Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Ehliyetle ilgili yeni düzenleme yürürlüğe girdi. İşte yeni yönetmelik.

    REKLAM ALANI
  1. #1
    Admin Erhan Erdil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Nisan 2003
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MT-09 Tracer
     
    Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), ehliyetle ilgili yeni düzenlemeye gitti. Direksiyon sınavlarının sürelerinin arttığı, puanlama sisteminin kaldırıldığı, hata yapanın sınavının bitirileceği yeni düzenlemede teorik ders süreleri de azaltıldı. Düzenleme ile "her türlü şartta araç kullanabilen kişi" sürücü belgesi alacak.

    Yeni Milli Eğitim Bakanlığı Özel Motorlu Taşıt Sürücüleri Kursu Yönetmeliği Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe girdi.

    MEB Özel Öğretim Kurumları Genel Müdürü Mehmet Küçük, AA muhabirlerine yaptığı açıklamada, uzun süredir üzerinde çalıştıkları yeni yönetmeliğin, Avrupa Birliği (AB) standartlarına uygun, sektör temsilcileri ve tüm ilgililerin görüşlerini alınarak hazırlandığını belirtti. Yeni yönetmeliğini en önemli özelliğininin direksiyon sınavının çok zorlaşması olduğunun altını çizen Küçük, "Bugüne kadar bizi rahatsız eden bir durum vardı. Maalesef sürücü belgesi alanların bir kısmı trafiğe çıkamıyordu. Bundan sonra artık böyle bir şey olmayacak. Her türlü şartta araba kullanabilen kişi sürücü belgesi alacak. Sınav süresini de artırıyoruz 15 dakikadan 30 dakikaya çıkardık" dedi.

    Uygulama sınavında iki araç arasına park edebilecek, yokuşta arabayı durdurup kaldırabilecek, zor şartlarda araba kullanabilecek kişilerin sürücü belgesini alacağını vurgulayan Küçük, iller tarafından belirlen sınav alanlarının daha büyük mekanlar olacağını, çok kısa mesafelerde sınav yapılmayacağını belirtti.

    Direksiyonla ilgili mutlaka gece eğitimlerimlerinin olacağını ancak gece sınav yapılmayacağının altını çizen Küçük, teorik ders saatlerini azalttıklarını söyledi. B sınıfı ehliyet için 63 saat olan teorik ders süresini 30 saate indirdiklerini dile getiren Küçük, programları da revize ettiklerini, bununla ilgili Talim ve Terbiye Kurulundan onay beklediklerini bildirdi. Programlar içinde gereksiz günlük hayatta kullanmayacak bilgileri çıkardıkları, kullanılacak bilgileri de eklediklerini anlatan Küçük, eğitimlere kaza tutanağının nasıl tutulacağı, trafik psikolojisi gibi konuların eklendiğini ifade etti.

    Yıl sonuna kadar tüm illerde elektronik sınava geçilecek

    Yazılı sınavda, soru sayısının 120'den 60'a düşürüldüğünü hatırlatan Küçük, "Yönetmelik şöyle bir fark getiriyor. 3 dersimiz var. Bizim 3 dersin sınavları ayrı oluyor ve değerlendiriliyordu. Bundan sonra 3 dersi tek sınav halinde değerlendireceğiz. AB ülkelerinde genelde yapılan bu uygulamadır. Ayrıca bundan sonraki süreçte elektronik sınavı artıracağız. Şu anda elektronik sınav sadece Ankara'da yapılıyor. Haziran ayı sonuna kadar 10 büyük ilde, yıl sonuna kadar da bütün illerde elektronik sınava geçmeyi planlıyoruz" diye konuştu.

    Daha kısa sürede sürücü belgesi alınacak

    Sürücü belgesi alma süresinin de kısaldığına dikkati çeken Küçük, eski yönetmelikte 3-3,5 ayda sürücü belgesi alınırken yeni yönetmeliğe göre bir ayda sürücü belgesinin alınabilineceğini kaydetti. Önceki yönetmelikte teorik ve direksiyon eğitimlerini bitirenlerin sınava girebildiğini artık bunların ayrıldığını anlatan Küçük, teorik dersi bitirenlerin teorik sınava, direksiyon eğitimini bitirenlerin direksiyon sınavına gireceğini, bu nedenle de sürenin kısalacağını ifade etti.

    Diğer önemli değişikliklerden birinin de direksiyon eğitimine getirilen esnek sistem olduğunu vurgulayan Küçük, eskiden B sınıfı için pist alanlarında ve akan trafikte 10'ar saat olan çalışma zorunluluğun, artık sürücü kurslarının isteğine bağlı olarak, pist alanında veya simülatörle verileceğini söyledi. Küçük, akan trafikte çalışma zorunluluğunu 10 saatten 13 saate çıkarıldığını da kaydetti..

    Emniyet kemeri takmayanın sınavı bitirilecek

    Yeni yönetmelikte en büyük değişikliklerden birinin direksiyon sınavlarındaki puanlama sisteminin olduğunu belirten Küçük, şunları kaydetti:

    "Direksiyon sınavlarıyla ilgili yürürlükten kalkan yönetmelikte 100 puan üzerinden belirli kriterlere göre değerlendirme yapılıyordu. Hata yapıldığı zaman puan düşme sistemi ile sürücü belgesi alıp almayacağı belli oluyordu. Çok önemli hatalarda 2 puan, 3 puan, 5 puan düşüyordu sınav yapıcılar. Çünkü yönetmelik bu şekildeydi. Örneğin eski mevzuata göre aracı çalıştırma ve harekete geçirmede kurallara uymuyor, emniyetli ve rahat kalkış yapamıyorsa bu sürücü adayından 2 puan düşüyordu. Yeni mevzuata göre bunu üçe ayırdık. Bunlardan her hangi birini yapmayan sürücü belgesi alamıyor ve o anda sınavı bitiyor. Yeni yönetmeliğe göre, emniyet kemerini takmıyor, ayna ve koltuk ayarlarını kontrol etmiyorsa sınavı bitiriyoruz. Bunları yapıyor ancak aracı çalıştırma ve harekete geçirme yöntem ve kurallarına uymuyorsa yine sınavı bitiriyoruz. Bunları da doğru yaptı fakat emniyetli bir kalkış yapamıyorsa yine sınavını sonlandırıyoruz. Yaptığımız en önemli değişiklik budur."

    Eski yönetmelikteki uygulamaya göre, direksiyon sınavı yapanların tüm dikkatlerine rağmen "sürücü belgesi vermemenin veya onları bırakmanın" çok zor olduğunu ifade eden Küçük, " Yeni sistemde puanlama usulü yok. Önemli hata yaptığı zaman sınavına son verilecek ve sürücü belgesi alamayacak" diye konuştu.

    Direksiyon eğitiminde devamsızlık hakkı yok

    "Maalesef sürücü kurslarımız kurulduğu günden beri yeterli eğitimi vermiyorlardı" diyen Küçük, şöyle devam etti:

    "Bunun suçu aslında kendilerinde de değildi. Çünkü sürücü adayları eğitim almak istemiyorlardı. Sınav çok kolay olduğu için eğitim almayı istemiyorlardı. Bundan sonra sınavı çok zor yapacağımız için sürücü adaylarımız eğitim almak isteyecek, sürücü kurslarımız da onlara isteyerek eğitim verecek. Sınavı zorlaştırıp eğitimi de artırmış olduk."

    Yönetmelikte sürücü kursu personeli ve sınav yapıcılarla ilgili önemli değişikliklerin olduğunu bildiren Küçük, sınav yapıcılarının 30 saat olan eğitimlerinin 120 saate çıkarılacağını belirtti.

    Direksiyon eğitiminde kursiyerlerin devamsızlık hakkının olmayacağını vurgulayan Küçük, "Bir defa almadıkları ders için telafi eğitimi yapılabilecek. Telafi eğitimine de gelmezse o dönemki kaydı silinecek" dedi.

    Teorik dersler kolaylaşacak

    Yeni yönetmeliği bugün Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe girdiğini ifade eden Küçük, "Mevcut kursiyerler eski yönetmeliğe göre devam edecekler. Yönetmeliğe geçici bir madde koyduk. Eski yönetmeliğe göre başlayanlar eğitimlerini bitirecekler hatta sınavlarını da bitirecekler. 1 Haziran'dan itibaren başlayan dönemler için yeni yönetmeliğimiz geçerli olacak" diye konuştu.

    Kaynak: Milliyet



    Yeni Sürücü Kursu Yönetmeliği 29 Mayıs 2013 tarihi itibarı ile resmi gazetede yayınlanıp yürürlüğe girdi tam metin aşağıdaki gibidir.

    29 Mayıs 2013 ÇARŞAMBA Resmî Gazete Sayı : 28661

    YÖNETMELİK
    Millî Eğitim Bakanlığından:
    MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI ÖZEL MOTORLU TAŞIT
    SÜRÜCÜLERİ KURSU YÖNETMELİĞİ
    BİRİNCİ BÖLÜM
    Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
    Amaç
    MADDE 1 – (1) Bu Yönetmeliğin amacı, özel motorlu taşıt sürücüleri kurslarının işleyişiyle ilgili usul ve
    esasları düzenlemektir.
    Kapsam
    MADDE 2 – (1) Bu Yönetmelik, 8/2/2007 tarihli ve 5580 sayılı Özel Öğretim Kurumları Kanunu kapsamında
    açılan özel motorlu taşıt sürücüleri kurslarını kapsar.
    Dayanak
    MADDE 3 – (1) Bu Yönetmelik, 13/10/1983 tarihli ve 2918 sayılı Karayolları Trafik Kanununun 123 üncü
    maddesi ile 5580 sayılı Özel Öğretim Kurumları Kanununa dayanılarak hazırlanmıştır.
    Tanımlar
    MADDE 4 – (1) Bu Yönetmelikte geçen;
    a) Bakanlık: Millî Eğitim Bakanlığını,
    b) Diğer personel: Kursta eğitim ve öğretim hizmetleri sınıfı dışındaki görevli personeli,
    c) Dönem: Teorik ve direksiyon eğitimi derslerinin toplam süresini,
    ç) Direksiyon eğitim simülatörü: Kursiyerlere, akan trafikte eğitim alacak düzeye ulaşılmasını sağlamak
    amacıyla bilinçli araç kullanımının temel unsurlarını kazandırıp, gerçekçi bir trafik akışı ile eğitim almalarını sağlayan
    yazılım ve donanımı,
    d) Eğitim ve sınav çekicisi: Römork ve yarı römorkları çekmek için imal edilmiş olan ve yük taşımayan, çift
    frenli, çift debriyajlı, tek direksiyon sistemli motorlu taşıtı,
    e) Eğitim personeli: Kursta görevli yönetici, öğretmen, uzman öğretici, usta öğretici gibi görevlileri,
    f) Eğitim ve sınav kamyonu: İzin verilebilen azami yüklü ağırlığı 3500 kilogramdan fazla olan ve yük taşımak
    için imal edilmiş, çift frenli ve çift debriyajlı, tek direksiyon sistemli motorlu taşıtı,
    g) Eğitim ve sınav motosikleti: İki veya üç tekerlekli, sepetli veya sepetsiz motorlu araçları,
    ğ) Eğitim ve sınav otobüsü: Yapısı itibarıyla sürücü yerinden başka en az yirmi üç oturma yeri olan ve insan
    taşımak için imal edilmiş, çift frenli ve çift debriyajlı, tek direksiyon sistemli motorlu taşıtı,
    h) Eğitim ve sınav otomobili: Yapısı itibarıyla sürücü yerinden başka en çok yedi oturma yeri olan ve insan
    taşımak için imal edilmiş, çift frenli ve çift debriyajlı, tek direksiyon sistemli motorlu taşıtı,
    ı) Genel müdürlük: Özel Öğretim Kurumları Genel Müdürlüğünü,
    i) Kurs: 5580 sayılı Kanun kapsamında faaliyette bulunan özel motorlu taşıt sürücüleri kurslarını,
    j) Lastik tekerlekli traktör: Belirli şartlarda römork ve yarı römork çekebilen ancak ticari amaçla taşımada
    kullanılmayan tarım araçlarını,
    k) Motorlu eğitim ve sınav bisikleti: Silindir hacmi 50 cm3
    ü geçmeyen, içten patlamalı motorla donatılmış ve
    imal hızı saatte 50’km den az olan bisikleti,
    l) Müdür: Özel motorlu taşıt sürücüleri kursunun müdürünü,
    m) Operatörlük belgesi: İş makinesi türünden motorlu araçları kullanacaklara, Bakanlık veya Bakanlıkça
    yetkilendirilen kurumlarca verilen belgeyi,
    n) Römork: Motorlu araçla çekilen, insan veya yük taşımak için imal edilmiş motorsuz taşıtı,
    o) Sürücü: Karayolunda, motorlu veya motorsuz bir aracı veya taşıtı sevk ve idare eden kişiyi,
    ö) Şehirler arası karayolu: 18/7/1997 tarihli ve 23053 mükerrer sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Karayolları
    Trafik Yönetmeliğinde belirtilen yerleşim yeri dışında motorlu araçların cins ve kullanım amaçlarına göre en çok hız
    sınırlarında sürülebileceği şehirler arası çift yönlü karayolları, bölünmüş yollar ve otoyolları,
    p) Taşıt: Karayolunda insan, hayvan ve yük taşımaya yarayan araçları,
    r) Trafik: Yayalar, hayvanlar ve araçların karayolları üzerindeki hâl ve hareketlerini,
    s) Valilik: Özel motorlu taşıt sürücüleri kursunun bulunduğu ilin valiliğini,
    ifade eder.

    İKİNCİ BÖLÜM
    Kurslarda Verilen Eğitimin Amacı, Sertifika Sınıfları ve Süreleri
    Kurslarda verilen eğitimin amacı
    MADDE 5 – (1) Özel motorlu taşıt sürücüleri kurslarında verilen eğitim hizmetlerinin amacı, motorlu taşıt sürücüsü eğitimi vermek ve yapılan sınavlar sonucunda başarılı olanlara sertifika düzenlemektir.
    Sertifika sınıfları
    MADDE 6 – (1) Kurslar, karayollarında seyreden araçların cins ve gruplarına göre aşağıda belirtilen sertifika
    sınıflarında eğitim verirler:
    a) Motorlu bisiklet kullanacaklar için “A1” sınıfı sertifika,
    b) Motosiklet kullanacaklar için “A2” sınıfı sertifika,
    c) Otomobil, minibüs ve kamyonet kullanacaklar için “B” sınıfı sertifika,
    ç) Kamyon kullanacaklar için “C” sınıfı sertifika,
    d) Çekici kullanacaklar için “D” sınıfı sertifika,
    e) Otobüs kullanacaklar için “E” sınıfı sertifika,
    f) Lastik tekerlekli traktör kullanacaklar için “F” sınıfı sertifika,
    g) İş makinesi türünden motorlu araç kullanacaklar için “G” sınıfı sertifika,
    ğ) Engelli bireylerin kullanabilecekleri şekilde özel tertibatlı olarak imal, tadil ve teçhiz edilmiş motosiklet
    veya otomobil kullanacaklar için “H (motosiklet)”, “H (otomobil)” sınıfı sertifika,
    h) Otomobil, kamyon ve otobüsün arkasına yüklü ağırlığı 750 kg’dan fazla römork takarak kullanacaklar için
    “Römork sınıfı sertifika”.
    Sertifika sınıflarının eğitim süreleri
    MADDE 7 – (1) Bütün sertifika sınıflarında trafik ve çevre dersi 16, ilk yardım dersi 8, araç tekniği dersi 6
    saat teorik olarak verilir. Direksiyon eğitim derslerine ise direksiyon usta öğreticisi tarafından kursiyerin akan trafikte
    eğitim alacak düzeye ulaştığına karar verilinceye kadar direksiyon eğitim alanında veya simülatör üzerinde devam
    edilir.
    (2) Akan trafikte eğitim alacak düzeye gelen kursiyerlerin direksiyon eğitimi ders süreleri;
    a) “A1” ve “A2” sınıfı sertifikalar için 10 saat,
    b) “B” sınıfı sertifikalar için 12 saat,
    c) “C” ve “E” sınıfı sertifikalar için 24 saat,
    ç) “D” sınıfı sertifikalar için 30 saat,
    d) “F” sınıfı sertifikalar için 10 saat,
    e) “H (motosiklet)” sınıfı sertifikalar için 10 saat,
    f) “H (otomobil)” sınıfı sertifikalar için 12 saat,
    g) “B”, “C” ve “E” sınıfı sertifikası bulunanlardan, römorklu araç kullanma sertifikası almak isteyenlerin
    göreceği römorklu araç kullanma eğitimi dersi 5 saattir.
    (3) Yukarıda belirtilen direksiyon eğitimi dersleri şehir içi ve şehirlerarası karayollarında akan trafikte yapılır.
    (4) “A1”, “A2”, “B”, “F”, “H (motosiklet)” ve “H (otomobil)” sınıfı sertifika alacak kursiyerlere en az 2 saat,
    “C”, “D” ve “E” sınıfı sertifika alacak kursiyerlere ise en az 4 saat akan trafikte gece araç kullandırılarak uygulama
    yaptırılması zorunludur.
    (5) Direksiyon eğitimi dersi sonunda kendilerini yeterli görmeyen kursiyerlerin talep etmeleri durumunda akan
    trafik içerisinde ek direksiyon eğitimi dersi verilir. Bu durumdaki kursiyerler aldıkları dersler için ilan edilen ücret
    üzerinden ödeme yaparlar.
    (6) Direksiyon eğitimi derslerinin tamamı;
    a) “A1” sınıfı sertifikalarda; motorlu eğitim ve sınav bisikleti,
    b) “A2” sınıfı sertifikalarda; eğitim ve sınav motosikleti,
    c) “B” sınıfı sertifikalarda; eğitim ve sınav otomobili,
    ç) “C” sınıfı sertifikalarda; eğitim ve sınav kamyonu,
    d) “D” sınıfı sertifikalarda; eğitim ve sınav çekicisi (römork takılı olarak),
    e) “E” sınıfı sertifikalarda; eğitim ve sınav otobüsü,
    f) “F” sınıfı sertifikalarda; lastik tekerlekli traktör,
    g) “H (motosiklet)” sınıfı sertifikalarda; hasta ve engelli için özel tertibatlı olarak imal, tadil ve teçhiz edilmiş
    motosiklet,
    ğ) “H (otomobil)” sınıfı sertifikalarda; hasta ve engelli için özel tertibatlı olarak imal, tadil ve teçhiz edilmiş
    otomobil,
    h) “B”, “C” ve “E” sınıfı sertifikası olup aracına römork takarak kullanılan sertifikalarda; yüklü ağırlığı 750
    kg’ı geçen römork takılı eğitim otomobili, eğitim kamyonu veya eğitim otobüsü,
    ile yapılır.

    ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
    Kursun Açılması, Kapatılması ve Cezalandırılması
    Kursların açılması
    MADDE 8 – (1) Özel motorlu taşıt sürücüleri kursuna 5580 sayılı Kanun ve 20/3/2012 tarihli ve 28239 sayılı
    Resmî Gazete’de yayımlanan Millî Eğitim Bakanlığı Özel Öğretim Kurumları Yönetmeliği hükümleri doğrultusunda kurum açma izni ile iş yeri açma ve çalışma ruhsatı düzenlenir.
    Kursların kapatılması ve cezalandırılması
    MADDE 9 – (1) Özel motorlu taşıt sürücüleri kurslarında mevzuata aykırı uygulamaların tespit edilmesi
    durumunda, 2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu ve 5580 sayılı Özel Öğretim Kurumları Kanunu ile diğer mevzuat
    hükümleri doğrultusunda işlem yapılır.

    DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
    Kurslara Müracaat Esasları, Kayıt ve Nakil
    Kurslara müracaat esasları
    MADDE 10 – (1) Kursa kayıt olacak kursiyerlerde aranacak şartlar:
    a) Yaş şartı;
    1) “A1”, “A2”, “F” ve “H (otomobil)” ve “H (motosiklet)” sınıfı sertifikalar için on yedi,
    2) “B” ve “G” sınıfı sertifikalar için on sekiz,
    3) “C”, “D” ve “E” sınıfı sertifikalar için yirmi iki (Üniversitelerin sürücü eğitimi veren yüksek okul ve Türk
    Silahlı Kuvvetlerinin askerî ihtisas görevleri için subay ve astsubay sınıf okullarında ve uzman jandarma okullarında
    açılan sürücü eğitimi kurslarından mezun olanlarda bu şart aranmaz.)
    yaşını bitirmiş olmak.
    b) Öğrenim şartı; öğrenim durumu itibarıyla en az ilkokul düzeyinde eğitim almış olmak,
    c) Sağlık bakımından 26/9/2006 tarihli ve 26301 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Sürücü Adayları ve
    Sürücülerde Aranacak Sağlık Şartları ile Muayenelerine Dair Yönetmelikte belirtilen şartları taşıdığını
    belgelendirmek,
    ç) Hükümlülük bakımından 1/3/1926 tarihli ve 765 sayılı Türk Ceza Kanununun 403 ve 404 üncü
    maddelerinden, 26/9/2004 tarihli ve 5237 sayılı Türk Ceza Kanununun 188, 190 ve 191 inci maddelerinden, 10/7/2003
    tarihli ve 4926 sayılı Kaçakçılıkla Mücadele Kanununun 6 ncı maddesinden, 7/1/1932 tarihli ve 1918 sayılı
    Kaçakçılığın Men ve Takibine Dair Kanunun 29 uncu maddesinden, 21/3/2007 tarihli ve 5607 sayılı Kaçakçılıkla
    Mücadele Kanununun 4 üncü maddesinin yedinci fıkrası, 10/7/1953 tarihli ve 6136 sayılı Ateşli Silahlar ve Bıçaklar
    ile Diğer Aletler Hakkında Kanunun 12 nci maddesinin ikinci ve takip eden fıkralarındaki suçlardan hüküm giymemiş
    olmak,
    d) Önceden verilmiş aynı sınıf bir başka sürücü belgesinin bulunmaması veya daha önce verilmiş fakat geri
    alınmış olan sürücü belgesinin 2918 sayılı Karayolları Trafik Kanununda öngörülen şartların sağlanarak sahibine iade
    edilmiş olması.
    Kayıtta istenecek belgeler
    MADDE 11 – (1) Kurslara kaydolacak kursiyerlerden aşağıda belirtilen bilgi ve belgeler istenir.
    a) Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı kursiyerlerden;
    1) T.C. kimlik numarası,
    2) Diploma veya diploma yerine geçen belge veya kamu kurum/kuruluşlarından alınan öğrenim durumunu
    bildirir belgenin aslının görülerek kurs müdürlüğünce onaylı örneği,
    3) Son altı ayda çekilmiş bir adet vesikalık fotoğraf,
    4) Pratisyen tabip veya uzman tabip tarafından verilen sürücü olur sağlık raporu,
    5) Sürücü belgesi almasına engel teşkil edecek bir sabıka kaydının olmadığına dair yazılı beyanı (Kurslara
    kaydolacak kursiyerlerin, sürücü belgesi almasına engel teşkil edecek bir sabıka kaydının olmadığına dair yazılı
    beyanları Bakanlık tarafından yetkili adlî mercilerden teyit edilir. Gerçeğe aykırı beyanda bulunduğu tespit edilen
    kursiyerler sınava alınmazlar, sınava alınmış olsalar dahi sınavları geçersiz sayılır.),
    6) Sahip olduğu sürücü belgesi dışında belge alacaklar için mevcut sürücü belgesinin veya sürücü
    sertifikasının fotokopisi.
    b) Yabancı uyruklu kursiyerlerden;
    1) Pasaportun noter tasdikli Türkçe tercümesi,
    2) Türkiye’de altı aydan fazla kalacağını gösteren ikametgâh izni veya öğrenim vizesi,
    3) Öğrenim belgesinin noter tasdikli Türkçe tercümesi,
    4) Pratisyen tabip veya uzman tabip tarafından verilen sürücü olur sağlık raporu,
    5) Son altı ayda çekilmiş bir adet vesikalık fotoğraf,
    istenir.
    c) 2918 sayılı Kanunun 118 inci maddesi gereği sürücü belgeleri iki ay süre ile geri alınması sebebiyle eğitime
    tabi tutulacaklardan sürücü belgesinin geri alındığına dair belge istenir.
    Kursiyer kaydı
    MADDE 12 – (1) Kursiyerler, Özel Motorlu Taşıt Sürücüleri Kursuna Kayıt Formunu (EK-1) kurs
    müdürünün gözetiminde doldurup 11 inci maddede belirtilen belgelerle kurs müdürlüğüne müracaat ederler. Kayıt
    formu ve ekleri incelendikten sonra kursiyerin hangi sertifika sınıfına katılacağı belirtilerek Özel Motorlu Taşıt
    Sürücüleri Kursu Kayıt Defteri (EK-2)’ne ve Özel MTSK Modülüne kaydı yapılır.(2) Kursiyerlerin kursa kaydı, döneme ait grup başlama tarihlerinden önce yapılır.
    (3) Kursa kayıt olacak kursiyerlerin:
    a) Yurt dışından aldıkları sürücü belgesini, ülkemizde dengi olan sınıftaki sürücü belgesi ile değiştirdikten
    sonra başka sınıf sürücü sertifikası almak üzere kursa kaydı yapılır.
    b) “G” sınıfı sürücü belgesi almak üzere kursa kayıt yaptırabilmeleri için İş Makineleri Kullanma Sertifikasına
    (Operatörlük Belgesi) sahip olmaları gerekmektedir.
    Kursiyerlerin nakli
    MADDE 13 – (1) Kurucusunun başvurusu veya inceleme sonucu kurum açma izni ile iş yeri açma ve çalışma
    ruhsatı veren merci tarafından kapatılacak olan ya da kapatılan kurslarda kayıtlı olan kursiyerlerin il sınırları içinde
    başka kurslara nakli yapılır.

    BEŞİNCİ BÖLÜM
    Kursa Devam ve Disiplin
    Kursa devam
    MADDE 14 – (1) Kursa kayıt olan kursiyerlerin kursa devam etmeleri esastır.
    (2) Direksiyon eğitimi dersi ile her teorik ders için ayrı ayrı olmak üzere ders saati sayısının 1/5'inden fazla
    derse devam etmeyenlerin kurstan kayıtları silinir. Direksiyon eğitimi ders saati sayısının 1/5'i veya daha az devam
    etmeyenler için bir defaya mahsus olmak üzere kursiyerin durumu da dikkate alınarak o dönemde kurs müdürünün
    uygun göreceği bir zamanda devam etmediği süre kadar telafi programı uygulanır. Direksiyon eğitimi dersi telafi
    programları için kursiyerlerden devam ettikleri derslerin ücreti alınır.
    (3) Direksiyon eğitimi dersinin telafi programına da devam etmeyenlerin kurstan kayıtları silinir.
    Sınav hakkı ve kayıt yenileme
    MADDE 15 – (1) Teorik derslerin eğitimini tamamlayan kursiyerler teorik eğitim sınavına, direksiyon eğitimi
    dersini tamamlayan kursiyerler de direksiyon eğitimi dersi sınavına girerler. Sınavlara herhangi bir nedenle
    girmeyenlerle sınavda başarısız olanlar yeniden kursa devam etmeksizin ve kurs ücreti ödemeden aralıksız üç dönem
    daha sınavlara girebilirler. Direksiyon sınavında başarısız olan kursiyerler istemeleri hâlinde ilan edilen kurs ücretini
    ödemek kaydıyla yeniden eğitim alabilirler.
    (2) Ancak;
    a) Sınavlar sırasında yatakta tedaviyi gerektiren bir hastalık sebebi ile sınava girecek durumda olmadığını
    belgelendirmek üzere resmî ve özel sağlık kurum veya kuruluşlarından alacağı raporu en geç sınavın yapıldığı günün
    akşamına kadar,
    b) Yangın, deprem ve benzeri tabiî afetler yüzünden veya ana, baba, kardeş gibi yakınlarından birisinin ağır
    hastalığı veya ölümü yahut spor, müzik, folklor ve benzeri ulusal veya uluslararası düzeyde ülkemizi temsil etme gibi
    nedenlerle sınavlara giremeyeceklerini gösterir resmî bir makamdan alacakları belgeyi,
    kurs müdürlüğüne teslim edenler, dört dönem sınav hakkını tamamladıktan sonra başarılı olamayanlar bir
    defaya mahsus olmak üzere mazeret sınavına girebilirler.
    (3) Teorik derslerin sınavlarında başarılı olup direksiyon eğitimi dersi sınavlarında dört dönem sonunda da
    başarısız duruma düşenler istemesi hâlinde aynı kursta ilan edilen direksiyon eğitimi dersinin ücretini ödemek ve
    sertifika sınıfında belirtilen sayıda direksiyon eğitimi dersi almak kaydıyla dört dönem daha sınava girebilir.
    (4) Teorik derslerin sınavından dört dönem sonunda, direksiyon eğitimi dersi sınavında ise ikinci dört dönem
    sonunda da başarısız duruma düşenler, kayıt işlemlerini tamamlamak ve ücretlerini ödemek suretiyle kurslara yeniden
    kayıt yaptırabilirler.

    ALTINCI BÖLÜM
    Kurslarda Eğitim ve Öğretim
    Kurslarda eğitim ve öğretim
    MADDE 16 – (1) Kurslarda; trafik ve çevre, ilk yardım ve araç tekniği dersleri teorik, direksiyon eğitimi dersi
    uygulamalı olarak yapılır. Teorik derslerin eğitimi tamamlandıktan sonra direksiyon eğitimi dersine başlanır.
    (2) Üniversite ve yüksekokullar ile lise ve dengi okullarda zorunlu trafik ve çevre, ilk yardım ve motor
    derslerinden başarılı olduklarını belgeleyenler ile 22/5/2002 tarihli ve 24762 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan İlk
    Yardım Yönetmeliği gereğince ilkyardımcı sertifikasına sahip kişiler ilk yardım dersinden istemeleri hâlinde eğitime
    tabi tutulmazlar sadece sınavlara girerler.
    (3) 2918 sayılı Kanunun 118 inci maddesi gereğince sürücü belgelerinin iki ay süre ile geri alınması sonucu
    eğitime alınacak sürücüler, bu iki aylık süre içinde özel motorlu taşıt sürücüleri kurslarında trafik ve çevre dersine
    devam ederler. Bu kursa devam edenlere kurs müdürlüğünce belirtilen eğitimi aldıklarına dair belge verilir.
    (4) Kurslarda günde 2 saatten az 6 saatten fazla teorik ders yapılamaz. Direksiyon eğitimi dersleri her bir
    kursiyer için ayrı ayrı olmak üzere günde 2 saatten fazla yapılamaz.
    (5) İşitme engelli bireylere “H (motosiklet)”, “H (otomobil)” sınıfı sertifika vermek isteyen kurslarda; kurs
    tarafından teklif edilen özel alan bakımından yeterli bir uzman, valilik izni ile görevlendirilir. İşitme engelli bireylere
    dersi aktaracak olan uzman, teorik ve direksiyon eğitimi derslerine usta öğreticilerle birlikte girerek öğreticilerin anlattıkları konuları özel metotlarıyla kursiyerlere aktarırlar.
    (6) Yabancı uyruklular ve öğrenimini yurt dışında tamamlayanlardan Türkçe bilmeyen Türkiye Cumhuriyeti
    vatandaşı kursiyerlere eğitim verecek kurslara, yükseköğrenim görmüş ve kursiyerlerin dilini bilen yeminli bir
    tercüman veya millî eğitim müdürlüğünce yükseköğrenim görmüş ve yabancı dil bilgisi yönünden yeterli bulunan bir
    kişi valilik izni ile görevlendirilir. Tercüman teorik ve direksiyon eğitimi derslerine usta öğreticileriyle birlikte girer.
    Öğreticiler tarafından anlatılan ders konuları tercüman tarafından kursiyere tercüme edilir. Teorik ve direksiyon
    eğitimi dersi sınavlarında tercüman görevlendirilir. Ücret kursiyer tarafından karşılanmak kaydıyla teorik derslerin
    sınavlarında tercüman görevlendirilir.
    (7) Dönemler her ayın ilk on günü içinde kurslarca belirlenen tarihlerde başlatılır. Bir dönemde kurs
    kontenjanını aşmamak şartıyla üç farklı tarihte grup açılabilir. Her dönemin teorik ve direksiyon eğitimi dersleri 60
    gün içinde tamamlanır.
    (8) Bir dönemde kurs, kurs kontenjanını geçmemek şartıyla “A1”, “A2”, “H (motosiklet)” ve “F” sınıfı bir
    direksiyon eğitim ve sınav aracı için en fazla 20, “B” ve “H (otomobil)” sınıfı bir direksiyon eğitim ve sınav aracı için
    en fazla 15, “C”, “D” ve “E” sınıfı için ise en fazla 10 kursiyerin kursa kaydı yapılabilir. Ancak başka sınıf sürücü
    sertifikası olup “C”, “D” veya “E” sınıfı sertifika alacaklardan iki kursiyer bir kursiyer olarak hesaplanır.
    Direksiyon eğitim araçları
    MADDE 17 – (1) Kursta kullanılacak direksiyon eğitimi ve sınav araçları kursun kurucusu adına kayıtlı
    olması gerekmektedir.
    (2) Kurslarda direksiyon eğitiminde kullanılacak olan araçlara gerekli izin aşağıda belirtilen esaslara göre
    valiliklerce verilir:
    a) Kurs müdürlükleri direksiyon eğitim ve sınav aracıyla ilgili olarak aracın plaka, şasi ve motor numaraları ile
    birlikte “A1”, “A2”, “F” ve “H (motosiklet)” sınıfı hariç çift frenli, çift debriyajlı, tek direksiyon sistemli, her türlü
    donanımı sağlam ve trafiğe hazır durumda olduğunu; araçların, tüzel kişilik olan kurslarda kurs, gerçek kişiye ait
    kurslarda gerçek kişi adına kayıtlı olduğunu belirten “Motorlu Araç Trafik Belgesi” ve “Araç Tescil Belgesi” ile millî
    eğitim müdürlüklerine müracaat edilir.
    b) Direksiyon eğitim araçlarının “A1”, “A2”, “F” ve “H (motosiklet)” sınıfı dışında çift fren, çift debriyaj, tek
    direksiyon sistemli olduğunun “Motorlu Araç Tescil Belgesi” ne “sürücü kursu aracı” olarak işlenmiş olması gerekir.
    Yapılan inceleme sonucunda bilgi ve belgeler arasında uygunluğun bulunması hâlinde eğitim öğretim etkinliğinde
    kullanılacak araca Özel Motorlu Taşıt Sürücüleri Kursu Direksiyon Eğitim Aracı İzin Formu’na (EK-8) göre kullanım
    izni verilerek Özel MTSK Modülüne kaydı yapılır. Direksiyon eğitim aracı eğitim ve sınav dışında başka amaçla
    kullanılamaz.
    c) Direksiyon eğitim aracının her iki ön kapısına ve ön kaputuna ait olduğu kursun adı ve telefonu yazılır.
    Bunun dışında başka bir yazı yazılmaz.
    ç) Direksiyon eğitim aracının üst kısmına mavi zemin üstüne beyaz yazı ile ön ve arkasında “Sürücü Adayı”
    ifadesi bulunan ve görülebilir net alanı 15x60 ebadındaki fosforlu veya ışıklı levha konulur.
    d) Direksiyon eğitim ve sınav aracı olarak kullanılacak bütün araçların yetkili kuruluşlarca muayenesinin
    yapılmış ve trafiğe çıkması uygun görülmüş olması ve mevsim şartlarına uygun donanıma sahip olması
    gerekmektedir. Bu araçlardan “A1”, “A2”, “H (motosiklet)”, “H (otomobil)” ve “B” sınıfı direksiyon eğitim ve sınav
    aracı olarak kullanılacaklar 10 yaşından, “C”, “D”, “E” ve “F” sınıfı direksiyon eğitim ve sınav aracı olarak
    kullanılacaklar 20 yaşından büyük olamaz. Araçların yaşı fabrikasından imal edildiği tarihten sonra gelen ilk takvim
    yılı esas alınarak hesaplanır.
    e) Sınavda kullanılmak üzere Sınav Yürütme Komisyonu’na bildirilen aracın arıza yapması veya millî eğitim
    müdürlüğünce geçerli sayılabilecek bir nedenle sınavda kullanılamaması hâlinde şartlara haiz başka bir araçla o günkü
    sınav yapılabilir.
    (3) Direksiyon eğitim ve sınav araçlarında;
    a) Direksiyon eğitim ve sınav aracının kursa ait olduğuna ilişkin ruhsatnamenin aslı,
    b) Usta öğreticinin çalışma izninin bir örneği,
    c) O araçla eğitim görecek kursiyerlerin isim ve çalışma saatlerini gösterir liste,
    ç) Direksiyon eğitim ve sınav aracının kullanım izin onayının (Özel Motorlu Taşıt Sürücüleri Kursu
    Direksiyon Eğitim Aracı İzin Formu (EK-8)) bir örneği,
    d) Direksiyon eğitim dersinin yapıldığı tarih, saat ve konularını belirten ayrıca ders sonunda öğretici ile
    kursiyer tarafından ad ve soyadı yazılarak imzalanacak olan “Direksiyon Eğitim Takip Formu”,
    e) Karayollarındaki akan trafik içinde yapılacak eğitim ve sınav için ayrıca kurs müdürlüğünce düzenlenmiş
    olan “K” sınıfı sürücü aday belgesi (Ek-5),
    bulunur.
    Direksiyon eğitim alanı ve direksiyon eğitim simülatörü
    MADDE 18 – (1) Direksiyon eğitim alanının kursun bulunduğu ilçe sınırları içinde ve kurs binasına en fazla
    30 km mesafede bulunması gerekir. Büyükşehir statüsündeki illerde faaliyette bulunan kursların direksiyon eğitim alanının ise kursun bulunduğu büyükşehri oluşturan ilçelerin sınırları içinde ve kurs binasına en fazla 30 km mesafede
    bulunması gerekir.
    (2) Direksiyon eğitim simülatörünün; kursiyerlerin değerlendirilebilmesine ilişkin kriterler sunması, gerçek
    araç donanımlarına, algı ve refleks ölçen senaryolara sahip olması, her sürücü adayına ait eğitim kayıtlarını ve
    sonuçlarını arşivleyebilmesi gerekir.
    (3) Kurslar; direksiyon eğitim alanlarını ve dinlenme tesisleri ile direksiyon eğitim simülatörüne ilişkin şartlar
    Genel Müdürlükçe belirlenerek internet sayfasında yayınlanan standartlara uygun şekilde düzenlerler.
    (4) Kursiyerlerin direksiyon eğitimi dersi gördükleri süre içinde eğitim alanındaki uygulamaların sağlıklı
    yapılabilmesi için kursta görevli bir kişi direksiyon eğitim alanı sorumlusu olarak görevlendirilir.
    (5) Birden fazla kurs tarafından kullanılan direksiyon eğitim alanlarının kiralık olması hâlinde mevcut
    kiracıların muvafakati alınmak kaydıyla arsa sahibi ile her kurs için ayrı ayrı kira sözleşmesi yapılır.
    Direksiyon eğitimi
    MADDE 19 – (1) “G” sınıfı sertifika alacak kursiyerler hariç, kursiyerlere karayollarındaki akan trafikte araç
    kullanabilmeleri için kurs müdürlüğünce “K Sınıfı Sürücü Aday Belgesi” (EK-5) düzenlenir.
    (2) Direksiyon eğitimi dersinde “K Sınıfı Sürücü Aday Belgesi” ne direksiyon usta öğreticisinin, sınavda ise
    direksiyon eğitimi dersi sınav uygulama ve değerlendirme komisyon başkanının bilgileri yazılır.
    (3) Kursiyerlerin direksiyon eğitimleri ders programları çerçevesinde çalışma planına göre yapılır.
    (4) “H (motosiklet)”, “H (otomobil)” sınıfı hariç otomatik vitesliler dâhil özel amaçlı taşıtlarla direksiyon
    eğitimi dersi ve sınavı yapılmaz.
    (5) “A1”, “A2”, “F” ve “H (motosiklet)” sınıfı dışında çift fren, çift debriyaj, tek direksiyon sistemi
    bulunmayan ve her türlü donanımı sağlam olmayan, trafiğe hazır durumda bulunmayan araçlarla direksiyon eğitimi
    dersi ve sınavı yapılmaz.
    Çalışma saatleri
    MADDE 20 – (1) Teorik ve direksiyon eğitimi derslerinin çalışma saatleri, haftanın bütün günlerinde 07:00 ile
    23:00 saatleri arasında kursiyerlerin talep ve ihtiyacına göre kurs müdürlüğünce tespit edilir. Gece eğitimleri gün
    batımından sonra başlar. Bu saatler il milli eğitim müdürlüklerince “Özel MTSK Modülü”ne girilir.
    Ders saatleri
    MADDE 21 – (1) Bir ders saati süresi elli dakikadır. İki ders saati arasındaki dinlenme süresi on dakikadır.
    Teorik derslerin uygulamalı konuları iki ders saati birleştirilerek blok ders hâlinde yapılabilir. Direksiyon eğitimi
    dersi, blok ders olarak yapılamaz.

