Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Pahalı Benzine Motosikletli Çözüm Önerisi

    REKLAM ALANI
  1. #1
    Admin Erhan Erdil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Nisan 2003
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MT-09 Tracer
     
    Moted Başkanı Erbaş:"Akaryakıt giderlerini düşürmenin yolu motosiklet kullanımından geçiyor. Bireysel ulaşımda motosiklet, bir otomobilin üçte biri kadar yakıt tüketir"

    Motosiklet Endüstrisi Derneği (MOTED) Başkanı Başarı Erbaş, Avrupa'da en pahalı benzinin Türkiye'de satıldığını belirterek, "Akaryakıt giderlerini düşürmenin yolu motosiklet kullanımından geçiyor. Bireysel ulaşımda motosiklet, bir otomobilin üçte biri kadar yakıt tüketir. Yine üçte biri kadar yer kaplar. Yani motosiklet hem ekonomiye katkı sağlar hem de trafik yükünü azaltır" dedi.

    Başarı Erbaş, yaptığı açıklamada, akaryakıt giderlerini düşürmenin yolunun motosiklet kullanımını artırmaktan geçtiğini kaydetti.

    Sürücüler açısından motosiklet kullanmanın son derece avantajlı olduğunu vurgulayan Erbaş, "Türkiye'de yüzde 65'i vergi olan benzin fiyatı, yapılan son zamla yine Avrupa sıralamasının en başına oturdu. Türkiye benzin fiyatı ile Avrupa'da en üst sırada olmasına karşın kişi başına düşen ortalama milli gelir sıralamasında ise sonlarda bulunuyor. Otomobil kullanıcısı gelirinin yüzde yirmisini yakıta veriyor ama çözüm olarak motosiklet kullanmak aklına gelmiyor. Oysa aynı sürücü motosikleti ulaşım aracı olarak tercih etse, yakıta ayıracağı miktar en az yarı yarıya azalıyor" değerlendirmesinde bulundu.

    Şehir trafiğinde ulaşım için kullanılabilecek bir skuterin 100 kilometrede yaklaşık 2-3 litre benzin tükettiğini kaydeden Erbaş, "Yakıtın yanı sıra sağlayacağı vergi, otopark, zaman gibi diğer ekonomik avantajlarıyla birlikte motosiklet kullanımının artmasını umuyoruz" ifadesini kullandı.

    Başarı Erbaş, motosiklet kullanımının artmasıyla birlikte daha az otomobilin yola çıkacağını ve trafik sorununun çözüleceğini, motosiklet kullanımının tıpkı Avrupa ülkelerinde olduğu gibi Türkiye'de de hak ettiği yeri alması gerektiğini belirtti.

    Kaynak: AA


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    cemolos - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2013
    Şehir
    Görükle/Bursa
    Motosikleti
    apache klanından tvs
    doğru söylemiş

  3. #3
    MBHoro - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Aralık 2011
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    V-Strom DL 650
    bu kurbağa hikayesini hatırlattı bana,

    kurbağayı direk kaynar suya atarsan sıcak gelir zıplayıp kaçar, ama soğuk suya atıp yavaş yavaş ısıtıp kaynatırsan, ölür ve pişer..

    vergi çok ona çözüm bulalım değilde.. motor kullanın az yakıyor.
    darpgen ve cool113 bunu beğendiler.

  4. #4
    cihan54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Aralık 2011
    Şehir
    Adapazarı
    Motosikleti
    Honda VFR 1200F
    Alıntı Erbaş adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yani motosiklet hem ekonomiye katkı sağlar hem de trafik yükünü azaltır
    Ayrıca daha az hava kirliliği oluşturur ve yaşam standardını arttırır
    "CaRPe DieM"

  5. #5
    Murat 48/30 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2012
    Şehir
    BODRUM/MUĞLA
    Motosikleti
    Salcano Wolf 11 (gri)
    HErkes motosiklet kullanabildiğini varsaymış sanırım.Ayrıyetten hasta veya hamile eşini götürsün doktora motoruyla madem ukalalık biliyorlar pişkinler.
    CB 125E(6000 km), Salcano Wolf 11(Gümüş Atmaca)
    Özgürlük çoğu kişilerce çok bilinmeyenli bir denklem iken, biz motorcuların ilk marşla birlikte hissetmeye başladığımız hazdır.(Murat KANAT 17.01.13 )

  6. #6
    rumelian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Mart 2013
    Şehir
    İstanbul
    Ben katilmiyorum bu fikre. İstanbulda 150 cc bile gundelik kullanim icin az. Ozellikle e5 te gidenler icin. 250 cc ye gecince de birazcik gazli gidersen 5 lt ye yaklasiyorsun. Dizel otomobiller ile km basina ayni yakit maliyeti demek. Bakim masraflari, adam gibi yaparsan otomobille ayni. Giyinmesi, soyunmasi, calinmasi ayri dert. dustusu kalktisi dert.
    Motosiklet ekonomi icin uygun degil. Toplu tasimanin hizli ve insani olmasi ve adam gibi ranta dayanmayan sehircilik yapilirsa trafik derdi kalmaz.

    Not: neden istanbul a hala insaat projesi pompalaniyor anlamiyorum. Anadoluya agirlik verilse ya.. İstihdam ve konut projeleri... Ozellikle ic anadolu, konya, sivas, isparta.. Buralar anadolu kaplanlariyla doluydu eskiden. Devlet bir el atsa yine cosar fabrikalar. Oraya yap hizli lasim agini... Trenleri havaalanlarini. Yahu ucak bakim ussunu bile sabiha gokcene kurdular. Kur anadoluya. Marmara bitti kardesim.
    Dentist76 ve crxforever bunu beğendiler.

  7. #7
    Reşit - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ocak 2009
    Alıntı Murat 48/30 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    HErkes motosiklet kullanabildiğini varsaymış sanırım.Ayrıyetten hasta veya hamile eşini götürsün doktora motoruyla madem ukalalık biliyorlar pişkinler.
    Herkesin motosiklet kullanması zaten imkansız. Arabadan motora geçen her kişi için trafikten bir araba düşüyor. %20 geçse tamamdır.

    Alıntı rumelian adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben katilmiyorum bu fikre. İstanbulda 150 cc bile gundelik kullanim icin az. Ozellikle e5 te gidenler icin. 250 cc ye gecince de birazcik gazli gidersen 5 lt ye yaklasiyorsun. Dizel otomobiller ile km basina ayni yakit maliyeti demek. Bakim masraflari, adam gibi yaparsan otomobille ayni. Giyinmesi, soyunmasi, calinmasi ayri dert. dustusu kalktisi dert.
    Motosiklet ekonomi icin uygun degil. Toplu tasimanin hizli ve insani olmasi ve adam gibi ranta dayanmayan sehircilik yapilirsa trafik derdi kalmaz.

    Not: neden istanbul a hala insaat projesi pompalaniyor anlamiyorum. Anadoluya agirlik verilse ya.. İstihdam ve konut projeleri... Ozellikle ic anadolu, konya, sivas, isparta.. Buralar anadolu kaplanlariyla doluydu eskiden. Devlet bir el atsa yine cosar fabrikalar. Oraya yap hizli lasim agini... Trenleri havaalanlarini. Yahu ucak bakim ussunu bile sabiha gokcene kurdular. Kur anadoluya. Marmara bitti kardesim.
    Aynı parayı harcamazsın(otopark vs) da farz edelim ki harcıyorsun. Bunun zaman kazancı paha biçilemez. Ne sıklıkla motosiklet kullanıyorsun?

  8. #8

    Üyelik
    05 Mayıs 2013
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    2014 XTZ660 Tenere
    2-3 lt yakması zor enazından bir çok modelin.
    zaman önemli zaman. zamanın ekonomik değeri daha fazla.
    istanbuldaki kullanım artsa o kadr trafik olmaz ve insanların yolda geçirdği süre kısalır.
    haa bi de şu varki motosiklet dur kalkta çok yakar.
    ee motosiklet kullanımı artarsa eğer dur kalk daha az olur ve daha az yakar.
    motosiklet kullanıldıkça ve yollardaki araba sayısı azaldıkça da trafiğin dur kalkı azalır böylece diğerleri de az yakar.
    herkes az yakar
    kazan kazan

  9. #9
    rumelian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Mart 2013
    Şehir
    İstanbul
    Alıntı Reşit adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Herkesin motosiklet kullanması zaten imkansız. Arabadan motora geçen her kişi için trafikten bir araba düşüyor. %20 geçse tamamdır.



    Aynı parayı harcamazsın(otopark vs) da farz edelim ki harcıyorsun. Bunun zaman kazancı paha biçilemez. Ne sıklıkla motosiklet kullanıyorsun?
    Zaman kazancina bir diyecegim yok. Bugun arabayla 1 saat, 1 bucuk saatte gidecegim yolu 30-40 dk da gittim.
    Ama hocam soguk var, yagmur var. Bu cileyi motosiklet kullanmayi seven adamdan baskasi cekmez. Ayrica Avrupa ulkelerini goz onune alma. Hala ortadogu ulkesiyiz. 5 tane kukayi dondum diye Hayabusa kullanma lisansi verecek emniyet. Kask konusuna 2-3 senedir ilgileniyor polisler.
    Yani bizde motosikletin cogalmasi, bizi Londra yapmaz. Hindistan, Pakistan vs yapar. Once kurallari ve uygulamayi koysunlar sonra tesvik etsinler.
    cezerye bunu beğendi.

  10. #10
    motorcu48 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2007
    Şehir
    marmaris ve muğla
    Motosikleti
    İNAZUMA keyfiii :DD
    kimse kimseyi kandırmasın akaryakıt tüketimini düşürmenin yolu motosiklet değildir toplu taşıma araçlarının yayğınlaştırılması kullanılması yenilenebilir enerjiyi halka yaymalı ve şehir içinde bisiklet gibi uygulamaları kullandırabilmesiyle geçer.sıkıysa türkiyede bunu yapın yapamazsınız o ayrı

    bunu söyliyen insanlar motosikleti genele alıp 125 cc bazından hesaplama yapıp ekonomik olarak görmektedirler fakat bunun az üstü günümüzde otomobillerden daha çok benzin yaktığını hesaba bile katmazlar .bir otobüs kaç kişi içine alır birde o kadar kişiyi ard arda motosikletle seyir halinde görün nasıl bir konvoy ortaya çıkacak bir izleyin.dolayısıyla ne ekonomik nede sıkışık trafiğe bir çözümdür hesap ortada .ben bir motosiklet aşığıyım ama gerçeklerinde farkındayım bunu sevdiğim için biniyorum toz pembe yalanlar için değil

  11. #11
    Thracian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Haziran 2012
    Şehir
    Lüleburgaz-Bursa
    Yakında "ekmek bulamıyorsanız pasta yiyin" de derler.

  12. #12
    sdemirpau - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Kasım 2011
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    Ramzey 125 sport geçiçi
    aradakı o buyuk yakıt tuketımı farkları eskıdendı sımdı araclar ortalama 3.5 lt 100 km de yarı hıbrıt yarı benzınlı cogu da 4.5 lıtre 100 km de yakıyor artık motosıkletler cok gerı kaldı cın malları olsun dıgerlerı olsun fazla yakıyor artık teknolojıyı gelıstırmedıler motorsıkletlerde .enjeksıyonlu motor yapıyorlar kasa agır gelıyor 600 luk motor gıbı yakıyor benım sahsı görusum budur .teknık rakamlarda asagı yukarı aynıdır dogrular nıtelıktedır.
    motorcu48 bunu beğendi.

