Motosiklet satışları yüzde 6.7 düştü. Avrupada kriz motosikleti vurdu.
Reklamlar
-
27 Ağustos 2012, 14:06
#1
Admin
Bu yılın ilk altı ayında trafiğe tescil kaydı yapılan motosiklet sayısı geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 6.7 azalarak 81 bin 195 adete geriledi.
MOTED Başkanı Başarı Erbaş, “Satışların artması için ÖTV indiriminin motor hacmi 250 cc ile 800 cc arasındaki motosikletler için de yapılması, köprü ve otoyol geçiş ücretlerinin düzenlenmesi gerekir” dedi
Türkiye İstatistik Kurumu (TUİK) verilerine göre bu yılın Ocak-Haziran döneminde trafiğe tescil kaydı yapılan motosiklet sayısı yüzde 6.7 oranında düşüş göstererek 81 bin 195 adette kaldı. Bu rakam geçen yılın aynı döneminde 87 bin 59 adet olarak gerçekleşmişti. En fazla satış, motor hacmi 51 ila 250 cc arasındaki motosiklerde görüldü. Scooter tipi motosikletlerin satışları da bir önceki yıla göre en çok artış gösteren oldu. Scooterlar, büyük şehirlerde özellikle paket servisinde ve kullanım kolaylığı nedeniyle işe gidiş gelişlerde tercih ediliyor.
Avrupada kriz motosikleti vurdu
Krizdeki Avrupa ile kıyaslandığında 2012’nin ilk altı ayında Türkiye’de gerçekleşen düşüşün çok fazla olmadığını söyleyen Motosiklet Endüstrisi Derneği (MOTED) Başkanı Başarı Erbaş, “Bu yılın ilk yarısında motosiklet satışları Almanya’da yüzde 6, Fransa yüzde 11 düşüş gösterdi. Satışlar motosiklet kullanımının en yoğun olduğu İtalya’da yüzde 23, İspanya’da ise yüzde 21 geriledi” dedi.
Türkiye’de geçen yıl şubat ayında motor hacmi 250 cc’ye kadar olan motosikletlerde ÖTV oranının yüzde 22’den yüzde 8’e indirilmesinin işe yaradığını belirten Başarı Erbaş, “Ancak indirimin devamı gelmediği için bu yıl satışlar yine geriledi. Sektörün her anlamda gelişmesi için ÖTV indiriminin motor hacmi 250 cc ile 800 cc arasındaki motosikletler için de yapılması gerekir” diye konuştu.
Bu motor hacminde yüzde 37 olan ÖTV oranının yüzde 16’ya çekilmesi gerektiğini söyleyen Erbaş, “Ayrıca köprü ve otoban geçiş ücretleri yeniden adaletli bir şekilde düzenlenmeli. Bunlar yapılırsa motosiklet kullanımı özendirici olur” açıklamasında bulundu.
Trafiğe çözüm
Motosiklet kullanımının artmasıyla birlikte hem trafiğin azalacağını hem de akaryakıt tüketiminin düşeceğini dile getiren MOTED Başkanı Erbaş, “Çünkü motosikletler bireysel ulaşımda bir otomobilin dörtte biri kadar yer kaplar ve aynı oranda daha az egzoz gazı çıkarır. Ayrıca trafikte bir motosiklet otomobilin sadece üçte biri kadar yakıt tüketir. Park sorunu da yaratmaz. Bu özelliklerinden dolayı bireysel ulaşımda mutlaka desteklenmeli” diyerek sözlerini tamamladı.
Kaynak: Haberturk
Reklamlar
-
27 Ağustos 2012, 15:46
#2
ülkemizde otoyollar ve köprü ücretleri, alım satım ücretleri plaka ücretleri vs düşürülür ise çok daha artar satışlar.
-
27 Ağustos 2012, 16:24
#3
Motosiklet markalarının ötv indiriminden faydalanıp haksız zamlar yaptığını gördük. Ne kadar indirim olsa firmalar o kadar da fiyatları arttırmaktadırlar.
2009 Honda Cbr 125r -> 2006 As 200 Gy -> 2010 S&T GT 250R -> 2012 150 MCX RoadRacer -> 2013 Kuba XCG 150 -> 2017 Pulsar RS 200 -> 2024 Dominar D 400
-
27 Ağustos 2012, 20:00
#4
-
28 Ağustos 2012, 15:49
#5
2000 motorlu bi arac cok matah biseymis gibi yuzde 80 vergiye yukseltildi! devlet her zaman dar gelieli ve orta gelirli degilde ust seviye zengin kesim icin kanun yapiyor. . zira otv si 80'den 130 olan 3000cc ve ustu cip ve spor arac satisinda zerre azalma yok. etraf 2012 model bu araclardan kayniyor
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler