İstanbulda Otobüs Yolu uygulaması başlıyor - Trafikte yeni dönem
Reklamlar
-
29 Ağustos 2012, 12:21
#1
Admin
İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) toplu taşımayı rahatlatmak ve arttırmak için "Toplu Taşıma Yolu" (Bus Line) uygulaması başlatılıyor.
Dünyanın gelişmiş pek çok ülkesinde yapılan uygulama, İstanbul'da 3 Eylül Pazartesi günü başlayacak. İstanbul'da trafik yoğunluğunu azaltmanın hedeflendiği proje ile yıllık 650 bin litre yakıt tasarrufu sağlanması planlanıyor.
Belirtilen güzergâhlarda vatandaşlar zamandan da büyük tasarruf sağlayacak. Otobüs şeridi uygulaması sonucu özel araç yerine toplu taşıma sistemini belirtilen saatlerde günde yaklaşık 17 bin kişinin geçmesi öngörülüyor. Uygulama vatandaşlar tarafından benimsenmesi halinde yaygınlaştırılacak.
PİLOT BÖLGELER
Toplu Taşıma Yolu uygulaması pilot bölge olarak belirlenen öncelikle; Millet Caddesi- Topkapı-Aksaray, Şirinevler-Mahmutbey yolunda başlanacak. Daha sonra güzergahlar Topkapı-Aksaray-Taksim, Kızıltoprak-Bostancı-Tuzla, Beşiktaş-Maslak, Yenikapı-Başakşehir şeklinde genişletilecek.
HAT EDS İLE GÖZETLENECEK
İBB yaptığı açıklamada uygulamanın ana hatlarını şu şekilde açıkladı: -Uygulama trafiğin yoğun olduğu saatlerde yapılacak, bunun dışında diğer araçların kullanımına açık olacak. -Hafta içi sabah 00.07-10.00, akşam 16.00-20.00 saatleri arasında uygulanacak.
-Uygulama saatleri ve giriş çıkışlara ait düzenlemeler, şeritlerde yatay ve düşey işaretlemeler yapıldı.
-“Toplu Taşıma Yolu" 2 mm. yüksekliğinde kompenantlı boya ile veya gereken yerlerde hareketli fiziki engelle ayrıldı.
-Toplu ulaşım araçları haricinde yola giren ve parklanma yapan araçlar, EDS kameraları ve Emniyet Trafik Denetleme Şube Müdürlüğü ekipleri tarafından denetlenecek. -Belirtilen saatler içinde sağ şeritlerde yükleme-boşaltma ve parklanma yapılmayacak.
-Şerit başlangıcında, bilgilendirme levhaları ile sürücülere gerekli uyarılar yapılacak, kurallara uymayan sürücüler EDS ile tespit edilerek cezai müeyyide uygulanacak.
-Millet Caddesi; Topkapı-Aksaray her iki yöndeki sağ şerit İETT ve Özel Halk Otobüslerine tahsis edildi. -Şirinevler-Mahmutbey yolu da sadece İETT, Özel Halk Otobüsleri ve Minibüsler tarafından kullanılacak. -Söz konusu şeritlerde taksiler sadece duraklarda yolcu indirip bindirebilecekler.
-Araç sahiplerinin toplu taşımayı seçmesinden dolayı yıllık 650.000 litre yakıt tasarrufu ile karbondioksit salınımında 1500 ton azalma olacağı hesaplanıyor
Kaynak: Milliyet
http://img195.imageshack.us/img195/9...yolugrsel1.jpg" width="570" style="width:570px" />
http://img684.imageshack.us/img684/1...yolugrsel2.jpg" width="570" style="width:570px" />
http://img641.imageshack.us/img641/6...yolugrsel3.jpg" width="570" style="width:570px" />
Reklamlar
-
29 Ağustos 2012, 12:25
#2
hadi hayırlısı bakalım.........
Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI
-
29 Ağustos 2012, 13:23
#3
iyi güzel'de madem yapıoyosun birde motosiklet yolu yapında tam olsun bari...
ASİYİZ BİZ MOTORCUYUZ....
-
29 Ağustos 2012, 13:26
#4
ben sanmıyorum bu uygulama dört dörtlük işlemez... sivil araçlar dolmuşlar taksiciler ve biz işgal ederiz...
Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI
-
29 Ağustos 2012, 13:31
#5
tramvay sollayan bir millet olarak zor diyorum ben de. şeritler zaten bölündü ve daraltıldı, emniyet şeridi de yok. Avcılarda bir bölüm 2 şerit nasıl olacak merak ediyorum.
-
29 Ağustos 2012, 13:32
#6
TEKTEKER_RAMÇO adlı üyeden alıntı
ben sanmıyorum bu uygulama dört dörtlük işlemez... sivil araçlar dolmuşlar taksiciler ve biz işgal ederiz...
Sonra haberlerde görürüz belediye otobüsü motosiklet sürücüsünü otobüs yolunda ezdi
Nereye bakarsan, oraya gidersin.
-
29 Ağustos 2012, 13:42
#7
viper17 adlı üyeden alıntı
Sonra haberlerde görürüz belediye otobüsü motosiklet sürücüsünü otobüs yolunda ezdi
ben demiştim derim.. en azından ben yol durumuna göre kullanırım...
Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI
-
29 Ağustos 2012, 13:46
#8
İngiltere'de otobüs yolunda motosiklet gidebiliyor sanırım, bizde de olursa iyi olur.
-
29 Ağustos 2012, 13:51
#9
Süper Moderatör
Khutuck adlı üyeden alıntı
İngiltere'de otobüs yolunda motosiklet gidebiliyor sanırım, bizde de olursa iyi olur.
Süpermiş.
Öyle ya istediği zaman hemen yol verebilme kenara kaçabilme potansiyeline sahip motosikletler.
Yol uygulamaya geçince başvurmak kamuoyu uygulamak gerekir.
"normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"
-
29 Ağustos 2012, 13:55
#10
yasal olmasada yasal hale getiririz...
Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI
-
29 Ağustos 2012, 14:09
#11
Geç kalınmış bir uygulama. Başlaması sevindirici.
-
29 Ağustos 2012, 14:14
#12
Eyvah diyorum.
Hayatımın en büyük kazasını bu yol nedeniyle yaptım. Şişli de bu uygulama varken (sene 1999) trafik ışıklarının kendisi için olmadığını sadece yan şeritte giden araçlar için olduğunu düşünen bir otobüs soförü bana sol taraftan çarpıp 50mt kadar önünde sürüklemişti.
Şeritleri ayrı olunca trafik kuralları açısından da ayrıcalıkları olduğunu sanıyorlar.
Ucuz motor olmaz , Sorunlu motor olur.
-
29 Ağustos 2012, 15:03
#13
Geçmiş olsun. Ama...
Bu kazayı uygulama neticesinde yapmamışsınız. Otobüs şöförünün dangalaklığı yüzünden yapmışsınız. Bence uygulama çok güzel. Toplu taşımanın rahat, konforlu, hızlı ve güvenilir bir şekilde yapılması gerekir ki bu sayede taşıma artar.Böylece normal araç sayısında düşüş olur. Örnekleri var, İngiltere'de çoğu yer bu şekilde ve sizin dediğiniz gibi kazalar olmuyor. Haricinde siz en düzenli sistemi getirin kurallara uymadıktan sonra orada da kaza olur. Bence bakış açımızı değiştirmek, insanlarımızı eğitmek ve kaliteli ve blinçli toplum oluşturmak lazım. Ondan sonra bak gör bu uygulamar nasıl tıkır tıkır işliyor.
-
29 Ağustos 2012, 15:08
#14
TEKTEKER_RAMÇO adlı üyeden alıntı
yasal olmasada yasal hale getiririz...
Bu hattin ihlal edilip edilmedigi eds ile kontrol edilecekmis.Plakayi saklamadan o yolu kullanmak zor.
-
29 Ağustos 2012, 17:34
#15
invent adlı üyeden alıntı
Geçmiş olsun. Ama...
Bu kazayı uygulama neticesinde yapmamışsınız. Otobüs şöförünün dangalaklığı yüzünden yapmışsınız. Bence uygulama çok güzel. Toplu taşımanın rahat, konforlu, hızlı ve güvenilir bir şekilde yapılması gerekir ki bu sayede taşıma artar.Böylece normal araç sayısında düşüş olur. Örnekleri var, İngiltere'de çoğu yer bu şekilde ve sizin dediğiniz gibi kazalar olmuyor. Haricinde siz en düzenli sistemi getirin kurallara uymadıktan sonra orada da kaza olur. Bence bakış açımızı değiştirmek, insanlarımızı eğitmek ve kaliteli ve blinçli toplum oluşturmak lazım. Ondan sonra bak gör bu uygulamar nasıl tıkır tıkır işliyor.
Keşke öyle olsa... bende çok isterim bunu.
Ucuz motor olmaz , Sorunlu motor olur.
-
29 Ağustos 2012, 19:16
#16
1990 lı yıllara zaten böyle bir uygulama vardı Gayrettepe den Taksim e kadar ben az çok hatırlıyorum uzun otobüs kuyrukları olurdu...
-
29 Ağustos 2012, 19:41
#17
NoMotorNoCry adlı üyeden alıntı
Bu hattin ihlal edilip edilmedigi eds ile kontrol edilecekmis.Plakayi saklamadan o yolu kullanmak zor.
ben neredeyse her zaman plaka kapalı geziyorum... alışkanlık...
Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI
-
Saçmasapan bir uygulama genede deneyip görmeleri daha ikna edici olacaktır.Bence daha çok trafik yaratıp insanları daha çok yollarda tutup daha çok yakıt sarfiyatında bulundurmaya ayrıca o şeride girenler, durklama yapanlardan ekstra ceza-vergi almaya yönelik bir uygulama şayet toplu taşıma hiçte sanıldığı üzere ekonomik açıdan uygun bir ulaştırma seçeneği değil.
-Yol belli hergün gelip geçen araç sayısı belli günün belirli saatlerinde öyle kalan saatlerinde böyle diye bir uygulama hiç mantıklı değil.
(1996) Coba 175 > (2007) Yuki YK250 > (2013) Hyosung GT250R > (2014) Yamaha XJ6 Diversion F > (2014) Yamaha YZF R1 > (2015) Mondial Drift 125 > (2016) Mondial Cup 100 > (2016) Mondial RX3İ EVO
-
bu uygulamada ilk gün yani 3.9.12 tarihinde 800 civarı araç a ceza kesilmiş hiçte az değil
hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır
-
kamsea adlı üyeden alıntı
1990 lı yıllara zaten böyle bir uygulama vardı Gayrettepe den Taksim e kadar ben az çok hatırlıyorum uzun otobüs kuyrukları olurdu...
aynısını tekrar yaşayacak ve göreceğiz.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:55 ----------
Hedef_Turan adlı üyeden alıntı
... toplu taşıma hiçte sanıldığı üzere ekonomik açıdan uygun bir ulaştırma seçeneği değil...
iki adımlık yerde kaç defa aktarma; her aktarmada bas akbil'i ver para. iki kişiden fazlaysanız, araba bile toplu taşımadan daha ucuza geliyor. hele son zamlardan sonra
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:58 ----------
önce zihniyet değişmeli. ayakta yolculuk yapılmayan, klimalı otobüsler olsun kimse araba kullanmaz.
bizde maksat hizmet değil, eziyet. gündüz saat 11'de zincirlikuyu durağında metrobüs bekleyin, hak verirsiniz.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler