Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Motosiklet sektörü 5 yılda dibe vurdu

    REKLAM ALANI
  1. #1
    Admin Erhan Erdil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Nisan 2003
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MT-09 Tracer
     
    Yüksek vergi iki tekeri vurdu pazar 5 yılda yüzde 50 daraldı. 2006 yılında 400 bine yaklaşan satışla rekor kıran motosiklet sektörü, o yıl uygulanmaya başlanan ÖTV ve motosiklet başına 300 dolara ulaşan koruma fonu nedeniyle belini doğrultamadı. 8 yerli üretici ve çok sayıda distribütörün bulunduğu sektör, vergiler makul düzeye inerse binek otomobili geçecek satış potansiyeline sahip...

    Sümer DEMİRCİLER

    Hem çevreci hem de ekonomik bir ulaşım aracı olmasına rağmen motosiklet, ülkemizde gerçek satış potansiyeline yıllardır ulaşamıyor. Genelde çocukluk çağlarında tanıştığımız iki tekerlekle, biraz da annelerin baskısıyla motosiklete geçiş yapamıyoruz. Bu alışkanlığa, motosiklet üzerindeki yüksek vergiler ve yıllardır devam eden koruma duvarları da eklendiğinde, satış adetleri beklenen seviyeye bir türlü gelemiyor.

    2006 YILINDA VERGİ ARTIRILDI

    Motosiklet satışlarında 2006 rekor kırılan bir yıl oldu. Özel Tüketim Vergisi (ÖTV) uygulanmayan 2006 yılında motosiklet satışları, pazara giren Çin malı uygun fiyatlı ürünlerin etkisiyle 386 bin adet ile binek otomobil satışlarına yaklaştı. Satış adetlerindeki yükselişi gören hükümet, o yıl tam da motosiklet fuarının açıldığı gün, 250 cc motorlarda yüzde 22, 250 cc üzeri motorlardaysa yüzde 37 ÖTV'yi devreye soktu. Ardından da yerli üreticinin korunması için büyük çoğunluğu Çin'den ithal edilen ürünlerde motosiklet başına 200-300 dolar arasında değişen koruma fonu koydu.

    KORUMA SÜRÜYOR

    Bunların üzerine Çin malı motosiklerde yüzde 10 Gümrük Vergisi ve yüzde 18 KDV eklenince fiyatlar cazibesini kaybetti ve satışlar dibe vurdu.

    2006'da 400 bin adetlere yaklaşan toplam motosiklet pazarı, yüksek vergilerin etkisiyle 150 binlere kadar düştü. 2010 yılında yapılan değişiklikle 205 cc motor hacmine kadar yüzde 22 olan ÖTV yüzde 8'e çekilip, 250 cc ve üzerindeki yüzde 37 olan ÖTV değiştirilmedi. Altı yıldır motosiklet başına alınan ve 155-300 dolar arasında değişen koruma fonu uygulamasıysa 2015 yılına kadar uzatıldı.

    AVRUPA'NIN EN FAKİRİYİZ

    Motosiklet fakiri olduğumuzu vurgulayan Erbaş, 'İtalya'da 100 kişiye 181, İspanya'da 105, Yunanistan'da 97 motosiklet düşerken bizde bu rakam 30. Pazarın gelişmesi için öncelikle motosikletin bireysel ulaşımda son derece ekonomik ve faydalı bir araç olduğu devlet desteği ile belirtilmelidir. Ayrıca dünya markalarının ülkemizde üretim tesisi kurması sağlanmalıdır' dedi.

    MOTOSİKLET ÜVEY EVLAT

    'VERİMLİ, çevreci ve pratik bir ulaşım aracı olduğu için Avrupa'da kullanımı yaygın olan motosiklet bizde de teşvik edilmeli' diyen Erbaş, 'Avrupalı ve Japon üreticiler emisyon normlarını karşılayabilmek için 300 cc ve üzeri motorların üretimine başladı. Bu hacim bizde yüzde 37 ÖTV ile cezalandırılıyor. Koruma duvarları kaldırılıp, yerli üreticilerin kaliteli ve yüksek hacimli motorları üretmesi teşvik edilmeli. Ayrıca 10 yıldır köprü ve otoyollarda motosikletler 3.5 tona kadar olan araçlarla aynı ücreti ödüyor. Bu haksız uygulamanın da önüne geçilmeli' önerisinde bulundu.

    OTOMOBİLLE YARIŞABİLİR

    GENÇ bir nüfusa, uygun bir iklim ve coğrafyaya sahip ülkemiz, motosiklet açısından önemli bir potansiyele sahip. Yüksek vergiler ve koruma duvarları yüzünden potansiyelin tam olarak satışlara yansımadığını söyleyen Motosiklet Endüstrisi Derneği (MOTED) Yönetim Kurulu Başkanı Başarı Erbaş; 'Ülkemizde motosiklet satışlarının potansiyeli 2006'da görüldüğü gibi binek otomobil pazarıyla yarışacak seviyede. Ancak ÖTV ve koruma fonları yüzünden tüketicilerin markalı ürünleri satın alması çok zor. Yerli üreticiler de ürün kalitesini Çin ürünleri seviyesinin üzerine çıkarmadıklarından dolayı pazar beklenen gelişmeyi gösteremiyor' dedi.

    Kaynak: Aksam


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Shrieker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mart 2006
    Motosikleti
    var bi şeyler
    Otomobil lobileri motosiklet satışlarının kendi satış miktarlarını geçmesinden korkutlar. Bu, otomobil satışlarının düşeceği anlamına gelmekteydi. Türkiye pazarından elde edecekleri fazladan milyarlarca dolar kara tehdit geldiğini hissedince hükümete baskı yaparak motosiklete ötv cart curt bir sürü engel koydurdular. Böylelikle motosiklet otomobile çok ekonomik bir alternatif olmaktan çıkarıldı. Bütün bunlar hükümet ve otomobil lobileri iş birliğiyle gayet bilinçli bir şekilde yapıldı.
    ferdinandd, MkD, platipus ve 2 diğerleri bunu beğendiler..
    "Geçmişini hatırlamayanlar onu tekrardan yaşamaya mahkumdurlar". -Santayana

  3. #3
    erro - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2008
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    tracer 900
    valla yıllların genel taktiği..neye talep varsa bas ötv yi artır fiyatını..önce fotoğraf makinası sonra motosiklet...
    mücahit_89 bunu beğendi.

  4. #4
    mücahit_89 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Nisan 2007
    Şehir
    Sakarya-Akyazı
    Motosikleti
    Bajaj Discover 150
    Alıntı erro adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    valla yıllların genel taktiği..neye talep varsa bas ötv yi artır fiyatını..önce fotoğraf makinası sonra motosiklet...
    ikiside benim aşkım ama devlet baba var kayınpeder engel bize
    Nicat bunu beğendi.

  5. #5
    K o r @ y - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2011
    Motosikleti
    ATOM KARINCA
    Yamahaya mail atıyorum fazer 250 yi neden türkiyede göremiyoruz,neden getirmiyosunuz diyorum ? adamların cevabı; türkiye ekonomisi bu motoru kaldırmaz.Bu rakama orada satamayız.Ekonomi için ideal değil diyorlar.. Aslında motorun pahalı oluşundan değil, vergilerin yüksek oluşundan kaynaklanıyor. Avrupadaki sitelerini geziyorum en basitinden VMAX 40,000 TL bizde 63,000 TL... 23,000 TL nereye gidiyo, yatlara katlara mı? Zaten avrupada ybr falan filan yok.. Adam vatandaşına böyle yürüyen tabuta bindirmez ki.. Bu motora bile plaka falan 5,000 TL veriyoruz.. Yapacak bişey yok.. Memlekette koyun çok, e çobanda lazım.
    İLYAS41 ve berkay8 bunu beğendiler.

  6. #6
    sedat_57 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Eylül 2007
    Şehir
    İstanbul..
    Motosikleti
    2000 ford
    bana kalırsa çinlilerin piyasaya girdiği tarih diye düşünüyorum millet ilk etapta çinlilere hücum ettiler daha sonrada ellerinde patlayınca millet motosikletten soğudu bence kısa ve öz kendi görüşüm..
    https://www.youtube.com/watch?v=GGatfgQkPGY

  7. #7
    K o r @ y - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2011
    Motosikleti
    ATOM KARINCA
    Alıntı sedat_57 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bana kalırsa çinlilerin piyasaya girdiği tarih diye düşünüyorum millet ilk etapta çinlilere hücum ettiler daha sonrada ellerinde patlayınca millet motosikletten soğudu bence kısa ve öz kendi görüşüm..
    Kanka tamam adam çinliye para verdi ama motor tırt çıktı.Bunda hemfikiriz.. Bu arada araştırdı ve örn. honda veya yamahaya karar verdi.. Elindeki paraya baktı, bide listedeki fiyata baktı. Küfürü bastı ve gitti..
    Hani diyoruz ya ybr cbf en iyi commuter sorunsuz motorlardır diye. O zaman neden millet imitasyonuna symsini salcanosuna biniyor. Para yok aga. o yüzden mecbur kalıyor.
    TATLIHIZ ve prohonda bunu beğendiler.

  8. #8

    Üyelik
    30 Mart 2012
    Devletçilik ilkesi küresel kapitalizme yem edildi,sermaye sahiplerini dahada zenginleştirmek için kamu teşekülleri iç edildi.
    vergilere gelen zam üstüne zam,büyük yatırımcıyı sanayiciyi vurmuyor arkadaşlar.zaten devlet onu koruma altına almış,teşvikiydi,indirimiydi,primiydi her türlü destekliyor.olan ise gariban halka oluyor.

    ağır vergi zamlarını biz ödüyoruz,motordan,arabadan,benzinden,sudan,ekmekte n bir şekilde çıkartacak sırtımızdan,yatların katların,gemiciklerin parasını devlet
    durango, berkay8, Shrieker ve 1 diğerleri bunu beğendiler..
    Adam adamdır, olmasa da pulu; Eşek eşektir,olsada hint kumaşından çulu.[COLOR="#B22222"][/COLOR]

  9. #9
    just4techno - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Şubat 2012
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Piaggio Skipper, Sym Fiddle 3
    millet kaçak elektrik kullanır onu biz öderiz lan klima var evde bu ay 80 lira elektrik geldi antalyanın sıcağında idareli kullanalım dedik lan kullandığımız elektrik 40 tl geri kalanı cart parası curt parası o parası bu parası lan bıktım lan herşeyden vergimi alınır.Nasıl yaşıyoz biz hala aklım ermiyor
    prohonda, berkay8 ve Shrieker bunu beğendiler.

  10. #10
    Thracian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Haziran 2012
    Şehir
    Lüleburgaz-Bursa
    Alıntı sedat_57 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bana kalırsa çinlilerin piyasaya girdiği tarih diye düşünüyorum millet ilk etapta çinlilere hücum ettiler daha sonrada ellerinde patlayınca millet motosikletten soğudu bence kısa ve öz kendi görüşüm..
    Bence devlet milletin Çinlilere hücum ettiğini fark edince "hımm bana burdan sağlam ekmek çıkar" diyerek bastı vergiyi motorsiklete.Kaldı ki LPG nin arabalarda kullanılmaya başlandığında da aynı şey LPG nin de başına gelmişti.Millet sadece 1 yıl ucuz LPG kullanabilmişti.Devlet baba milletin LPG yi arabada kullandığını ve çok talep olduğunu fark edince LPG ye de bastı vergiyi fiyatını iki katına çıkardı.Kısaca bir şey ucuz ve kullanışlıysa ve çok talep görüyorsa emin olun ki devlet ona sağlam vergi koyuyor.Şu anda da Steam,Origin gibi dowload olarak oyun satın alınan sitelere vergi koyma peşinde.Ne diyeyim Allah bu devletin başındakilere de bunlara sessiz kalanlarada akıl fikir versin acilen.
    berkay8 bunu beğendi.

  11. #11
    mka19 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ağustos 2011
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    mz 301
    zaten arkadaşlar bizim akıllı olan motor alıcılarmız motosiklet tamircilerin desteğiyle ya ybr 150 yada 4 zamanlı olsun teneke olsun diyerek bir takım motosikletleri alıyoruz benim gözlemlediğim ben keşke yalancı olsam 10 motorun 6 sı motor tamircilerinde 1 balata 2 zincir kopması 3 sislindir sentesi ve mekanik aksamlarıyla sağolsunlar 3 5 motorcunun ekmek kapıları olmuş eski 2 zamanlı motorlar şimdi yok benzin çok yakıyor falan filan hesaba koyarsak yeni çin montajlar üstüne bindiğine pişman ediyor.eğer yanılıyorsam düzeltiniz bunlar benim 2 yıllık gö mzlemlerim motorcu beni göermek istemiyor çünkü benden para kaanması 2 yılda bir....

  12. #12
    mhmtrn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mart 2012
    Şehir
    istanbul başakşehir
    Motosikleti
    MT 07
    daha var daha... soluduğumuz havadan bile vergi alacaklar..yetmez ama evet.durmak yok vergiye devam..
    berkay8 bunu beğendi.

  13. #13
    ebleksin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2006
    Motosikleti
    RS 151 gitti. Cbf 150 derken Bajaj Boxer peşinde.
    haberde yerli üreticiler den bahsediyor kim yerli üretici anlamadım. Hemde 8 taneymiş ağalar bu 8 üretici kim yardımcı olun. Uğur Mondial değil,Kanuni değil .. Çin motorları piyasaya girmeseydi acep honda yamaha napardı fiyatları. Birde çinliler girmeseydi motosiklet esnafı nasıl ekmek yerdi. Hoş! Sorsan onlar hala halinden memnun değil. Yağ değişimini 30 liraya shell marka yağ kullanarak yapan çinli servisleri var. Yağcı 12.50 tl den yağı verdim diyo. eee gerisi nereye gidiyo...

  14. #14
    yamyamaha - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2006
    Şehir
    manisa - izmir
    Motosikleti
    kymco Xciting500 geti gy 200 ( skygo ) & cbf 150
    motosiklet alacak olan gene alıyor. keşke vergiler düşük olsada daha rahat alsak. ama yerli diye geçinenler parça kalitesine gerçek anlamda eğilseler ve bunların imalatına girişseler yüksek vergilerde durduramaz motosiklet satışını.

  15. #15

    Üyelik
    23 Haziran 2012
    Şehir
    İstanbul-Beylikdüzü
    Motosikleti
    Piaggio Carnaby 200 - Honda Wave 110i
    Hükümet son iki yılda kendini bitirdi...

    Bu millet ufak şeylerle mutlu olur, kaldır üç aylığına motosikletten ötv'yi bak nasıl satış oluyor.. Hem sektör canlanır hem de servisler ekmek yer.

    Bir de haberde yerli üretici koruma istemiş falan diyor. Mümkün olsa da tam tersi Kanuni, Mondial falan batsa inşallah! Millete motor diye motorlu bisiklet sattılar yıllarca.. Ayrıca ne parçası var, olsa da pahalı, zırt pırt arıza verir..

    Neyse yatıyorum ben, hayırlı sahurlar cümleten.. Ha kalkıp da cevap yazıp zivziv konuşan, Çin iyidir falan diyen olursa da peşinen yanıtlayayım: ya yürü git!

    İyi geceler....
    Thracian ve Shrieker bunu beğendiler.

  16. #16

    Üyelik
    05 Aralık 2011
    Şehir
    antalya/muratpaşa
    motosiklet sektörünü hükümetler sattı...otodan alınan vergiler çok daha yüksek...hepsi ital hükümete çatır çatır taze para
    demek...motosiklet yaygınlaşsa oto satışları düşşe hükümet oturur ağlar...bastı vergiyi satılıyor otolar gelsin paralar...
    vs vs vs...

  17. #17

    Üyelik
    08 Şubat 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Majesty 400
    Ağırlıklı olarak motosikletlerin satın alınması hususunda konuştuk. Motosiklet kullanımınında devlete vergi zararı var. Örneğin 100 km lik kullanımda Otomobil kullanılsa 6 Litre benzinin vergisi kazanılacak. Ancak motosiklet kullanandan sadece 3 litrelik benzin vergisi kazanılıyor. Vergi gelirleride azalmış olacak.

  18. #18
    dincer59 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mart 2011
    Şehir
    Istanbul ama kalbi Tekirdağ'da
    Motosikleti
    2011 CBF150 GRI
    Alıntı Gorski adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ağırlıklı olarak motosikletlerin satın alınması hususunda konuştuk. Motosiklet kullanımınında devlete vergi zararı var. Örneğin 100 km lik kullanımda Otomobil kullanılsa 6 Litre benzinin vergisi kazanılacak. Ancak motosiklet kullanandan sadece 3 litrelik benzin vergisi kazanılıyor. Vergi gelirleride azalmış olacak.
    vergi geliri belki bu şekilde azalacak ama dısarıya ödediğimiz ve en büyük cari açık kalemi olan petrolden tasarruf etmiş olacak koskaca devlet bunu görmüyor mu bence bazılarının işine gelmiyor. Su an ekonominin lokomotif sektörü otomobil oldu gerek üretim gerekse ihracat açısından en büyük 500 şirketin ilk beşinin üçü otomobil firmaları bence su hondanın motor üretme kararı vardı Türkiye de bunlar o yatırımı yaparsa belki devlete bişeyler yaptırabilirler aksi takdirde bi cacık olmaz siz bakında 250 cc altınada eski vergi dilimine dönülmesin...
    Yesterday is history, tomorrow is mystery but today is a gift!
    ONE LIFE LIVE IT

    Honda CBF 150 '11 ( 8750 km)

  19. #19

    Üyelik
    30 Mayıs 2009
    Şehir
    Üsküdar
    dincer59

    Üyelik tarihi: 30-03-11
    Şehir: Istanbul ama kalbi Tekirdağ'da
    Motosikleti: 2011 CBF150 GRI
    Gorski Nickli Üyeden Alıntı
    Ağırlıklı olarak motosikletlerin satın alınması hususunda konuştuk. Motosiklet kullanımınında devlete vergi zararı var. Örneğin 100 km lik kullanımda Otomobil kullanılsa 6 Litre benzinin vergisi kazanılacak. Ancak motosiklet kullanandan sadece 3 litrelik benzin vergisi kazanılıyor. Vergi gelirleride azalmış olacak.
    vergi geliri belki bu şekilde azalacak ama dısarıya ödediğimiz ve en büyük cari açık kalemi olan petrolden tasarruf etmiş olacak koskaca devlet bunu görmüyor mu bence bazılarının işine gelmiyor. Su an ekonominin lokomotif sektörü otomobil oldu gerek üretim gerekse ihracat açısından en büyük 500 şirketin ilk beşinin üçü otomobil firmaları bence su hondanın motor üretme kararı vardı Türkiye de bunlar o yatırımı yaparsa belki devlete bişeyler yaptırabilirler aksi takdirde bi cacık olmaz siz bakında 250 cc altınada eski vergi dilimine dönülmesin...
    Otomobil ülke ekonomisinin lokomotifi degil.Buna kanmayın.İhrac edilen otonun adet karşılıgı faturaya baktıgınızda karşınıza çıkan rakam direk ülkemize kalıyormu ????? Bunun marka payı,ana yedek parça alım parası,montaj hattı için ödenen bedel.Bunların hiç biri hesaba katılmıyor ve halk bu firmaları ve firma sahiplerini ,ilah gibi görüyor.Marka ülkeye ait olmadığı sürece sömürü kaynağıdır. Adam malmı işin kaymağını başka ülkeye bıraksın.Hiç para harcamadan ülkesinde yapacağı imalatdan daha fazla para kazanıyor.Biz oto veya cin malı bile olsa motor (çin firmalarının bir çoğunun ceo su ecnebi...PRC) aldıkca veya üretip ihrac etdikce adamlar daha manyak teknolojiler için gözleri kapalı yatırım yapıyorlar.Ve daha fanatik kölelikler bizleri bekliyor.....Almayalımmı ? suali üretemeyiz mantığının bağımlılığıdır.

  20. #20

    Üyelik
    29 Kasım 2006
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    AFRİCA TWİN OLMASINI İSTİYORUM
    Bu memlekettende,bu yöneticilerdende bib.k olmaz.Avrupanın hala 50 sene gerisindeyiz.Anca milletin gözünü boyasınlar.Avrupa bize özeniyo,artık avrpaya yetiştik,dünyada ne üretilse aynı anda burdada bulunuyor felan filan.Memleketim insanı hep fakir bırakıldı,hep cahil bırakıldı ki kolay idare edilebilsin.İnsanları oyuncak gibi yönetebilmek için ne dümenler çevriliyor bilse halkım aklı durur.Dünyada akla hayale gelmeyen stratejiler halkıkoyun gibi gütmek için kullanılıyor.Zavallı durumdayız haberimiz yok.Amerika avrupa bizle kedinin fareyle oynadığı gibi oynuyor.Adamların ölüsü bile bize fersah fersah boy atıyor.Yok almanya ekonomisi kötüymüş,yok ispanya batmanın eşiğindeymiş,yok fıransa batmaya yakınmış,safsata bunlar.Onlara hiçbişey olmaz.Yok nüfusları bitmiş,yaşlanıyorlarmış,genç nüfus kalmamış.Dünya onlara çalışıyor beyler.Açar kapıları geri kalmış ülkelerden alır istediği an elemanı,çalıştırır 3 kuruşa,yine bişey olmaz onlara.Bize gelen arabalara bakın onlara giden arabalara bakın dağlar kadar fark var.Onlar dünyayı sömürür,bizim zenginimiz,bizim devletimizde kendi halkını sömürür.Benim yöneticim,benim zenginim,patronum,halkını ,çalışanını düşünmediği müddetçe hiç bir b.k olmaz bu memleketten.Avrupanın amerikanın ağzına bakar dururuz.
    Motosiklet satışları düşmüşmüş,yahu ne bekleniyorduki!O paralara bu memleketin insanı motosiklet alabilirmi.Motosiklet nedir yav,40 milyar 60 milyar para bayılacaz.Yazık yazık,bu milleti soyup soğana çeviriyorlar.Allah gözlerini doyursun bu firmaların.Yüreğimizdeki motor aşkını bile zehir ettiler.Bi modeli beğeniyorsun arkadaş,kaç para diye soruyorsun 15 000 den 20 000 den kapı açıyorlar,bu ne ya.Lanet olsun diyorsun vaz geçiyorsun.Herkes kene gibi bir şeyin sırtına yapışmış yolunu bulma derdinde.Firma ürettiği malı en yüksek fiiyattan satma,o malı satam mağazalarda bu malın üzerinden en yüksek karı yapma,devlette en yüksek vergiyi alma derdinde.Sonra motosiklet fiyatları neden yükselmiyo.Ben biliyorum gelişmiş ülkelerin geri kalmış ülkelere mallarını nasıl astronomik fiyatlardan sattıklarını.İnanmayın arkadaşlar yalanlara.Bize 10 larca milyarlara kakalanan bu iki tekerlerin yüksek fiyatlara mal edildiklerine sakın,hepsi yalan.Bunlar dünyayı sömüre sömüre böyle semirdiler.Hepsi dünya devi.Yazık motosiklet sevdalılarına,yazık kandırılan gariban insanlara.Burdan bedduamı ediyorum hepsine.İki cihandada iki yakaları bir araya gelmesin.Kazandıkları haksız her kuruş fitil fitil burunlarından gelsin.Bu bütün sektörler için geçerli aynı zamanda.
    İnşaAllah bütün bu kötü durumların tersine döndüğünü de görürüz.
    Thracian, berkay8, Shrieker ve 1 diğerleri bunu beğendiler..
    MOTOSİKLET AZGIN DUYGULARI GÖSTERME VE İNSANLARI RAHATSIZ ETME VASITASI DEĞİLDİR.


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler