►Forum Kuralları◄ ►Moto Aktuel◄ ►Türk Dil Kurumu◄
Herkes düşüncelerinde yanılabilir. Ama aptallar bir türlü yanıldıklarını anlayamazlar. Cicero
"Endonezya'nın Açe bölgesindeki bir şehirde, şeriat uyarınca kadınların motosiklette erkek sürücünün arkasına bacaklarını açarak binmesi yasaklandı."
Kadınların bacaklarını açması başka şeyleri çağrıştırmış olacak ki garibanlara, tutup motosiklete böyle binmelerini yasaklamaya kalkmışlar.
Bu düpedüz zavallılıktır. Ne eksik ne fazla.
"Geçmişini hatırlamayanlar onu tekrardan yaşamaya mahkumdurlar". -Santayana
Ama ben yazdıklarınıza %100 katılmıyorum.
Her yorumu neden Mustafa Kemal Atatürk'e getirdiğinizi de çözmüş değilim.
Laik bir insan nasıl müslüman olamıyormuş bir açıklayın bakalım.
Devletin yönetim biçimi veya yaşadığınız mekan ve sadece kul ile yaratan arasındaki inanç ile ne gibi bir bağ varmış bilelim.
İnanç insanın içindedir. Saftır , temizdir. Gösterişi sevmez.
Sizin yaptığınız başkalarının inancını yargılamaktır.
Kimseyi seçiminden dolayı aşağılamak size düşmez.
Bunun müslümanlıkta da yeri yoktur, ki zaten aksini söylememişsiniz sayın emocan.
►Forum Kuralları◄ ►Moto Aktuel◄ ►Türk Dil Kurumu◄
Herkes düşüncelerinde yanılabilir. Ama aptallar bir türlü yanıldıklarını anlayamazlar. Cicero
Ne yazık ki sizi de bahsettiğim gerzek sınıfına sokmak zorundayım ( hakaret babında değil islami bilgi yetersizliği babında)
doğru laikliğe göre islamı ( kişisel bazda ) yaşayabilirsiniz. ama islama göre laik olamazsınız .
Yazdıklarımda seçiminden dolayı herhangi bir aşağılama yoktur . nerde aşağılama var belirtir misiniz ?
yazdıklarımı doğru anlayınız .
Mustafa Kemal'e değinmemin sebebi ise forum başlığında bahsi geçen islami şeriat kurallarını kaldıran liderin kendileri olmalarıdır.
size onu bunu şunu okuyun ya da sizin dediğiniz gibi irana arabistana gidin demiyorum.
sadene kuranı okuyunuz .
bu arada Mustafa Kemal'i de okursanız daha faydası olur.
Hatta okumayın . direk ben söyleyim.
kuranı kerim casiye Suresinin 18. ayeti muhammed (S.A.V)ı ve muminleri şeriat ile mesul tutar. ( laiklik ile değil)
Mustafa Kemal ise Şeriat'ı kaldırıp demokratik cumhuriyeti kurmuş liderdir. işte o yüzden mustafa kemal ile islam bir arada olamaz.
ancak laiklik ile islam bir arada olabilir. ( onu da göreceğiz bakalım tek örnek türkiye nereye kadar )
.
Beni objektif okuyun . yanlı değil .
Mevlana dan "Gel, gel, gel! Ne olursan ol, gel! Kim olursan ol, gel! gel" derseniz yine gerzekliğe düşersiniz. adam gel budistsen hristiyansan gel burda dinini yaşa dememiş . hangi dinden olursan gel tövbe et yine gel veya mümin isen yanlışa düşdüysen 100 sefer düştüysen yine gel demiş.
herşeyi okuyalım bilelim anlayalım.
Türkiye'nin en büyük sorunu bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmaktır.
Herseyi bilelim okuyalim anlayalim.
Atatürk seriati kaldirdi diye sallama hakkımız olsun.
Ulem emocan,
Sen beni güldürdün,Allah'da seni güldürsün.
Gerzeğin kelime anlamı geri zekalıdır.
Dinen gerzek hukuken gerzek diye birşey olamaz.
Aşağılama aşağılamadır.
Ben size dinen beyinsizsiniz diyemeyeceğim gibi.
Bahsi geçen ayeti biraz daha araştırınız. Lakin insanların anlam yüklediği ayetlerin birçok anlamı olabilir.
Şayet ben laik olmayınız gibi bir anlam göremiyorum. Daha çok saf dinin gerekliliklerini uygula , her kafasından ayet yorumlayanın (şeriat) kurallarına uyma anlamı çıkarıyorum.
Tekrar söylüyorum. Din kul ile yaratan arasındadır.
Tek tek ayetleri cımbızla çekip yorumlayan din adamları ile kul arasında değil.
Dediğiniz gibi sadece Kuranı okuyunuz.
Gerisine sadece yaratan karar verir.
Ne din adamları , ne şeriat.
►Forum Kuralları◄ ►Moto Aktuel◄ ►Türk Dil Kurumu◄
Herkes düşüncelerinde yanılabilir. Ama aptallar bir türlü yanıldıklarını anlayamazlar. Cicero
►Forum Kuralları◄ ►Moto Aktuel◄ ►Türk Dil Kurumu◄
Herkes düşüncelerinde yanılabilir. Ama aptallar bir türlü yanıldıklarını anlayamazlar. Cicero
31 mart vakasini okuyalim.
Diger gerici ayaklanmalarini da.
Tavrimizi ona göre koyalim.
Seriat sisteminden vazgeçen osmanlidir arkadaslar,Atatürk degil.
Hos seriat devam ediyor olsaydi muhtemelen kaldirirdi.
Ama seriati kaldiran Atatürk degildir.
O kalan artiklari temizlemistir.
Seriat denilen sey Allah'in emridir degildir tartismasina girmeyecegim.
Tartisabilecegim tek sey seriatla devlet yönetilemeyecegidir.
Bunun onlarca örnegi mevcuttur.
Din insanlara hem dünyada, hem de ahirette huzur vaad eder.
Milyonlarca insanin huzursuzluk kaynagi seriat,
dine ait olamaz.
Ya bunu savunanlar yaniliyor,
ya Kuran.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
Kuvvetmira Atatürk osmanlıdan nefret ediyordu,inkar ediyordu o yüzden mecliste şapka kanunu çıkarıldı.Hatta nefreti o kadar baki idi ki
Şapka kanunu ile birlikte kıyafet kanunu çıkarıldı.Bilgisi eksik olanlar hatta doğru bildiğini zannedenler hep böyle ucuz numaralar kelime oyunlarıyla uyduruk muhalefet yaparlar.Günümüzde anlamını yitirmiş olsada Şapkanın avrupa ve dünya için ne anlam ifade ettiğini bilmeniz gerekli.Birçok oturumda masaların ,yumrukların havada uçuştuğu birinci mecliste bu kanuna muhalif sadece iki kişi çıkmıştır
Hazır forumda din alimleri varken sorayım fıkıh,kuran,hadis'den bahsediliyor.Şeriat kolların , bacakların kesilmesi,kadınları diri diri gömülmesi veya taşlanmasımıdır?Arapların dini yozlaştırmasından dolayı günümüze gelen vakalarından sadece birimidir?Yoksa Allahın emir ve yasaklarımıdır?Bu yasaklar arasında motosikletin arkasına kadınların binmemesi'de varmı?İslam kıl ile tüy ile artçı uğraşacak bir din değildir.Ayıp şeriat,fıkıh,hadis diye islamı alet ettiğiniz konulara bakın.Arap toplumu islamiyeti kendine gayet güzel yorumlamıştır.Peygamberimiz kur an'ın emirleri dışında arap aile yaşantısına,toplumuna müdahelede bulunmamıştır.İslam inancı ile Arap örf ve adetlerini bir bütün zannedenler komik duruma düşebiliyor.Din konusunun içine siyaset serpiştiriyorsunuz din ve siyaset bilginiz kadar feyz aldığınız adamlardan görülmekteki gerçekten dini öğrenmeye ihtiyacınız var yanlız birilerinden değil kendiniz öğreneceksiniz...
Mısır’da yayımlanan El-Senousa gazetesine konuşan bir din adamı kadınların muz, havuç, kabak, salatalık gibi yiyeceklere dokunmasını ‘yasakladı’. Şeyh, bunların erkek cinsel organına benzediğini ve cinsellik düşünye neden olabileceğini iddia etti.
Fas’ta İlmi İçtihat Araştırma Merkezi başkanının fetvası ise komik değil dehşet veren cinsten. Faslı din adamı, “Müslüman erkeklerin yeni ölmüş eşleriyle cinsel ilişki kurabileceğini zira İslam’da ölülerle seksi yasaklayan bir hüküm olmadığını” söyledi
Mısır Ulusal Kadınlar Konseyi, parlamentoya 14 yaşındaki kızların evlendirilebilmesine izin veren ve erkeklere ölen eşleriyle öldükten sonraki altı saat içinde cinsel ilişkiye girebilme hakkı tanıyan iki yasanın reddedilmesi çağrısı yaptı.
Bunlar çeşitli tarihlerde ajanslara düşen haberler
Haydi hükümeti yıkalım yerine AVM yapalım.
Bu sapka meselesi ile ilgili biseyler yazmak lazim ama hafizam maalesef beni bazen yaniltiyor.
Bu nedenle eksiklerim olabilir, bilen arkadaslar düzeltirlerse sevinirim.
Halkin kilik kiyafetini dizayn etme mevzusu, cumhuriyete ait bir mevzu gibi iddia ediliyor ama bu dogru degil.
Osmanli tarihi boyunca da bu olmustur.
Mesela;
bak Atatürk'e halka zorla sapka giydirdi diyen arkadaslar,
halka zorla fes giydiren padisahi unutmasinlar.(aklimda 2. Mahmut diye kalmis)
Bize ait olmayan fes osmanli zamaninda asla benimsenmemis ama cumhuriyet tarihinde osmanli savunuculari tarafindan bayrak yapilmistir.
Alin size algi yanilmasi.
Fakat sapka inkilabindaki mevzu sadece toplumu dizayn etmek degildir.
Bazi arkadaslar meseleye bugünkü Türk toplumunun yasayisina göre yorum getiriyorlar ve haliyle sapka, kilik-kiyafet devrimi gibi mevzular komik görünüyor.
Hatta akli selim olanlar için korkunç.
Düsünsenize,
yarin seyrek biyikli asabi sahsiyet bir kanun yayinlasa ve bugünden itibaren herkes kavuk giyecek dese,
neler olur?
Toplumda olusacak infiali düsünebiliyormusunuz?
Bugünkü bu algi, geçmiste de ayniymis gibi yansitiliyor.
Ama mevzu öyle degil.
Mevzu öyle degil çünkü sapka ve kilik kiyafet devrimi öncesi toplumun durumu bugünki gibi degil.
Insanlarin basina ne geçirecegi, daha osmanli zamaninda belirlenmis.
Yani öyle herkes her istedigi seyi kafasina geçiremiyor.
Din bezirganlari devletçe belirlenmis seyleri kafasina takarken, saray erkani farkli farkli, bilmem neciler farkli farkli seyler giyiyorlar.
Isin özü toplumda sinif farkliliklarini en üst seviyede bu basliklar temsil ediyor.
Basina kavuk geçiren din alimi sayiliyor,
mavi fes geçiren yeniçeri.
Böyle bir kargasa ve bundan yararlanarak hortumlama olaylari var.
Hortumlama ki öyle böyle degil.
Toplumu galeyana getirme ve hatta ayaklanmaya kadar varan girisimler mevcut.
Din üzerinden para kazananlar bu refahtan dogal olarak vazgeçmek istemiyorlar.
Bir de kalpazan olup din üzerinden para kazanmaya çalisan sahtekarlar var.
Is bir kavuga bakiyor çünkü.
Iste sapka ve kilik kiyafet devrimi bu ortamda yapilmistir.
Maalesef sonrasinda vahim hatalar yapilmistir.
Atatürk devrim yasalarini yaparken, yanlis hatirlamiyorsam bu yasalara karsi gelmenin cezasini en fazla 3 ay hapis olarak belirlenmesini saglamisti.
Ama memleketimin isgüzar insanlari bu isi infazlara kadar götürdü.
Kisacasi mevzu nerelere geldi ama seriattan bir halt olmayacagini osmanli bile anladi ama geç anladi.
Bari siz yapmayin.
Deyip baglayayim mevzuyu.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
kılık kıyafet ve şapka kanunu gibi garabet işlere türlü bahaneyle sahip çıkanların bahse konu kanunu kıyasiya eleştirmeleri düpedüz çelişkide zirve yapan ikiyüzlü bir bakış açısıdır.
işte osmanlı devletinin kökünü kazıma operasyonu çerçevesinde çıkarılan ve hala yürürlükte olan, "akil" adamlarımızın toz kondurmaya çekindiği trajik kanun;
varın siz yapın değerlendirmesini.
madde 1 - türkiye büyük millet meclisi azaları ile idarei umumiye ve hususiye ve mahalliyeye ve bilümum müessesata mensup memurin ve müstahdemin türk milletinin iktisa etmiş olduğu şapkayı giymek mecburiyetindedir.türkiye halkının da umumi serpuşu şapka olup buna münafi bir itiyadın devamını hükümet meneder.
madde 2 - işbu kanun tarihi neşrinden itibaren meriyülicradır.
madde 3 - işbu kanun büyük millet meclisi ve icra vekilleri heyeti taraflarından icra olunur.
"laubalilikten hoşlanmam, ciddiyeti severim, disipline hayranım!.."
Bir halkin ne giyecegine karismak hakikaten garabet bir durumdur.
Burda haklisin.
Ama bu normal sartlarda dogru.
Simdi soruyorum.
Kilik kiyafet ve sapka devrimleri yapilmadan önce halk istedigi gibi mi giyiniyordu?
Istedigi basligi kafasina geçirebiliyormuydu?
Yok öyle birsey.
Yani bir toplumun sahip oldugu haklara tecavüz edilmis gibi bir iddia var ortada.
Sanirim iyi detaylandiramamisim yazdiklarimi.
Senin elestirin herseyin normal seyrettigi toplumlarda dogru bir elestiri.
Ama o zamanin toplumu öyle degil.
öyle her isteyen her istedigi gibi giyinemiyor.
Bu da toplumda sinif farkliliklari olusturuyor.
Bunun en klasik zafiyeti de din alaninda görûnüyor.
Böyle bir toplumda;
adam olmanin ya da takva olarak üstünlügün kilik kiyafette degil içeride olmasi gerektigi daha nasil ifade edilecektir?
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
Öncelikle size bilindik 5 maymun hikayesini anlatmak lazım.
Bir kafese beş maymun koyarlar. Ortaya bir merdiven ve tepesine de iple bağlı bir salkım muz asarlar. Her bir maymun merdivene çıkıp muza ulaşmak istediğinde dışarıdan üzerine soğuk su sıkarlar…
Her maymun aynı denemeye giriştiğinde buz gibi soğuk su ile ıslatılır. Bütün maymunlar bu denemeler sonunda ıslanmayı tecrübe etmiş olurlar. Bir süre sonra muzlara hareketlenen maymunlar diğerleri tarafından engellenmeye başlanır.
Suyu kapatıp maymunlardan biri dışarı alınıp yerine yeni bir maymun konur. Yeni maymunun ilk yaptığı iş muzlara ulaşmak için merivene tırmanmak olur. Fakat diğer dört maymun buna izin vermez ve yeni maymunu döverler.
Daha sonra ıslanmış maymunlardan biri daha kafesten alınır ve yerine yeni bir maymun konur. Ve merdivene ilk yaptığı atakta dayak yer. Bu ikinci yeni maymunu en şiddetli ve istekli döven ilk yeni maymundur.
Islak maymunlardan üçüncüsü de değiştirilir. Üçüncü yeni gelen maymunda ilk atağında cezalandırılır. İlk gelen iki maymunun yeni geleni niye dövdükleri konusunda bir fikirleri yoktur ama dövmektedirler.
Son olarak da kafesteki ıslanan son maymun olan dördüncü ve beşinci de değiştirilir. Tepelerinde bir salkım muz asılı olduğu halde artık hiçbir maymun merdivene yaklaşıp muzları almak için hamle yapamamaktadır.
NEDEN mi? Çünkü buna organizasyonel negatif öğrenme denir… Insanoğlu için de tüm bunlar aynen geçerlidir.
Cemaatlerde biat kültürü var. Soramazsın. İtiraz edemezsin, Söylenileni aynen kabul edersin. Neyi neden yaptığını bilmeksizin yaparsın.Sorma , yap. istenilen budur. .Hatta biraz daha abartalım beynini , mantığını kapıda bırakman gerekir. 1957 yılında ilk uydu yörüngeye yollanmış ,1969 yılında Amerikaya aya inmiş. 1975 yılında eleman halen dünya düzdür der. Hiç bir Allahın kulunun aklınada bu elemanın çeviri, yorum hatası yaptığı veya bu elemanın beyninde bir sorun olduğu gelmez. Gelemez. dedikya bunlara böyle öğretilmiş.Makamlar ve ünvanlarda büyük. Büyük makamdaki insanda büyük olmalı.
Deli zırvası bir şey denilsede , şeyh dediyse doğrudur.Kur'anın ilk emri "sor" değil, "oku"dur. Gidip hacıya hocaya şeyhe sormak yerine oku.Yok kim uğraşacak şimdi diye , kazayla arıza kafalarsa sorarsan alacağın cevapta arıza olur.
Sırf dini olarakda değil , Kendilerine öğretilen bilgiler ve kendi düşünceleri sonucu edilin kanaat , her ne ise, aksini söyleyenler olursa inkar edilir, yok sayılır. Gözüne gözüne belge sokulsa dahi , sahte oldukları düşünülür. çünkü medrese kültürü tek tip mantık yapısında insan çıkartır. Ha endonezyada , ha suudi arabistanda olsa farketmez, temel Mantık aynı olduktan sonra mekanın neresi olduğuda önemli değildir.
Bu yüzde bu icatcı mucitci abilerden akla mantığa aykırı beyanlar dün ve bugün olduğu gibi, yarında gelecektir. Bunlar kendilerinin çok zeki olduklarını zannetmelerindemidir. ? yoksa makamdan dolayı illaki bir şeyler demek zorunda olmak zorunda oldukları içinmidir? bilemem illaki bir şeyler demek zorundaymış gibi saçma sapanda olsa illaki bir şeyler derler.İmam osurursa cemaat ne yapmaz.
Kadınlar tek başına araba kullanırsa, ülkede bakire kalmaz. Nerden ulaştın bu sonuca. ? öyledir öyledir. Kabul et.Bu kafalarla ülke yönetmeye kalkılırsa elalem marsa üssü diker , bunlar halen dünya düz demeye devam eder.Ne diyeyim Allah tamamını islah etsin.
Bakın gündemde fazıl sayın ömer hayyam alıntısı var. sosyal medyada kıyamet kopuyor. Bazıları ömer hayyamı yeni keşfetmiş.Adam 800 yıl önce yazmış o şiiri. Ne yazmış?, nasıl yazmışın üzerinde uzun uzun durmam.
Ben söylenene değil. söylenemeye, ne söylendiğine değil , neden söylendiğine bakarım.( bunu hayatınız her alanına yayabilirsiniz. Özellikle çalışma ve ticaret hayatınızda bakış açınız olumlu yönde tümden değişecektir. Personeliniz size söylemediklerini çok daha rahat görmeye başlayacaksınız. )
Adamın 800 yıl önce hangi kelimeleri kullandığına , değil , bu şiiri o kişiye yazdıran şartları düşünün ki , şiirin içinde bol bol açıklama ve tasfir var. var. Zaaflarına , hırslarına yenik düşen ama bunu islamiyete yaftalama çalışan makam mevkii sahibi insanlar, dün ve bugün olduğu gibi yarında olacaktır. İslam akıl mantık dinidir. illaki arıza tipler çıkacağı için söylem mantıksız geliyorsa uymamak ve yapmamak daha hayırlıdır. Belki sevap kazanmazsınız ama iyi bir şey yapıyor zannedip , günahada girmezsiniz.
"“Kişinin namazına, niyazına değil; dinar ve dirhemle olan arkadaşlığına bakın”. Hz Muhammed ( S.A.V)
"İnsanların en cahili, ahiretini başkasının dünyası için satandır." Hz.Ömer
adamlar ayaklarını açıp oturan kadın lar için kanun çıkarmış tasası bize düşmüş
hatta tasasın dan da öte geçmiş atatürk laiklik kılık kıyafet gibi konulara karışmış
bu konu suriye iç savaş'ına kadar gider
hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır
Forumun dini konularda konuşulmamasına dair kuralı olmasına rağmen,Mt yönetimi tarafından dini tartışmaların oluşabileceği bir konunun açılması da ne ilginç bir paradoks.
osmanlıda kullanılmış yüzlerce çeşit serpuş var ve bu yalnızca kıyafetin bir parçası değil geleneksel bir anlayışla kullanıcısının sosyal statüsünü ifade etmekten tutunuz "kefeni başında gezmek" ifadesinin vücut bulduğu kavuklara varana dek derin bir anlayış ve kültürün ürünüdür. velev ki bu geleneksel serpuş anlayışı bazı haklı sebeplerle millete zul addedilebilir. işbu halde çözüm geçmiş kıyafetleri men edip yerine yepisyenilerini mi dayatmaktır? bu mudur çağdaş türkiye'nin kuruluş sancılarındaki derdi?
şapka devrimi asri medeniyet hedefinin levazımından mıdır yoksa bu kişiliksiz, kimliksiz, dayatmacı, topal medeniyetin müsebbiblerinden midir. varsa sorun vicdanınıza.
"laubalilikten hoşlanmam, ciddiyeti severim, disipline hayranım!.."
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)