    YEDİNCİ BÖLÜM
    Öğretim Programları ve Çalışma Planları
    Öğretim programları
    MADDE 22 – (1) Özel motorlu taşıt sürücüleri kurslarında uygulanacak öğretim programları bütün sertifika
    sınıflarında kursiyerlere; trafikte sürücü davranışları, trafik kuralları, trafik mevzuatı ve benzeri konuları içeren trafik
    ve çevre dersi, trafikte temel ilk yardım uygulamaları ile ilgili konularını içeren ilk yardım dersi, araçların teknik
    özellikleri ve temel bakım-onarım konularını içeren araç tekniği dersi teorik olarak, alacakları sertifika sınıflarına göre
    araçları sürebilmek için gerekli bilgi, beceri ve alışkanlıkları kazanmalarına yönelik uygulamaları içeren direksiyon
    eğitim dersleri Bakanlıkça hazırlanır.
    Çalışma planları
    MADDE 23 – (1) Özel motorlu taşıt sürücüleri kurslarınca kursiyerlerin teorik ve direksiyon eğitimi
    derslerinin gün ve saatlerinin yer aldığı çalışma planı dönem başlamadan önce “Özel MTSK Modülüne” girilir ve
    eğitimler planda belirtilen saatlerde yapılır.
    (2) 14 üncü maddeye göre yapılacak telafi eğitimi derslerinin gün ve saatlerinin yer aldığı çalışma planı da
    “Özel MTSK Modülüne” girilir.

    SEKİZİNCİ BÖLÜM
    Kurs Personeli, Görevlendirme, Görev, Yetki ve Sorumluluklar
    Görevlendirme ve görevden ayrılma
    MADDE 24 – (1) Kursta çalışacak personelin görevlendirilmesi ve görevden ayrılması işlemleri Millî Eğitim
    Bakanlığı Özel Öğretim Kurumları Yönetmeliği hükümlerine göre yapılır.
    (2) Kursta, yüz ceza puanının doldurulması, alkollü olarak araç kullanılması veya hız sınırının aşılması gibi
    kural ihlalleri nedeniyle sürücü belgesi geri alınanlara eğitim personeli olarak görev verilmez, görevli iken sürücü
    belgesi geri alınanların da görevine son verilir.
    Görev, yetki ve sorumluluklar
    MADDE 25 – (1) Kurstaki eğitim personeli ile diğer görevliler; görev, yetki ve sorumlulukları bakımından
    5580 sayılı Kanun ile Millî Eğitim Bakanlığı Özel Öğretim Kurumları Yönetmeliği hükümleri ve dengi resmî
    kurumlarda görevli personelle ilgili mevzuat hükümlerine tabidir.
    Kursta görevlendirilecek personelMADDE 26 – (1) Kurslarda;
    a) Kurs müdürü,
    b) Eğitim personeli,
    görevlendirilir.
    (2) Ayrıca kurslarda isteğe bağlı olarak diğer personel de görevlendirilebilir.
    Eğitim personelinde aranacak şartlar
    MADDE 27 – (1) Eğitim personelinin görevlendirilmesinde en az yüksekokul mezunu olmak üzere aşağıdaki
    şartlar aranır:
    a) İlk yardım dersi için, İlk Yardım Yönetmeliği kapsamında alınmış “İlk Yardım Eğitmeni Sertifikası” sahibi
    olmak,
    b) Trafik ve çevre dersi için en az üç yıllık sürücü belgesi sahibi olmak şartıyla,
    1) Üniversitelerin trafik ve çevre bilgisi ile ilgili alanlarından mezun olmak,
    2) Bakanlık veya millî eğitim müdürlüklerince verilmiş “Trafik ve Çevre Öğreticiliği Belgesi” sahibi olmak,
    gerekir.
    c) Araç tekniği dersi için;
    1) Üniversitelerin otomotiv bölümleri lisans veya ön lisans mezunu olmak,
    2) Bakanlık veya millî eğitim müdürlüklerince verilmiş “Araç Tekniği Öğreticiliği Belgesi” veya “Direksiyon
    Eğitimi Öğreticiliği Belgesi” sahibi olmak,
    gerekir.
    ç) Direksiyon eğitimi dersi için;
    1) Üniversitelerin direksiyon eğitimi ile ilgili alanlarından ön lisans veya lisans mezunu olup öğreticilik
    yapacağı sınıftan sürücü belgesi sahibi olmak,
    2) Yüksekokul mezunu olup öğreticilik yapacağı sınıftan en az üç yıllık sürücü belgesi sahibi olmaları
    koşuluyla Bakanlık veya millî eğitim müdürlüklerince verilmiş “Direksiyon Eğitimi Öğreticiliği Belgesi”ne sahip
    bulunmak (Herhangi bir sınıftan “Direksiyon Eğitimi Öğreticiliği Belgesi” bulunanlar başka bir sınıf sürücü belgesi
    aldığında bir yıl sonra yeni sertifika grubunda eğitim verebilir.)
    gerekir.
    (2) “H (otomobil)” ve “H (motosiklet)” sınıfı sürücü sertifikası alacak işitme ve konuşma engelliler için işitme
    ve konuşma engellilerle iletişim kurma alanında belgesi bulunan personel geçici görevlendirilir.
    (3) Türkçe bilmeyen yabancı uyruklular ve öğrenimini yurt dışında tamamlayanlardan Türkçe bilmeyen
    Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı için tercümanlık yapabileceğine dair belgesi bulunan personel geçici görevlendirilir.

    DOKUZUNCU BÖLÜM
    Sınavlar ve Direksiyon Eğitimi Dersi Sınav Komisyonları
    Sınavlar
    MADDE 28 – (1) Teorik derslerin sınavı, Bakanlıkça belirlenecek esaslara göre merkezî sistemle veya
    elektronik ortamda yapılır. Merkezi sistemle teorik derslerin sınavı yapıldıktan sonra sınav sonuçlarının açıklanmasını
    takip eden haftadan itibaren direksiyon eğitimi dersi sınavları millî eğitim müdürlüklerince uygulamalı olarak yapılır.
    Direksiyon eğitimi dersi sınavlarında başarısız olanların sınav tarihleri il milli eğitim müdürlüklerince belirlenir.
    Ayrıca elektronik sınava girerek sınavda başarılı olan kursiyer sayısı o dönemde ilçedeki kayıtlı kursiyerlerin
    %50’sinden veya 300 kursiyerden fazla olması hâlinde direksiyon eğitimi dersini tamamlamak şartıyla direksiyon
    eğitimi dersi sınavlarına alınır. Direksiyon eğitimi dersi sınavında başarısız olan kursiyerler, elektronik sınava giren
    kursiyerlerin direksiyon eğitimi dersi sınavlarına dâhil edilebilir.
    (2) Direksiyon eğitimi dersi sınavlarında (EK-3) ve (EK-4) kullanılır. Sınavlar akan trafikte, “A1”, “A2” ve
    “H (motosiklet)” sınıfı sertifikanın sınavı ise akan trafikte ve (EK-7) krokide belirtilen şekilde düzenlenmiş alanda
    yapılır. Sınavlarda başarı gösterenlere Özel Motorlu Taşıt Sürücüsü Sertifikası (EK-6) verilir.
    (3) Kurslarda görevli eğitim personeli sınav komisyonlarında görevlendirilemez.
    (4) Teorik derslerin tamamı için bir sınav yapılarak tek notla 100 tam puan üzerinden değerlendirilir. Sınavda
    70 ve üzeri puan alan kursiyerler başarılı sayılır. Direksiyon eğitimi dersi sınavları 32, 33, 34, 35 ve 36 ncı madde
    hükümlerine göre yapılarak, (EK-3) ve (EK-4) “Direksiyon Sınavını Değerlendirme Formu”na göre değerlendirilir.
    (5) Başkasının yerine sınavlara girenler veya girmeye teşebbüs edenler ile başkasını sınava girdirmeye
    teşebbüs eden veya girdirenler hakkında sınav yürütme komisyonunca Cumhuriyet Savcılığına suç duyurusunda
    bulunulur. Ayrıca bu kursiyerlerin kurstan kayıtları silinir ve bu kişilere ancak bir takvim yılı sonra yeniden kursa
    kayıt hakkı tanınır. Başkasının yerine sınavlara girenler veya girmeye teşebbüs edenlerin kurslarda görevli olmaları
    hâlinde görevlerine son verilir ve bu kişilere kurslarda bir daha görev verilmez. Bu işlemde kusuru ve ihmali bulunan
    yetkililer hakkında da idari ve adli işlem yapılır.
    (6) Direksiyon eğitimi dersi sınavı, akan trafik içinde belirlenmiş olan güzergâhta 08:00 ile 18:00 saatleri
    arasında yapılır. Her kursiyer önceden belirlenen gün ve saatte sınava alınır.
    (7) Direksiyon eğitimi dersi sınav süresi 30 dakikadan az olamaz. Ancak sürücü adayının araç kullanmada yetersiz olması ve sürücü olamayacağına kanaat getirilmesi hâlinde sınava son verilir. Aracı, kursun usta öğreticisi
    sınavın başlama yerine getirir. Her kursiyerin direksiyon eğitimi dersi sınavından sonra 5 dakika ara verilir.
    Direksiyon eğitimi dersi sınav yürütme komisyonu
    MADDE 29 – (1) Direksiyon eğitimi dersi sınav yürütme komisyonu;
    a) Büyükşehir statüsündeki illerde; ilçelerde,
    b) Büyükşehir statüsünde olmayan illerde; merkez ilçe ile diğer ilçelerde,
    kurulur.
    (2) Komisyon, sınavların belirlenen esaslara göre yürütülmesinden sorumludur.
    (3) Direksiyon eğitimi dersi sınav yürütme komisyonlarının oluşumu ve görevleri Genel Müdürlükçe
    belirlenir.
    (4) Valilikçe gerekli görülmesi durumunda bir kamu görevlisi de komisyonda üye olarak görevlendirilir.
    Direksiyon eğitimi dersi sınavı
    MADDE 30 – (1) Direksiyon eğitimi dersi sınavları:
    a) Bir ilçede direksiyon eğitimi dersi sınavına bir günde en fazla 700 kursiyerin katılması esastır. Ancak ilçede
    bir dönemde direksiyon eğitimi dersi sınavına girecek kursiyer sayısının 3000’i aşması durumunda, bir günde sınava
    girecek kursiyer sayısı 1000’i aşmamak şartı ile sınav günlerine dengeli olarak dağıtılır.
    b) Kursiyerleri sınava alınacak kursların sırasını sınav yürütme komisyonu belirler. Mazeretleri nedeniyle
    sınava önce girme talebi bulunanlar kurs müdürlüğünce sınav yürütme komisyonuna bildirilir. Komisyonun uygun
    görmesi durumunda bu kursiyerlere öncelik verilebilir.
    (2) Kurs müdürlüklerince sınav gününden en az üç gün önce;
    a) En çok 14 kursiyer için bir araç olmak üzere cins ve plakası belirtilmiş olan ve direksiyon eğitimi dersi
    sınavında kullanılacak araçların listesi,
    b) Her kursiyer adına sertifika sınıfına göre düzenlenmiş üçer adet (EK-3) veya (EK-4) formu,
    c) Sınava girecek kursiyerlerin, her sertifika sınıfı için ayrı ayrı sayıları,
    ç) Kursiyerin alacağı sertifika sınıfına uygun çalışma izni olan ve sınav aracında bulunacak kursta görevli
    direksiyon usta öğreticilerinin listesi,
    millî eğitim müdürlüğüne teslim edilir.
    (3) Sınav hakkını kullanıp başarısız olan kursiyerler nedeniyle bir günde tüm kursiyerlerine sınav yapacak
    sayıda direksiyon eğitimi ve sınav aracı bulunmayan kursların direksiyon eğitimi dersi sınavları, aynı haftanın
    cumartesi ve pazar günlerinde yine yeterli olmaması hâlinde bir sonraki hafta sonundan başlanarak diğer hafta
    sonlarında da yapılır.
    Direksiyon eğitimi dersi sınavı uygulama ve değerlendirme komisyonu
    MADDE 31 – (1) Direksiyon eğitimi dersi sınavı uygulama ve değerlendirme komisyonu il/ilçe millî eğitim
    müdürünün başkanlığında, biri il eğitim denetmenleri başkanı/millî eğitim müdür yardımcısı/şube müdürü ve diğeri
    kursların iş ve işlemlerini yürütmekle görevli millî eğitim müdür yardımcısı/şube müdürü olmak üzere bir başkan ve
    iki üyeden oluşturulur. Komisyonun oluşum ve görevlerine ilişkin diğer usul ve esaslar Genel Müdürlükçe belirlenir.
    Direksiyon eğitimi dersi sınav değerlendirme formu
    MADDE 32 – (1) Değerlendirmelerde tükenmez veya dolma kalem kullanılır.
    (2) Direksiyon eğitimi dersi sınavı uygulama ve değerlendirme komisyonu başkan ve üyesi, direksiyon eğitimi
    dersi sınavını yaptığı her kursiyer için (EK-3) veya (EK-4) formu doldurur ve imzalar.
    (3) Kursiyerler için başkan ve üye tarafından ayrı ayrı düzenlenen ve imzalanan (EK-3) veya (EK-4)
    formlarında ikisinin de başarılı görmesi hâlinde kursiyer sınavda başarılı sayılır. Üyelerden birisinin başarılı diğerinin
    ise başarısız olarak değerlendirdiği durumlarda başkanın değerlendirmesi esas alınır. Kursiyer için yeni (EK-3) veya
    (EK-4) form doldurulup üyeler tarafından imzalanır. Başarısız olan kursiyerin başarısız olma nedeni forma yazılır. Bu
    formlar sınav yürütme komisyonuna teslim edilir.
    Direksiyon eğitimi dersi sınav uygulama ve değerlendirme komisyonu üyelerinin araçlardaki yerleri
    MADDE 33 – (1) “A1”, “A2” ve “H (motosiklet)” sınıfı sertifika sınavlarında, başkan ve üye araca binmez,
    ancak adayı uygun bir yerden gözleyerek ve akan trafikte başka bir araçtan takip ederek değerlendirme yapar.
    (2) “F” sınıfı sertifika sınavlarında da gerekli görürlerse “A1” ve “A2” sınıfında olduğu gibi değerlendirme
    yapılır.
    (3) “B”, “E” ve “H otomobil” sınıfı sertifika sınavında aday aracın sürücü koltuğunda, direksiyon eğitimi dersi
    sınav uygulama ve değerlendirme komisyonu başkanı öndeki diğer koltukta ve kurumda görevli direksiyon usta
    öğreticisi ile direksiyon eğitimi dersi sınav uygulama ve değerlendirme komisyonu üyesi ise bir sonraki koltukta
    oturur.
    (4) “C” ve “D” sınıfı sertifika sınavında, sınav aracında sürücü koltuğu dışında tek koltuk olması hâlinde
    sınav, komisyon başkan ve üyesinin ayrı ayrı katılacağı ve toplam sınav süresini geçmeyecek şekilde iki aşamada
    yapılır. Aday aracın sürücü koltuğunda, direksiyon eğitimi dersi uygulama ve değerlendirme komisyonu başkanı ve
    üyesi öndeki diğer koltukta oturur. Sınav aracında sürücü koltuğu dışında iki veya daha fazla koltuk olması hâlinde araç içinde oturma şeklinde üçüncü fıkra hükümleri uygulanır.
    “B”, “C”, “E”, “F” ve “H (otomobil)” sınıfı sertifika sınavı
    MADDE 34 – (1) “B”, “C”, “E”, “F” ve “H (otomobil)” sınıfı sertifika sınavları, sınav güzergâhının
    bulunduğu karayolunda ve akan trafik içinde başlatılır.
    (2) Sınavda kursiyer:
    a) Aracı çalıştırır ve hareket ettirir.
    b) Sınavın yapıldığı güzergâhta aracın cinsi ve yol için belirlenen azami hız sınırına ulaşır.
    c) Konilerin veya araçların arasına yola paralel olacak şekilde geri geri giderek park eder.
    ç) Çıkış eğimli yolda aracı durdurup yeniden ileri doğru hareket ettirir.
    d) Uygun yolda aracı asgari 25 metre geri viteste kullanır.
    e) Işıklı kavşakta sağa ve sola dönüşler yapar.
    f) Aracın silecek, ışık ve havalandırma gibi kumanda düğmelerini kullanır.
    g) Güzergâhta dönel kavşak bulunması hâlinde, dönel kavşakta dönüş yapar.
    “A1”, “A2” ve “H (motosiklet)” sınıfı sertifika sınavı
    MADDE 35 – (1) “A1”, “A2” ve “H (motosiklet)” sınıfı sertifika sınavları, sınav güzergâhının bulunduğu
    karayolunda ve akan trafik içinde başlatılır. Karayolu üzerinde veya hemen bitişiğinde, (EK-7)’deki krokide belirlenen
    mesafelere göre seyyar olarak hazırlanan sınav alanında ve akan trafikte devam ettirilerek tamamlatılır.
    (2) Sınavın krokiye göre uygulanması:
    a) 6 metre genişlik, 115 metre uzunluğundaki bir yolun 40 metrelik kısmında motor çalıştırılır ve hareket
    ettirilir.
    b) Sekiz koni etrafında slalom yaptırılır ve koniler arasından geçmeye sağdan başlatılır.
    c) Konilerin bitiminde sekiz çizdirilir.
    ç) Sağa ve sola dönüş yaptırılır.
    d) 8-10 metre uzunluğunda 15-20 cm genişliğinde 3-5 cm yüksekliğinde yüzeyi tırtıklı kullanılacağı zaman
    yere sabitlenen demir veya dayanıklı malzemeden yapılmış platform üzerinde düzlemesine hareket yaptırılır.
    e) Hızlanma: Motorlu bisikletler için azami hız 30 km, motosikletler için 50 km’ye çıkartılır.
    f) Başlangıç konisi hizasında fren yapılır ve durulur.
    (3) Sınavda kullanılan araç-gereçler kurslar tarafından sınav merkezinde hazır bulundurulur.
    Römork takılarak yapılacak sınavlar
    MADDE 36 – (1) “D” sınıfı sürücü sertifikası sınavı yüklü ağırlığı 10 tonu geçen römorklu veya yarı
    römorklu uygun çekici sınıfındaki araçlarla “B”, “C”, “E” sınıfı sürücü sertifikası sınavı ise yüklü ağırlığı 750 kg’ı
    geçen römorklu direksiyon eğitim araçlarıyla 34 üncü maddede belirtilen şekilde yapılır.

    ONUNCU BÖLÜM
    Sertifikaların Düzenlenmesi ve Verilmesi Esasları
    Sertifikaların düzenlenmesi esasları
    MADDE 37 – (1) Sertifika düzenlenirken;
    a) Sertifikalardaki tüm bilgiler tam, okunaklı, silinti ve kazıntı yapılmadan siyah mürekkeple veya bilgisayarla
    yazılır, imzalanır ve soğuk damgaları yapılır. Düzenleme sırasında herhangi bir sebeple iptali gerekenler, seri numarası
    belirtilerek bir tutanakla tespit edilir.
    b) Sertifikalara, sertifika almaya hak kazanılan son sınav tarihi yazılır.
    Sertifikaların verilmesi
    MADDE 38 – (1) Yapılan sınavlarda başarı gösteren kursiyerlere Özel Motorlu Taşıt Sürücüsü Sertifikası
    (EK-6) verilir. Sertifika bilgileri sürücü belgesi düzenlenmesine esas olmak üzere elektronik sistemle Emniyet Genel
    Müdürlüğüne iletilir. Sertifikanın herhangi bir sebeple iptali, kursun doğrudan bağlı bulunduğu il millî eğitim
    müdürlüğü tarafından yapılır.
    Farklı bir sınıf sertifika alma
    MADDE 39 – (1) Sürücü belgesi veya sürücü sertifikası sahibi olanlardan farklı bir sınıfın motorlu taşıt
    sürücü sertifikasını almak isteyenlerin kurs süreleri:
    a) “A1” veya “A2” sınıfı sürücü belgesi veya sürücü sertifikası olanlardan başka bir sınıf sertifika almak
    isteyenler almak istedikleri sertifika sınıfının direksiyon eğitimi dersinin tamamına devam ederler.
    b) “B”, “C”, “D”, “E”, “F” veya “H (otomobil)” sınıfı sürücü belgesi veya sürücü sertifikası olanlardan “A1”,
    “A2” veya “H (motosiklet)” sınıfı sürücü sertifikası almak isteyenler almak istedikleri sertifika sınıfının direksiyon
    eğitimi dersinin tamamına devam ederler.
    c) “F” sınıfı sürücü belgesi veya sürücü sertifikası olanlardan “B”, “C”, “D”, “E” veya “H (otomobil)” veya
    “H (motosiklet)” sınıfı sürücü sertifikası almak isteyenler, almak istedikleri sertifika sınıfının direksiyon eğitimi
    dersinin tamamına devam ederler.
    ç) “B” sınıfı sürücü belgesi veya sürücü sertifikası olanlardan “C” veya “E” sınıfı sertifika almak isteyenler bu
    sınıflara ait direksiyon eğitimi dersine 12 saat devam ederler.d) “B” sınıfı sürücü belgesi veya sürücü sertifikası olanlardan “D” sınıfı sertifika almak isteyenler bu sınıflara
    ait direksiyon eğitimi dersine 18 saat devam ederler.
    e) “C” sürücü belgesi veya sürücü sertifikası olanlardan “D’’ veya “E” sınıfı sertifika almak isteyenler “D”
    sınıfı sürücü belgesi veya sürücü sertifikası olanlardan “E” sınıfı sertifika almak isteyenler “E” sürücü belgesi veya
    sürücü sertifikası olanlardan “D” sınıfı sertifika almak isteyenler, bu sınıflara ait 6 saat direksiyon eğitimi dersine
    devam ederler.
    f) “A1”, “A2”, “B”, “C”, “D”, “E” veya “F” sınıfı sürücü belgesi veya sürücü sertifikası olanlardan “H
    (otomobil)” sınıfı sertifika almak isteyenler; bu sınıflara ait direksiyon eğitimi dersinin tamamına devam ederler.
    g) “A1”, “A2”, “B”, “C”, “D”, “E” veya “F” sınıfı sürücü belgesi veya sürücü sertifikası sahibi olup da şartları
    uygun olanların “G” sınıfı sürücü belgesi almak istemeleri hâlinde, iş makinesi kullanma yetki belgesi (Operatörlük
    Belgesi) ile birlikte trafik tescil kuruluşlarına müracaatta bulunurlar.
    ğ) “B”, “C” veya “E” sınıfı sürücü belgesi veya sürücü sertifikası sahibi olup da araçlarına yüklü ağırlığı 750
    kilogramı geçen römork takarak kullanmak isteyenler römorklu araç kullanma dersine 5 saat devam ederler.
    h) “G” sınıfı sürücü belgesi veya sürücü sertifikası sahibi olup farklı sınıf sürücü sertifikası alacaklar, yeni
    alacakları sertifika sınıfına ait direksiyon eğitimi dersine devam ederler.
    (2) Yukarıda belirtilen eğitim süreleri sonunda yapılan direksiyon eğitimi dersi sınavlarında başarılı olanlara,
    ilgili sertifika verilir.
    (3) Dış ülkelerden alınmış sürücü belgesi trafik tescil kuruluşlarında değiştirildikten sonra farklı sınıf sertifika
    almak için müracaat edilebilir.
    Zayi edilen ve yıpranan sertifikaların değiştirilmesi
    MADDE 40 – (1) Düzenlendiği tarihten itibaren iki yıl içinde zayi edilen veya yıpranmış olan sertifikanın
    sahibine, dilekçeyle müracaatı üzerine sertifika aldığına dair kurs müdürlüğünce düzenlenen ve millî eğitim
    müdürlüğünce onaylı bir belge verilir.
    ONBİRİNCİ BÖLÜM
    Tutulması Gereken Defter ve Dosyalar
    Kurslarda kullanılacak belgeler
    MADDE 41 – (1) Kurslarda, Bakanlıkça tespit edilmiş olan ve bu Yönetmeliğin ekinde yer alan belgeler
    kullanılır.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    blt_59 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2009
    Şehir
    kocaeli/gebze
    Motosikleti
    motorsuz :(
    vatana millete hayırlı olsun b+e+a2 aldım hiçbirinde derse girmedim,sınavlarda takılmadan geçtim,ancak a2 tambi komedi idi,sınava 2 vitesli motorumla gitmiştim ve tek motorlu bendim,kurs hocası yanıma gelibütüp,n kursiyerler senin motorla sınava girecekler motor yok dediği anda ağzımdan has..r diye bişe çıktı,dedim tamam çakarız bu sınavdan ardından araç geldi,kukaların arasından slalom yapıp geri geldim tmm dediler gidebilirsin,o arada müdüre çok pis kayıyolardı bu ne rezillik diye,adam a2 ehliyet veriyo,bırakın ders verecek motoru,sınav için motoru yok..
    fz6_fazer bunu beğendi.

  3. #3
    kurubuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF1000FA
    Alıntı blt_59 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    vatana millete hayırlı olsun b+e+a2 aldım hiçbirinde derse girmedim,sınavlarda takılmadan geçtim,ancak a2 tambi komedi idi,sınava 2 vitesli motorumla gitmiştim ve tek motorlu bendim,kurs hocası yanıma gelibütüp,n kursiyerler senin motorla sınava girecekler motor yok dediği anda ağzımdan has..r diye bişe çıktı,dedim tamam çakarız bu sınavdan ardından araç geldi,kukaların arasından slalom yapıp geri geldim tmm dediler gidebilirsin,o arada müdüre çok pis kayıyolardı bu ne rezillik diye,adam a2 ehliyet veriyo,bırakın ders verecek motoru,sınav için motoru yok..
    Ben olsam motorumu kimseye vermezdim, hele ki ehliyet sınavına girecek acemilere. Kendim sınava girer sonra gazlar giderdim.
    fz6_fazer ve blt_59 bunu beğendiler.

  4. #4
    bagımlı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Nisan 2013
    Şehir
    Ümraniye/İstanbul
    Motosikleti
    Cbf 150(2010)
    Ben aldım ehliyetimi keşke bu uygulama daha önce çıksaydı daha fazla motor kullanırdık eğitim ve sınavla birlikte topu topu 10 dakika sürmüşümdür.

  5. #5
    srknbdm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ekim 2009
    Şehir
    mersin
    Motosikleti
    kawasaki kle 500
    bunun hepsini okuyan varmı
    fz6_fazer bunu beğendi.

  6. #6

    Üyelik
    24 Eylül 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kara Şimşek..
    Ben B yi alırken Arabayı yaklaşık 30 dk felan sürdümde A2 yi alırken Toplam 2 kere bi kere motoru göstermek için 1dk lık çok kısa bir tur bide sınava girerken 30 saniyelik 3 duba geçtim toplam 2 dk değil Ama gel gör ki onca kurs ücreti verdim

  7. #7

    Üyelik
    25 Mayıs 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha MT 09 Tracer, SYM Fiddle II
    Motorsiklet için şu şekilde olmuş sınavlar. Ne kadar uygulanır bilemedim.


    “A1”, “A2” ve “H (motosiklet)” sınıfı sertifika sınavı
    MADDE 35 – (1) “A1”, “A2” ve “H (motosiklet)” sınıfı sertifika sınavları, sınav güzergâhının bulunduğu
    karayolunda ve akan trafik içinde başlatılır. Karayolu üzerinde veya hemen bitişiğinde, (EK-7)’deki krokide belirlenen
    mesafelere göre seyyar olarak hazırlanan sınav alanında ve akan trafikte devam ettirilerek tamamlatılır.
    (2) Sınavın krokiye göre uygulanması:
    a) 6 metre genişlik, 115 metre uzunluğundaki bir yolun 40 metrelik kısmında motor çalıştırılır ve hareket
    ettirilir.
    b) Sekiz koni etrafında slalom yaptırılır ve koniler arasından geçmeye sağdan başlatılır.
    c) Konilerin bitiminde sekiz çizdirilir.
    ç) Sağa ve sola dönüş yaptırılır.
    d) 8-10 metre uzunluğunda 15-20 cm genişliğinde 3-5 cm yüksekliğinde yüzeyi tırtıklı kullanılacağı zaman
    yere sabitlenen demir veya dayanıklı malzemeden yapılmış platform üzerinde düzlemesine hareket yaptırılır.
    e) Hızlanma: Motorlu bisikletler için azami hız 30 km, motosikletler için 50 km’ye çıkartılır.
    f) Başlangıç konisi hizasında fren yapılır ve durulur.

  8. #8
    54RR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Şubat 2013
    Şehir
    Sapanca
    Motosikleti
    --12 R1 Crossplane
    Birde şu kurs ücretleriyle ilgili bir kanun çıksa zaten ehliyet almışım sadece yanına A2 yazılacak ama masraf 600 lira alsam mı almasam mı diye düşünüyorum

  9. #9

    Üyelik
    26 Nisan 2013
    Şehir
    Uşak
    Motosikleti
    Kuba Xcg 150 2013
    bu uyguluma 30 haziran sınavında geçerlimi ?

  10. #10
    fenomen20 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mayıs 2013
    Şehir
    DENİZLİ
    Motosikleti
    Mondial 125 MG Deluxe
    yani o dönemden sonraki sınavlar için geçerli
    Dört tekerlek bedenini,iki tekerlek ruhunu hareketlendirir

  11. #11
    Levsy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mart 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    NX 400
    d) 8-10 metre uzunluğunda 15-20 cm genişliğinde 3-5 cm yüksekliğinde yüzeyi tırtıklı kullanılacağı zaman
    yere sabitlenen demir veya dayanıklı malzemeden yapılmış platform üzerinde düzlemesine hareket yaptırılır.


    Bu madde çoğu adayın canına okuyacak
    Yüksekliği de fazla üstelik. Niye 3 veya 5 cm yüksek olması gerekiyor anlamadım.

  12. #12
    KeoS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Temmuz 2005
    Şehir
    TRABZON - AĞRI
    Motosikleti
    KTM EXC 300
    Alıntı Levsy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    d) 8-10 metre uzunluğunda 15-20 cm genişliğinde 3-5 cm yüksekliğinde yüzeyi tırtıklı kullanılacağı zaman
    yere sabitlenen demir veya dayanıklı malzemeden yapılmış platform üzerinde düzlemesine hareket yaptırılır.


    Bu madde çoğu adayın canına okuyacak
    Yüksekliği de fazla üstelik. Niye 3 veya 5 cm yüksek olması gerekiyor anlamadım.
    metal plakanin olculeri o girniti cikintilar normal milimetre civari plakanin kalinligi 3 veya 5 cm olacakki dayanikli olsun

    bence cok dogru bi uygulama dumduz gitmeyi beceremeyen adamlar aliyo ehliyet

  13. #13
    rs_guven - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ocak 2011
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    2011 Salcano Wolf
    Merak edenler için, uygulama yürürlüğe girdi. Benim dayıoğlu B ehliyetine A2 ekletecekti, sınava gerek yok denildi.
    Sadece direksiyon sınavına girecek yani. O da temmuz ortalarında falan olacakmış herhalde.

  14. #14
    apophis2026 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Nisan 2013
    Şehir
    Aydın/1965
    Motosikleti
    mobylette51/cbf150/ınazuma
    1.Önce sınavdaki komisyona ''hocam bi gösterir misiniz güzergahtaki yapacaklarımızı?'' deyip ne olacak bakmak lazım.Sınava gelen komisyon üyelerinin acaba A2 ehliyeti var mı?
    2.Otomatik vitesli motorlarla sınava girip,vitesli motor kullanma ehliyeti almak ne kadar doğru acaba?Üstelik cc sınırlaması da yok.
    3.Ehliyeti al da istersen git 600 cc 1000cc 1200cc kullan.Ne ehliyetmiş ama......Yani bana ters geliyor.
    blt_59 ve Lev3562 bunu beğendiler.

  15. #15

    Üyelik
    06 Haziran 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xmax 2013 ABS
    bende haziran 29 da B ehliyetimin yanına A2 yazdırmak için sınava gireceğim. Sadece direksiyon sınavına gireceğim söylendi. Şu tırtıklı olayını pek anlamadım ama uygulayacaklarını da pek sanmıyorum açıkçası. Bekleyip göreceğiz bakalım ...

  16. #16
    gisler - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mayıs 2013
    yeni yönetmeliğe göre B ehliyeti olanlar derslere girmiyor direkt direksiyon sınavına..

    sınav tarihi: 27 Temmuz 2013

    sevgiler...

  17. #17
    blt_59 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2009
    Şehir
    kocaeli/gebze
    Motosikleti
    motorsuz :(
    Alıntı apophis2026 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    1.Önce sınavdaki komisyona ''hocam bi gösterir misiniz güzergahtaki yapacaklarımızı?'' deyip ne olacak bakmak lazım.Sınava gelen komisyon üyelerinin acaba A2 ehliyeti var mı?
    2.Otomatik vitesli motorlarla sınava girip,vitesli motor kullanma ehliyeti almak ne kadar doğru acaba?Üstelik cc sınırlaması da yok.
    3.Ehliyeti al da istersen git 600 cc 1000cc 1200cc kullan.Ne ehliyetmiş ama......Yani bana ters geliyor.
    mantıklı aslında,araç sınıfı neden otomobil-kamyonet-otobüs -tır diye sınıflandırılıyo, A1 bence yetkisi genişletip 50cc-350 cc olarak alınmalı a-2 de kalnını kapsasın ona göre kursu ve sınav olması daha mantıklı,ahada msj atıyom trafige ortalıgı bi karıştırayım
    eger kask takmıyorsan koruyacak bir şeyin yok demektir

  18. #18
    TATLIHIZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Nisan 2012
    Şehir
    MaNiSa
    Motosikleti
    (14) Yamaha Ybr (16) Yamaha Ybr
    A2 ehliyetim var B için haziran 29 da sınava giricektim, Dün aradılar sınava girmiyorsun direksiyona geliceksin dediler

  19. #19
    ilkerabi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2007
    Motosikleti
    YOK Şimdi.. Corsa 05
    Ehliyetten yeni bir darbe daha geliyor:

    http://www.gercekgundem.com/?p=551148

    Ehliyet süreli hale geliyor..
    Hadi gözümüz aydın..

  20. #20

    Üyelik
    06 Ocak 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    2014 FAZER8 ABS
    Ben de B'ye A2 yazdırıyorum.

    Bana da sınav belgen hazır dediler.
    Erken kayıt yaptıranlar sınava giriyor, geç kayıt yaptıranlar sınava girmiyor dediler.

    Biz sınav harcı ödemişiz. Boşa gitmesinmiş

    Kontejyan dolmasın diye acele ettik, cezalandırılıyoruz şimdi :(


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler