Pahalı Benzine Motosikletli Çözüm Önerisi
Reklamlar
-
01 Ağustos 2013, 14:20
#1
Admin
Moted Başkanı Erbaş:"Akaryakıt giderlerini düşürmenin yolu motosiklet kullanımından geçiyor. Bireysel ulaşımda motosiklet, bir otomobilin üçte biri kadar yakıt tüketir"
Motosiklet Endüstrisi Derneği (MOTED) Başkanı Başarı Erbaş, Avrupa'da en pahalı benzinin Türkiye'de satıldığını belirterek, "Akaryakıt giderlerini düşürmenin yolu motosiklet kullanımından geçiyor. Bireysel ulaşımda motosiklet, bir otomobilin üçte biri kadar yakıt tüketir. Yine üçte biri kadar yer kaplar. Yani motosiklet hem ekonomiye katkı sağlar hem de trafik yükünü azaltır" dedi.
Başarı Erbaş, yaptığı açıklamada, akaryakıt giderlerini düşürmenin yolunun motosiklet kullanımını artırmaktan geçtiğini kaydetti.
Sürücüler açısından motosiklet kullanmanın son derece avantajlı olduğunu vurgulayan Erbaş, "Türkiye'de yüzde 65'i vergi olan benzin fiyatı, yapılan son zamla yine Avrupa sıralamasının en başına oturdu. Türkiye benzin fiyatı ile Avrupa'da en üst sırada olmasına karşın kişi başına düşen ortalama milli gelir sıralamasında ise sonlarda bulunuyor. Otomobil kullanıcısı gelirinin yüzde yirmisini yakıta veriyor ama çözüm olarak motosiklet kullanmak aklına gelmiyor. Oysa aynı sürücü motosikleti ulaşım aracı olarak tercih etse, yakıta ayıracağı miktar en az yarı yarıya azalıyor" değerlendirmesinde bulundu.
Şehir trafiğinde ulaşım için kullanılabilecek bir skuterin 100 kilometrede yaklaşık 2-3 litre benzin tükettiğini kaydeden Erbaş, "Yakıtın yanı sıra sağlayacağı vergi, otopark, zaman gibi diğer ekonomik avantajlarıyla birlikte motosiklet kullanımının artmasını umuyoruz" ifadesini kullandı.
Başarı Erbaş, motosiklet kullanımının artmasıyla birlikte daha az otomobilin yola çıkacağını ve trafik sorununun çözüleceğini, motosiklet kullanımının tıpkı Avrupa ülkelerinde olduğu gibi Türkiye'de de hak ettiği yeri alması gerektiğini belirtti.
Kaynak: AA
Reklamlar
-
01 Ağustos 2013, 15:43
#2
-
01 Ağustos 2013, 15:49
#3
bu kurbağa hikayesini hatırlattı bana,
kurbağayı direk kaynar suya atarsan sıcak gelir zıplayıp kaçar, ama soğuk suya atıp yavaş yavaş ısıtıp kaynatırsan, ölür ve pişer..
vergi çok ona çözüm bulalım değilde.. motor kullanın az yakıyor.
-
01 Ağustos 2013, 15:51
#4
Erbaş adlı üyeden alıntı
Yani motosiklet hem ekonomiye katkı sağlar hem de trafik yükünü azaltır
Ayrıca daha az hava kirliliği oluşturur ve yaşam standardını arttırır
-
01 Ağustos 2013, 16:01
#5
HErkes motosiklet kullanabildiğini varsaymış sanırım.Ayrıyetten hasta veya hamile eşini götürsün doktora motoruyla madem ukalalık biliyorlar pişkinler.
CB 125E(6000 km), Salcano Wolf 11(Gümüş Atmaca)
Özgürlük çoğu kişilerce çok bilinmeyenli bir denklem iken, biz motorcuların ilk marşla birlikte hissetmeye başladığımız hazdır
.(Murat KANAT 17.01.13
)
-
01 Ağustos 2013, 16:05
#6
Ben katilmiyorum bu fikre. İstanbulda 150 cc bile gundelik kullanim icin az. Ozellikle e5 te gidenler icin. 250 cc ye gecince de birazcik gazli gidersen 5 lt ye yaklasiyorsun. Dizel otomobiller ile km basina ayni yakit maliyeti demek. Bakim masraflari, adam gibi yaparsan otomobille ayni. Giyinmesi, soyunmasi, calinmasi ayri dert. dustusu kalktisi dert.
Motosiklet ekonomi icin uygun degil. Toplu tasimanin hizli ve insani olmasi ve adam gibi ranta dayanmayan sehircilik yapilirsa trafik derdi kalmaz.
