Motosiklet kullanmak tehlikelidir. Yolda yürümek kadar.
Reklamlar
-
Bu yılın Ocak-Temmuz döneminde motosiklet satışları yüzde 7'lik düşüş göstererek 106 bin 896 adede geriledi. 2013 yılının aynı döneminde 115 bin 49 adet motosiklet satılmıştı. MOTED Başkanı Nihat Çadırcı, "Motosikletin bireysel ulaşımda hak ettiği yeri alması için 'Motosiklet kullanmak tehlikelidir' algısının kırılması gerekiyor" dedi
Az yakıt tüketmesine, çevreyi daha az kirletmesine ve hafif olduğu için yollara daha az zarar vermesine rağmen motosiklet satışları bir türlü artmıyor. Bu yılın Ocak-Temmuz döneminde motosiklet satışları yüzde 7’lik düşüş göstererek 106 bin 896 adede geriledi. 2013 yılının aynı döneminde 115 bin 49 adet motosiklet satılmıştı. Motosiklet satışlarındaki gerilemenin düşündürücü olduğunu söyleyen Motosiklet Endüstrisi Derneği (MOTED) Başkanı Nihat Çadırcı, “ Türkiye ’de motosiklet kullanımı bir türlü artmıyor. Bunun en önemli nedeni algı sorunu. Çünkü ülkemizde hala ‘Motosiklet kullanmak tehlikelidir’ inanışı var. Bu yanlış algının yapılacak çalışmalarla biran önce kırılması gerekiyor” dedi.
Yolda yürümek kadar tehlikeli
Bazen kaldırımda yürümenin de motosiklet kullanmak kadar tehlikeli olabileceğini belirten Çadırcı, “Kafanıza bir şey düşebilir ve yaralanabilirsiniz. Motosiklet kullanmak da aslında böyle bir şey. Kask, korumalı motosiklet montu ve pantalonu giyer, ellerinize de korumalı eldivenler takar, iyi bir eğitim alarak, trafik kurallarına da uyarsanız motosiklet kullanmanın tehlikesi olmaz” diye konuştu.
1000 kişiye 28 motosiklet düşüyor
Dünyada motosiklet kullanımının giderek arttığına dikkat çeken Çadırcı, “Bunun en önemli nedeni kuşkusuz motosikletin daha az yakıt tüketmesi, çevreyi daha az kirletmesi, pratik olması, daha hafif olduğu için yollara daha az zarar vermesi ve park sorunu yaratmaması. Bu nedenle her 1000 kişiye düşen motosiklet sayısı İtalya ’da 181, İspanya’da 105, Yunanistan’da 97, Almanya ’da 73. Türkiye’de ise her 1000 kişiye sadece 28 motosiklet düşüyor. Amacımız kişi başına düşen motosiklet sayısını artırmak” açıklamasında bulundu.
Kaynak: Radikal Gazetesi
Reklamlar
-
Motosiklet satışlarının artmasının sebebi; 'motosiklet tehlikelidir' düşüncesinden ziyade, 'o paraya araba alırım' düşüncesidir. Böyle düşünenlere de pek hak vermiyor değilim. Zira Türkiye şartlarında, sorun çıkarmadan, istediğin zaman seni istediğin yere götürebilecek, her hafta sonu kıçının başının vidasını sıkmadan binebileceğin bir motosiklet 10.000 TL'den başlıyor. E bu adam evliyse, hem kendine hem eşine alacağı ekipmanlarla beraber fiyat 12-13 bin TL'yi buluyor. E bir de çoluk çocuk sahibi ise, o parayla sadece karımı alıp gezmek yerine, üzerine 3-5 bin daha koyar çocuklarımı eşimi dostumu da alır gezdiririm diye düşünüyor.
Özetle Türkiye'de satışları artırmak için, motosiklet tehlikelidir yargısını değil, satış rakamlarını kırmak gerekir
-
Doğru motor fiyatları gerçekten de pahalı,bu yüzden tercih edilmiyor.
-
125 cc çnliye 3,5 lira isterseler mah artar satışlar. Mantık 5 liraya şahin var.
-
Şu kaldırımda yürümek meselesinde de hep kafaya saksı vb cisim düşme örneği verilir. Oysa bu belki milyonda bir bile gerçekleşen olay değildir.
İnsanları genelde kaldırıma dalan arabalar biçiyor, hem de üçer beşer.
-
Levsy adlı üyeden alıntı
Şu kaldırımda yürümek meselesinde de hep kafaya saksı vb cisim düşme örneği verilir. Oysa bu belki milyonda bir bile gerçekleşen olay değildir.
İnsanları genelde kaldırıma dalan arabalar biçiyor, hem de üçer beşer.
o zaman şöyle diyebilir miyiz? ha iki teker ha iki ayak. ikisinin de ortak belalısı dört tekerliler, ondan daha kötüsü tekeri daha çok olanlar.
-
Güzel sağlam binilebilecek bi motor fiyatına güzel bi otomobil alınabiliyo bence bu yuzden ülkemizde motor satışları düşük.
-
evet anneme dragstarı ne kadara aldığımı söyleyince ''biraz daha üzerine koyup bi kooperatife girseydin ya yavaş yavaş öderdin oooğlumm''demişti . Nihat bey in önce önyargı değilde çakraları açıp motosiklet pazarını fiyatlarını yedek parça teminini araştırması gerekiyor
-
Sen git 8 bine 10 bine 125 cc motor sat, sonrada gel motosiklet satışları düşüşte, rağbet az diye hayıflan. Mantığının ....... .
-
Bu sayıyı yükseltmenin en kolay ve tek yolu motorlardan ötvnin kaldırılması olur bence
Ben motoru 4500tl ye almama rağmen çevremdeki insanların
o paraya bi dogan şahin alsaydınya demelerinden bıktım usandım artık
10bin 15bin tl ye alınan motorları hiç düşünemiyorum bile
-
Motosiklet kullanmak tehlikelidir kardeşim,aksini söyleyen yalan söyler.motosiklet ucuz değildir,ekonomik hiç değildir(km de 150 kuruş yakan bir motor iki kişi taşırken,200-250 kuruş yakan bir araba 5 kişi artı bagaj taşıyor)motosiklet trafiğin ilacıdır,gezmesi yolculuk etmesi zevklidir.Hepsi bu!
-
Kask, korumalı motosiklet montu, pantalon, ellerinize de korumalı eldiven, iyi bir eğitim güldürmeyin beni. Bedavaya olmuyor bu dedikleriniz. yok bunları alırsan risk azalırmış...
-
moted hiç gerçekçi , sorun çözücü yaklaşımlarını hiç görmedim . anca şikayetleniyolar . ötv kaldırılsın motosiklet ekipmanları alımı ehliyet alımı ve eğitimi kolaylaştırılsın . bak nasıl patlıyo . başımızdakile motora "şeytan işi" dedikçe bu iş toprakata boğuşup durur.
-
Is motosikleti almaklada bitmiyo bide calinmasin diye ugrasiyoruz once siz yasalari duzenleyin hirsizlari motor calmaya deilde insanlari daha ucuza motosiklet alimaya yoneltin...
-
ötv kaldırılsa ne olacak sanki,önce biraz indirim yapacaklar hemen arkadan zamlayacaklar vergi indirimi yine satıcının cebine girecek,daha önce görmedik sanki.
-
Ülkede refah(gelir,) seviyesi düşüyor.
Sadece motosiklet değil, araba, ev alan (alabilen)sayısı da düşüyor.
-
motosiklet çevreyi daha az kirletmez aksine daha cok zehirli gaz dışarı verir zatende otomobillere oranla teknolojisi eskidir.
yakıt tüketimine çozum hiç değildir orta sınıf bir motosiklet otomobil kadar yakar
yollara daha az zarar verir ama trafik sıkışıklığına ise çözüm değildir.
bunlarla adam kandırmayınız eski laflar bunlar siz bu kafayla giderseniz tabiki artmaz .motosiklete saygı ,özel trafik düzenlemeleri ,kampanyalar vs yapmıcaksın sonrada hak ettiği yerde değil diyeceksin.
çok merak ediyorum acaba bu kişiler topcase konusunda bir propaganda yaptılarmıda bu açıklamada bulunuyorlar .vatandaş özel eşyasını bile motorla taşıyamadıkca tabiki satışı artmaz
-
Dernek baskani bunu soyluyorda ben peki neden o zaman bir tane bile calisma yaptiklarini gormedim motor algisi uzerine?
-
Bence sorun Türkiyedeki motosiklet firmaları, vergi vergi diyoruz ama 250 cc altı motor vergisi ülkemizde 250 cc üstüne oranla çok düşük olmasına rağmen bakıyorsun. Yurtdışında yüksek cc ler 2 ye satılırken burda 5 e satılıyor aradaki fark vergi deyip geçiriyorsun. E iyide güzel kardeşim 150 cc motor yurtdışında 2 ise biz yine 5 e alıyoruz ondada misli misli geçiriyorsun o nolcak?
-
İlkokullarımızda trafikle hayat diye bir ders olacak önce,
çocuğa temelden yol verecek önemini gösterecek aşıyı yapacaksın.
Yararını, keyfini ve ikdisadi taraflarını idrak ettireceksin, sonrada dönüp
Motorize insanların önündeki bürokratik engelleri kaldırmalı..
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)