Rodaj motor açma ve yağ hakkında...
Reklamlar
-
Motor açmak, Rodaj gibi konularda forumda genel bir bilgi eksikliği ya da yanlışlığı gördüm ve haddim görüp bi şeyler yazmak istedim. Forumda ve motorda şüpesiz daha deneyimli arkadaşlar vardır. Zaten muhtemelen bu eksiği bu yazı da kapatamayacak...
Rodajın bir şekilde kötü yapılması motor bloğunda silindir duvarlarında piston ve piston contalarında geri dönülemez hasarlara neden olacaktır.
Bu hasar belki 10000 km de hiç göze batmayacaktır. 30000 de dahi anlaşılmayabilir. Karşılaştığım motor ustaları dahi rodaj konusunda maalesef yeterli bilgiye sahip değillerdir.
Bir motor belli miktarda aliminyum demir alaşımıdır. Bu alaşım yüzdesi firma ve modellere göre değişkenlik gösterir hatta birçok firma bu karışımın oranlarının diğer firmalarca bilinmesini önlemek için mühendislerine gizlilik sözleşmesi imzalatır.
İşte rodaj dönemi bu karışımın genel anlamda genleşme, esneme paylarına motorun tipine aracın kullanım amacına göre değişkenlik gösterir.
Soru: Motorumu açmak için ne yapabilirim?
Motorun açılması aslında yanlış bir tabirdir. Mesele parçaların birbirine alışmasıdır. Her motorun silindir duvarına baktığınızda bibirinden farklı olduğunu gözlemlersiniz. İnsan dna sında ki farklılığa benzer temelde parlak renkli metal görünümlüdür ama üzerindeki izler o motorun geçirdiği hikayeyi anlatır.
Çok uzatmadan söylemek gerekirse gazı kökle açılır otobana çık bas devirli kullan vs söylemleri TAMAMEN YANLIŞTIR. EN GÜZEL BİLGİ KULLANIM KILAVUZUNDA YAZAN BİLGİDİR.
Rodaj sınır devri her motor için değişken olmakla birlikte genel kaideler düşük devirde, aynı gaz konumunda çok bekletmeden şeklindedir.
5.vitesten bir anda dörde düşürmek çok gaz vermek motor ısınmadan yola çıkmak YANLIŞTIR.
Bir temel yanlışta halen motor yağı üzerinedir.
4 zamanlı motora 2 zamanlı motor yağı konulmaz
Araba için üretilen yağ motosiklete konulmaz.
Scooter için üretilen yağ vitesli motora konulmaz
Benzincideki açık yağ motora konulmaz.
Motora kullanım kılavuzunda tavsiye edilen yağ değerleri dışında yağ ancak yoğun mevsim değişiklerinde ve sadece aralık olarak farklı olacak şekilde konur.
Ya koy abi fark etmez diyenlere lütfen inanmayınız...
Kullanım kılavuzunda ki rodaj talimatlarına uyunuz .. .
Altınızda ister 1300 cc ister 150 cc olsun yıllarca binilebilecek makinelerdir. KM lerce motor sağlığını korumak yaşadığımız dünyayı ve cebinizi en önemliside sağlığınızı korumak anlamına gelir. Yağ yakan motorları çok yakan motorları azaltır. Bakım maliyetlerini düşürür.
100000lerce km sürüşler dilerim...
Reklamlar
-
-
herşeyi rodoja bağlamakta yanlış hernekadar rodaj iyi yapılsa sonrasında motoru apuk sapuk sıkıstırarak hor kullanmalar bu durumdan binlerce kat daha kötü...
-
selamlar
motorsikletimin orjinal bujisi (ngk cr8e) iridyum buji kullansam bi zararı olur mu? veya kayda değer performans farkı olur mu?
-
motorunun orjinal bujisinden vazgecme derim ??
-
ufukk adlı üyeden alıntı
selamlar
motorsikletimin orjinal bujisi (ngk cr8e) iridyum buji kullansam bi zararı olur mu? veya kayda değer performans farkı olur mu?
İridyum bujiler motor hp ya da torq değerlerinde bir fark yaratmazlar sadece buji değiştirme aralığınız belirgin şekilde artar.
Ayrıca bujilerde uzun yol bujisi denilen bir tür vardır bu bujiler daha yüksek sıcaklıklarda verimli çalışabilirler hangi bujinin sizin motorunuz için tavsiye edildiğini ( uzun yol - şehir içi farketmez) yetkili servisinizden öğrenebilirsiniz.
-
Rodaj konusu hakikaten tam bir muamma
* Hız yapma rampaya sür açılsın diyenler,
* Asfaltta bas açılsın diyenler,
* Sürekli motor kompresyonu motor freni yaptır diyenler,
* İlk 500 km de fazla yüklenme, ani hızlanmalardan kaçın yoksa motorun ömrü kısalır diyen
kullanma kılavuzu.
Daha önceki motorum 97 model Honda Süper Cup C90 dı. O zaman o motoru açmak için
çevremizdeki çok bilmişler sağolsun 2 kişi tepesinde rampalara vurduk, üzerinde yattık
rüzgarını kesmeyelim diye 90-100 km hızlara ulaştık hiç bir şey olmadı Allah'tan ama
C 90 tabi kaya gibi motor. 6-7 sene kullandım 1 kere yolda kalmadım. Hem de bakım konusunda
ilgi alaka konusunda çok zayıf olmama rağmen.
Acaba diyorum CBF 150 de o sağlamlığa sahip mi ? Gerçi şaside SUNDIRO - HONDA yazıyo
HONDA nın ortağı Çinli firma. C 90 Koçlar gibi MADE IN JAPAN idi.
-
18 Ağustos 2011, 09:55
#8
Motosikletin ilk 1000 km kullanımı motosikletinin ömrünü ve motorun teknik performansını direkt etkiler. Bu yüzden motosikletinizi ilk 1000 km de özellikle ilk çeyreğinde;
. Yolcu ve yük olamadan kullanmaya
. Uzun süre yokuş yukarı çıkmamaya
. Aşırı bozuk yollarda kullanmamaya
. Uzun süre tam ve yarım gaz kullanmamaya dikkat ediniz.
. ilk 1000 km de motosikletten gelebilecek olağan dışı bir ses veya parçalarda bir gevşeklik hissetmeniz durumunda en yakın servisinizden yardım isteyiniz.
1) O - 300 KM
Uzun süre yarım gazla gitmekten sakının 1 saat sürüşten sonra 10 dakika motoru dinlendirin. Motosiklet farklı süratlerde kullanılabilir. Fakat uzun süre gaz vermekten kaçının.
2) 300 - 1000 KM
Uzun süre yarım gazla gitmekten sakının.Düşük hızda ve sürati sabitleyerek kullanmaya dikkat edin.
3) 1000 KM ÜSTÜ
Motor açımı (Rodaj) tamamlanmıştır.Motosikletin diğer parçalarının rodajı tamamlanmıştır.
Şimdi daha önce belirtilen tüm bakımlar ve ayarlar yapılmalı.Kirli motor yağı yenilenmelidir.
"İyi Geçinmek İki Kişinin Kusursuz Olmasıyla Değil, Birbirlerinin Kusurlarını Hoş Görmesiyle Olur"!..
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)