Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Standartlara uygun kask kullanımının zorunlu hale getirilmeli

    REKLAM ALANI
  1. #1
    Admin Erhan Erdil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Nisan 2003
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MT-09 Tracer
     
    Türkiye’de 2 milyonun üzerinde kullanıcısı bulunan motosikletlere kritik uyarılar.

    Makine Mühendisi Güngör Kaya, Türkiye’de 2 milyonun üzerinde kullanıcısı bulunan motosikletlerin trafikte kullanımı esnasında kask takılmamasının motosiklet sürücü ve motosiklette sürücü arkasında seyahat eden yolcular için hayati risk oluşturduğunu belitti.

    MEVZUAT VE YASALAR YETERSİZ

    ‘Kask takmamak motosiklet sürücüsünün ve yolcularının güvenliğini tehdit etmekte ve olası bir kazada ciddi bir yaşamsal risk ile karşı karşıya bırakmaktadır’ diyen Kaya, ‘Trafikte yaşanan kask takmayan motosiklet sürücü ve yolcuların karıştığı kazaların sayısının her geçen gün daha da artmaktadır. Bu durum önümüzdeki dönemde yaşanacak olası ölümcül kazaların habercisi niteliğindedir. Bu nedenle ilgili kurum, kuruluş ve bakanlıkları acil tedbir almak üzere göreve çağırıyorum. Kask sorununda çözüm kamusal denetimdir. Karayolları Trafik Yönetmeliği’nin 150. maddesi bu soruna tam olarak çözüm bulamadığından Karayolları Trafik Yönetmeliği başta olmak üzere tüm mevzuat ve yasalar bu sorunu kökünden çözecek şekilde yeniden yapılanmalıdır’ dedi.

    MEYDANA GELEN KAZALAR DENETİMSİZLİĞİN BOYUTLARINI ORTAYA KOYMAKTADIR

    Makine Mühendisi Güngör Kaya yaptığı açıklamada trafikte meydana gelen ve kask takmayan motosiklet sürücüsünün ve yolcularının karıştığı ölümlü kazaların denetimsizliğin boyutlarını ortaya koyduğunu vurguladı. Yaz aylarında motosiklet kullanımının arttığını dile getiren Kaya, ‘Motosiklet sürücüsü diğer kara taşıtlarının sürücülerine oranla daha savunmasızdır. Kaçınılmaz olarak, motosiklet sürücüsünün herhangi bir kaza ya da çarpma durumunda yaralanma ya da ölüm olasılığı daha yüksektir. Trafikte yaşanmasını hiç istememekte olduğumuz ancak yaşanması durumunda motosiklet sürülerinin ve artçılarının karıştığı kazalarda ölüm tehlikesinin azaltılması konusunda alınabilecek ve alınması gereken pek çok önlem bulunmaktadır. Bu önemlerinin başında da kask ve yardımcı güvenlik ekipmanlarını kullanmak gelmektedir’ dedi.

    KAZALARDAN DERS ALMIYORUZ

    Kamusal denetimle alınacak önlemlerin başında motosiklet kullananlarının ve artçı yolcuların kask ve diğer güvenlik yardımcı malzemelerinin kullanmasının zorunlu kılınması geldiğine dikkat çeken Makine Mühendisi Güngör Kaya, ‘Yapılan araştırmalarda doğru kask kullanımı ölüm riskini % 60 oranında azalttığı ortaya çıkmıştır. Kaza verileri incelendiğinde motosikletlerin karıştığı kazalarda ölümlerin % 75’inin kask ve diğer yardımcı güvenlik malzemesi takılmamasından kaynaklandığı da ortaya çıkmıştır. Ama ne yazık ki kazalardan ders almadığımızda acı bir gerçektir. Hal böyle iken motosiklet kullanıcıları ve artçıları sürüş esnasında mutlaka doğru ölçülere sahip kask takmalı ve bu kaskların emniyet kemeri doğru şekilde bağlanmalıdır. Kasksız artçı alınmamalıdır. Alınacak bu tedbirler kaza anındaki darbeleri hafifleterek olası yaralanmaların önüne geçmektedir. Kask ve yardımcı güvenlik malzemelerinin kullanımı konusunda sorumluluk sadece sürücü ve arttıçıya bırakılmamalı, ilgili kurum ve kuruluşlarca sıkı trafik denetlemeleri ve cezalarla desteklenmelidir’ dedi.

    MEVZUATLAR SORUNA ÇARE OLACAK ŞEKİLDE DEĞİŞTİRİLMELİDİR

    Geçmişte yaşanan acı olaylardan ve kazalardan dolayı ‘Kask Sorunu’nun dikkatlice sorgulanması ve denetlenmesi gereken bir sorun olduğuna dikkat çeken Kaya, şu açıklamalarda bulundu: “Doğru giyilmeyen kaskın hiçbir koruyuculuğu olmadığı gerçeğinden hareketle, mevzuat ve yasalarda mutlaka ve mutlaka yenilenmelidir. Yapılacak yeni yasa-mevzuatlarda ‘Kullanım esnasında ve trafikte seyir halinde iken motosiklet kullanıcılarının doğru giyilmiş ve emniyet bağı bağlanmış onaylı kask kullanması zorundadır’ benzeri bir koşula yer verilmelidir. Standartlara uygun kask kullanımının zorunlu hale getirilmesi sorunun çözümünde çok önemlidir.

    Kaynak:İHA


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    sgurdal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2009
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Honda CBF 500
    kim ki bu Makine Mühendisi Güngör Kaya ?

  3. #3
    lycantrophic - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ağustos 2009
    Motosikleti
    GV 250
    Makine mühendisi ne alaka konuyla? Kimdir neyin nesidir ben de merak ettim. Söylediği rakamlar da sallamasyon bence. Düzgün bir kaynaktan gelse neyse de bizim bakkal mehmetle de benzer bir röportaj çıkarılırmış hani.
    sgurdal bunu beğendi.
    Önemli olan nereye varacağın değil, yaptığın yolculuktur.

  4. #4
    sgurdal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2009
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Honda CBF 500
    tamam konu doğru olabilir ona bir şey demiyorum da , Güngör bey yetkili bir mercii midir bu konu ile ilgili?

  5. #5
    lycantrophic - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ağustos 2009
    Motosikleti
    GV 250
    Havuzlara da el atmış adam enteresan:

    Makine Mühendisi Güngör Kaya, sıcak günlerin gelmesiyle serinlemek için girilen havuzların standartlara göre temizliği yapılmamışsa havuzu kullanan kişilerin hayati risklerle karşı karşıya kalabileceğini belirtti.

    Yüzme havuzlarının sayısının her geçen gün fazlalaştığına bu nedenle de risklerin arttığına dikkati çeken Kaya, yapılması gerekenleri şöyle sıraladı:

    Temiz bir havuzda suyun dibinin net bir şekilde görülmesi gerekir. Yosunlu, kaygan ve yapışkan yerler olmamalı. Suyun sıcaklığı 27 dereceyi geçmemeli. Havuz suyunun litresinde 40’tan fazla koli basili bulunmamalı ve zaman zaman bakteriyolojik analizler yapılmalıdır. İdeal serbest klor seviyesi sık sık kontrol edilmeli. Aktif cilt mantarı, göz ve kulak enfeksiyonu olan kişiler havuza girmemelidir. Havuza girerken kesinlikle duş alınmalıdır, ayaklar antiseptik solüsyondan geçirilmelidir. Çok kalabalık, su devri yeterli olmayan, yeterince klorlanmayan havuzlardan uzak durulmalıdır.
    Önemli olan nereye varacağın değil, yaptığın yolculuktur.

  6. #6
    MotorKafa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF 1000 FA
    Makine Mühendisi Güngör Kaya, Van'da meydana gelen 7.2 şiddetindeki depremde eğer yetkililer zamanında deprem konusunda hızlı ve kalıcı önlem almış olsalardı binaların yıkılmasına ve yurttaşlarımızın canlarını kaybetmesine engel olunmuş olacaktı. Türkiye'de senelerdir bu depremleri tartışmayı sürdürüyoruz ama nedense ilgililer hep bu konuya kayıtsız kalıyor" diye konuştu.
    Motosikletli Kaplumbağa...

  7. #7
    lycantrophic - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ağustos 2009
    Motosikleti
    GV 250
    Basının yarattığı hayali bir karakter de olabilir sanki bu adam.
    Önemli olan nereye varacağın değil, yaptığın yolculuktur.

  8. #8
    MotorKafa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF 1000 FA
    Türkiye'deki sevişkenlerin %70inin prezervatif kullanmadığını belirten makine mühendisi Kaya, prezervatif kullanmamak büyük risktir şeklinde açıklama yaptı. Türkiye'de her 1000 erkekten sadece 1inin düzenli seks hayatı olduğu konusuna da dikkat çeken Kaya, prezervatifin %100 korunma sağlamamasına karşın, özellikle hiv, hepatit B ve papillon gibi hastalıkların karşı cinse geçmesine büyük ölçüde engel olduğunu belirtti.
    Kaya'ya "siz sevişirken kondom kullanıyor musunuz ?" şeklinde soru yönelten SİE haber ajansı muhabirimizin aldığı yanıt ise duyanları şoke edecek cinstendi. Kaya'nın yanıtı "Hayır. Ben çorap tercih ediyorum" oldu !
    sgurdal ve Mengu16 bunu beğendiler.
    Motosikletli Kaplumbağa...

  9. #9
    GorkeM - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Haziran 2006
    Şehir
    Moskova / İstanbul / Kiev
    Makine Mühendisi Güngör Kaya, Uyardı; "Su Sebillerinde Temizliğe Dikkat"

    Makine Mühendisi Güngör Kaya, kışlastiği kullanımının zorunlu hale getirilmesinin önemine vurgu yaparak,'Türkiye'de sıcaklık 7 derecenin altında düştüğünde normal lastikler sertleşmeye başlamakta ve dolayısıyla kaymaktadır. Bu da seyahat güvenliği ortadan kalkmasına ve kazalara sebep olmaktadır. Kaza risklerini önemli oranda azaltacak olan kış lastiği kullanımı zorunluluğu önemli bir adımdır' dedi.

    Makine Mühendisi Güngör Kaya, yaz aylarında zamanı keyifli geçirmek için çocuklarımızla birlikte çıkacağımız tatil seyahatlerinde bazı kurallara uyulmasının mutlak önem taşıdığını ifade etti.

    Makine Mühendisi Güngör Kaya vatandaşları bina yalıtımına duyarlı olmaları konusunda uyardı.

    Makine Mühendisi Güngör Kaya, aracıyla seyahat eden vatandaşlara yolda kalmamaları için akülerin kontrolleri ve bakımı konusunda uyarılarda bulundu.

    Makine Mühendisi Güngör Kaya, havalandırma sistemi standartlara uygun olarak yapılmayan veya havalandırma sistemi çalışmayan kapalı otoparklarda çalışanlar ile kapalı otoparklara araçlarını park etmek için kısa bir süreliğine olsa da gelen ziyaretçilerin tahliyesi yapılmayan zehirli gazlardan dolayı sağlıkların risk altında olduğunu belirterek önemli uyarılarda bulundu.


    Uyarı adamı Güngör Kaya... Ben de makine mühendisiyim ben de uyarsam olur mu?
    Uyarıyorum , yaz aylarında şortla motora binmek bacak bölgenizde yanıklara sebep olabilir!
    sgurdal ve MotorKafa bunu beğendiler.
    Forum Kuralları◄ ►Moto Aktuel◄ ►Türk Dil Kurumu
    Herkes düşüncelerinde yanılabilir. Ama aptallar bir türlü yanıldıklarını anlayamazlar. Cicero

  10. #10
    lycantrophic - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ağustos 2009
    Motosikleti
    GV 250
    Hadi diyelim adam makine mühendisi okumuş etmiş de sürekli adının başına neden makine mühendisi diye yazılır ki? Adam İzmir CHP belediye meclis üyesi mi neymiş onu yazsalar biraz daha ciddiye alınır en azından. Adamın nüfusta adı "Makine Mühendisi Güngör Kaya"ymış bir de. :D Ben de çocuğum olsun "Piyanist Şantör Muzaffer Yılmaz" koyacağım.

    Makine Mühendisi Güngör Kaya, havalandırma sistemi standartlara uygun olarak yapılmayan veya havalandırma sistemi çalışmayan kapalı otoparklarda çalışanlar ile kapalı otoparklara araçlarını park etmek için kısa bir süreliğine olsa da gelen ziyaretçilerin tahliyesi yapılmayan zehirli gazlardan dolayı sağlıkların risk altında olduğunu belirterek önemli uyarılarda bulundu.
    Kaya, "Ülkemizde çok sayıda kapalı otopark olmasına rağmen maalesef denetimlerin istenilen düzeyde olmamasından dolayı bu otoparklarının çoğunda havalandırma sistemi bulunmamaktadır. Havalandırma istemi olmayan otoparklar zehir odası gibidir. Bu otoparklarda çalışan her otomobilin egzozundan çıkan zehirli gazlar o ortamı kullanan kişinin sağlığını olumsuz yönde etkilemektedir. Araç egzozundan çıkan başta karbon monoksit olmak üzere zehirli tüm gazlar, insan duyularıyla algılanamadığından o ortamı kullanan başta çalışanlar ve araçlarını park etmek için gelen vatandaşların sağlığı büyük tehlike altındadır." dedi.
    MEVZUATLAR GÖZDEN GEÇİRİLMELİ
    Makine Mühendisi Güngör Kaya, kapalı otoparklardaki zehirli gazların algılanması ve bu gazların uluslararası standartlara göre belirlenmiş şekilde uygun havalandırması yapılarak mahalden dışarı atılması insan sağlığının korunması açısından çok önemli olduğunu belirttiği açıklamasında önemli noktalara değindi.
    Açıklamasında kapalı otoparklarda hava kalitesi gerekliliklerini sağlaması için mevzuatların en kısa zamanda yeniden gözden geçirilmeli ve denetimler sıklaştırılması gerektiğine de dikkat çeken Kaya, "Kapalı otoparkları kullanan ve de burada çalışan insanların sağlığı göz önünde bulundurularak standartlara uygun havalandırma sistemi mutlaka yapılmalıdır. Aksi durumda havalandırma sistemi olmayan kapalı otoparkların faaliyetlerine toleranssız derhal son verilmelidir" diye konuştu.
    Makine Mühendisi Güngör Kaya, Türkiye’de yüzlerce kapalı otoparkın tekniğine ve standartlara uygun şekilde çalışmadığını işaret ettiği açıklamasının devamında şu görüşlere yer verdi;
    "Ne yazık ki bazı kapalı otopark işletmecileri denetimlerin yetersizliğinden ve mevzuatlardaki boşluklardan yararlanarak havalandırma sistemini faaliyete geçirmemektedirler. Oysaki gerek kapalı otoparklarda çalışanların gerekse aracını otoparka park etmek için gelenlerin araç egzozundan çıkan zehirli gazlara maruz kalmamaları için kapalı otoparklardaki havalandırma sistemi yeterli olmalı ve sürekli olarak çalışır halde olmalıdır. İnsan sağlığına kasteden bu sorunun giderilmesi için denetim ve tedbirleri sıklaştırmak şarttır. Başta yerel yönetimler olmak üzere ilgili tüm kurum ve kuruluşlar kapalı otoparkları sık aralıklarla denetlenmeli ve havalandırma sisteminin çalışıp çalışmadığı kontrol etmelidirler. Havasındaki karbon monoksit konsantrasyonu, CO detektörü ile sürekli olarak izlenmeyen ve kapalı otopark havasındaki karbon monoksit konsantrasyonu sınır değerlerinin üstünde olan yani havalandırma sistemi yeterli olmayan ya da havalandırma sistemi standart değerlere uygun çalışmayan kapalı otoparklar gerekli önlemler alıncaya kadar derhal kapatılmalıdır. Gerek orada çalışanların sağlığı için gerekse araçlarını park etmek için gelen yaşlısıyla genciyle, bebeğiyle binlerce vatandaşımızın sağlığı için bu yapılmalıdır."
    Önemli olan nereye varacağın değil, yaptığın yolculuktur.

  11. #11
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    ŞARKICI YORUMCU,KÖŞE YAZARI AJDAR BEY'de Makine Mühendisi
    BMW F650,,,KTM EXC 400,,,CRF 250X.....msx 125
    ''Gürcan Moto Garaj''
    0 535 939 20 86

  12. #12
    tr100a - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2009
    böyle aklından estikçe salak saçma yorum yapanları ve muayene süresi kısalsında araçlar daha bakımlı olsun gibi safsataya cacık olanları sıra sopasına çekesim geliyor

    len beyinsizler siz asgari üçreti 2000 tl yapın ben biliyorum nasıl kask takıp nasıl güvenli olacağımı arabayıda şahin-reno9 değil porsche cayenne ye binerim servisinde bakım yaptırırım paraya endeksli yorum yapmayın herkes bütçesine göre önlemini alıp kendince birşeylere sahip olmaya çalışıyor
    dar gelirliyi ezdikçe ezmeye çalışıyorlar parası bol olan istediğini yapacak dar gelirli yol kenarından seyredecek

  13. #13

    Üyelik
    22 Haziran 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda NC 700 X
    Beyler çok bilen ve her konuda fikri olan Makine Mühendisi değerli arkadaşımızın sanırım resmi de şu...


  14. #14
    baysamin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Mart 2011
    Şehir
    Kocaeli
    Ajdar`da makine mühendisiydi hatırlıyorsam.
    Aşk üç harflidir...! BMW binGitSin

  15. #15
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Ya mondial'in bütün motorlarının AT uygunluk belgesine gözü kapalı imza atan, makine mühendisi Sayın Battal Koca'ya ne demeli.
    http://www.facebook.com/battal.koca.77

  16. #16
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    01 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hyosung GV 250
    Bu Güngör Kaya da Ersin Özbükey gibi birisi herhalde.

  17. #17
    kemboo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Nisan 2012
    Şehir
    İzmir/Bornova-Muğla/Dalaman
    Motosikleti
    ybr>wolf>mt-07>xmax>inazuma>tenere660
    Kask üretimine bi standart getirmek daha mantıklı olur kanatindeyim
    Gökyüzünün güzelliğini görmeyenler, kuşların neden uçtuğunu asla bilemeyecekler

  18. #18
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    01 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hyosung GV 250
    Alıntı kemboo adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kask üretimine bi standart getirmek daha mantıklı olur kanatindeyim
    ECE, DOT, SNELL bunun için yıllardır var zaten.
    MotorKafa bunu beğendi.

  19. #19
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Makine Mühendisi Güngör Kaya, "Tüm şiddetli esen rüzgarlarda meydana gelen çatı uçmaları can ve mal kaybına neden olmasına rağmen, bu olaylar yeterince sorgulanmıyor" dedi.

    Makine Mühendisi Kaya, kalitesiz malzemelerden yapılan çatılarla, taşıyıcı unsur ve bağlantılarının standartlara göre yapılmayan çatıların şiddetli esen rüzgarlarda yerinden koparak can ve mal kaybı gibi olumsuzluklara neden olduğunu belirterek, "Bu kazaların önlenebilmesi için caydırıcı tedbirler mutlaka alınmalı. İnsan hayatı bu kadar ucuz olmamalı. Çatılar inşa edilirken malzeme ve işçilikten taviz verilmemelidir. Standartlara göre yapılmayan çatılar, görüyoruz ki her defasında can veya mal kaybı gibi kötü sonuçlara neden olmaktadır. Bu sorun artık kanayan bir yara olmuş. Sorun kangren olmadan çözüm bulunmalı. Bu nedenle etkin bir denetim mekanizmasıyla tüm yapılardaki çatıların etkin şekilde denetlenmesi gerekiyor" diye konuştu.

    Son dönemde esen şiddetli rüzgarlarda yapıların çatılarının uçmasının altındaki nedenin, çatılar yapılırken kalitesiz malzeme kullanılması ile taşıyıcı unsur ve bağlantılarının standartlara göre yapılmaması gibi nedenlerden kaynaklandığı dile getiren Kaya, şunları kaydetti: "Dünyamızda küresel ısınmanın etkileriyle birlikte yaşanan iklimsel değişiklik ve buna bağlı olduğu tahmin edilen şiddetli rüzgar ve fırtınaların çevremizde de görülmeye başlanması nedeniyle, çatıların durumları daha detaylı sorgulanmalıdır. Çatılarla ilgili kontrol ve denetimler sıklaştırılmalı yeni yapılacak çatılarda mutlaka standartlar aranmalıdır. Daha önceden yapılan çatılar ise standartlara göre sağlamlaştırılmalıdır. Eski malzemelerle yapılan çatılarla bağlantı noktaları iyi tutturulmayan tespit edilerek gereği yapılmalıdır."
    ************************************************** ***************************
    Makine mühendisi Güngör Kaya, kış aylarında çıkan yangınların çok büyük risk taşıdığını belirterek, özellikle konut, işyeri ve sanayi tesisleri başta olmak üzere çeşitli mekanlarda yaygınlaştığını söyledi, Kaya, "Kış aylarında meydana gelen yangınlar, can ve mal kaybı bakımından maalesef çok fazla etkili olup çok daha acı sonuçlar doğurmuştur." dedi.

    Yangınlarla mücadelede en etkili yöntemin, onları meydana getiren düzensizliklerin ve olumsuz unsurların ortadan kaldırılması olduğunu ifade eden Kaya, "Kış aylarındaki yangınların büyük çoğunluğu, soba ve elektrikli ısıtıcılar sebebiyle çıkmaktadır. Can ve mal güvenliği için bunlar başta olmak üzere ısıtmada kullanılan cihazların kontrol ve bakımları mutlaka yapılmalı ve gereken tedbirler alınmalıdır." şeklinde konuştu. Soba veya elektrikli ısıtıcıların perde, yatak, halı, koltuk, masa, sandalye, dolap ve kapı gibi kolay tutuşabilecek eşyalardan uzakta kurulması gerektiğini vurgulayarak, "Kısa bir süre için de olsa evden ayrılmadan önce elektrikli cihazların fişi prizden çıkarılmalı, katalitik sobaların tüpü kapatılmalıdır. Özellikle kömür sobaları, gece yatmadan önce mutlaka söndürülmelidir. Kömür sobalarının da üzerinde ya da etrafında, alev alabilme ihtimali olan eşya ve giysilerin güvenli mesafede bulunması gerekir." dedi.

    Kışın baca tutuşması sonucu çıkan yangınların fazlalığına da işaret eden Güngör Kaya, şunları kaydetti: "Düzenli temizlikler, baca tutuşmasını ve dolayısıyla baca yangınlarını ortadan kaldırır. Sanayi işletmelerinde üç ayda bir, müstakil evlerde, dairelerde ve apartmanlarda ise yılda en az bir defa bacaların ehil kişilere temizletilmesi gerekir."
    ************************************************** ********************************

    Her eve lazım bu mühendis bey den......
    Okumuş adamın hali başka oluyor yahu...
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  20. #20
    007mac - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ağustos 2012
    Şehir
    MERSİN
    Motosikleti
    Yamaha MT 25 2020 alacağım


    herkese kazasız, belasız sürüşler..!
    Full koruma + Fulll dikkat...
    Yaş:57, 3 çocuk babası ve 1 torun dedesi...


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler