DOT Kodu Nedir? Nasıl Okunur?
Reklamlar
-
Admin
DOT lastiklerde güvenlik standartlarını belirleyen Amerika Hükümetinin "Department Of Transportation" biriminin kısaltmasıdır.
DOT kodları bize lastiğin nerede ve ne zaman üretildiği konusunda (lastiğin yaşı) bazı bilgiler sunar, ilk iki harf latiğin üretildiği tesisi işaret eder, son 3 veya 4 rakam üretildiği tarihi belirtir.
2000 yılından önce üretilen latiklerin sonunda ki 3 rakam örneğin "2 5 9" bize lastiğin 9. yılın 25. haftasında üretilen lastiği bize belirtir. Bu 1989 ’un 25. haftası da olabilir, bu konuda dikkat!
2000 yılından sorna bu kod 4 rakama çıkartıldı, örneğin "4 0 0 4" bize lastiğin 2004 yılının 40. haftasında üretildiğini belirtir.
DOT koduna göre lastiğin üretildiği fabrika listesini okumak için tıklayınız
Kaynak: sanalusta.com
Reklamlar
-
İnce ve önemli ayrıntı için eline sağlık.Bide kullanılmamış bir lastiğin miyadı varmıdır acaba?Bu koda göre alacağımız lastiğin son kullanma tarihinin geçip geçmediği ayan beyan ortaya çıkar.
-
cok yararlı bir bilgi saol
Uzaklarda bir güneş doğuyor!..
-
Ben duymuştum bunu..Yinede saol paylaşımın için
-
Skullhunter adlı üyeden alıntı
DOT kodları bize lastiğin nerede ve ne zaman üretildiği konusunda (lastiğin yaşı) bazı bilgiler sunar, ilk iki harf latiğin üretildiği tesisi işaret eder, son 3 veya 4 rakam üretildiği tarihi belirtir.
2000 yılından önce üretilen latiklerin sonunda ki 3 rakam örneğin "2 5 9" bize lastiğin 9. yılın 25. haftasında üretilen lastiği bize belirtir. Bu 1989 ’un 25. haftası da olabilir, bu konuda dikkat!
2000 yılından sorna bu kod 4 rakama çıkartıldı, örneğin "4 0 0 4" bize lastiğin 2004 yılının 40. haftasında üretildiğini belirtir.
e niye direk 2004 ekim yazmıolar böle dört işlem yaptırıolar adama?
-
arkadaslar bır teknık bılgı daha
Bu lastıklerın omru hakkında bı bılgı wermek ıstedım.Kullansanızda kullanmasanızda lastıklerın omru 4 yıldır.
-
-
capetown adlı üyeden alıntı
Bu lastıklerın omru hakkında bı bılgı wermek ıstedım.Kullansanızda kullanmasanızda lastıklerın omru 4 yıldır.
diş derinliği falan hikaye yni öylemi.....
-
hikaye değil mesele 4 yıl beklemiş paket lastigi ile paket yapamaman, malum hemen kopar. gunes te yagmurda camurda ozellikle de petrol urunu oldugundan guneste(yazın daha cok motor kullanılıyor) kalan lastik esnekligini ve kavrama kabiliyetini kaybediyor. dis derinligi ise kullanım suresince olan asınma ile ilgili yani dis derinligi ideal olacak + 4 yasından genc bir lastik olacak. özelikle yazın asfalta tutunma acısından onemli oldugunu dusunuyorum. aynı sorunu arabada yasadım. 3 yılda 10.000 kusur km. gitmiştim arabanın yolda tutunmaz oldugunu fark ettim. nesse sattık simdi baska araba var, ben hala motor almak icin para biriktiriyorum
İLAVE: zaten elinle de hissedersin esnekliğini kaybettiğini.
-
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler