Alp_Tunay arkadaşım senin de toton güzel olsa sen de binerdin race e.
Bi tane aklı başında ss kullanan görsem arap olucam.Ama aklı başında adamın ss'le işi ne.Bunlar sesine falan hasta oluyo gencecik yaşta ss'ci oluyo.İleride de bi türlü enduroya falan dönüş yapamıyolar.Ondan sonra tahtalı köprüyü boyluyolar.Halbuseki o kadar fazer kullanıcısı falan var cbf150'ye dönüş yapan.Biz endurolarımızla bakına bakına manzaranın keyfini çıkararaktan geziniyoruz ne güzel.Ne gerek var hız yapmaya.Deponun üstüne yat , vur gazın dibine.Kafanı kaldırıp etrafına bile bakamıyosun.Yoldan başka bişey görmüyosun.Kullandığım için iyi biliyorum.Kedi mi çıkacak , köpek mi çıkacak , arabanın biri şerit ihlali mi yapacak.Boşuna stres.
Ne güzel!
Motora binmemişlerin bile bir fikri var.
Benim anlamadığım, insanlar bindikleri motor hakkında niye başkasından onay ararlar?
Bence ülkemizde enduro dediğimiz büyük hacimli, yüksek, arazi kabiliyeti kısıtlı seyahat motorları BERBATTIR.
Enduro, dünya çapında 450cc'yi geçmeyen, düz duvara tırmanan cihazlar (KTM'de EXC serisi, HUSQVARNA'da TE 449, TE 310 gibi), işte onlar nefis.
Fakat onlar yarış makinası, bizdeki gibi bavul arkada piknik yolunda fır fır gezmek için değil.
Motosiklete binerken 3 şey ararım.
1. Gitmesi
2. Durması
3. Viraja girmesi
Güzel yurdumuzda halkın "Enduro" dediği çirkinlikler, bu üç konuda da bir çok motordan geri kalır.
Bu sebeple tercihim asla bu abominasyonlardan yana olmaz.
Hah adam alır safkan enduro'yu, dağ-taş spor gazlar. Şapka çıkartırım.
Fakat öyle mıcırlı yolda, saatte 20 km'yle gidip, "enduro yaptık acayip hööö" diye gelmeyin.
Adamı geçtim, eşşekler bile güler bu hale.
Slmlr
Brkn
Arkadasim galiba sen Enduro'nun ne oldugunu bilmiyorsun, o kadar cok racing kullanmissinki kafa ruzgardan sulanmis galiba... Cross ile Enduro'yu ayni kefeye koydun be ayiptir KTM EXC serisi baslibasina safkan crosstur... Adventure serisi ise Enduro'dur ahbe guzelim... =(
Bakınız KTM'nin sitesinde "enduro" başlığı altında ne var:
http://www.ktm.com/enduro.html
KTM, kendi üretip sattığı motorun tarzını bilmiyor herhalde?
Hazır uğramışken adrese bir "cross" kısmına bakınız.
Slmlr,
Brkn
hangi enduroyu kullandığına göre değişir bence ;)
"Özgür yaşayanların bakış açısı" Motojektif
zevkler renkler tartışılmaz ama! doğrular hiç tartışılamaz.. race ler yarış makineleridir. bir rahatlığı yoktur.avrupada belçika almanya fransa polanya bu ülkelerde kullannmak daha rahattır. normal yolları otaban gibidir.bu ülkeler arasında geçişlerde ne gümrük vardır ne de kontrol bas git.türkiyedeki gibi 200m de ışık yok yani.bu ülkelerde ülkeden ülkeye geçtiğini hani race çok hızlı belki tabelaları okuyamassınız ya hızdan etrafa baktığınız evlerin değişik yapılarından anlarsınız tabi boynunuz tutulmamışsa eyilmekten biz hızı konuşmuyoruz zaten biz rahat seyahatı ve rahatlığı konuşuyoruz ama konuyu açan bilge kahan arkadaşımız endru ya binmek aptallık diyor arkadaşlarda bunu kızmakta. yorum yap ama insanlara aptal deme.git bak bakalım endru tarzı motosiklet binenlerin eğitim seviyesine yaşayış tarzlarına etrafındaki arkadaş ortamlarına kaç tane ülke gezdiğini vs.....vs biz race kullananlar aptal diyormuyuz ki ? ama arkadaşımız cahil lik yapmakta yaşı küçük ama ağzı büyük. (zevkler ve renkler tartışılmaz) ama doğrularda tartışılmaz.
Noktayı koyuyorum.Uzatmaya gerek yok.Enduro motorların kralıdır.En rahat oturuş pozisyonu ondadır.En güzel amortisör ondadır.En konforlu motor endurodur.Her yola gelir.İster dağ bayır , taş toprak , isterse otobanda kullanılabilir.150-160 km hızlarda bile rahatlık ve konfor sunar.Yüksek olduğu için rüzgar alabilir ancak rüzgarı kesmek için uygun fiyatlara ön cam modifiye edilebilir.Fırtına olmadıktan sonra rüzgar enduro için sorun olmaz , dengesini bozamaz.Yüksek hızlar için tasarlanmamıştır ancak 150-160'ı rahat görür.Aklı başında insan için en ideal motor endurodur.Uzun mesafeli yolculukların en ideal motoru endurodur.Uzun süreli kullanımlarda en az yorucu olan motor endurodur.Bir başka önemli faktör de kolay kolay arıza yapmayan , masraf çıkarmayan , sıkışık trafikte hararet yapmayan , en kullanıcı dostu motor endurodur.
ENDURO erkek motorudur ...RACING...bayan yada ortası...herkes kulanabılir....canım
TRANSALP.GR.COM
vay be yirmi yıldan fazla bindiğim motorun ne tür olduğu bilmiyomuşum be saolsun arkadaş ne yazmış öle be maşallah .... Öle avatarın altına beştane motor markası yazınca motorcu olunmuyo
TECRÜBE GÜZELDİR AMA PAHALLIYA MALOLUR
Bir çok tanıdıgım 600 cc ile transalp / nx4 falcon ile basladı ve hala hayattalar.Sosyal ağdan tanıdıgım ve tüm çabalarımıza rağmen 250 ile baslamayıp R6 alıp 18.gün viraja 158 km ile girip ( bu sizin o endurolarınızla düz yolda yaptıgınız hız adam viraj dönüyor daha acemi ) ağaca çarpıp motora tövbe eden birini tanıyorum.Sen söyle hangisi motor , hangisi hızlı , hangisi tehlikeli.Sen söyle 60 km ile dağ yollarında gezmek mi 300 kilit vurup tekere tas gelicek vs diye düşünmeyecek adam mı.Sen söyle hangsinin direksiyon manevrası dönmeyecek kadar kısıtlı , hangisi 30 derece.Sen söyle 240 260 ile iki araba arasından geçmek mi ? 300+ ile Yunusların yanından geçmek mi " video atarım ankara yolunda kapısma izlersin full 300 gidiyorlar " Şimdi söyle hangisi bayan hangisi erkek !
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:16 ----------
Abi biz heycan arıyoruz arkadaş motor diyince aklıma geleni yazmıs yani.Yani arkadasın demek istediği arabada yapamıycağım şeyleri motorla yapmak isterim.
Bu nedir : dağ yolunda gezmek mi / orta halli bir arabayla yapılabilir , açık hava mı üstünü kestir al tosba gez yine 50km 60 km ile | of road mı = 4x4 nirvana ile yapılabilir ( ama ne kadar zevk verir bilemem ) | Hız mı = ferrari , lamborgini çok pahalılar + 300 e gelene kadar kim bilir ne kadar araba cıkıcak yola önemli olan dar mesafede nefes kesecek hıza uzun sürede değil kısa sürede ulasmak , iki araba arasından hızını kesmeden geçmek , dizinin asfalta değerek 180 lik lastiklerin sadece yarısının boşta yarısının yerde olmasını istemek, işte arabyla yapamıycağın şeyleri racingde bulabilirsin demek istemiş ben bunu anladım zaten bildiğim şeyler ama insanların anlamak istemediği şeyler bunlar
bi video çek paylaş görelim nasıl oluyormuş merak ettim 300 km ile iki arabanın arasından geçmek. ben e-5 de benim hız yapmayan makinamla 90 ile iki aracın arasından geçiyorum her sabah o bile tedirgin ediyor beni acaba adam beni görmez sağa kırar mı diye..
Bırakın bişey yazmayın da kaybolsun gitsin şu konu. Adam ilgi çekmeye çalışıyor tipik bir ergen olarak, başkalarına da kötü örnek olabilir. 158le virajı almaya çalışan da doğru karar vermiş motoru bırakmakla. Motosiklet için belirli bir olgunluğa ulaşmış olmak gerekir bence herkesin harcı değil. Umarım en azından 4-5 sene daha yaşarsın bu kafayla. Sakat kalıp da annene babana yük olma da.
Verdiğin örneklere göre düşünmeden hareket etmek, 300le polislerin yanından geçmek, taşa dikkat etmemek öyle saçma bişey uğruna ölmek çoluk çocukluk düşüncesizlik akılsızlık. Erkekle kadınlıkla alakası yok.
Önemli olan nereye varacağın değil, yaptığın yolculuktur.
yok bizzat kendini tanıtıp bunu mt için yapıyorum diye başlayan videonu görmek isterim zira bu tanıdığım bi kuryenin virajı alırken dikiz aynasını asfalt ile düzelttiği hikayeye benziyor..
Taa en başından beri söylüyorum..Burası sana uygun değil...
Git öteki siteye yaz bunları..
Sana alkış tutacak çook adam var....
Bizler burda tırıs tırıs gidenler topluluğuyuz...
Anlamayız reys ten meys ten...
T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R
N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E
Erkan Özyurt
hız hız hız ne var bu hızda 300km falan al bak you tube de benim tdm900 de 247 vuruyor. senin bu hıza çıkamaz dediğin endrular. şehir içindede trafikte yanlılya yanlıya gidiyorum. sonra bune ya diyenler var.race çilerden.247 vursa ne olacak ki hep o hızla mı gidiyoruz. bize kullanım rahatlığından bahset sen .sen atom karıncayı çok izlemişsin galiba.sen race de 200km hızı bile görmemişsindir. belki motorunbile yok senaryo yazıyosun.
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)