Amasya’da bir üniversite öğrencisi güneş enerjisiyle çalışan motosiklet yaptı
Reklamlar
-
03 Haziran 2014, 15:54
#1
Amasya’da bir üniversite öğrencisi güneş enerjisiyle çalışan motosiklet yaptı.
Elektrikle çalışan motosikletinin kısa aralıklarla şarj edilmesi üzerine motosikletin üzerine güneş paneli monte etmeyi düşündüğünü belirten Amasya Üniversitesi Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu Elektronik Otomasyon Bölümü Elektronik Teknolojisi Programı 2. sınıf öğrencisi Hasan Mahmut Aydın, “Projemde 4 tane 40 vatlık panel kullandım. Bu paneli aküye depolayarak enerjiyi 220 volt şebeke elektriğine çevirerek motorumu çalıştırıyorum” dedi.
Panellere bin lira harcadığı motosikletini günlük hayatta rahatlıkla kullandığını anlatan aslen Artvinli Hasan Mahmut Aydın, “Benzin parası vermiyorum. Su parası vermiyorum. Yağ parası yok. Yağ yaktı derdi yok. Sabah güneşim doğuyor. Depomu dolduruyorum. Yoluma devam ediyorum. Elektrik parası da vermiyorum. Prizde aramıyorum. Kendi elektriğimi kendim üretiyorum. Dönüştürülebilir enerjiyle durmadan yola devam diyorum” diye konuştu.
Motosikletin üzerindeki güneş panellerini görenlerin kendisini pizzacılara benzettiğini anlatan 25 yaşındaki Aydın, tam şarj olduğunda saatte 50 kilometre hızla 70 kilometre kadar gidebileceğini, ayrıca okuluna bağışladığı güneş enerjili motosikletinin geliştirilip engelli araçlarında da kullanılabileceğini belirtti.
Motosikleti kullanan Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu Müdürü Doç. Dr. Feda Öner’de öğrencisini kutladı.
Kaynak: İHA
Reklamlar
-
03 Haziran 2014, 16:10
#2
Arkadaki güneş panellerini plakaya işlemedi diye o motoru bağlarlar Türkiye burası
-
03 Haziran 2014, 16:13
#3
Panellerden gelen doğru akımı neden 220v dalgalı şebeke akımına çevirdiğini anlamadım. 12 veya 24 volt DC motor daha iyi olmaz mıydı ? Ayrıca şarj olması için bu motorun kaç saat güneşte durması gerekiyor ? Güneş enerjisi iyidir de verimi en düşük enerji elde etme yöntemidir. İleride paneller geliştikçe verimlilik artacaktır elbet.
-
03 Haziran 2014, 16:16
#4
suyla çalışan motorda yapılsa bu ülkede üretim 2. planda olduğu için faso fiso
-
03 Haziran 2014, 16:59
#5
Pil teknolojisinde biraz daha ileriye gidilirse elektrikli araçların hayatımıza girmesi daha da kolaylaşacak. Arkadaşı tebrik etmek lazım. Emek harcamış ve başarmış. Ama panellerin ve pillerin yıllık maliyeti ne oluyor acaba?
-
03 Haziran 2014, 18:06
#6
Biz şimdi motosiklete bujiyi takınca benzinle gidebilen motosiklet mi yapmış oluyoruz???
O motosikletin neresini bu delikanlı yapmış?
Made in china bisiklete made in china güneş pili takabilmek için yüksek okul 2 ye kadar okumak mı gerek?
Elektriğe para vermiyormuş.. Evde lambalar kaçak elektrikle yanıyor herhal..
Hah hay.
Çinlilere bayılmışsın ama 1000 kağıdı paneller için..
2000 lira da bisiklet için gene çinlilere.
Güneş panelinden elde edilen voltajı 220 volta çevirme garip bir durum.
48 volt direk akülere uygulanabilir.
Ben de gidona gazoz açacağı monte edip yeni bir çığır açmayı düşünüyorum.
Hey gidi toyota avensis şasesine akü ve motor takıp; yerli ceryanlı araba yaptık diye şöfer koltuğuna başbakanı oturtan medya..
Bir de istanbul-ankara 10 kuruşa diye de yazmaz mısın..
-
04 Haziran 2014, 00:37
#7
Boş konuşmak bedava nasılsa lafa değil icraata bakalım arkadaşlar. Daha iyisini bilen varsa yapsın getirsin o zaman.
-
04 Haziran 2014, 00:56
#8
yazıklaar olsun. bilen bilirde bilmeyen icat sanır. bu kadar geri bir ülkeyiz.
-
04 Haziran 2014, 10:26
#9
Bir üniversite öğrencisi kendi imkanlarıyla birşey yapmış. Tebrik ederek teşvik edileceğine olumsuz yorum niye tamam başlangıçta olabiliriz belki geride ama bazı şeyler teşvikle ilerler. Yerimizde saymak yerine daima neden ileri bakamıyoruz. veya bunun üzerine birşeyler katabilmek geliştirebilmek öneride bulunmak için yorum yapmıyoruz?
-
04 Haziran 2014, 11:38
#10
Teşvik verilecek bir şey yok bunda. Herkes biliyor o panelleri bağlayıp da elektrikli motor yürütmeyi. Alın ben de araç kaportasını tümden güneş paneli olarak tasarlayalım diyorum. Yapılabilir mi acaba ? Veya yapılsa bile seri imalata geçirilme ihtimali var mıdır ? Bu kadar basit fikirlerden bir yere varılamaz malesef. Biz bu tür "buluşları" böyle şişirdiğimiz için ülkece mühendislikte yerimizde sayıyoruz. Firmalar böyle saçma sapan zihni sinir projelerle devleti yıllardır söğüşleyip duruyorlar. Ben olsam bu tip şeylere patent almaya çalışan firmayı kapıdan sopayla kovalarım ama devletimiz buna buluş diyor. Devletin koca profesörleri buluş dedikten sonra bize laf mı düşer değil mi ?
Not : Bu haber vesilesiyle bizim basınımızın IQ'su hakkında da fikir edinmiş oluyoruz.
-
04 Haziran 2014, 11:57
#11
Neyi teşvik ediyoruz? 6 yaşındaki çocuk yapsa ayakta alkışlar, muhendisliğe teşvik ederim. Universite oğrencisinin yaptığı bu oyuncağınsa, boyle bir motosiklet forumunda haber olması insanı uzuyor.
-
04 Haziran 2014, 12:00
#12
Bunu yapabilmek için için üniversiteye, üniversite eğitimine ne gerek var?
Bunlar böyleyse tıbbiyeyi siz hesap edin, ağlayın halimize.
Yapılan ŞEY bir 'HİÇ' tir.
Ülkemizdeki eğitim sıfırın altına düşmüştür, 90lı yılların başına kadar endüstri meslek liseleri, teknik liseler ve teknik üniversiteler vardı.
Ancak artık bittiğinin resmi önünüzde duruyor, bitmiş işte, sıfır, otur aşağı.
Bakın, sadece iyi kötü okuma yazma bilen afrika köylü kadınlarını toplayıp 3 ay kursla bile bundan daha alasını yapar hale getiriyorlar.
Adı 'barefoot kollege'. Hindistanda.
Youtube dan arayın görün.
Sıfırdan elektronik, kart montajı yapmayı, güneş paneli kurmayı ve elektrik olmayan köyleri aydınlatmayı- girişimciliği öğreniyorlar.
Tv de görünce k..nı örtmeyi beceremeyen vahşi gözüyle baktığın insanlar bunu yapıyor;
senin ülken güya dünyaya-çin'e kafa tutmuş(!) ekonomisi ile bir yandan da ortadoğuda sözümona liderlik yapıyor.
Hee şimdi yukardaki işin katmadeğerine bakalım:
SIFIR!
Bütün girdiler ithal, bütün çıktılar ithal, elde var gene 0.
Zaten panellerin 2 tanesi yere DİK monte edilmiş, güneşi görmüyor bile ki.. zaten verim %13- bilemedin 15. Öyle takınca da bütün gün güneşin altında yansa gene akü filan şarj etmez onlar. Güneşe dik karşı veya maksimum 30 derece açı yapacak şekilde olmalı.
Eleştirmeycekmişiz.
Kendi imkanları(!) ile yaptıysa üniversite ne için var diye bir soru takılmıyor ki aklınıza düşünesiniz..
Bir üniversite ya da y.o. öğrencisinin 'kendi imkanı' zaten yoktur, babasının ya da ailesinin imkanı vardır.
-
04 Haziran 2014, 12:55
#13
O motoru ben yaptım. Kendi imkanlarımla yaptım hem çalışıp hem okuyorum. Fikirleriniz için teşekkür ederim devam ederken sizin vereceğiniz fikirler benim için destek olacaktır.
-
04 Haziran 2014, 13:04
#14
solarmotor adlı üyeden alıntı
Bir üniversite öğrencisi kendi imkanlarıyla birşey yapmış. Tebrik ederek teşvik edileceğine olumsuz yorum niye tamam başlangıçta olabiliriz belki geride ama bazı şeyler teşvikle ilerler. Yerimizde saymak yerine daima neden ileri bakamıyoruz. veya bunun üzerine birşeyler katabilmek geliştirebilmek öneride bulunmak için yorum yapmıyoruz?
madem yapan sensin, o zaman önerimi söyleyeyim.
teknik bölümde verimlilik ile alakalı bir ders olması gerek. bu derste, o küçük motora panelleri bağlamanın, elektrik tüketimini ne kadar arttıracağını hesaplamayı öğretmişlerdir. neden araca monte ettin? diyelimki mezraya gideceksin, yanına fazladan bir akü alsan aynı yere gelirdi. hadi kullanıcı adından da anlaşıldığı gibi güneşten faydalanmayı seviyorsun, kur evine, damına panelleri, hem panellerdenden tam yararlanmış, güneşe çevirmiş olursun, hem oradan elde edeceğin elektrikle motorun pilini ve yedek akünü şarj edersin. bu şekilde toplum içine çıkılabilecek bir araca binmiş olursun.
10km yol gitmek için güneşin altında kaç saat bekliyorsun?
motogünlüğüm: youtube.com/c/Bereñârı
-
04 Haziran 2014, 13:17
#15
solmyr adlı üyeden alıntı
madem yapan sensin, o zaman önerimi söyleyeyim.
teknik bölümde verimlilik ile alakalı bir ders olması gerek. bu derste, o küçük motora panelleri bağlamanın, elektrik tüketimini ne kadar arttıracağını hesaplamayı öğretmişlerdir. neden araca monte ettin? diyelimki mezraya gideceksin, yanına fazladan bir akü alsan aynı yere gelirdi. hadi kullanıcı adından da anlaşıldığı gibi güneşten faydalanmayı seviyorsun, kur evine, damına panelleri, hem panellerdenden tam yararlanmış, güneşe çevirmiş olursun, hem oradan elde edeceğin elektrikle motorun pilini ve yedek akünü şarj edersin. bu şekilde toplum içine çıkılabilecek bir araca binmiş olursun.
10km yol gitmek için güneşin altında kaç saat bekliyorsun?
onuda yaptım köy evine kurdum bir televizyon buzdolabı lamba süt sağma makinesini vb. şeyleri çalıştırıyor. Ben bunları zor imkanlarımla yapmaya çalışıyorum. Ve şuanki projeninde daha ileri gitmesinide istiyorum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:11 ----------
ayrıca bu ilk girişimim di şimdi yapmak istediğim daha hızlı pil sorununu çözerek daha ergonomik bir motor yapmak.. desteklerinizi bekliyorum.
-
04 Haziran 2014, 13:25
#16
solarmotor adlı üyeden alıntı
onuda yaptım köy evine kurdum bir televizyon buzdolabı lamba süt sağma makinesini vb. şeyleri çalıştırıyor. Ben bunları zor imkanlarımla yapmaya çalışıyorum. Ve şuanki projeninde daha ileri gitmesinide istiyorum.
yanıldığın bir nokta var. bu bir proje değil. kitleri satılıyor, alıyor ve yapıyorsun. teknik okulda okuduğun için işçilik masrafın yok sadece. biliyorum ki ailen bu duruma çok seviniyordur ama ortaya gerçekten bir proje koymak istiyorsan, panel verimliliği gibi konularda çalışman gerekir. mesela köyde hayvan atıklarından gaz üretebilecek bir makina? bu konunun verimliliği konusunda çalışabilirsin. veterinerlerle çalışıp, hayvana acı çektirmeden daha fazla gaz üretmelerini sağlayabilirsiniz. o gaz ile elektrik üretimi? ev ısıtması? bunu yapıp, ahırın çatısını da güneş paneli ve rüzgar pervaneleriyle donatırsan, o zaman foruma değil ana habere çıkarsın.
motogünlüğüm: youtube.com/c/Bereñârı
-
04 Haziran 2014, 13:29
#17
solmyr size nasıl ulaşabilirim?
-
04 Haziran 2014, 14:30
#18
hava kapalıyken ya da güneş battıktan sonra ne yapıyor
Soda Ayran Cool
-
04 Haziran 2014, 15:58
#19
solarmotor adlı üyeden alıntı
solmyr size nasıl ulaşabilirim?
Renklerin ustası olarak anılan büyük bir ressamın öğrencisi eğitimini tamamlamış.BüyükUsta öğrencisini uğurlarken,yaptığı resmi şehrin en kalabalık meydanına koymasını ve yanına da kırmızı bir kalem bırakmasını, halktan beğenmedikleri yerlere çarpı koymalarını ricaeden bir yazı iliştirmesini istemiş.
Öğrenci birkaç gün sonra resme bakmaya gittiğinde resmin çarpı işaretleri ile dopdolu olduğunu görmüş.Üzüntüyle ustasına gitmiş.Usta ressam öğrencisine, üzülmemesini ve yeniden resme devam etmesini önermiş.Öğrenci resmi yeniden yapmış.Usta,yine resmi şehrin en kalabalık meydanına bırakmasını istemiş.Fakat bu kez resmin yanına bir palet dolusu çeşitli renklerde boya ile birkaç fırça koymasını ve yanınada insanlardan beğenmedikleri yerleri düzeltmelerini rica eden bir yazı bırakmasını önermiş.Öğrenci denileni yapmış.Birkaçgün sonra bakmışki resmine hiç dokunulmamış.Sevinçle ustasına koşmuş.
Usta ressam, öğrencisine şöyle demiş; “İlkinde insanlara fırsat verildiğindenekadar acımasız bir eleştiri sağnağı ile karşılaşabileceğini gördün.Hayatında resim yapmamış insanla dahi gelip senin resmini karaladı.İkincisinde onlardan yapıcı olmalarını istedin.
Yapıcı olmak eğitim gerektirir.Hiç kimse bilmediği bir konuyu düzeltmeye cesaret edemedi. Emeğinin karşılığını,senin ne yaptığından haberi olmayan insanlardan alamazsın.
Sakın emeğini bilmeyenlere sunma ve asla bilmeyenle tartışma.”Eleştirmek kolay ama üretebilmek zordur.Yıkmak, yaralamak için eleştirmek aciz ve beceriksiz insanların işidir.
-
04 Haziran 2014, 16:48
#20
solarmotor adlı üyeden alıntı
solmyr size nasıl ulaşabilirim?
bu nasıl bir paradoks?
motogünlüğüm: youtube.com/c/Bereñârı
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler