Motosiklet Ehliyeti Alma Yaşı 17'den 20'ye Çıkıyor
Reklamlar
-
21 Haziran 2014, 12:57
#1
Sürücü belgeleri Avrupa Birliği (Ab) ile uyumlu hale getiriliyor. İçişleri Bakanlığı ‘Karayolları Trafik Yönetmeliği’ önemli değişiklikler yapacak tasarı üzerindeki çalışmaları son aşamaya getirdi. Tasarıya göre, sürücü belgeleri alma yaşlarından da değişikliğe gidilecek. İki, üç ve dört tekerlekli motorlu bisikletleri (moped) kullanabilmek için sürücü belgesi alma yaşı 17’den 16’ya düşürüldü. Sepetli veya sepetsiz iki tekerlekli motosikletler ile gücü 15 kilovatı geçen üç tekerlekli motosikletleri kullanacaklara verilecek ‘A’ sınıfı ehliyetleri alma yaşı ise 17’den 20’ye yükseltilecek.
İçişleri Bakanlığı ‘Karayolları Trafik Yönetmeliği’ önemli değişiklikler yapacak bir tasarı üzerinde çalışmalarını yürütüyor. Çalışmaları son aşamaya gelen yönetmelik tasarısına göre, eskiden 10 olan sürücü belge sınıf sayısı düzenleme ile 18’e çıkarılacak. Düzenleme ile birlikte sürücü belgeleri alma yaşlarından da önemli değişikliğe gidilecek. İki, üç ve dört tekerlekli motorlu bisikletleri (moped) kullanabilmek için sürücü belgesi alma yaşı 17’den 16’ya düşürüldü. Sepetli veya sepetsiz iki tekerlekli motosikletler ile gücü 15 kilovatı geçen üç tekerlekli motosikletleri kullanacaklara verilecek A sınıfı ehliyetleri alma yaşı ise 17’den 20’ye yükseltildi. Kamyon ve çekicileri kullanacaklara verilen ‘C’ sınıfı ehliyet alma yaşı ise 22’den 21’ye düşürüldü. Sürücü koltuğu dışında, sekizden fazla koltuğu olan minibüs ve otobüsler için verilen ‘D’ sınıfı ehliyet alma yaşı ise 22’den 24’e çıkarılıyor.
Yeni düzenleme ile birlikte artık bir üst araç kullanmak için alınacak ehliyetler için deneyim şartı getiriliyor. Örneğin sepetli veya sepetsiz iki tekerlekli motosikletler için verilen A sınıfı ehliyet alabilmek için en az 2 yıllık gücü 15 kilovatı geçmeyen üç tekerlekli motosikletleri kullanacaklara verilecek A2 sınıfı ehliyet tecrübesi istenecek. kamyon ve çekicileri, minibüs ve otobüsleri kullanacakların alacağı C ve D sınıf ehliyeti alabilmek için B sınıf otomobiller için verilen sürücü belgesine sahip olunması gerekiyor.
EHLİYETLERE AB STANDARDI GELECEK
Karayolları Trafik Yönetmeliği’nde yapılan yeni düzenlemelerin uygun olduğunu belirten Sürücü Kursları Konfederasyonu Başkanı Dursun Önal, “Uygun bir düzenleme. Çok büyük motorlar, bazı motosikletler devasa motora sahip. Bunları kullanacak insanların biraz daha yaşını başını almış insanlar tarafından kullanması uygun. Ayrıca, motosiklet kullanma hakkını elde edeceklerin en az 2 yıl daha küçük motor veya motorlu bisiklet kullanması düzenlemesi de yerinde bir düzenleme. Bu düzenleme ile ehliyet alma şartlarımız Ab standartlarına uygun bir hale getiriliyor.” diye konuştu.
Sürücü belgesi sayısının 10’dan 18'e yükseltilmesinin de Ab standartları kapsamında yapılan bir düzenleme olduğunu kaydeden Önal, “Aslında burada belge sayısı artırılmıyor. Araçların standartlarına göre verilecek sürücü belgeleri belirleniyor. Örneğin eskiden minibüs ve otobüsler için verilen D sınıfı ehliyetler bölümlere ayrılıyor. D1 sürücü koltuğu dışında, sekizden fazla on yediden az koltuğu olan minibüsler, D1E, D1 sınıfı sürücü belgesiyle kullanılan araçlara takılan ve azami yüklü ağırlığı 750 kilogramı geçen römorktan oluşan birleşik araçları kullanacaklara verilecek. D, sürücü koltuğu dışında, sekizden fazla koltuğu olan minibüs ve otobüsler için verilirken -DE, D sınıfı sürücü belgesiyle kullanılan araçlara takılan ve azami yüklü ağırlığı 750 kilogramı geçen römorktan oluşan birleşik araçlar için alınabilecek.” şeklinde konuştu.
YENİ BELGELERLE KULLANILACAK ARAÇLAR
-M, motorlu bisikletleri (moped)
-A1, gücü 11 kilovatı geçmeyen sepetli veya sepetsiz iki tekerlekli motosikletler
-A2, gücü 35 kilovatı geçmeyen sepetli veya sepetsiz iki tekerlekli motosikletler
-A, sepetli veya sepetsiz iki tekerlekli motosikletler ile gücü 15 kilovatı geçen üç tekerlekli motosikletler
-B1, dört tekerlekli motosikletler
-B, otomobil ve kamyonet
-BE, römork veya yarı römork içeren birleşik araçlar
-C1, azami yüklü ağırlığı 3.500 kilogramın üzerinde olan ve 7.500 kilogramı geçmeyen kamyon ve çekiciler.
-C1E, Ağırlığı 12.000 kilogramı geçmeyen birleşik araçlar
-C ; kamyon ve çekicileri kullanacaklara verilir.
-CE ; Azami yüklü ağırlığı 750 kilogramı geçen römork veya yarı römorktan oluşan birleşik araçlar
-D1 ; sürücü koltuğu dışında, sekizden fazla on yediden az koltuğu olan minibüsler
-D1E, D1 sınıfı sürücü belgesiyle kullanılan araçlara takılan ve azami yüklü ağırlığı 750 kilogramı geçen römorktan oluşan birleşik araçları kullanacaklara verilir.
-D, sürücü koltuğu dışında, sekizden fazla koltuğu olan minibüs ve otobüsler
-DE, D sınıfı sürücü belgesiyle kullanılan araçlara takılan ve azami yüklü ağırlığı 750 kilogramı geçen römorktan oluşan birleşik araçlar
-F, lastik tekerlekli traktörler
-G, iş makinesi türündeki motorlu araçlar
-K sınıfı sürücü aday belgesi; Yönetmelikte belirtilen şartlar ve esaslara göre araç sürmeyi öğrenen sürücü adayları
Kaynak: Cihan Haber Ajansı
Reklamlar
-
21 Haziran 2014, 12:59
#2
Yaşı büyüteceklerine ciddi eğitimler verseler daha uygun olurdu aslında..
-
21 Haziran 2014, 13:27
#3
eğitimi , yolların zemin kalitesini sinyalizasyonu ab standardına getirmektense ehliyet çeşitleri ile uğraşmak daha karlı tabi .
motosikletler için motor gücüne göre ehliyet verilmesi olumlu geri kalan bence ziyan .
-
21 Haziran 2014, 13:48
#4
-
21 Haziran 2014, 13:58
#5
E şimdi ben A2 ehliyetimi alıcam daha doğrusu 5-13 temmuzmarası direksiyon sınavına giricem. Yaşımda ucu ucuna tutuyor. Kalkıp elimden alamazlar değil mi? Yani anayasada verilen hal geri alınamaz diye bir madde var mı acaba?
-
21 Haziran 2014, 14:18
#6
b ehliyeti de alsam mı diyorum iyice b*kunu çıkarmadan
-
21 Haziran 2014, 14:24
#7
Ben tam 2 yıldır motosiklet hastasıyım.Hatta Ehliyet paramı bile biriktirdim.Seneye alcaktım.Motor parasıda biriktirecektm ama bizim devletin azizliği yüzünden gerek kalmadı.Bi seviyesi olan topluluk olduğu için kendimi küfretmemek için zor tutuyorm...
-
21 Haziran 2014, 14:25
#8
MhmtcnKoral adlı üyeden alıntı
E şimdi ben A2 ehliyetimi alıcam daha doğrusu 5-13 temmuzmarası direksiyon sınavına giricem. Yaşımda ucu ucuna tutuyor. Kalkıp elimden alamazlar değil mi? Yani anayasada verilen hal geri alınamaz diye bir madde var mı acaba?
Hayır almazlar.
Zaten bu yasanın yürürlüğe girmesi 3 ayı bulur
İç sesim dışardan duyulsa beni kurşuna dizersiniz..
-
21 Haziran 2014, 14:42
#9
ben anlamadım şimdi bende a2 var nasıl olacak bizi etkileme durumu olmaz heralde ?
-
21 Haziran 2014, 15:06
#10
bence sadece yaş olmamalı...
çok gaddarsın diyebilirsiniz ama daha önceden de söylemiştim..
Düşünün..
17 yaşını doldurmuş ve A2 almış bir genç kardeşimiz...
boy 1,50 kilo 45....
şimdi bu kardeşimiz ben goldwing kullanıcam dese kim ,hangi kanun buna engel olabilir???
yada... parasıyla değilmi?? hayabusa alıcam yollara akıcam asfaltı ağlatıcam dese??
üstelik hiçbir koruma ekipmanı olmadan sadece kafasındaki naylondan tas olduğu sürece buna hakkı var değilmi???
peki buna hooop dedik diyebilecek herhangi bir merci varmı????
Ama olmalı aslında...Yaş,tecrübe ve fiziki yeterlilikte aranmalı bence...45 kg adamın altına 300 kg motosiklet çekmesine izin verilmemeli..
Hatta bu kişi 40 yaşında olsa bile küçücük cüsseyle devasa motosikletlere bine me me li....
Akıllı ve mantıklı olarak (hatta bu konuda motosiklet sürücülerinin de olduğu kurullar gerekli) kanunlar düzenlenmeli...
Yanlışmıyım???
-
21 Haziran 2014, 15:17
#11
şimdi bende A2+E+D+G var benim ehliyetin durumu baya bi karışık olacak...
Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI
-
21 Haziran 2014, 16:32
#12
Farkedermi zaten biçok ehliyetsiz mevcut şimdi bide 20 olursa bak sen oğu apaçi almıycak :D kademeli yapmaları lazım belli cc den sonra ehliyeti upgrade etmek gibi :D
-
21 Haziran 2014, 16:32
#13
İlk motor için 600cc ile başlıyım mı devri bitiyor öyleyse.
Yalnız bu durumda 1 yıllık A2 ehliyetimle MT07 alsaydım, satmak durumunda kalacaktım.
Motor ÖTV sini de buna göre, 35kw üstüne %40 ÖTV olacak şekilde düzenlerlerse vergi maduru 300cc ler, 500cc ler 250cc lerin yerini almaya başlar.
fish does not think, cause fish knows everything
-
21 Haziran 2014, 16:38
#14
3 ekimde kursa kayıt yaptıracaktım yani 18 e girmiş 17 yi bitirmiş olacaktım bu durumda ben ehliyeti alamıyorum?
-
21 Haziran 2014, 17:07
#15
ümid ederim ekimden önce çıkmasın o zaman
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:04 ----------
bu iş tam bana yaradı ehliyetsiz kullanırken çok büyük risk alıyordum A2'ye 2 sene gibi büyük bir sürecim vardı şimdi en azından A1 alırım seneye bu zamanlar ehliyetim olur
-
21 Haziran 2014, 17:09
#16
eğer ekimden önce çıkmaz ise gerçekten harika olur diğer türlü 3 sene daha beklemek zorundayım 3 sene kısa bir zaman değil :(
-
21 Haziran 2014, 18:25
#17
devletimiz sağolsun dakka başı karar değiştiriyor ondan sonra neden ehliyetsizler var tam ehliyet almaya 1-2 senesi kalanlar yaklaşık 4-5 sene beklicek ben olsam beklemem benden öncekiler 17 dde alıyorssa bizim günahımız ne sen yol yapma yolda şerit yok tabelalar düzgün değil yağmur yağdıktan sonra çukurun için su dolsun göremeyelim ön takımı dağıtalım gerkirse düşelim filan bunu istiyolar ama yasa karar değiştirmek kolay zaten vergilerle onlarla bunlarla belimizi büküyolar ehliyet almayıda ileri çeksinler tam olsun.
AB ye uyum getiriliyosa
1. yolu yapıcaksın
2 şeritleri yapıkcasın
3 yolu traşlamıycaksın traşlarsanda yeniden yapıcaksın
4 polislerimiz adamına göre ceza yazıyor gerekirse denetliceksin
(gözümün önünde breton 125 cc performans egsozu takılı kaskları yok trafik polisinin yanında durdu muhabbet etti polisle,gitti ehliyetide yok vatandaş bizim okuldan biz olsak yapıştırır 3 bin tl yi)
-
21 Haziran 2014, 20:49
#18
Samet Ağır adlı üyeden alıntı
bence sadece yaş olmamalı...
çok gaddarsın diyebilirsiniz ama daha önceden de söylemiştim..
Düşünün..
17 yaşını doldurmuş ve A2 almış bir genç kardeşimiz...
boy 1,50 kilo 45....
şimdi bu kardeşimiz ben goldwing kullanıcam dese kim ,hangi kanun buna engel olabilir???
yada... parasıyla değilmi?? hayabusa alıcam yollara akıcam asfaltı ağlatıcam dese??
üstelik hiçbir koruma ekipmanı olmadan sadece kafasındaki naylondan tas olduğu sürece buna hakkı var değilmi???
peki buna hooop dedik diyebilecek herhangi bir merci varmı????
Ama olmalı aslında...Yaş,tecrübe ve fiziki yeterlilikte aranmalı bence...45 kg adamın altına 300 kg motosiklet çekmesine izin verilmemeli..
Hatta bu kişi 40 yaşında olsa bile küçücük cüsseyle devasa motosikletlere bine me me li....
Akıllı ve mantıklı olarak (hatta bu konuda motosiklet sürücülerinin de olduğu kurullar gerekli) kanunlar düzenlenmeli...
Yanlışmıyım???
Yani bir yerde haklısınız ama her şey fizik değil.GOldwing ve harley kullanan bayanlar var ve sadece sıkışık trafikte problem yaşıyorlar,biraz uç örnek olacak ama moto gp sürücülerinin çoğu 55-60 kilo adamlar porblem yaşıyorlar mı yok...Bence fiziki kuvvetten çok teknik kısım daha önemlli
Cahillerle tartışmaya girmeyin. Ben hiç yenemedim.-İmam Gazali-
-
21 Haziran 2014, 20:58
#19
Kızmayın ama haber forumdaki ergenleri piyasaya çıkardı :-)
-
21 Haziran 2014, 21:04
#20
admin adlı üyeden alıntı
YENİ BELGELERLE KULLANILACAK ARAÇLAR
-M, motorlu bisikletleri (moped)
-A1, gücü 11 kilovatı geçmeyen sepetli veya sepetsiz iki tekerlekli motosikletler
-A2, gücü 35 kilovatı geçmeyen sepetli veya sepetsiz iki tekerlekli motosikletler
-A, sepetli veya sepetsiz iki tekerlekli motosikletler ile gücü 15 kilovatı geçen üç tekerlekli motosikletler
Yazıda açıklama pek net değil. Benim yaşım 16 seneye ehliyet alıcaktım. Sorularımı söyle sıralayayım:
1- A1 16 yaşına indirildi, A2 20 yaş, A ise 2 yıl A2 deneyimi. Doğru mu anladım yanlışsam düzeltin lütfen.
2- 11 kilovatı geçmeyen diyor örneğin CBR 125R Maks. Güç (kW@dev/dak) 9,8/10.000 (13,3 PS) Burda 9.8 kilovatt olduğundan ötürü A1 ehliyet ile CBR 125R gibi motosikletleri kullanabiliriz değil mi?
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)
Bu Konudaki Etiketler