  13. #13
    c3nk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ocak 2010
    Şehir
    İstanbul/Tuzla - Yalova
    Motosikleti
    Honda PS 150i
    az yakıt tükettiği gibi trafiğide azaltır, doğru demiş keşke herkes bilinçli bir kullanıcı olup motosiklete geçse

  14. #14
    gugukk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Nisan 2006
    Şehir
    İstanbul-Erenköy
    Motosikleti
    2011 Beyaz Gt250r - Fiat 500L Living
    Doğru demişte motorlardaki vergileride düşürseler iyi olacak araba fiyatına motor alıyoruz neredeyse buna çözüm bulsunlar sonra motora özendirsinler. Doğru motosiklet zaman ve nakit olarak çok avantajlı ama motorları cazip fiyatlara çekmeleri gerekiyor.

  15. #15

    Üyelik
    02 Ocak 2013
    Şehir
    Yozgat
    Motosikleti
    Bisiklet
    Bisiklet kullanın kardeşim o hem spor hemde bir kere para verdinmi bakımları dışında para dahi harcamazsın. Bence bisiklet ulaşımda yerini almalı. Hala toplum gözünde oyuncak gibi duruyor bisiklet ama şehir içinde ben araba solluyorum bisikletle... Bisiklet yolları daha sık yapılmalı ülkemize ve hak ettiği yeri bulmalı bakın hollandaya adamlarda çuvalla para var heryere bisikletle gidiyorlar araba görmek mümkün değil en fazla toplu taşıtlar var.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:17 ----------

    Birde bisiklete bindirilen vergi var o düşürülse çok iyi olacak.

  16. #16
    Sarper Kaya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hyosung GT 250R 2013
    Alıntı cihan54 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ayrıca daha az hava kirliliği oluşturur ve yaşam standardını arttırır
    Aslında daha az benzin yakmasına karşılık daha az kirli gaz çıkıyor sanıyoruz fakat motosiklet motorunun teknolojisi arabalar kadar gelişmemiş. Discovery Channel'da Mythbusters programında test edildi. Evet daha az korbondiyoksit salıyor çevreye fakat diğer zararlı gazlardan arabaya göre çok daha fazla salınıyor. Buda araba motorunun yıllar içinde hızla gelişmesinden motosiklet motorunun daha yavaş gelişim göstermesinden kaynaklanıyormuş.
    sdemirpau bunu beğendi.

  17. #17

    Üyelik
    08 Mart 2009
    Şehir
    BOLU
    Motosikleti
    Cbf150
    Kısa mesafede bisiklet, şehir içinde motor hem trafik kirliliğini azaltır hemde zaman kazandırır.

  18. #18
    Tİme_shİft42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Kasım 2012
    Motosikleti
    Var
    Zamandan kazandırıyor is cıkıs saatleri kalabalık oluyor yollar millet 3 defa kırmızı ısıga yakalanırken ben en basa geciyorum

    Öndekinin yol vermesini beklemiyorum aralardan derelerden sıyrılıyorum

    Halk otobusu ile 45 dakkada gittigim yere 20 dakkada gidiyorum kırmızı ısıkdada avantajım var en basa geciyorum ilk hareket edende gene benim.

  19. #19
    darpgen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Kasım 2012
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    CBF150
    bu başkan motosiklet kullanıyomu çok merak ettim doğrusu . kazalarda ölen arkadaşlarımızı trafik ihlali yaparak katledenler yargılanarak serbest kalırken , yada motor çalıp serbest kalanları izlerken bu adama tahamül edemiyorum. tabi tek sorumlusu bu değil ama çok pasif .

  20. #20
    banro - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Aralık 2003
    Şehir
    MUGLA
    Motosikleti
    CGL125-CBX250-XL700-CBF150-GW250
    Benim motorla araba aynı yakıyor (transalp-dacia logan)


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler