Selamun aleyküm , pirelli lastiklerden Supercorsa Pro ile Rosso II arasındaki yol tutuş farkı nasıl?
Selamun aleyküm , pirelli lastiklerden Supercorsa Pro ile Rosso II arasındaki yol tutuş farkı nasıl?
ihtiyaç meselesi, kimine göre yarım metre önce durmak çok önemli iken kimine göre değildir. Kimi virajda 200 le düşünmemek ister kimi üstüne bir de gaza asılmak. Beklenti meselesi birazda. Ömür olarak evet fark büyük ama 4 silindir 600cc üstü motosikletlerde. Söz konusu ktm ise, süreceğiniz zaman, hava şartları ve sürüşünüzü göz önünde bulundurarak bir lastik seçimi yapmanız lazım. Mesela supercorsa çok iyi tutuyor diyoruz ama ya yağmur yağdığında işler ne oluyor? O yüzden amaca, beklentiye uygun lastik seçmek gerekli
piste çıkmayacaksanız rosso 2 yeterlidir bence
Altın elbiseli adamdan duyup geldiniz sanırım, neyse az da olsa bildiklerimi anlatayım. Bi tanesi pist lastiği ötekisi yol lastiği aradaki fark nedir? Birisiyle viraja dirseklerin değene kadar yatabilirsin motoru lastiğin omuz tabir edilen yanak kısımları buna izin veriyor ve çok iyi yol tutuş sağlıyor bunun yarış esnasında 10 beygire kadar performans kattığını pirelli söylüyor ama lastikler su gibi eriyor, normalde aşınması rosso 2 ye göre kat kat fazla peki buna neden pist lastiği deniyor? Çünkü hiç birimiz istanbulda herhangi bi kavşağa yada viraja dizlerimiz yerde girmiyoruz ve lastiğimizle çok uzun yollar kat etmek istiyoruz bu yüzden ona pist lastiği deniyor, yarışıyorsun ve bi kaç yarıştan sonra atıyorsun ama ötekinde lastik üreticisinin yollar için geliştirebildiği en iyi teknoloijyle en ideal fiyat & performansı elde ediyorsun daha uzun sürede kullanıyorsun.
Hee pist lastiği yollarda kullanılmaz mı? Kullanılır ama ali ağaoğlu gibi bi baban olması lazım
Benimde bildiğim pistte tutuş iyi olduğu için lastiğin olabildiğince dayanması için hem daha sert hem daha geç ısınan hamur kullanıyorlar.. Ancak yol asfaltında hem lastiği ısıtmak için fazla zamanın yok hemde yol tutuş kötü.. Bu yüzden olabildiğince yumuşak ve çabuk ısınan hamur kullanıyorlar.. Hatta rosso 2 ler ile piste girip yarım günde lastik bitiren vardı..
Pirelli supercorsa sp kullanıyorum, motorumun üstünde fabrikasyon olarak geliyor. Motorum 2011 model, lastiklerde tahminen 2011 üretimi, geçtiğimiz yaz -2014- ankara-kargasekmez virajlarında "0" sorun ile sonuna kadar yatarak bitirdim.Şimdi yenilerini sipariş ettim ( motorum 5.300km'de )
Şehir içi kullanım için bence iyi bir lastik, ben şehir içinde ses çıkartmak için - hızlanmak için fazla agresif süren bir sürücü değilim bunuda eklemek isterim. Bunda hem güvenli sürüş hemde motorumda bulunan non-street legal Arrow stage 3 race exhaust'unda etkisi var.
Diablo rosso 2 ile sürmedim, ama rosso 2 kullanan arkadaşım istanbulda benim motorumu sürdüğünde lastiklerin çok iyi olduğunu söylemişti, ama rosso 2 ye göre de daha çabuk bitecek değiştireceğin zaman rosso 2 alalım demişti. Ben uygun fiyatlı bulduğum için supercorsa sp aldım. Pirelli'nin kendi sitesinde grafiklerle açıklamalar var, kaç derecede ne kadar ısındığı vs. Forumda benim gibi kullanan arkadaşlar sağolsunlar fikirlerini patlaşmış, pirelli'nin kendi sitesinden de direkt bilgi alınabilir.
teşekkürler arkadaşlar çabuk bitmemesi adına rosso 2 sanırım.
I ride really aggressively on the street; why shouldn’t I get a track-day tire for my bike?
Because the street’s not the track! Track tires often have compounds requiring very hot temperatures to ‘stick’ to the road that a rider – even an aggressive one – will not hit on the street. They also have different cross sections, usually inviting quicker steering, but ‘twitchier’ handling in a straight-ahead (street) situation: the bike tends to want to “fall over” into a turn. The tires are almost never optimized for wear, and tracks are also free of fluids and debris – unfortunately, the same cannot be said of city streets. Track tires also rarely take into account loaded riding that street bikes are frequently saddled with. There are a number of super-sticky street tires that really bridge the gap between track and street use – one of those is almost universally the best choice for the rider who asks this question.
http://www.revzilla.com/motorcycle-tires-101-guide
Valla ben revzilla nın yalancısıyım..
senin yol lastiğin 60 derecede ideal çalışıyorsa,atıyorum 3 dk da 60 dereceye gelir ve çalışmaya başlar
track day lastiği 2dk da 60 dereceye gelir ama ideal çalışma sıcaklığı 100 derece civarında olduğu için yağda,tümsekte kalitesiz asfaltta sana sürpriz yapabilir,yapabileceklerini sergileyebileceği sıcaklığa gelmediğinden yol lastiğinden daha güçsüz kaldığı durumlar olabilir.yollarımız pist asfaltı olmadığından caddede sürerken 80 derece üzerine çıkaramadığın lastik,yarı fiyatına satılan ve pistte asla pist lastiği kadar performans göstermeyen bir yol lastiğinden daha iyi fren yapamayabilir o sıcaklıklarda.bunu anlatmış.yolda agresif kullanıcıysan yol için üretilmiiş en iyi lastiği al pist lastiği alma.
bu şunun gibi,kış lastiğini arabana yazın takarsan,yazlık lastikten çok daha çabuk ısınır ama tutunma olarak çok daha soğuk olan yaz lastiğinin gerisinde olur.çünkü kış lastiği 8-10 derece altında yaz lastiğinden iyi iş yapmaya başlar.soğuk hava için üretilmiştir ve sıcaklık arttıkça yaz lastiğinden git gide daha kötü olmaya başlar.
işin sırrı ne amaçla üretilip hangi sıcaklık ve şartlarda çalışacağıdır.gidipte cbf 600 üne pist lastiği takıp sadece sahilde sakin sakin gezen adam parlak asfaltta kayıp düşebilir.onun yarı fiyatına satılan pilot road 4 gibi bir lastikle böyle bir tehlike yaşamaz hemde ömrü uzun olur lastiğin.anlatmak istediğim oydu benim
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)