrisi Derneği ne kadar ticari kokan bir dernek. insanların araç sahibi olmasını istiyorsanız fiyatlara bir bakın, ondan sonra Algı sorunu diye yazı yazın.
-
tubejh adlı üyeden alıntı
Aslında ben bu konuya artık ekonomik çözüm olarak bakmıyorum: sen 150 cc 6000 TL, 200cc 12.500 TL , 300cc 20.000 , 500 cc 21.000, 700cc 18.000 verirsen bunlar vitesliler için birde 125 cc 7.300 scooter var. arkadaşlar ben de motorsiklet sürmeyi çok isteyen bir insanım ama fiyatlara bir de normal( herhangi bir araç sahibi olmak isteyen ) bir insanın yerine koyun adam şunu söyler kıçı kırık 125cc scooter a 7.200 verene kadar araba alırım der. veya 300cc bir motora para verene kadar adam klimalı, hava yastıklı , abs, ebs daha bir çok özellikli araba alıyor. Şimdi soruyorum biz mi enayiyiz yoksa otomotiv sürücüleri mi ? Çinlileri beğenmeyiz ama insanlar onlar sayesinde motora binmeye başladı e sonra ne oldu, çoğu kötü kullanımdan yada üretim hatasından soğudu kaliteli motorların yurd dışı fiyatları bizde ki gibi mi ?
Evet Motosiklet artmamasının nedeni Algı. Motosiklet Endüstrisi Derneği ne kadar ticari kokan bir dernek. insanların araç sahibi olmasını istiyorsanız fiyatlara bir bakın, ondan sonra Algı sorunu diye yazı yazın.
yani kesinlikle. Diyorum ya onceden Çinli diye burun kivirip almadigimiz motorlar bile artık simdi ulasilamaz duruma gelmisler. Bu iş de bir yanlış var ama nerede?
Nasil olurda 250-300 dolarlık motorlar turkiyeye ulaştığı andan itibaren 4000-7500 tl arası fiyatlara çıkar. Siz gercekten bu motorların bu paraları hakettigini düşünüyor musunuz sayın büyüklerimiz? ??
-
Motosiklet satışlarının artması tamamen devletin elinde. Fiyatlardan ziyade motosikletin başlı başına bir kaza unsuru olmadığının halkımıza aşılanması gerekir. Fiyatları düşük olsa bile halkımız motosikleti ölüm makinası olarak görüyor, istersen bedava ver. Kazaların nasıl önlenebileceği ile ilgili yaptırımlar olursa bence satışlar yükselir.
-
okan218 adlı üyeden alıntı
Motosiklet satışlarının artması tamamen devletin elinde. Fiyatlardan ziyade motosikletin başlı başına bir kaza unsuru olmadığının halkımıza aşılanması gerekir. Fiyatları düşük olsa bile halkımız motosikleti ölüm makinası olarak görüyor, istersen bedava ver. Kazaların nasıl önlenebileceği ile ilgili yaptırımlar olursa bence satışlar yükselir.
O zaman 10 sene önceki motor sayıları ile şimdikini karşılaştıralım Motorun bol olduğu uşak tarafındaydım Herkesin altında çin yapımı motor ve elektrikli scooter vardı peki büyük kaliteli markalar o kadar çok değildi( tek tek saymadım sokakta dolaşırken gözlemlerim) devlet'e şuç atıyorsunuz ama devlet otomotivden de vergi alıyor hatta 250 cc ye kadar aldığı vergiden daha çok bildiğim kadarı ile motosiklette 100 cc kadar vergi yok 250 kadar indirimli yüksek cc de vergiler artıyor. kawasaki ninja 300 dolar ve euro artışı olmadan önce fiyatı 7200 euro civarıydı 17-18 bin dolaylarına geliyordu şimdi fiyatı 5800 euro fiyatı yine 17-18 dolaylarına geliyor ( tam hesap yapmadım) bu da mı devletin şuçu Devletin politikalarından ben de dahil kimse memmun değil ama biraz devletten başkasını sorgulayın. burdan şu sonuç çıkıyor insanlarımızın ticaret adabına sahip olmadığını daha fazla ceplerine para girsin diye suçlayacak yer belli. 125 cc ve 7200 fiyat ettiketli araçta vergi indiriminden nasibini almıştır.
-
tubejh adlı üyeden alıntı
O zaman 10 sene önceki motor sayıları ile şimdikini karşılaştıralım Motorun bol olduğu uşak tarafındaydım Herkesin altında çin yapımı motor ve elektrikli scooter vardı peki büyük kaliteli markalar o kadar çok değildi( tek tek saymadım sokakta dolaşırken gözlemlerim) devlet'e şuç atıyorsunuz ama devlet otomotivden de vergi alıyor hatta 250 cc ye kadar aldığı vergiden daha çok bildiğim kadarı ile motosiklette 100 cc kadar vergi yok 250 kadar indirimli yüksek cc de vergiler artıyor. kawasaki ninja 300 dolar ve euro artışı olmadan önce fiyatı 7200 euro civarıydı 17-18 bin dolaylarına geliyordu şimdi fiyatı 5800 euro fiyatı yine 17-18 dolaylarına geliyor ( tam hesap yapmadım) bu da mı devletin şuçu Devletin politikalarından ben de dahil kimse memmun değil ama biraz devletten başkasını sorgulayın. burdan şu sonuç çıkıyor insanlarımızın ticaret adabına sahip olmadığını daha fazla ceplerine para girsin diye suçlayacak yer belli. 125 cc ve 7200 fiyat ettiketli araçta vergi indiriminden nasibini almıştır.
Yazdığım yazıda devlete suç atmadım, sadece bu konuda sorumlulukları olduğunu belirttim. Yanlış yönlendirme olmasın, yazılanları iyi idrak edelim.
أشهد أن لا إله إلا الله و أشهد أن محمد رسول الله
-
Düşmesi çok normal çünkü kimse 2 tekere o kadar para vermek istemiyor o paraya araba alırım diyor
-
okan218 adlı üyeden alıntı
Yazdığım yazıda devlete suç atmadım, sadece bu konuda sorumlulukları olduğunu belirttim. Yanlış yönlendirme olmasın, yazılanları iyi idrak edelim.
Kesinlikle size suç atmadım, Benim anlatmak istediğim motor satıcıları böyleyken devlet nesini desteklesin babındaydı. Tabi ki destek olsa iyi olur ama Arabalar için yapılan ötv indirimini hatırlamanızı tavsiye ederim.
Hakını aramaktan korkmak erdemmidir ?
-
tubejh adlı üyeden alıntı
Kesinlikle size suç atmadım, Benim anlatmak istediğim motor satıcıları böyleyken devlet nesini desteklesin babındaydı. Tabi ki destek olsa iyi olur ama Arabalar için yapılan ötv indirimini hatırlamanızı tavsiye ederim.
Benim görüşümde motosiklet fiyatları, satıcıları vs. sonraki aşama, motosiklete herkes öcü gibi bakıyor, ölüm makinası diyor vs.. öncelikle ülkemizde motosikletin ne kadar uygun bir ulaşım aracı olabileceğini halkımıza aşılamalıyız. sürücü kursu ders kitaplarında ve eğitimlerde, trafikte motosikletlere dikkat edilmesi vb hususlar daha fazla yer almalı. motosikletli kazalara karışan diğer sürücülerin cezaları ağırlaştırılmalı. yayın organlarında motosikletin tehlikeli olmadığı dikkatiz sürücülerin tehlikeli olduğu üstüne basa basa belirtilmeli. demek istediğm şuan çoğu kişi motoru bedavada versen binmeyecek durumda. önce önümüzdeki psikolojik engeli aşmalıyız. ötv yi kaldırıp kdv yi indirmek doğrudan sonuca ulaştırmaz düşüncesindeyim. Bende bulunduğum yerden bir örnek vereyim. Trafik denetlemesi ayda yılda bir olur. oda ihbar vs gelirse. 100 tane motosikletli varsa 10 u ya kask takar ya takmaz. muayene desen çoğunda yok. denetlemeye yakalananlarda yalvar yakar bir şekilde kurtuluyor. kask cezası alan yada muayene olmadığı için işlem yapılan insan çok az. Bunlar insanların motosiklete art niyetle bakma sebepleridir.
أشهد أن لا إله إلا الله و أشهد أن محمد رسول الله
-
okan218 adlı üyeden alıntı
Benim görüşümde motosiklet fiyatları, satıcıları vs. sonraki aşama, motosiklete herkes öcü gibi bakıyor, ölüm makinası diyor vs.. öncelikle ülkemizde motosikletin ne kadar uygun bir ulaşım aracı olabileceğini halkımıza aşılamalıyız. sürücü kursu ders kitaplarında ve eğitimlerde, trafikte motosikletlere dikkat edilmesi vb hususlar daha fazla yer almalı. motosikletli kazalara karışan diğer sürücülerin cezaları ağırlaştırılmalı. yayın organlarında motosikletin tehlikeli olmadığı dikkatiz sürücülerin tehlikeli olduğu üstüne basa basa belirtilmeli. demek istediğm şuan çoğu kişi motoru bedavada versen binmeyecek durumda. önce önümüzdeki psikolojik engeli aşmalıyız. ötv yi kaldırıp kdv yi indirmek doğrudan sonuca ulaştırmaz düşüncesindeyim. Bende bulunduğum yerden bir örnek vereyim. Trafik denetlemesi ayda yılda bir olur. oda ihbar vs gelirse. 100 tane motosikletli varsa 10 u ya kask takar ya takmaz. muayene desen çoğunda yok. denetlemeye yakalananlarda yalvar yakar bir şekilde kurtuluyor. kask cezası alan yada muayene olmadığı için işlem yapılan insan çok az. Bunlar insanların motosiklete art niyetle bakma sebepleridir.
Eğitim şart diyorsunuz yani. Size katılıyorum bu konuda . Eğitim sistemimizin rezil olduğu için zaten bunlar oluyor satıcı eğitimini alsa kullanıcı alsa karşı olan bile eğitimli olsa zaten ülkenin durumu daha iyi olabilirdi, tabi eğitim okuldaki dersler değil.
Hakını aramaktan korkmak erdemmidir ?
-
Eee düşmesin'mi ? 125 CC motosiklete 10 bin lira fiyat çekiyor firmalar nasıl düşmesin'ki ?
-
1- Önce ehliyet düzenlemesi yapacaksın ilk kez A2 ehliyeti alanlara 300 cc'ye kadar müsade edip kendi adına en az 3 yıl kayıtlı motoru bulunmş olmak şartı ile 3 yılın sonunda 301 cc ve 500 cc için 28 yaşına kadar kullanma imkanı vereceksin, 501 cc ve üzerinde 28 yaş sınırını mutlaka arayacak ve adına en az 2 yıl kayıtlı motor blunmuş olması şartını ekleyeceksin eğer yoksa 28 yaş üstü içinde 501cc üstünü yasaklayıp daha düşük cc için müsae edeceksin 2 yıılın sonunda 501 cc üstü motorları alabilecek.
2-Vergi düzenlemesi yapacaksın ama otomotivde olduğu gibi değil, vergi düşünce hoop arabaya zam yapıp fiyatı yine eski haline getirmelerine müsade etmeyeceksin, vergiyi %37'den &18'emi düşürdün, resmi satış fiyatlarınında aynı oranda düştüğünü takip edeceksin, yani verginin düşmesine rağmen kazanan satıcı değil alıcı olacak
3-Kasksız motora binenlere para cezası kesmeyeceksin, ehliyetlerine 3 yıl süreyle el koyacak, kullandıkları motor başkası adına kayıtlı ise motor sahibine 2000 tl ceza kesecek, kendi adına kayıtlı ise 3 yıl boyunca motoruda ücret almamak kaydıyla otoparka çekeceksin ki bu durum ülkemizde kendinden çok motorunu düşenen biz motor tutkunları için en can alıcı ceza olur.
4-Bunların hepsini bir paket haline getirip yürürlüğe sokacaksın
İşin özü motor fiyatını düşürüpte 18 yaşında 20 yaşında 25 yaşında gencecik çocukların 600 cc ss'lerle can vermesinin önünüde açmış olmayacaksın tam tersi bilinçli birer motor kullanıcıları olmalarını sağlayacaksın
Ben bununla ilgili bir konu açayım bakalım millet ne fikir verecek..
-
250 cc en ucuz motosiklete 10000 tl uzeri 125 cc kaliteli bi motosiklete 5000 tl üzeri fiyat bicersen ve insanlari ozellikle gençleri motora ozendirecek bu makineleri ulaşılmaz hale getirirsen adam o paraya gider ikinci el araba alır birileri de motosiklet satışları düşüyor diye bir tarafini yirtar. Diğer ülkelerde bizim aldigimizin yari fiyatına satılıyor bu makineler)) kar marjini ve vergileri biraz daha kissinlar daha cok satip daha fazla kazanabilirler
-
fiyatla alakası yok,avrupada da 3.000 euroya araba alınabiliyor ama millet gidip o parayı motosiklete veriyor.motor tamamen kültür meselesidir,bizim milletin genelde fakirleri motora biniyor azıcık para topladımı hemen motoru satıp araba alıyor ama avrupalı öyle değil onlar için motosiklet ve bisiklet yaşam tarzı aynı zamanda karavancılıkta öyle,bizde karavancılık birçoğu için sefalettir ama avrupalı doğayı,yaşamayı hayattan keyif almayı sever.
ailesiyle yaşayan asgari ücretli bir genç çok rahat bir yılda pcx 125 parası toplayabilir.tabi bizim gençlerin neredeyse tamamı işsiz,adam 20 yaşına gelmiş okul okumuyor ve hala babasından harçlık alıyor,hal böyle olunca 5000lira bile büyük para oluyor.
-
movibiker adlı üyeden alıntı
fiyatla alakası yok,avrupada da 3.000 euroya araba alınabiliyor ama millet gidip o parayı motosiklete veriyor.motor tamamen kültür meselesidir,bizim milletin genelde fakirleri motora biniyor azıcık para topladımı hemen motoru satıp araba alıyor ama avrupalı öyle değil onlar için motosiklet ve bisiklet yaşam tarzı aynı zamanda karavancılıkta öyle,bizde karavancılık birçoğu için sefalettir ama avrupalı doğayı,yaşamayı hayattan keyif almayı sever.
ailesiyle yaşayan asgari ücretli bir genç çok rahat bir yılda pcx 125 parası toplayabilir.tabi bizim gençlerin neredeyse tamamı işsiz,adam 20 yaşına gelmiş okul okumuyor ve hala babasından harçlık alıyor,hal böyle olunca 5000lira bile büyük para oluyor.
Para olmazsa kültürde olmaz. Avrupa'da İnsanların alım gücüne göre herşey 3000 euro onların iki maşına denk geliyor, bizde ise 7000 gibi bir fiyata denk gelir asgari ücret 900 TL Fiyatla da çok da alakası var. Bir kaç firmadan örnek vereceğim Fujifilm Türkiye'de Avrupa ve Amerika fiyatlarından daha ucuza satılır neden burada ki distürübütör bizim halkımızın alım gücü belli diyerek hem üreten firma hemde kendileri bellirli karlarından Feragat ederek satışlarını bu şekilde gösteriyorlar, Çoğu otomotiv firması Türkiye'ye çok ucuz fiyatla giriyor ne yazık ki Ötv takılıp Avrupa fiyatlarına denk geliyor. Bizde ise Motosiklet firmaları tam tersi iyi bir kar marjı koyarak satıyorlar.
Hakını aramaktan korkmak erdemmidir ?
-
Cbf 150 nin honda ya maliyeti 800dolar diye biliyorum
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)