Not: neden istanbul a hala insaat projesi pompalaniyor anlamiyorum. Anadoluya agirlik verilse ya.. İstihdam ve konut projeleri... Ozellikle ic anadolu, konya, sivas, isparta.. Buralar anadolu kaplanlariyla doluydu eskiden. Devlet bir el atsa yine cosar fabrikalar. Oraya yap hizli lasim agini... Trenleri havaalanlarini. Yahu ucak bakim ussunu bile sabiha gokcene kurdular. Kur anadoluya. Marmara bitti kardesim.
-
01 Ağustos 2013, 16:15
#7
Murat 48/30 adlı üyeden alıntı
HErkes motosiklet kullanabildiğini varsaymış sanırım.Ayrıyetten hasta veya hamile eşini götürsün doktora motoruyla madem ukalalık biliyorlar pişkinler.
Herkesin motosiklet kullanması zaten imkansız. Arabadan motora geçen her kişi için trafikten bir araba düşüyor. %20 geçse tamamdır.
rumelian adlı üyeden alıntı
Ben katilmiyorum bu fikre. İstanbulda 150 cc bile gundelik kullanim icin az. Ozellikle e5 te gidenler icin. 250 cc ye gecince de birazcik gazli gidersen 5 lt ye yaklasiyorsun. Dizel otomobiller ile km basina ayni yakit maliyeti demek. Bakim masraflari, adam gibi yaparsan otomobille ayni. Giyinmesi, soyunmasi, calinmasi ayri dert. dustusu kalktisi dert.
Motosiklet ekonomi icin uygun degil. Toplu tasimanin hizli ve insani olmasi ve adam gibi ranta dayanmayan sehircilik yapilirsa trafik derdi kalmaz.
Not: neden istanbul a hala insaat projesi pompalaniyor anlamiyorum. Anadoluya agirlik verilse ya.. İstihdam ve konut projeleri... Ozellikle ic anadolu, konya, sivas, isparta.. Buralar anadolu kaplanlariyla doluydu eskiden. Devlet bir el atsa yine cosar fabrikalar. Oraya yap hizli lasim agini... Trenleri havaalanlarini. Yahu ucak bakim ussunu bile sabiha gokcene kurdular. Kur anadoluya. Marmara bitti kardesim.
Aynı parayı harcamazsın(otopark vs) da farz edelim ki harcıyorsun. Bunun zaman kazancı paha biçilemez. Ne sıklıkla motosiklet kullanıyorsun?
-
01 Ağustos 2013, 17:17
#8
2-3 lt yakması zor enazından bir çok modelin.
zaman önemli zaman. zamanın ekonomik değeri daha fazla.
istanbuldaki kullanım artsa o kadr trafik olmaz ve insanların yolda geçirdği süre kısalır.
haa bi de şu varki motosiklet dur kalkta çok yakar.
ee motosiklet kullanımı artarsa eğer dur kalk daha az olur ve daha az yakar.
motosiklet kullanıldıkça ve yollardaki araba sayısı azaldıkça da trafiğin dur kalkı azalır böylece diğerleri de az yakar.
herkes az yakar
kazan kazan
-
01 Ağustos 2013, 18:22
#9
Reşit adlı üyeden alıntı
Herkesin motosiklet kullanması zaten imkansız. Arabadan motora geçen her kişi için trafikten bir araba düşüyor. %20 geçse tamamdır.
Aynı parayı harcamazsın(otopark vs) da farz edelim ki harcıyorsun. Bunun zaman kazancı paha biçilemez. Ne sıklıkla motosiklet kullanıyorsun?
Zaman kazancina bir diyecegim yok. Bugun arabayla 1 saat, 1 bucuk saatte gidecegim yolu 30-40 dk da gittim.
Ama hocam soguk var, yagmur var. Bu cileyi motosiklet kullanmayi seven adamdan baskasi cekmez. Ayrica Avrupa ulkelerini goz onune alma. Hala ortadogu ulkesiyiz. 5 tane kukayi dondum diye Hayabusa kullanma lisansi verecek emniyet. Kask konusuna 2-3 senedir ilgileniyor polisler.
Yani bizde motosikletin cogalmasi, bizi Londra yapmaz. Hindistan, Pakistan vs yapar. Once kurallari ve uygulamayi koysunlar sonra tesvik etsinler.
-
03 Ağustos 2013, 01:22
#10
kimse kimseyi kandırmasın akaryakıt tüketimini düşürmenin yolu motosiklet değildir toplu taşıma araçlarının yayğınlaştırılması kullanılması yenilenebilir enerjiyi halka yaymalı ve şehir içinde bisiklet gibi uygulamaları kullandırabilmesiyle geçer.sıkıysa türkiyede bunu yapın yapamazsınız o ayrı
bunu söyliyen insanlar motosikleti genele alıp 125 cc bazından hesaplama yapıp ekonomik olarak görmektedirler fakat bunun az üstü günümüzde otomobillerden daha çok benzin yaktığını hesaba bile katmazlar .bir otobüs kaç kişi içine alır birde o kadar kişiyi ard arda motosikletle seyir halinde görün nasıl bir konvoy ortaya çıkacak bir izleyin.dolayısıyla ne ekonomik nede sıkışık trafiğe bir çözümdür hesap ortada .ben bir motosiklet aşığıyım ama gerçeklerinde farkındayım bunu sevdiğim için biniyorum toz pembe yalanlar için değil
-
03 Ağustos 2013, 01:28
#11
Yakında "ekmek bulamıyorsanız pasta yiyin" de derler.
-
03 Ağustos 2013, 19:07
#12
aradakı o buyuk yakıt tuketımı farkları eskıdendı sımdı araclar ortalama 3.5 lt 100 km de yarı hıbrıt yarı benzınlı cogu da 4.5 lıtre 100 km de yakıyor artık motosıkletler cok gerı kaldı cın malları olsun dıgerlerı olsun fazla yakıyor artık teknolojıyı gelıstırmedıler motorsıkletlerde .enjeksıyonlu motor yapıyorlar kasa agır gelıyor 600 luk motor gıbı yakıyor benım sahsı görusum budur .teknık rakamlarda asagı yukarı aynıdır dogrular nıtelıktedır.
-
03 Ağustos 2013, 19:26
#13
az yakıt tükettiği gibi trafiğide azaltır, doğru demiş keşke herkes bilinçli bir kullanıcı olup motosiklete geçse
-
04 Ağustos 2013, 13:45
#14
Doğru demişte motorlardaki vergileride düşürseler iyi olacak araba fiyatına motor alıyoruz neredeyse buna çözüm bulsunlar sonra motora özendirsinler. Doğru motosiklet zaman ve nakit olarak çok avantajlı ama motorları cazip fiyatlara çekmeleri gerekiyor.
-
04 Ağustos 2013, 16:24
#15
Bisiklet kullanın kardeşim o hem spor hemde bir kere para verdinmi bakımları dışında para dahi harcamazsın. Bence bisiklet ulaşımda yerini almalı. Hala toplum gözünde oyuncak gibi duruyor bisiklet ama şehir içinde ben araba solluyorum bisikletle... Bisiklet yolları daha sık yapılmalı ülkemize ve hak ettiği yeri bulmalı bakın hollandaya adamlarda çuvalla para var heryere bisikletle gidiyorlar araba görmek mümkün değil en fazla toplu taşıtlar var.
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:17 ----------
Birde bisiklete bindirilen vergi var o düşürülse çok iyi olacak.
-
05 Ağustos 2013, 11:07
#16
cihan54 adlı üyeden alıntı
Ayrıca daha az hava kirliliği oluşturur ve yaşam standardını arttırır
Aslında daha az benzin yakmasına karşılık daha az kirli gaz çıkıyor sanıyoruz fakat motosiklet motorunun teknolojisi arabalar kadar gelişmemiş. Discovery Channel'da Mythbusters programında test edildi. Evet daha az korbondiyoksit salıyor çevreye fakat diğer zararlı gazlardan arabaya göre çok daha fazla salınıyor. Buda araba motorunun yıllar içinde hızla gelişmesinden motosiklet motorunun daha yavaş gelişim göstermesinden kaynaklanıyormuş.
-
09 Ağustos 2013, 17:50
#17
Kısa mesafede bisiklet, şehir içinde motor hem trafik kirliliğini azaltır hemde zaman kazandırır.
-
09 Ağustos 2013, 18:26
#18
Zamandan kazandırıyor is cıkıs saatleri kalabalık oluyor yollar millet 3 defa kırmızı ısıga yakalanırken ben en basa geciyorum
Öndekinin yol vermesini beklemiyorum aralardan derelerden sıyrılıyorum
Halk otobusu ile 45 dakkada gittigim yere 20 dakkada gidiyorum kırmızı ısıkdada avantajım var en basa geciyorum ilk hareket edende gene benim.
-
10 Ağustos 2013, 22:00
#19
bu başkan motosiklet kullanıyomu çok merak ettim doğrusu . kazalarda ölen arkadaşlarımızı trafik ihlali yaparak katledenler yargılanarak serbest kalırken , yada motor çalıp serbest kalanları izlerken bu adama tahamül edemiyorum. tabi tek sorumlusu bu değil ama çok pasif .
-
11 Ağustos 2013, 02:28
#20
Benim motorla araba aynı yakıyor (transalp-dacia logan)
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler