Trafikte 'makas' atana hapis cezası geliyor
Reklamlar
-
23 Haziran 2014, 11:38
#21
afu35 adlı üyeden alıntı
Şimdi siz en az iki şerit bir yolda olması gereken hızda ilerliyorsunuz ve sol şeritte giderken önünüze birisi çıkıyor ve sağa geçip size yol vermiyor sizde adam gibi sinyal verip sağa geçiyorsunuz sonra onu geçer geçmez sağ şeritte önünüze birisi çıkıyor sinyal verip sola geçiyorsunuz...
Alın size makas...
Benim söylemek istediğim de bu. Hız sınırlarını aşmadıkça kurallara uydukça makas atmak şerit değiştirmektir patron. Ama bu kanun çıkarsa ve yukarıdaki durumda polisin biri sen makas attın derse ne olacak? Yani saçma bi kural olur diyorum. Zaten tehlikeli araç kullanmak diye bir suç var uygulansa sinyalli sinyalsiz vızır vızır şerit değiştiren insan hayatını tehlikeye atanlara zaten ceza var.
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:51 ----------
Zaten çıkan haberde kurallara uymadan makas atanlara ceza var diyor kabul ama böylesine göreceli bi durumda da kıl bi polise denk gelip önündeki hıyar yol vermedi sağından geçip tekrar sola geçtin diye 2 yıl hapis cezası almak saçma
Ehliyet kursları hiçbir şey öğretmeden ehliyet verdiği için böyle oluyor işte. Anlattığın şey evet makastır,trafikte kurallara uymadan gitmektir ve bu durumda ceza alırsınız. internet elinizin altında, açıp bir bakın araç geçme kuralları ne? Aracı sağdan geçmek kurallar uygun mu değil mi?
Reklamlar
-
23 Haziran 2014, 20:44
#22
Kusura bakmayın da makas atmaya şerit değiştirem diyerek işin içinden sıyrılamazsınız. Makas atan hayvanlar bir şeritten diğerine geçtikten sonra o şeritte 2 saniye durmadan bir diğerine, üstelik sinyal vermeden, agresif şekilde ve de araçları 10 santimle sıyırarak geçiyorlar. Bana kalsa bunlara hayatta para cezası vermem direk içeri atarım, bunların plaka takmayan cinsinin de canına okurum. İnşallah trafik polisleri cezaları uygularlar da akılları başlarına gelir.
-
23 Haziran 2014, 21:06
#23
3:38 de tıklamış. beceriksiz.
Ara sıra herkes bir makas işi yapar ama bu konu sıkıntılı tüm trafiği tehlikeye sokmak yersiz.
-
23 Haziran 2014, 22:44
#24
Bir araç makas atarken sizi karşı şeride fırlatsa , üzerinizden de kamyon geçse ( Allah göstermesin , misalen ) hala aynı fikirde olucakmısınız çok merak ediyorum. Neden kuralların herkkesi kapsadığını kabullenip hazmedemiyoruz? ki . Kurala uyarsın yada uymazsın , bunu bir mantığa oturtup başkasına hazmettirmeye çalışmanın mantığı ne ?
Kaldıki en az trafik kazası olan , en az kazalarda can veren insanların olduğu ülkeler ne tesadüfki kurallara en çok uyulan ülkeler.
-
23 Haziran 2014, 22:45
#25
Şerite yakın bir yerde motor kullanırken, şeritin ters tarafından gelen bir makas büyük ihtimal kazaya neden olabilir, çunku makas atan araç şeritin diğer tarafındaki motoru çok geç fark eder. Biz motosikletlilerin emniyeti için gerçekten güzel bir uygulama olabilir, tabi kim nasıl uygulayacak? delil olmadan nasıl ceza kesecek tartışılır konu. her motorcunun peşine bir yunus koymaları gerekiyor :D
e artık bizde çözüm olarak choppercı olalım daha az sağa sola gireriz :D :D
-
23 Haziran 2014, 23:59
#26
smiles adlı üyeden alıntı
.........................
............................
Adam gayet güzel yazmış... önümdeki araba yavaş gidiyorsa ben sinyal verip sağından geçerim. Sol şeridi sürekli meşgul etmek bir hata, bunu gidermek için yapılan başka bir hata. Vatandaş kendi çözümünü bulur!.........
Ben burayı anlamadım hocam.
Sol şeritten sağ şeride geçilemez diye bir şey mi var?
Sağ şeritten sol şeride ''bir daha geri dönmemek üzere'' mi geçiyoruz?
Neden sol şeritte ağır seyreden bir aracın (diyelim ki psikopat) arkasında yırtınmak yerine, sinyalimi verip sağ şeride geçerek hızlanıp, psikopatı geçtikten sonra eğer uygunsa sinyal verip sol şeride geçemeyeyim? Yol ortasındaki kesik kesik çizgiler ne anlama geliyor? Sola geçilir ama sağa geçilmez manasına mı geliyor?
Gerçekten anlamadığım için soruyorum.
-
24 Haziran 2014, 01:46
#27
reverse adlı üyeden alıntı
Ben burayı anlamadım hocam.
Sol şeritten sağ şeride geçilemez diye bir şey mi var?
Sağ şeritten sol şeride ''bir daha geri dönmemek üzere'' mi geçiyoruz?
Neden sol şeritte ağır seyreden bir aracın (diyelim ki psikopat) arkasında yırtınmak yerine, sinyalimi verip sağ şeride geçerek hızlanıp, psikopatı geçtikten sonra eğer uygunsa sinyal verip sol şeride geçemeyeyim? Yol ortasındaki kesik kesik çizgiler ne anlama geliyor? Sola geçilir ama sağa geçilmez manasına mı geliyor?
Gerçekten anlamadığım için soruyorum.
gerçekten bunu ciddi olarak soruyorsanız , bu ülkede ehliyet eğitimi ne seviyede bir kez daha görmüş oluyoruz.
bu sayfada en üstteki mesaja bakınız. arkadaş açıklamış.
-
24 Haziran 2014, 01:49
#28
Yahu arkadaş, önce bi kendi aramızda çözersek konuyu trafikte daha güvenli gidebilmeye başlayacağız...
Bu yasa çıktığında ya da uygulamaya geçtiğinde yaptırımın uygulanmasına nasıl yardımcı oluruz, kamera mı alalım onu mu yapalım şunu mu becerelim diye tartışacağımıza yok efendim makas o değildir sağ şerit bilmem ne soldaki kamyon...
Arkadaşlar;
1) Trafikte bir araç sağından geçilmez. En basit trafik kuralı. Daha neyini tartışıyosunuz? Solu kapatan kamyon varsa kendi insiyatifinizle geçersiniz sağından. Bu işi sinyal falan verip düzgün yaparsanız alacağınız varsa sadece sağdan geçmekten ceza alırsınız, fevri fevri yaparsanız makas attın diye yapıştırırlar.
2) Şerit değiştirme kuralları trafik kanununda açıkça belirtilmiştir. Sinyal verilir, geçilecek trafikteki trafik kontrol edilir vs. Bunun dışındaki herşey makas atmaya bir adım yaklaştırır. Sinyal vermeden kontrollü geçerseniz, sinyal vermedin diye ceza keserler. Paldır küldür yolda dans ederseniz inşallah yakında canınıza okurlar.
Makas nedir o mudur bu mudur muhabbetini bırakıp bu heriflerin ceza almasına ve dolayısıyla bir daha yapmamalarına nasıl katkı sağlarız diye tartışalım lütfen! Asıl amaç tehlikeyi düşürmek olsun birbirinize laf yetiştirmek değil.
-
24 Haziran 2014, 02:08
#29
cemalkd adlı üyeden alıntı
Makas nedir o mudur bu mudur muhabbetini bırakıp bu heriflerin ceza almasına ve dolayısıyla bir daha yapmamalarına nasıl katkı sağlarız diye tartışalım lütfen! Asıl amaç tehlikeyi düşürmek olsun birbirinize laf yetiştirmek değil.
Illaki polisin ya da mobesenin görmesine gerek yokmuş.Normal kullanıcılarında görüntülü ihbarları ile ceza kesilebilecekmiş.Ülkemizde yavaş yavaş artan araç kamerası sayısı ile ceza alacak olan kişi sayısı da gittikçe artacak ve kurallara uygun sürüş yapmaya zorlayacaktır diye düşünüyorum. Bence güzel olur..
-
24 Haziran 2014, 11:01
#30
reverse adlı üyeden alıntı
Ben burayı anlamadım hocam.
Sol şeritten sağ şeride geçilemez diye bir şey mi var?
Sağ şeritten sol şeride ''bir daha geri dönmemek üzere'' mi geçiyoruz?
Neden sol şeritte ağır seyreden bir aracın (diyelim ki psikopat) arkasında yırtınmak yerine, sinyalimi verip sağ şeride geçerek hızlanıp, psikopatı geçtikten sonra eğer uygunsa sinyal verip sol şeride geçemeyeyim? Yol ortasındaki kesik kesik çizgiler ne anlama geliyor? Sola geçilir ama sağa geçilmez manasına mı geliyor?
Gerçekten anlamadığım için soruyorum.
Sol şeritte giden psikopatın yaptığı hataya siz başka bir hata yaparak karşılık veriyorsunuz. Kazaların çoğu bu şekilde masumane görünen çözümler yüzünden oluyor. Kaza olana dek yaptığınız işin tehlikesinin farkına varmıyorsunuz. Kaza olduğun da ise iş işten geçmiş oluyor. Daracık sokakta sağ tarafta park etmiş araçlar ve sol taraftaki kaldırımın arasında hızlı bir şekilde giden öküz, kimseye çarpmadan akşam evine gittiğinde gayet rahat bir şekilde başını yastığına koyup uyur. Ama park etmiş iki arabanın arkasından yola bir çocuk fırladığında, bebek arabasıyla bir anne zar zor karşıya geçmeye çalıştığında, bir arabanın kapısı açıldığında, öküzümüz duramaz ve kaza olur. Bu durumda bile yola fırlamasa idi, kapıyı açmasaydı diyecek öküzcükler olacaktır ama bizim gibi geri kalmış memleketlerde bu arkadaşlara, o yolda hız sınırının işte bu gibi durumlar için düşük tutulduğunu, beklenmeyen durumlarda sürücünün tepki süresinin hesaplandığını vesaire vesaire... nasıl anlatacaksın?
1- Para ile ehliyet verilmez.
2- Trafik kuralları tartışılmaz ve yorumlanmaz.
3- Eğitimi ve zeka düzeyi yetersiz insanlara ehliyet verilmez.
4- Trafik eğitimi küçük yaşlarda başlar ve devlet tarafından ciddi bir eğitim ile kişi trafiğe hazırlanır.
5- Eğitim asla sona ermez, düzenli aralıklar ile tekrarlanır.
6- Trafik denetimleri keyfi olmaz, sağlam kurallara bağlanır ve yetkililer en iyi şekilde eğitilirler.
Trafikte ayda 250 kişinin ölmediği ve yılda 100 binin üzerinde kazanın yaşanmadığı ülkelerde bunlar uygulanıyor. İşimize geldiği şekilde yaşamak yerine olması gerektiği gibi yaşarsak, belki bazı insanların ölmesini engelleyebiliriz.
Not: Bu yazıyı, hala "dur" işaretinde, yol boşsa durmak gerekmez diyen ve bunu tartışabilen insanların da okuyabileceğini düşünerek, anlaşılır bir şekilde yazmaya çalıştım. Şu an bulunduğum şehirdeki emniyet müdürü ile bu konuda bir görüşmem olacak fakat önerilerimi gören müdür yardımcısı, bana "önce bir kamu oyu oluşturmamız gerekir" dedi... sanırım boşuna uğraşıyorum.
-
24 Haziran 2014, 11:21
#31
sağdan geçme meselesi ile ilgili bir şey söylemek istiyorum. sağdan geçme yasağı, tek şeritli yollar içindir. çok şeritli yollarda, sağdaki şerit daha hızlı aktığı için sol şeritteki aracı geçmek sollama sayılmaz. ancak soldaki aracı geçmek için sağ şeride geçmek yine de yasak. (karayolları trafik yönetmeliği madde 103/d).
ancak buradaki sınır nedir, atıyorum sol şeritteki aracı geçmek için 20 metre, 50 metre, 100 metre,200 metre önce şerit değiştirilir mi ? buna karar vermek için aynı maddedeki diğer kurallara bakmak ve elbette biraz sağduyu sahibi olmak lazım.
trafiğin kalanından çok hızlı giderek, sinyal vermeden ya da göstermelik sinyal vererek, tampon sıyırarak, diğer araçlara yeterli alan ve tepki zamanı vermeden şerit değiştirmek makastır. bununla ilgili zaten kanunlarımızda yeterli düzenleme var. geçmiş aylarda aşırı hızla kaza yapan bir sürücünün hakim tarafından olası kastla adam öldürmekle cezalandırıldığını okumuştum. isterim ki bu norm olsun. sorumsuzca araç kullananlar, motosiklet ya da dört teker farketmez, ağır para cezaları alsınlar, üzerine bir de kaza yaparlarsa, adli ceza da alsınlar, özgürlüklerinden olsunlar. "kazadır, allahın takdiri" deyip geçilmesin.
-
24 Haziran 2014, 12:26
#32
Fasa fiso,Türkiyede kanunlar uygulanmıyorki 5 sene içinde tekrar yapacakta hapis cezası alacakta...
-
24 Haziran 2014, 20:10
#33
ohoo ben evlenip çoluk çocuğa karışayım ozaman :D
-
24 Haziran 2014, 20:19
#34
makas atarak gidiyosa tabi ceza yemeli ama ben şapşal giden bi arabaya tek makas atar geçerim o normal ya yalnuz motoru ayakta sürüyorum diye memur saga çekip ceza yazıyodu zor ikna ettim ben enduro kullanıyorum belli yol şartlarında ayakta gitmek gerekiyor bilmiyorum özgürlük namına hiçbi halt yok memlekette.
-
25 Haziran 2014, 16:43
#35
Bence doğru bir uygulama olacak gibi. Makas atmak şerit değiştirmek değildir. Makas atmak diğer araç sürücülerini tehlikeye atarak şerit değiştirmek. Bundan ötürü kaç masum insan kazalara karışıyor yaralanıyor,hayatlarını kaybediyor. Hız istiyorsanız pistler var kapalı alanda istediğiniz kadar hız yapabilirsiniz. Ya da Almanya tarzı ülkelerde otobanlar var hız limitinin yüksek olduğu oraları tevsiye ederim. Ben 10 sene önce kuzenimi kaybettim alkollü sürücünün makas atarken virajı alamayıp kaldırımda giderken yürüyen kuzenimi hayattan koparması gibi! O yüzden lütfen bazı şeyleri kendinize göre yazarken 2 kere düşünüp empati kurun....
PS: O adam olacak kişi 1 sene bile yatmadan çıktı çünkü torpili var adamı var vs vs. Bu ülkede insan olarak kıymetimiz yok onunda bilincindeyim!
-
25 Haziran 2014, 18:09
#36
Bence güzel bir karar, vakti zamanında kaza yapmama sebebiyet veriyordu şahsın birisi.
-
01 Temmuz 2014, 21:20
#37
Makas atanlar tez vakitte gebersin. Savunulur yanı yok efendi efendi gideceksin o yolda. Ha hastası varsa yaksın dörtlüyü yol vermezsem neyim bızzııt diye dibimden geçiyor adam neyine güveniyor bi frene bassam nereye girecek allah bilir.
-
01 Temmuz 2014, 22:06
#38
polislere ceza kesmek ıcın bır bahane daha tabı emnıyetten aldıkları prımlerde artıcak
-
03 Temmuz 2014, 03:39
#39
iyiiiceee saçmaladılar zaten bu aralar hiç rahat bırakmıyorlar
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)