Herkeze İyi Akşamlar Vites Değiştirirken Gazı Tamamen Kesip Ara Gaz Vermessek Vitesi Attıktan Sonra Normal Gaza Basarsak Herhangi Bir Sorun Yaratabilirmi Ne Zamandır Bu Sorunun Cevabını Arıyorum
Herkeze İyi Akşamlar Vites Değiştirirken Gazı Tamamen Kesip Ara Gaz Vermessek Vitesi Attıktan Sonra Normal Gaza Basarsak Herhangi Bir Sorun Yaratabilirmi Ne Zamandır Bu Sorunun Cevabını Arıyorum
neden arıyorsun altında motor yokmu dene
eğer vites yükseltiyorsan amacımız hızlanmak olduğu için gazın kapanması bekle falan filan motor biraz yavaşlar vites yükselttiğinde gerekli hızda olmadğın için motor kerkinir
kısa süreli bişe olmaz ama bişeyleri aşındıracağı için uzun vadede bişeler olabilir.
vites düşürürkende dişli karşılığını daha rahat takkk diye ses duymak istemiyorsak ara gaz atmak lazım
Şu aragaz olayını bir türlü çözebilmiş değilim. Hiç de yapmadım veya yapmaya çalışmadım.
Nedir bunun elzem olduğu konu onu da anlayamadım.
Lütfen birisi güzelcene izah edebilir mi zerre bir şey bilmeyen bana?...
Hem tam olarak ne işe yaradığını hem de tam olarak nasıl yapıldığını.
Trafikte giderken dur-kalk, fren-gaz, debriyaj çek-bırak bütün bunların arasında bir de aragaz mı çıktı başımıza.
Nedir bunun olayı?
Debriyajı çektiğinde tekerlekle motor ayrılır. Tekerleğin hızı motorun hızından farklı olur. Vites değiştirdikten sonra ikisinin hızı birbirine yakınken debriyajı bırakarak tekrar motoru tekerleğe bağlamak gerekir. Bu yüzden vites azaltırken hafif gaz açılır, vites arttırırken gaz kapatılır.
@seigen teşekkürler.
Bunu zaten yapıyormuşum.
Aragaz gibi konuşulunca daha farklı bir şey çağrıştırıyor sanki, ne bileyim hani 1. viteste kalk, debriyajı çek vitesi 2'ye at, debriyajı bırakmadan şöyle bir gaz ver, debriyajı bırak.
Olay anlattığın şeyse tamamdır.
ara gaz vites düşürürken dişlilerin karşılığını daha rahat bulmasını sağladığı için yapıyoruz öteki türlü taakkk diye ses geliyor
Ara gazı vitesin daha sessiz ve rahat geçmesini sağlar. Yapmasak ne olur hiç bir şey olmaz .
Gül Dediğin Nedir Senin? Üç Beş Diken Biraz Yaprak, Ömür varya Ömür Çok Sevdiğin Üç Beş Nefes Sonra Toprak. . .
debriyaja basarak durmak balataları sıyırmak demekdir ki hondanın debriyaj balataları pahalı ben 70 liraya aldım.orjinallari 40.0000km ye kadar gidiyor. bunları göz önünde bulundur.
durmak istiyorsan 5-10 km hızda durmaya yakın debriyaja basabilirsin.
Ara gaz olayına gelincesi biz neden ara gaz vererek vites yükseltip, vites düşürüyoruz hiç mantıksal düşünemiyorsunuz ?
tamam hadi vites yükseltirken ara gaz verilmeyebilir ama,
vites düşürken motor yüke biniyor buda çark başlarını yiyebilir, aşındırabilir. bu yüzden ara gaz vererek vites düşürüyoruz ki çarklar birbirine otursun.
Nefesime gücü bahşet mevlâ , bir kuç daha atsam olur evvel Allah.
Kamyon mu ara gaz verelim.?
Vites geçişlerinde ara gaz vermek zevkine kalmış, ama ışıklarda mutlaka 5 kere ara gaz vermelisin
Ayip olur...
Ayrica yaglama ile alakali bir durumda soz konusuymus (tamamen uyduruyorum) o yuzden tavsiye ediyorlar..
If you don't Ride, You don't know...
Kawasaki Ninja 250 R - Kymco Xciting 250 I - Hyosung GT650 Naked - Honda FJS600 Silverwing
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)