Motosiklet Ehliyeti Alma Yaşı 17'den 20'ye Çıkıyor
Reklamlar
-
22 Haziran 2014, 18:51
#41
Arkadaşlar ehliyet yaşı 20 olmuyor hala yanlış anlaşılma var.Ehliyet alma yaş sınırı hala 17 fakat ehliyeti aldıktan sonra 2 yıl düşük cc tecrübe şartı var.Yani 40 yaşında A1 ehliyeti alsan A yapabilmen için 2 sene düşük cc kullanmak gerekiyor.
Avrupa sistemi bu değil mi arkadaşlar ? Bu konuda bilgi sahibi olanlar yorum yaparsa faydalı olur.
Reklamlar
-
22 Haziran 2014, 19:30
#42
cagataykk adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar ehliyet yaşı 20 olmuyor hala yanlış anlaşılma var.Ehliyet alma yaş sınırı hala 17 fakat ehliyeti aldıktan sonra 2 yıl düşük cc tecrübe şartı var.Yani 40 yaşında A1 ehliyeti alsan A yapabilmen için 2 sene düşük cc kullanmak gerekiyor.
Avrupa sistemi bu değil mi arkadaşlar ? Bu konuda bilgi sahibi olanlar yorum yaparsa faydalı olur.
a2 alma yaşı denmiyor ama
TÜRK CHOPPER TÜRKİYE ESKİŞEHİR İL TEŞKİLATI - O ERRORDU DİSİPLİN OLDU
-
22 Haziran 2014, 20:32
#43
mterayes26 adlı üyeden alıntı
a2 alma yaşı denmiyor ama
Ya 17 de a1 alıyosun 1 sene sonra a2 yapıyosun 1 sene sonra A ya çeviriyosun diye biliyorum ben
Amaan 2015 te alacaklar düşünsün ne yapalım
Her serseri motorcu olabilir ama her motorcu serseri değildir.
-
22 Haziran 2014, 22:22
#44
Ne zaman yürürlüğe girer ki bir bilgi var mı acaba 1 ocaktan önce girme ihtimali veya daha sonra girme ihtimalleri var mı.
-
22 Haziran 2014, 23:17
#45
Herkes kafasından bir şey sallıyor benim tek derdim 17 yasımda 125 cc lik bir motor sürebilecek miyim?
Ayrıca yasa avrupadaki gibi değilse eğer 16 yasında moped (yani türkiyede piyasası olmayan motorlar) kullanılabiliyorsa ancak 20 yasında motora geçielbiliyorsa 125 cc bile olsa o zaman adam 16-17 yaısnda 600lük parasını vericek kadar zenginse o yasta zaten ehliyet cezasınıda öder ve ehliyetsiz sürer hiç de takmaz bunu benim görüşüm bu
-
22 Haziran 2014, 23:36
#46
Yeni başlayanlar her türlü 125 lik motosiklet sürebiliyor siz rahat olun.AB standartlarında 250 cc de sürülebiliyor ama şuan belli bir şey yok gibi.Aynen dediğin gibi herkes başka bir şey söylüyor bekleyip görmek gerekir
-
22 Haziran 2014, 23:52
#47
A1, gücü 11 kilovatı(14.98 HP) geçmeyen sepetli veya sepetsiz iki tekerlekli motosikletler
-A2, gücü 35 kilovatı(46.91 HP) geçmeyen sepetli veya sepetsiz iki tekerlekli motosikletler
-A, sepetli veya sepetsiz iki tekerlekli motosikletler ile gücü 15 kilovatı geçen üç tekerlekli motosikletler
A1 ehliyet 17 yaşında alınabiliyor yine ancak iki yıl boyunca 15 beygir altındaki motosikletleri kullanabiliyorsunuz.Sonrasında A2 alıp 47 beygire kadar olan motosikletleri kullanabiliyorsunuz. Beygir sınırlaması olmadan motosiklet kullanabilmek için 20 yaşı geçmiş olmak ve az önce yazdığım sınıflarda ikişer yıl tecrübeli olmanız gerekiyor anladığım kadarıyla.
Şuan A2 sahibi olanları kapsamaz diye düşünüyorum.
-
23 Haziran 2014, 00:10
#48
Var olan haklar yeni yasayla geriye dönük olarak kimsenin elinden alınamaz. Buna göre eğer benim elimde şuanda A2 ehliyet varsa ve ben bu ehliyetle istediğim her motoru kullanabiliyorsam bu yasa beni hiç birşekilde bağlamaz. Ancak bundan sonra ehliyet alacakları bağlar. Yani zaten A2 Ehliyeti olanlara bir etkisi yok.
-
23 Haziran 2014, 00:22
#49
berketan adlı üyeden alıntı
A1, gücü 11 kilovatı(14.98 HP) geçmeyen sepetli veya sepetsiz iki tekerlekli motosikletler
-A2, gücü 35 kilovatı(46.91 HP) geçmeyen sepetli veya sepetsiz iki tekerlekli motosikletler
-A, sepetli veya sepetsiz iki tekerlekli motosikletler ile gücü 15 kilovatı geçen üç tekerlekli motosikletler
A1 ehliyet 17 yaşında alınabiliyor yine ancak iki yıl boyunca 15 beygir altındaki motosikletleri kullanabiliyorsunuz.Sonrasında A2 alıp 47 beygire kadar olan motosikletleri kullanabiliyorsunuz. Beygir sınırlaması olmadan motosiklet kullanabilmek için 20 yaşı geçmiş olmak ve az önce yazdığım sınıflarda ikişer yıl tecrübeli olmanız gerekiyor anladığım kadarıyla.
Şuan A2 sahibi olanları kapsamaz diye düşünüyorum.
bu şekilde açıklanınca çok da saçma gelmedi. 125-150 cc kullanan orta direk motorcuların kaçının motoru 11 kw ki. ?
-
23 Haziran 2014, 03:04
#50
mevcut a2 ehliyetlerini de getirin, a olarak yeni ehliyet alacaksınız, bunun için de bilmem kaç para ödeyeceksiniz derler. bizim ülkede her şey göstermelik, her şey devletin vatandaşını daha iyi soyabilmesi için!!
-
24 Haziran 2014, 02:08
#51
Yanlışım varsa düzeltin ama,bence motor ehliyeti alma yaşı 20'ye yükselirse,Ehliyetsiz motor kullanan kişi sayısı ciddi bir şekilde yükselir. Ve buda bir çok sıkıntıyı beraberinde getirecektir bundan eminim. İnşallah böyle bir yasa çıkmaz.
-
26 Haziran 2014, 11:20
#52
Hayalet34 adlı üyeden alıntı
Yanlışım varsa düzeltin ama,bence motor ehliyeti alma yaşı 20'ye yükselirse,Ehliyetsiz motor kullanan kişi sayısı ciddi bir şekilde yükselir. Ve buda bir çok sıkıntıyı beraberinde getirecektir bundan eminim. İnşallah böyle bir yasa çıkmaz.
Hiçbir şey olmaz.Çok güzel oldu.Ehliyetsiz gezerken yakalansın bakalım bir daha ehliyet alabilecek mi
Her serseri motorcu olabilir ama her motorcu serseri değildir.
-
26 Haziran 2014, 12:05
#53
Anladığım kadarıyla 16 yaşında a1 ehliyeti alıyosun bu da 11 kw'a kadar motosiklet kullanmana izin veriyor, yani en babasından yzf r125 alabilirsin.E şimdi bu çocuk bu motoru aldı, 20 yaşında kadar 125'liği hatim eder. Sanki 16dan 20ye 125 cc biraz fazla olmuş.
-
26 Haziran 2014, 12:52
#54
Panigale adlı üyeden alıntı
Anladığım kadarıyla 16 yaşında a1 ehliyeti alıyosun bu da 11 kw'a kadar motosiklet kullanmana izin veriyor, yani en babasından yzf r125 alabilirsin.E şimdi bu çocuk bu motoru aldı, 20 yaşında kadar 125'liği hatim eder. Sanki 16dan 20ye 125 cc biraz fazla olmuş.
Abi demek istiyorum muhtelemen büyüksünüz fakat fazla olmuş konusunda yanılıyorsunuz bence sonuçta 17 de alınan ehliyetle normalde tüm motorları sürüyordu 17 yaşındaki genç fakat şuan ki yasaya görede bisiklet ile gezemez ya yani o yüzden 125 bence tam yerinde sonuçta 11 kwyi geçen motor alamıcak ve zaten kendini bilen bir insanda olduğu zaman 125 ile kaza yapma şansı düşük olur ama kendini bilen diyorum tabi.
-
26 Haziran 2014, 13:04
#55
Benim demek istediğim şimdi sen 16 yaşında birine ehliyet veriyorsun ve diyosun ki 20 yaşına kadar 15 beygiri geçmeyen motosiklet kullanacaksın. 4 yılda 125likle trafik de öğrenilir motosiklette. 4 yıl sanki fazla 125likle, insan sıkılır. 2 yıl sonra 250liğe geçilebilseydi daha mantıklı olurdu.Tabi ben burada okuduklarıma göre yorum yapıyorum.Kesin bir bilgi sahibi değilim.
-
26 Haziran 2014, 23:26
#56
He tamam siz o anlamda şöylemişsiniz 125 çok olmuş die bende 125 bile fazla anlamında anladım özür dilerim
-
27 Haziran 2014, 02:02
#57
Önemli değil kardeşim.
-
29 Haziran 2014, 21:07
#58
Çorum İl Temsilcisi
peki a1 almadan önce moped kullanmak gerekiyormu ?
-
29 Haziran 2014, 22:09
#59
Polis ehliyetsize ceza yazmıyor ki kaza olmadıktan sonra tarışma boşa bence bu sistemin gelmesinde ki tek amacı da önceden alınan tek ehliyeti 3 e ayırıp daha fazla para kazanmak olarak görüyorum.
-
29 Haziran 2014, 22:26
#60
Çorum İl Temsilcisi
mystic80 adlı üyeden alıntı
Polis ehliyetsize ceza yazmıyor ki kaza olmadıktan sonra tarışma boşa bence bu sistemin gelmesinde ki tek amacı da önceden alınan tek ehliyeti 3 e ayırıp daha fazla para kazanmak olarak görüyorum.
Keşke Öyle Olsa Ama Değil. Sebepsiz Yere Durduruyor Zaten Ehliyet Yoksa Kesin Yazıyor
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler