Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Yüksek veya düşük rakımda rolanti ayarı...

    REKLAM ALANI
  1. #1
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    selam arkadaşlar, bizim sitede bu konunun olmadığını farkettim
    bu vesile ile, hemen süper güçlerimin ana terminali olan şovalye google ile burnumu bu işe soktum ama motosikletler için herhangi bir açıklama da bulamadım.

    benim bildiğim, karbüratörlü araçlarda rakım yükseldikçe rolanti ayarı dengesizleşir, yavaşlar. büyük ihtimal de ayar gerektirir.
    ya da ayar yapmazsınız ve eski ikametgahınıza gelir, böylece aynı ayarları elde etmiş olursunuz ( tembel değil, akıllıyım )

    ancak, enjeksiyonlu arabalarda rezonans odası diye bir bölme var. hava bunun içinde yoğunlaşıp ısıtılarak motora veriliyor ve rakımsal farklılıklarda da rolanti ayarının sabit tutulmasını sağlıyor.

    tıpkı yükseğe çıktıkça esneyerek rakıma ayak uydurma mekanizması gibi ( akıllı olduğumu söylemiştim )

    ancak baş istihbaratçım google da da türkçe bir veri bulamayıp, tecrübenin aktarılması hususunda bizlerle birikimini ( para olarak değil ) paylaşacak deneyimli, prezentabl ustalarımızdan açıklama bekliyorum.

    Bulabildiğim, aklıbaşında bir tek bunu buldum, hizmetinize sunmaktan onur duyarım
    KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
    BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
    KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    teknik olarak :

    Karbüratör ayarı aslında çok kolay, sadece karbüratörün çalışma şeklini anlamak gerek.
    Burada kısaca kendinizin yapabileceğiniz ayarları anlatiyoruz.

    Genel bilgiler:
    1. Karbüratör ayarı kafaya göre değil, deniz seviyesi/rakıma ve sıcaklığa göre yapılır (aşağıda ayrıntılı bilgi verilecektir)
    2. Fabrika çıkışı Enduro/MX motosikletlerin karbüratör ayarları zengindir
    3. Türkiye gibi sıcak ülkelerde karbüratör ayarı orijinal halinden fakirleştirmek gerekiyor
    4. Büyük meme, yani benzin-hava karışımı zengin olursa, motor güçünü artırmıyor. Tam aksine memeler ufaltırarak motorun daha fazla güç üretmesi sağlanır, fakat çokca fakir olursa motora hasar görür.
    5. Ayarları adım adım yapmalıyız ve hangi ayar ne gibi değişiklik yaratığını bilmeliyiz
    6. Ayar yapmadan önce karbüratörü orijinal ayara getirmemiz lazım, hava filitresi ter temiz olması gerekiyor, tabiiki motorun durumu iyi ve bujisi doğru olmalı
    7. Doğru ayar yapıldıktan sonra, motor daha güçlü olur ve daha az benzin yakar
    8. 2 zamanlı motosikletlerde benzin/yağ karışımı hep aynı olmalı, oysa karbüratör ayarını hiç bir zaman tutturamayiz. 2 zamanlı yağ marka ve cins aynı olmalı (full sentetik yarış yağlar tavsiye ediyoruz)
    9. Mümkünse benzin devamlı aynı ve kaliteli olmalı
    Bu şema karbüratördeki hangi parçanın hangi görevi üstlendiğini gösteriyor.


    Örnek:
    Tam gaz giderken motor iyi gitmiyor ise Ana Memede ayarsızlık var demek.
    Ya da yarım gaz veya sabit gaz ile giderken motor rahat değil ise iğne ile oynamak gerekiyor.


    İğnede segman klip pozisyonlardan ayar yapılıyor.
    Segman 1 de ise motosiklet 1/4 ile 3/4 gazda fakirdir demek.
    7 de olsa zengindir.
    (2 zamanlı Off-Road motosikletlerde sadece 5 segman yuvaları vardır.)



    İğnede bir kaç (sabit) ayarlar daha vardır. İğnenin konik tarafıda ayarı etkiliyor.
    Ona ayar yapmak istiyor isek iğneyi değiştirmemiz gerekir, fakat bu çok ince ayara gerekiyor.
    Ana ve rolanti memelerin üzerinde numaralar çakılı.
    Yüksek numara = Zengin
    Düşük numara = Fakir




    Dikkat isteyen bilgiler:
    1. 2 zamanlı motosikletlerin karbüratör ayarı daha kolay. Sonuçta 2 zamanlı ayarı motoru sürerken hissediliyor, aynı zamanda egzoz/duman renginden görünüyor ve motorun çalışma sesinden duyuluyor.
    2. Karbüratör ayarı ile tecrübe yoksa ayar değişiklikleri adım adım yapmak gerekiyor. Oysa...
    3. ...çok fakir ayarlarda motosiklete hasar verme tehlikesi var
    2 zamanlı motosikletlerde çok fakir ayar en kolay böyle anlaşılır:
    1/4 ile 3/4 gazda motordan zil gibi zıııırrrrrrrrr sesi gelirse yağlanması az demek. Yani karbüratörden motora az benzin/yağ karışımı giriyor.
    Bu durumda iğne segman pozisyonda, segmanı bir yuva indirmek gerekiyor.
    4 zamanlı motosikletlerde çok fakir ayar en kolay motorun sıcaklığından belli oluyor. Bu durumda dikkat etmeniz gerekiyor, fazla hararet yapılırsa motor hasar alacaktır.
    Zengin ayarı 2 ve 4 zamanlı motosikletlerde güçsüzlükden ve fazla yakıtdan anlaşılıyor.
    4. Ayar esnasında bujinin rengi büyük yardım.
    Bujinin rengi açık kahverengi ve kuru olmalı.

    * Beyaz = Fakirdir
    * Siyah = Zengin
    * Islak = Zengin ve yakamiyor demek

    5. Ön bilgi vermek için:
    HONDA CR250R 2003 modelde orijinal karbüratör ayarları:
    Ana Meme 420 - İğne segman pozisyonu 4 - Rolanti Meme 52
    Almanya'da (soğuk ülke) ayarı böyle değiştirdik:
    Ana Meme 340 - İğne segman pozisyonu 1 - Rolanti Meme 40
    Motor Türkiye'de olsaydı muhtemelen böyle olurdu:
    Ana Meme 290 - Fakir iğne takılırdı - Rolanti meme 38

    KAWASAKI KX250 2004 orijinal ayarları:
    Ana Meme 165 - İğne segman pozisyonu 3 - Rolanti 52
    Akdenize göre yaptığımız ayar:
    Ana Meme 145 - İğne bir numara fakir iğne ile değiştirildi ve segman pozisyonu 1 - Rolanti Meme 42
    6.

    Deniz seviyesi/Rakım ve sıcaklık:
    Genel böyle diyebiliriz, hava sıcak ise karbüratör ayarı fakirleştirmek lazım. Ayni zamanda deniz seviyeside alçak ise fakirleştirmek gerek.

    Eğer 0m rakımdan 1000m dağlara çıkmak istiyorsan, karbüratörün iğnesini bir pozisyon indir ve ana meme bir numara büyüğünü takman faydalıdır.




    Rakım alçak = Fakir ayar
    Rakım yüksek = Zengin ayar
    Ortam sıcak = Fakir ayar
    Ortam soğuk = Zengin ayar

    Alıntı: Motostyle.org
    KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
    BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
    KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....

  3. #3
    Baltassar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2008
    Şehir
    Izmir
    Motosikleti
    Cbf 250
    Faydalı bilgiler
    Teşekkürler
    Imza mi?? Nereye Atayım

  4. #4
    BIYIKLI - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Şubat 2006
    Ben anlamam iğne, tırnak, sübap.. Yüksek rakımda rolanti vidasını sağa doğru çevirince işimizi görüyor mu sen onu de hele!
    halilom bunu beğendi.
    Anadilini kaybedersen bağımsızlığını da tamamen kaybedeceksin. Dilini kaybeden toplumlar köle olmaya mahkumdurlar.
    Mustafa Kemal ATATÜRK

  5. #5
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    Alıntı BIYIKLI adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben anlamam iğne, tırnak, sübap.. Yüksek rakımda rolanti vidasını sağa doğru çevirince işimizi görüyor mu sen onu de hele!
    evet görüyor, ama düşük rakımda tekrar ayar gerekir.
    fakat enjeksiyonlu modellerde bu sorun yok.
    KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
    BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
    KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....

  6. #6
    KUVVETMİRA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Temmuz 2008
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    xt 600
    abi para olacak her rakıma başka motor alacan
    "laubalilikten hoşlanmam, ciddiyeti severim, disipline hayranım!.."

  7. #7
    kartalizma07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2008
    Şehir
    ANTALYA
    yaklaşık 1 ay önce memlekete ısparta ya gittim rakım yüksek 900-1000 fazla hemen hemen, rolanti sapıttı 1 in üstünde olan 0,5 e kadar düştü, babam da bilen olarak hava değişiminden olur dedi, insan gibi yani hava değişikliği çarptı motoru
    ama benimkisinde devam eden bir ayarsızlık var rolanti inip çıkıyo iğne ile alakalı dediler. bıktım usandım serviste anlasa normal diyor
    Apachenin gücü adına GÜÇ bizde artık

    durmak yok ZAM a devam vergi manyağı olduk...

  8. #8
    fat280 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2009
    Şehir
    Alanya/ANTALYA
    Motosikleti
    2008 xmax 250
    bilgiler için teşekkürler abi

  9. #9
    BIYIKLI - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Şubat 2006
    Alıntı yürekçe adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    evet görüyor, ama düşük rakımda tekrar ayar gerekir.
    fakat enjeksiyonlu modellerde bu sorun yok.
    Faydalı bir bilgi, teşekkürler.
    Anadilini kaybedersen bağımsızlığını da tamamen kaybedeceksin. Dilini kaybeden toplumlar köle olmaya mahkumdurlar.
    Mustafa Kemal ATATÜRK

  10. #10
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    Alıntı KUVVETMİRA adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    abi para olacak her rakıma başka motor alacan
    dilerim ki daha da zengin olup her motoruna bir sürü motor alırsın
    KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
    BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
    KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....

  11. #11
    sinan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Haziran 2004
    benim motosikletimde 2 zamanlı 64 model MZ
    Almanyadan karbüratör tamir takımı getirtmiştim ama şöyle bir sorun ortaya çıktı, motor soğuk olsun sıcak olsun jikleyi açmayınca gazı yemiyor
    açıkcası iğneyi sökerken hangi konumda olduğuna dikkat etmemiştim, benim karbüratörün iğneside de 5 çentik var ilk çentikte de durum aynı 2 ve 3 kademe yukarı aldığımdada durum aynı.
    Hava ayarındanda havayı kıssamda aynı kısmasamda fazla versemde durum aynı ,
    karbüratörü temizledim bütün contalar yeni kaçıran bir tarafı bozuk parçası yok ilk defa başıma böyle bişey geldi başka ne yapabilirim ?

  12. #12
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    Alıntı sinan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    benim motosikletimde 2 zamanlı 64 model MZ
    Almanyadan karbüratör tamir takımı getirtmiştim ama şöyle bir sorun ortaya çıktı, motor soğuk olsun sıcak olsun jikleyi açmayınca gazı yemiyor
    açıkcası iğneyi sökerken hangi konumda olduğuna dikkat etmemiştim, benim karbüratörün iğneside de 5 çentik var ilk çentikte de durum aynı 2 ve 3 kademe yukarı aldığımdada durum aynı.
    Hava ayarındanda havayı kıssamda aynı kısmasamda fazla versemde durum aynı ,
    karbüratörü temizledim bütün contalar yeni kaçıran bir tarafı bozuk parçası yok ilk defa başıma böyle bişey geldi başka ne yapabilirim ?
    bu soruya en iyi alp tunay cevap verir ki, şansın varsa o bu konuyu okur...
    KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
    BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
    KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)